LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wao agenten benadeeld

Ben je het niet eens met de regelgeving of de overheid? Ventileer hier jouw mening.
Dick Brink

Wao agenten benadeeld

Ongelezen bericht door Dick Brink »

Ik ben een politieman met inmiddels bijna 40 dienstjaren. In 2003 ben ik dank zij een dienstongeval gedeeltelijk in de WAO terechtgekomen. Inmiddels werk in nog 16 uren in de week. Mijn salaris wordt aangevuld door een WAO uitkering en invaliditeitspensioen.
Sinds 2006 heeft de politie - middels de CAO - recht op een levenslooptoeslag, bedoeld om alsnog een vroegpensioen op te bouwen. Tot die tijd gingen politiemensen op 60 jaar met FLO (functioneel leeftijdsontslag).
Voor alle mensen deels in de WAO gold dat het UWV vond dat de levenslooptoeslag ( die je dus niet daadwerkelijk ontvangt, maar die direct wordt doorgesluisd naar Loyalis levensloop) deel uitmaakt van je salaris. Derhalve werd de uitkering met het bedrag gelijk aan de levenslooppremie verlaagd ( in mijn geval 330 Euro PER MAAND ). Alle politieregio's hebben besloten de toeslag NIET te betalen aan de WAO-ers, maar zolangs vast te houden. Door de Nederlandse Politiebond is vervolgens een rechtzaak tegen het UWV gevoerd en gewonnen. Het UWV is echter in hoger beroep gegaan en heeft dit gewonnen. Beroep schijnt niet meer mogelijk.
Alle gedeeltelijk WAO-ers moeten nu met terugwerkende kracht hun nog te ontvangen levenslooptoelage, een vastgesteld recht in de CAO ,gaan betalen aan het UWV en zullen als ze willen deelnemen aan de levensloop, ZELF nogmaals een dergelijk bedrag ophoesten naar de levensloopverzekeraar Loyalis.
Een artikel hierover staat in het blad van de Nederlandse Politiebond, jaargang 66, nummer 7 van september 2010.
Ik vind dit gewoon onverteerbaar, mede doordat de betrokken ministeries hiervan vooraf op de hoogte waren. Ze laten je gewoon stikken........

troubleshooter

Re: Wao agenten benadeeld

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Mee eens, ronduit schandalig!
Maar had u dan niet op uw 55e vut?

glith

Ongelezen bericht door glith »

Welkom in de real world :evil:

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

@Dick Brink, al wat verder gekomen met dit verhaal??

rozemarijntje

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat is het leven ,ik ben er ook op achteruit gegaan en niet zo'nbeetje ook...dat is het leven in de wao....ook voor politie agenten of je nou 10 of 40 jaar hebt gewerkt dat maakt niet uit,voor hun

als waoér wordt je nu eenmaal op alle fronten gestraft....
je wordt ziek waar je niet om vraagd,heb elke dag pijn,medicatie,ligt voor pampus..maar je krijgt 75% ...geen zorgstoeslag ho ho in sept kriijg ik 375 euro nou daar haal ik al mijn kosten niet uit van het hele jaar...zonder het eigen risico...
dus meneer de agent...sorry voor het nieuws....zo is ned nou...en het wordt nog erger....je kan beter in een arm land wonen houden ze nog akties voor je...
(laatste zin is even cynisch)

Gesloten