LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Probleem Oxxio/Rabobank afbetalen betalingsregeling

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
jorishooimeijer

Probleem Oxxio/Rabobank afbetalen betalingsregeling

Ongelezen bericht door jorishooimeijer »

Voor mijn eindafrekening van Oxxio heb ik meerdere malen opnieuw een betalingsregeling getroffen met Oxxio, deze is mij bevestigd per post.
Voor de 3e keer achter elkaar krijg ik nu een brief van Oxxio dat ze het bedrag niet hebben kunnen incasseren, van de klantenservice krijg ik een e-mail waarin het volgende staat:

"Wij kunnen u informeren dat Oxxio op 22 september 2010 een afschrijving heeft gedaan voor het bedrag € 146,72. Deze is wegens een tekort aan saldo door de bank terug gehaald op 27 september 2010."

Vervolgens gaan ze het gehele bedrag (ongeveer 800 euro) overdragen aan Intrum Justitia. Uiteraard zijn de kosten voor mij.

Navraag bij de bank gedaan. antwoord: er is geen saldo tekort geweest in de afgelopen maanden, en de incasso is niet aangeboden aan de bank, want dan zou dit zichtbaar moeten zijn.

Vervolgens met dit verhaal al drie keer naar Oxxio gegaan. Oxxio is de eerste twee keren met veel smeken van mijn kant akkoord gegaan met een nieuwe regeling, echter wil men nu een bewijs van de bank hebben dat de incasso niet is aangeboden.

De automatische incasso voor het voorschotbedrag wordt wel gewoon afgeschreven.

Wie kan me vertellen wat ik nu nog kan doen?? Ik kan het bedrag niet in 1 keer betalen, ik ga er vanuit dat het automatisch afgeschreven wordt, dit staat ook in de brief en men zegt ook dat dit gebeurt, maar vervolgens gaat er ergens iets fout waar ik naar mijn idee geen invloed op heb.

Alvast bedankt voor eventuele reacties/tips/advies

AGGB

Re: Probleem Oxxio/Rabobank afbetalen betalingsregeling

Ongelezen bericht door AGGB »

Daar kijken we hier niet van op. De administratie van Oxxio blijkt steeds weer nogal chaotisch te zijn. Dat is zeer vrindelijk uitgedrukt.
Het enige dat u kan doen is wachten op een reactie van een op dit forum actieve oxxiomedewerker, cq medewerkster, die speciaal belast is op fora om brandjes te blussen, damage control. Reageer dan direct op diens mail door al uw gegevens te sturen en oxxio te verzoeken ook hun incassobureau op de hoogte te stellen, zodat deze zich koest houdt.

Shine

Ongelezen bericht door Shine »

Ik zou dan die bevestiging schriftelijk van de bank willen hebben. Immers, zij zeggen dat Oxxio nooit een verzoek tot incasso heeft gedaan op genoemde datum evenals dat er nooit een te laag saldo op uw rekening heeft gestaan waardoor betreffende incasso nooit zou hebben kunnen plaatsvinden.
M.a.w. de bank moet u dit bewijs schriftelijk kunnen geven.
Het betreffende bewijs kunt u dan (een kopie !!!!!) sturen/faxen naar oxxio met een begeleidend schrijven dat, mocht het inderdaad zo zijn, niet uw, noch uw bank schuld is, maar de oorzaak bij Oxxio gezocht en gevonden moet worden.
Zou het trouwens misschien kunnen zijn dat Oxxio dergelijk afbetalingsregelingen incasseert via een ander rekeningnummer van Oxxio? Oxxio heeft er namelijk nogal wat. Dat mogelijk daar het probleem ligt?

Overigens is een schriftelijk bewijs van hetgeen uw bank u vertelt ook m.b.t. de incasseerder belangrijk. U kunt dan laten zien dat het niet uw schuld is.

jorishooimeijer

Ongelezen bericht door jorishooimeijer »

Inmiddels heb ik wederom contact met Oxxio gehad (voor de tigste keer over deze kwestie)
de medewerkerster die ik nu sprak, vermoedt dat bij de betalingsregeling die in hun systeem stond een verkeerd banknummer staat. (het banknummer is inderdaad enkele maanden geleden gewijzigd, en dit heb ik keurig doorgegeven)
het schijnt dat op de brief die gemaakt wordt wel het juiste rekeningnummer vermeldt wordt vermeldt, maar in het incasso systeem een ander rekeningnummer staat. Dit zou men nu aan het uitzoeken zijn, tot die tijd zouden de incassomaatregelen bevroren zijn. de brief die ik heb ontvangen mocht ik als niet verzonden beschouwen
Ik heb uiteraard de naam van de medewerkster genoteerd en wacht nu eerst even af of er nog iets gebeurt, ik vond het overigens raar, en de medewerkster ook, dat er in al die gesprekken in e-mail contacten van de laatste maanden nooit een collega is geweest die dit gezien of bedacht zou hebben.
Ik ben benieuwd of dit goed gaat komen.

deoxxiomedewerker
Contacteer:

Ongelezen bericht door deoxxiomedewerker »

Beste jorishooimeijer,

Uw forumbericht van 30 september jl. maakt duidelijk dat u het niet eens bent met aan u gerichte facturen voor de levering van stroom. Graag zou ik de situatie voor u willen uitzoeken. Ik verzoek u daarom vriendelijk mij uw nickname en uw klant- en telefoonnummer door te geven via [email protected], zodat ik snel contact met u kan opnemen.

Bij voorbaat dank.

Met vriendelijke groet,

Fabiënne
De Oxxiomedewerker

Gesloten