LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

Dat is jouw interpretatie, dring die nou eens niet op aan anderen. Doe niet zo compulsief! En hou je bij het onderwerp. De moderatoren zijn hier duidelijk in geweest.

dit was off topic!

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door BBCS »

olivierbbommel schreef:Dat is jouw interpretatie, dring die nou eens niet op aan anderen. Doe niet zo compulsief! En hou je bij het onderwerp. De moderatoren zijn hier duidelijk in geweest.

dit was off topic!
De pot verwijt de ketel.....

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door BBCS »

plumber schreef:FF de riem van de motor afhalen en aanzetten
dan weet je het zeker.Anders WD-40 of kruipolie
in het lager van de trommel spuiten (ietsiepietsie).
Is een glijlager of een kogel.Kan eventueel ook aan de
voorkant en achterkant van de motor gedaan worden.
Tussen het huisdeel en de as.
Elke bouwmarkt heeft het.
Overigen is Bauknecht nou niet een faforiet merk.
Slechte service.
Hieraan zat ikzelf ook te denken.

Zelf denk ik aan de aandrijfriem die versleten is en dan dat piepend geluid geeft.
Heb ikzelf ook al eens gehad.

De ventilator verwacht ik niet, omdat dan de was niet droog wordt en de thermische beveiliging de verwarmingselement uitschakelt. Dan geeft de machine een tikkend geluid (veroorzaakt wordt door de cliksons.)

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

BBCS schreef:
plumber schreef:FF de riem van de motor afhalen en aanzetten
dan weet je het zeker.Anders WD-40 of kruipolie
in het lager van de trommel spuiten (ietsiepietsie).
Is een glijlager of een kogel.Kan eventueel ook aan de
voorkant en achterkant van de motor gedaan worden.
Tussen het huisdeel en de as.
Elke bouwmarkt heeft het.
Overigen is Bauknecht nou niet een faforiet merk.
Slechte service.
Hieraan zat ikzelf ook te denken.


Logisch.. als er geen lucht afgezogen wordt, raakt/raken het/de verwarmingselement(en) oververhit.

Wat hier moet gebeuren is dat client in deze, moet reclameren bij de verkoper en een rechtsbijstandteam c.q. juridisch hulppunt. Dit MOET namelijk gewoon GRATIS verholpen worden.

Als client in deze intelligent is, laten ze de droger in deze staat en schakelen ze een advocaat in, of gaan ze naar een rechtswinkel. 2 x een bezoekje aan de winkel met papieren van de rechtswinkel, en de winkelier buigt als een knipmes. een beetje grote mond opzetten wil ook werken, want een winkelier wil niets liever dan ruziemakende klanten zijn winkel uitzetten, , , zo snel mogelijk!

------------------



Zelf denk ik aan de aandrijfriem die versleten is en dan dat piepend geluid geeft.
Heb ikzelf ook al eens gehad.

De ventilator verwacht ik niet, omdat dan de was niet droog wordt en de thermische beveiliging de verwarmingselement uitschakelt. Dan geeft de machine een tikkend geluid (veroorzaakt wordt door de cliksons.)

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door BBCS »

olivierbbommel schreef: Logisch.. als er geen lucht afgezogen wordt, raakt/raken het/de verwarmingselement(en) oververhit.
Ja, hehe, jij hoeft mij geen les techniek te geven.
Die clicsons zorgen daar juist voor, dat bij een te hoge temperatuur de boel wordt afgeschakeld.
olivierbbommel schreef:Wat hier moet gebeuren is dat client in deze, moet reclameren bij de verkoper en een rechtsbijstandteam c.q. juridisch hulppunt. Dit MOET namelijk gewoon GRATIS verholpen worden.
Hoe kom jij erbij dat het probleem GRATIS verholpen MOET worden?????
Verklaar je nader aub.
olivierbbommel schreef:Als client in deze intelligent is, laten ze de droger in deze staat en schakelen ze een advocaat in, of gaan ze naar een rechtswinkel. 2 x een bezoekje aan de winkel met papieren van de rechtswinkel, en de winkelier buigt als een knipmes. een beetje grote mond opzetten wil ook werken, want een winkelier wil niets liever dan ruziemakende klanten zijn winkel uitzetten, , , zo snel mogelijk!
Als die winkelier ook juridisch is onderlegt blijf jij nergens met je grote mond.

olivierbbommel
Berichten: 151
Lid geworden op: 29 jun 2009 15:49

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door olivierbbommel »

ik heb niet eerder op dit forum gezeten. Mijn inschrijfdatum is dé inschrijfdatum. laten we verder weer ontopic gaan aub.
Sommige mensen gaan snel offtopic en kunnen niet ontopic blijven.
Jammer.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door tennis »

BBCS schreef:
plumber schreef:FF de riem van de motor afhalen en aanzetten
dan weet je het zeker.Anders WD-40 of kruipolie
in het lager van de trommel spuiten (ietsiepietsie).
Is een glijlager of een kogel.Kan eventueel ook aan de
voorkant en achterkant van de motor gedaan worden.
Tussen het huisdeel en de as.
Elke bouwmarkt heeft het.
Overigen is Bauknecht nou niet een faforiet merk.
Slechte service.
Hieraan zat ikzelf ook te denken.

Zelf denk ik aan de aandrijfriem die versleten is en dan dat piepend geluid geeft.
Heb ikzelf ook al eens gehad.

De ventilator verwacht ik niet, omdat dan de was niet droog wordt en de thermische beveiliging de verwarmingselement uitschakelt. Dan geeft de machine een tikkend geluid (veroorzaakt wordt door de cliksons.)


HaHa, dit stond al op pagina 1, voor jullie aan bekvechten zijn wie zijn gelijk krijgt.
Dit wordt een neverending story!

Hoe was de titel van het topic alweer:

wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Dus TS vraagt, wat hij aan kan doen, dat dit stopt, en nergens wordt een word geript, of dit de schuld van een winkel/ fabrikant is.
De wasdroger maakt een geluid, dus hij is ook nog niet eens stuk!
Niemand weet of niet de riem versleten is, dus jullie berichten hebben niets met de vraagstelling te doen.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door plumber »

[quote]olivierbbommel

Geregistreerd: 29 jun 2009 15:49
Berichten: 107


Er wordt in de meeste gevallen 1 motor gebruikt (ook bij miele al 20 jaar bij veel modellen) voor zowel aandrijving als luchtafvoer. punt.

Een condensdroger heeft nog 1 ventilator extra, om koelingslucht voor de warmtewisselaar toe te voeren.

Mensen mogen mij altijd prive aanspreken als ze vragen ehbben over de werking van een apparaat. ik wil ze met alle liefde uitleggen hoe het werkt.
quote]


Zou hem dus maar niks vragen hij weet niet eens het verschil
tussen een warmtewisselaar en een condensor.
Wat mij trouwens van de moderator opvalt is dat ze de meest
onzinnige opmerkingen van Bommel laten staan en een beetje pittige
opmerkingen van de mensen die het weten verwijderen.
Ik behoor daar niet toe hoor Bommel ik heb alleen maar A.J.L.TO. gehad.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door BBCS »

Wat mij echt opvalt in deze gehele discussie: Het ontbreken van informatie dat de machine open is gemaakt en gekeken is wat de oorzaak van de klacht is en hoe het probleem heeft kunnen ontstaan (ben ikzelf ook schuldig aan.)

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door tennis »

BBCS schreef:Wat mij echt opvalt in deze gehele discussie: Het ontbreken van informatie dat de machine open is gemaakt en gekeken is wat de oorzaak van de klacht is en hoe het probleem heeft kunnen ontstaan (ben ikzelf ook schuldig aan.)
Eindelijk is zinnigs.
Zoals eerder gezegd, heeft TS een probleem, maar daar is al een oplossing gevonden op pagina 1, maar TS heeft tot nu toe, nog geen tijd gehad, om daarna te kijken.
Wij wachten af, wat de uitkomst is.

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door aquino »

Kunt u de volumeknop van de wasdroger niet zachter zetten, net zoals bij de TV ?

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: wasdroger maakt erg veel lawaai net of ie aan het centrifuge

Ongelezen bericht door BBCS »

Woops! :oops:
Ik moet bekennen dat ik de tweede posting van de TS helemaal niet goed gelezen heb. Mijn excuses.

Gesloten