LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Overstappen en geen service
-
Overstappen en geen service
In maart van dit jaar een snelle verkoper van NUON aan de deur gehad, leuk aanbod en dan ook geaccepteerd. Krijg vervolgens van Eneco een eindafrekening eind mei van bijna 600 euro, geschatte meterstanden. Dat had dus niemand mij verteld. Vervolgens in september de daadwerkelijk meterstanden doorgegeven aan het nieuwe meterstandenbedrijf van Eneco. Weer zo'n tussenschakel. Krijg een nieuwe afrekening, ook over de jaren 2008 en 2009. Wat blijkt weer wordt het verbruik geschat, maar deze keer hebben ze niet alle betalingen ingevoerd. Dus maar weer gebeld, 'vriendelijke mevrouw', wat blijkt ze waren een betaling vergeten en nu blijkt dat ik geld terugkrijg. Helaas te laat, de openstaande rekening is al geind, nu moet ik weer wachten tot het bedrag teruggestort is, anders administratieve problemen met bij- en afboeken. Ik heb zelden zo'n gebrek aan klantvriendelijkheid meegemaakt en ook de administratieve rompslomp mag enige naam hebben. Je moet wel overal zelf achteraan, er vanuit gaan dat dit soort maatschappijen die dagelijks dit soort problemen tegenkomen toch wel iets gedaan zouden hebben aan hun administratie.
Re: Overstappen en geen service
De geschatte meterstanden heeft Eneco van de netbeheerder gekregen als de meterstanden niet zijn doorgegeven. Echter Nuon moet vervolgens ook met die geschatte meterstanden werken. Dus als de meterstanden veel te hoog zijn (ligt in de toekomst) waardoor je bij Eneco 600 moet bijbetalen dan zal de rekening bij Nuon veel (misschien 600) lager zijn.Newspaper57 schreef:..
Krijg vervolgens van Eneco een eindafrekening eind mei van bijna 600 euro, geschatte meterstanden. Dat had dus niemand mij verteld. Vervolgens in september de daadwerkelijk meterstanden doorgegeven aan het nieuwe meterstandenbedrijf van Eneco.
...
Je moet vooral goed opletten dat de begin meterstanden bij Nuon hetzelfde zijn als de eind meterstanden bij Eneco.