LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
fredstrosradar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2006 19:56

ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door fredstrosradar »

Wat heb ik de afgelopen 6 maanden aan problemen gehad met ING ?
Een kleine bloemlezing:
- spontane adreswijzigingen
- problemen met de tenaamstelling van gezamenlijke rekening
- overboeking van groot bedrag gaat fout en ING ontkent aansprakelijkheid
- inzage in beleggingsrekening klopt niet

Stuk voor stuk grote fouten die -zoals ING uiteindelijk in alle gevallen toegeeft, maar wel na weken/maanden- allemaal samenhangen met de integratie van ING en Postbank.
En voor de duidelijkheid: ik heb er begrip voor dat er wel eens iets niet goed gaat.

Waar ik een probleem mee heb is de grondhouding van ING, of in ieder geval van de klantenservice.
De standaardhouding is: daar heb je weer een zeurende klant met een onmogelijk probleem.
Maar wij bellen nooit terug, wij kunnen niet mailen, de chef is er toevallig niet, en kan ook morgen niet terugbellen en we gaan niet vertellen hoe hij of zij heet en of hoe je hem kan bereiken. En uw probleem: nou u bent de eerste.
Of eigenlijk: u snapt het niet / bent gek / doet iets niet goed / en we gaan u hoe dan ook niet helpen.
We hebben wel procedures, maar die leiden ook tot niets.
En klachten over houding en afhandeling, mondeling, via internet of schriftelijk, daar hoor je óf niets van, óf je krijgt een nietszeggend antwoord.
En je probleem- waarvoor de verantwoording onweerlegbaar bij ING ligt- wordt niet of na lange tijd (maanden) opgelost.

Ter illustratie: ik maak een fors bedrag over van een andere bank naar mijn ING rekening.
Zoals te verwachten: afgeschreven bij de andere bank, verschijnt echter niet op mijn ING rekening.
Andere bank doet navraag bij Equens (het onderlinge verrekeningsbedrijf van de banken), en ja hoor: bedrag, rekening, tenaamstelling alles klopt.
Het geld is bij ING aangekomen en is daarna zoek.

Het kost ettelijke dagen en telefoontjes naar ING voordat ING bereid is een onderzoek te starten- "want het ligt aan de andere bank". Het rapport van Equens wordt voortdurend schamper afgedaan als niet of nauwelijks relevant.
Dit rapport toont ondubbelzinnig aan dat het geld bij ING is aangekomen. Dat het daarna intern bij ING fout gaat, behoort niet mijn probleem te zijn.

En in plaats dat ING zijn verantwoordelijkheid neemt en het geld overboekt naar mijn rekening, en daarna aan de slag gaat om het interne ING-probleem op te lossen, niets van dit alles.
ING wil eerst weten waar het geld is voordat ze het bedrag doorsturen.
Alles bij elkaar duurt het meer dan twee weken voordat het bedrag op mijn rekening verschijnt, en dan nog wordt het als een soort gunst "verkocht".
Wel krijg ik een rentevergoeding, maar als ik meer schade geleden heb, dan mag ik weer een klacht en bijbehorende berekening indienen.
Vervolgens krijg ik een brief waarin mij dringend verzocht wordt om tot nader order geen geld naar mijn ING rekening over te (laten) maken, want dat gaat niet goed. Alsof ik erover ga wie er geld naar mij overmaakt!!.

En nu wacht ik alweer twee weken. Ik probeer dagelijks de klantenservice te bereiken, maar die heeft niets anders te melden dan dat ze geprobeerd hebben iets of iemand te bellen of te mailen, en dat die persoon helaas nog niet geantwoord heeft. En hoe lang dit allemaal gaat duren, dat kunnen we niet zeggen. Wacht u vooral rustig af.
Kortom, mijn betaalrekening functioneert niet - ik kan geen overschrijving van een andere bank ontvangen - en ING weet niet wat ze er aan kan doen of hoe lang dit gaat duren. Welnu, dit duurt nu al 4 weken.
Mijn vertrouwen in het gewone betalingsverkeer, en in ING in het bijzonder, is ondertussen totaal verdwenen.
Niet door het falen van de techniek, maar door het totaal falen van de organisatie ING.
De ING organisatie is absoluut niet geinteresseerd in het oplossen van door henzelf veroorzaakte problemen waar je klanten heel veel last van hebben.
De ING organisatie is slechts geinteresseerd in het doorschuiven van het probleem naar een volgende afdeling. ING luistert niet, begrijpt niets en wijst mede daardoor alle verantwoordelijkheid af. Maar volgt wel alle procedures.
ING belt niet terug (wij kunnen hier niet bellen), ING mailt niet naar andere afdelingen of naar de klant (wij kunnen hier niet mailen), ING houdt zich nooit aan de beloofde termijnen, kortom ING is een volkomen autistische organisatie.
En vraagt daar godbetere ook nog geld voor.

fredstrosradar
Berichten: 5
Lid geworden op: 22 dec 2006 19:56

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door fredstrosradar »

Een update:
Ik probeer elke dag contact te hebben met de klantenservice.
En iedere dag hoor ik: we zijn er heel druk mee bezig, wacht u gerust totdat het opgelost is, we bellen zodra we iets weten.
En op mijn vragen:
- wat doen jullie dan concreet
- hoe lang gaat het nog duren
krijg ik dus geen antwoord.
Dit duurt nu al 5 weken.....

witte angora
Berichten: 31212
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door witte angora »

Is
Niet
Goochem
-
Bank

Die ING-bank. Ben niet voor niets indertijd overgestapt naar de Rabo, omdat ik nog altijd zelf bepaal waar ik bankier, en niet de top van de ING. Het was ooit de Postbank, die bestaat niet meer, dus ik bankier nu elders.

En blijkbaar mis ik niks.

qwenn0401
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:31

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door qwenn0401 »

Ook wij hebben al een half jaar grote problemen met de ING.

Het begon inderdaad nadat de samenvoeging met de postbank had plaats gevonden. Ik kon niet meer met het desbetreffende apparaatje op het internet om te bankieren. Inmiddels had ik begrepen dat ik een wachtwoorde en gebruikersnaam zou krijgen toegestuurd. Na lang wachten ben ik met de klantenservice gaan bellen. Die vertelde mij dat ik nog een postbankrekening had waar ik vors in het rood stond. Ik vertelde de dame dat wij geen postbankrekening hadden. Uiteindelijk bleek het een rekening van mijn man uit zijn jeugd te zijn. Deze was volgens de dame nooit opgezegd en het betaalpakket werd er jaarlijks van geincasseerd. Dit bestond niet. Deze rekening had ik namelijk tig jaar geleden persoonlijk met de handtekening van mijn man opgezegd. Mijn adresgegevens klopte ook niet meer. De hypotheek van onze woning bleek ineens op een woning in Nederland te staan, terwijl wij net over de grens in Duitsland wonen. Op onze oude woning in Nederland hadden wij nooit een hypotheek van de ING of postbank gehad. Het was dus een leuk gegeven ineens bezitter te zijn van een woning in Nederland. Kortom wat was er fout gegaan bij ING

* Adres gegevens onjuist
* Geen hypotheek meer op onze woning in Duitsland
* Ineens een hypotheek te hebben op een woning in Nederland
* Beschikken over een betaalrekening die al tig jaar geleden was opgezegd
* Een achterstand in betalen waardoor wij natuurlijk harstikke rood stonden
* Niet meer kunnen internet bankieren.

Na tegen muren van de klantenservice te hebben opgelopen van: wij kunnen niet, wij hebben geen telefoonnummers rechtstreeks, en nog vele andere smoesjes en richtingen uitgestuurd te zijn die niets opleverde ben ik via de hypotheekdesk aan telefoonnummers gekomen. Ik was namelijk al na diverse vestigingen gereden die inmiddels waren opgeheven. Telkens weer moest ik vanuit Duitsland naar Nederland rijden. Uiteindelijk ben ik in Winterswijk terecht gekomen. Daar ik een telefoonnummer van de hypotheekdesk had gekregen van deze vestiging heb ik eerst gebeld. Daar werd ik me toch asociaal geholpen....
Het was niet te geloven ze wilde niet eens naar mij luisteren.. de hoorn wred zo opgegooid. Uiteindelijk daar toch maar na toe gereden. Ik was vreselijk boos maar de dader van de telefoon was er natuurlijk niet. Daar werd na mijn verhaal geluisterd en er werd een telefoonnummer gedraaid die normaal alleen de managers mochten bellen met hoge nood klachten.
Voor een ieder dit is het nummer: 058-2952080
Ik werd naar huis gestuurd en zou later terug gebeld worden. dat is gebeurd
De adressen staan weer goed. De hypotheek op het juiste adres en de bankrekening die al jaren niet meet bestond bleek er ook niet te zijn waardoor wij natuurlijk ook van al die jaren dat betaalpakket niet hoefde te hoefde te betalen. Hoezo betalen.... Ik had alle bewijzen dat hij was opgezegd en uiteindelijk bleken ook zij dat in de computer te hebben staan.

Wat nu nog rest is het internetbankieren. Het wil maar niet lukken. Brief op brief, Mail op mail, telefoon op telefoon gepleegd. Telkens wordt je van het kastje naar het muurtje gestuurd. Telekens weer alles opnieuw aanvragen zeggen ze dan.
Uiteraard dat diverse malen gedaan maar lukken doet het niet. Alles moet namelijk nog wel geactiveerd worden door de ING. Wordt dit niet gedaan dan kan je ook niet internetbankieren, en daar ligt nu juist het probleem.
De ING verdomd het om te activeren en laat mij telkens opnieuw alles aanvragen. De helpdesk geeft dan aan dat ze hen manager zoals de heer Nieuwburg het direct telefonisch laten activeren. Ik ben inmiddels in zoveel verschillen directe emailsadressen en telefoonnummers van een ieder die het wel ff zou regelen, maar niemand die ook daad bij het woord voegt.
Vanmorgen weer gebeld en weer gad de jongen van de helpdesk aan dat zijn chef de heer Nieuwburg alles zou regelen als ik opnieuw had aangevraagd
moest dan wel ff een email sturen naar [email protected] met zijn naam erin.
Ik denk dat ik alles maar weghaal bij de ING. Rekening en hypotheek. Het is het enige wat we nog kunnen doen en ik zal de kosten proberen te verhalen van de overstap van de hypotheek zo niet dan....

Bij de Rabobank heb ik al vanaf mijn jeugd de rekeningen lopen en hier hebben wij nog nooit enige problemen gehad. Ze zijn altijd behulpzaam en hebben de zaken zoals wij het zien voor ons goed voor elkaar maar de ING dat blijft een gebed zonder eind

MAXIEM

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

qwenn0401

Ik heb je bericht grondig gelezen en herken hierin mijn eigen problemen die ik met de ING had. Gelukkig is nu alles op zijn pootjes terecht gekomen, maar het kostte mij een tig aantal keren bellen en het formuleren van vele brieven. Soms, heel soms had ik de neiging om te denken, dat het personeel opzettelijk fouten maakt, mogelijk gefrustreerd door het moeizame integratieproces. Maar goed, dat mag ik natuurlijk niet hardop denken.

Maxiem.

qwenn0401
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:31

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door qwenn0401 »

Wat het ook is met het personeel, het blijft uitermate frusterend.
Ik heb vanmiddag de laatste klacht per email gestuurd richting de heer Westerhoff van de ING. Hij ondertekent als zijnde manager verkoop en service. In zijn laatste bericht staat eigenlijk dat wij niet zo moeten zeuren, daar er al een heleboel problemen zijn opgelost. Uiteraard heb ik daar een reactie opgegeven. Daarop kreeg ik alweer de standaard email retour dat ik binnen 10 werkdagen terug gebeld zou worden. Deze laatste email was van 24 september j.l. Helaas tot op heden nog geen bericht mogen krijgen. Vandaag zoals U hiervoor kon lezen dus, maar zelf weer gebeld zonder enige voet aan de grond te krijgen.
Ik ben zo benieuwd of er nog meer mensen zijn die dezelfde problemen ondervinden met de ING. Welicht dat er dan een vuist gemaakt kan worden.

MAXIEM

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

qwenn0401

Ik zou jouw ervaringen eens neerleggen bij de RadarRedactieOnline en ook bij de KassaRedactieOnline. Wellicht dat zij de huidige problemen wat grootschaliger kunnen oppikken, want volgens mij zijn er momenteel erg veel problemen bij ING en zijn de berichten binnen een topic maar het topje van de ijsberg.

Maxiem.

Dick Ursinus
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 okt 2010 13:50

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door Dick Ursinus »

Ik probeer al een tijdje het vrije gedeelte van m'n ING spaarloonrekenening overgestort te krijgen. Eerst een gewone brief, twee telefoontjes, toen maar een aangetekende brief, zodat ik later kan bewijzen dat ik deze brief verstuurd heb. Nu heb ik nog steeds niks ontvangen. Volgens de helpdesk (10 eurocent per minuut TSJING TSING) is het normaal dat het 12 tot 16 werkdagen duurt voordat het op je rekening staat.
Even ter verduidelijking m'n vrouw had bij PGGM in een week haar geld terug, m'n schoonzus in 3 dagen bij de RABO. En dit zijn allemaal banken die niet zijn gered van ons belastinggeld. Het is toch treurig?

qwenn0401
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:31

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door qwenn0401 »

Inmiddels heb ik gister een telefoontje gehad van de ING klachten.
Ja, ze zijn snel uuuhhhmmmm
Ik moet zeggen dat de dame zeer vriendelijk was en erg behulpzaam.
Zij zelf begreep niet dat dit alles zo lang op zich heeft laten wachten. Toch bleef ze volharden in het feit zij deze klachten niet veel kreeg te horen. Ik was een zeldzaamheid. Nu begrijp ik best dat ze het allemaal op deze manier voor willen doen komen om hen naam te redden. Toch heb ik haar vriendelijk gevraagd het internet eens af te struinen alvorens zij zich zo uit. Het is namelijk voor die vele klanten erg frusterend om ALLEMAAL te horen dat zij de enige in hen soort zijn. In een klein ogenblik kon ik weer internetbankieren dus moeilijk was het allemaal niet, zoals ik al reeds eerder had aangegeven. Ik moet zeggen dat ik in mijn laatste schrijven geschermd heb met Tros Radar. Ik heb daarin vermeld dat mijn hele verhaal in behandeling is genomen door Radar en zij hiermee aan de slag gaan. Prompt twee dagen later kreeg ik telefoon grgrgrrrrrrr. Het is ongelooflijk!!! En in eens waren er geen problemen meer en kon het allemaal worden opgelost.
Ik heb haar verteld dat het voor ons niet veel zin meer heeft, want dat dit alles nu wel heel laat komt en wij dan ook alles bij de ING weghalen, rekening en hypotheek. Hierop vroeg zij of ING iets kon doen om ons te houden binnen ING. Ik heb haar verteld dat zij dan wel met een goed iets moeten komen. Bijvoorbeeld onze hypotheek kostenloos overzetten naar de rente die op dit moment telt. Helaas werd hier geen acht opgegeven en werd er nogmaals gezegd als wij iets voor U kunnen betekenen om U bij ING te houden dan moet U het maar zeggen.
Ik herhaalde weer wat ik eerder gezegd had maar ook hier werd weer geen acht opgeslagen. er werd ook geen ander voorstel gedaan en dus rest ons nu niets anders, want het interesseerd ING kennelijk geen zier.
De klant staat in ieder geval zeker niet centraal bij de ING en als ze zo doorgaan wordt er weer een hoop belastingcentjes van ons allemaal naar zo'n belabberde bank gebracht maar ik weet dat ze het allemaal zelf doen!

[Persoonsgegevens verwijderd door de Moderator]

MAXIEM

Re: ING- stuurt alle problemen naar de eeuwige jachtvelden

Ongelezen bericht door MAXIEM »

qwenn0401

Ik heb dezelfde ervaring. Pas nadat ik had aangegeven, dat ik mijn zaak bij de KassaRedactieOnline had neergelegd, kwam de ING als een speer in actie en werd het probleem nog dezelfde dag opgelost (terwijl ik nota bene al bijna 2 weken bezig was). Kortom: met deze "kwaliteit" van dienstverlening raakt deze "bank" een hoop trouwe klanten kwijt (maar dat zal hen blijkbaar een zorg zijn).

Maxiem.

Gesloten