Ik heb van een aantal klanten van mij de incasso uitbesteed bij een incassobureau. Zij zijn na 10 weken onsuccesvol gebleken en ik heb nu dedossiers terug gevraagd. Ik heb zowel het abonnement dat zij vragen alsmede de incassokosten voor alle dossiers betaald.
Zij zijn nu van mening dat ik uitsluitend recht heb op de stukken die ik in het begin zelf bij hen heb ingediend. Ik zou volgens hen geen recht hebben op de correspondentie die zij in opdracht (en tegen betaling) van mij hebben geproduceerd.
Is dit terecht ?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Mijn dossier bij incassobureau komt niet terug
-
Guardian72
- Contacteer:
Re: Mijn dossier bij incassobureau komt niet terug
Dit zou je een jurist moeten vragen.
Maar, op z`n minst zou men kopieen ervan moeten kunnen overleggen, als bewijs dat men pogingen gewaagd heeft.
En binnen 10 weken alles al niet succesvol?
Er zijn mensen op het forum die jaren getreiterd werden door een incassoburo, en dat ook nog voor een onterechte vordering (of spooknota). Dus die termijn is wel erg kort.
Als u betaald heeft, maar men kan niet bewijzen (a.d.h. correspondentie o.a.) dat men ook werk gedaan heeft, dan kunt u natuurlijk stellen "er is niets gedaan, ik heb onterecht een betaling gedaan, op grond van onverschuldigde betaling vorder ik dat geld (muv abonnementskosten) terug".
Ik zou trouwens ook op zoek gaan naar een eerlijk incassoburo.
Lees de diverse topics door, en weet met wie je geen zaken moet doen.
Welk buro gaat het om, als ik vragen mag?
Maar, op z`n minst zou men kopieen ervan moeten kunnen overleggen, als bewijs dat men pogingen gewaagd heeft.
En binnen 10 weken alles al niet succesvol?
Er zijn mensen op het forum die jaren getreiterd werden door een incassoburo, en dat ook nog voor een onterechte vordering (of spooknota). Dus die termijn is wel erg kort.
Als u betaald heeft, maar men kan niet bewijzen (a.d.h. correspondentie o.a.) dat men ook werk gedaan heeft, dan kunt u natuurlijk stellen "er is niets gedaan, ik heb onterecht een betaling gedaan, op grond van onverschuldigde betaling vorder ik dat geld (muv abonnementskosten) terug".
Ik zou trouwens ook op zoek gaan naar een eerlijk incassoburo.
Lees de diverse topics door, en weet met wie je geen zaken moet doen.
Welk buro gaat het om, als ik vragen mag?
dank voor je reactie.
ik heb zelf de dossiers terug getrokken, nadat ik ben gaan bellen met mijn debiteuren. Ik had haast omdat ik vermoedde dat er een aantal failliet zouden gaan, hetgeen ook gebeurd is. BIj nabellen bij de debiteur bleek dat het incassoburo in die 10 weken nog niet had gebeld of een brief had gestuurd.
ik kan de naam nog even niet noemen, maar als je bij google zoekt op incassoburo (dus met een o) dan staan zij meestal rechts bij de advertenties op plek 2
ik heb zelf de dossiers terug getrokken, nadat ik ben gaan bellen met mijn debiteuren. Ik had haast omdat ik vermoedde dat er een aantal failliet zouden gaan, hetgeen ook gebeurd is. BIj nabellen bij de debiteur bleek dat het incassoburo in die 10 weken nog niet had gebeld of een brief had gestuurd.
ik kan de naam nog even niet noemen, maar als je bij google zoekt op incassoburo (dus met een o) dan staan zij meestal rechts bij de advertenties op plek 2
-
Guardian72
- Contacteer:
Niet zo effectief dus? (advertentietext)