LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanbeleid Tele2: onjuist verlengen abonnement

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
verbijsterdeklant

Wanbeleid Tele2: onjuist verlengen abonnement

Ongelezen bericht door verbijsterdeklant »

Lang verhaal: Ik sloot een 2-jarig abonnement af bij Tele2, waarbij ik een Sony Ericsson W910i kreeg. Een heel fijn toestel, behalve dat het telkens uitviel als ik het wilde gebruiken en als ik het toestel niet eens aanraakte. Na enkele minuten kon ik het dan pas weer gebruiken. Niet echt handig als je net iemand moet bellen of sms-en!
Ik belde met de klantenservice en kreeg te horen dat ik het op moest sturen. Nadat ik het opgestuurd had, was t probleem nog niet verholpen. Ik kocht zelf een nieuwe batterij maar ook dat mocht niet baten. Ik ontdekte dat je ook langs kon gaan bij een Sony Ericsson service point bij mij in de stad en daar is het toestel ook enkele keren bekeken: software-updates, palletjes vervangen, opgestuurd. Het hielp wederom niet. Daarvoor heb ik meerdere malen contact gezocht met Tele2 en om een oplossing verzocht, bijvoorbeeld een ander toestel. Dat krijg je bij Tele2 echter pas nadat je het toestel 3x heb opgestuurd...
Als je even nagaat wat je dan al aan kosten heb gemaakt(herhaaldelijk bellen met de dure klantenservice van Tele2, naar de Sony Ericsson-service points gaan, aangetekend versturen van de telefoon etc), kun je beter gelijk zelf tot de aanschaf van een nieuw toestel overgaan. Dan heb ik het nog niet eens over het ongemak van een telefoon die het niet doet, het wachten tot je teruggebeld zal worden door Tele2 zoals afgesproken wat vervolgens niet gebeurd en alle keren dat je erachteraan moet om het probleem te verhelpen.
Maar er zou een oplossing komen, ik had inmiddels namelijk al 3 keer mijn telefoon opgestuurd...Ik mocht inderdaad een nieuw toestel uitkiezen na bijna 2 jaar ellende met Tele2. Ik moest dan mijn oude toestel aangetekend versturen en de tracktrace-code(TNT) doorgeven. Dat heb ik gedaan en daarna zou ik van Tele2 horen. Natuurlijk hoorde ik niets en belde ik zelf. Daar wisten ze niet hoe t zat en ik zou teruggebeld worden. Weer niets gehoord en zelf gebeld. Ze hadden inderdaad het toestel ontvangen en ik had een toestel van de site uitgekozen. Deze bleek niet bij mijn huidige abonnement te passen en ik moest een andere uitkiezen. Dat heb ik vervolgens gedaan en wat was ik blij dat ik eindelijk een telefoon kreeg die het deed!!
Na al het gedoe met Tele2 wilde ik graag naar een andere provider. Mijn abonnement liep tegen het einde en ik wilde graag nummerbehoud. Wat schetste nu mijn verbazing..... Mijn nieuwe provider kan geen nummerbehoud voor mij aanvragen omdat Tele2 mijn abonnement met twee jaar heeft verlengd!!
Ik was echt verbijsterd! Dat is nooit afgesproken. Ik kreeg een nieuw toestel omdat ik mijn oude die het nooit goed gedaan heeft, heb ingeleverd. Over een nieuw abonnement is nooit gesproken.
Ik heb Tele2 hierover gebeld en zij geven aan dat ik of mijn telefoon moet inleveren of nog twee jaar een abonnement bij hun heb er is geen andere oplossing mogelijk. Ik heb inmiddels met Consuwijzer gesproken die nog nooit zoiets gehoord hadden. Zij raadden mij aan een klachtenbrief te schrijven naar Tele2, dat heb ik gedaan maar vervolgens krijg ik, je raad het al, geen reactie binnen de door mij gestelde termijn van 2 weken.
Kort verhaal: Tele2 levert mij een telefoon die het niet doet. Na vele reparaties doet deze het nog niet en ik krijg volgens afspraak een vervangend toestel waarbij ik mijn oude telefoon inlever. Aangezien mijn contract bijna afloopt en ik deze niet wil verlengen door de slechte service die Tele2 levert(afspraken niet nakomen, slechte communicatie tussen medewerkers onderling), zeg ik mijn contract op. Nu mijn nieuwe provider nummerbehoud voor mij probeert te regelen wil Tele2 niet meewerken omdat ik zogenaamd nog een contract heb tot oktober 2012. Ik moet of mijn telefoon opnieuw inleveren of ik heb een contract tot oktober 2012...
Wat moet ik nu doen?! Wie heeft goede tips? Moet ik naar de geschillencommissie gaan? Wie heeft daar ervaring mee?
Alvast bedankt voor het meedenken.

Een verbijsterde en wanhopige Tele2 klant.

Apeldoorn01

Re: Wanbeleid Tele2: onjuist verlengen abonnement

Ongelezen bericht door Apeldoorn01 »

Naar wat ik heb begrepen komt de geschillencommissie 4x per jaar bijeen,dus dat kan nog lang duren voordat het opgelost is..
De makkelijkste maar vervelendere oplossing is toch om voor een nieuw nummer te kiezen..

verbijsterdeklant

Dag Apeldoorn01,

Bedankt voor uw reactie. Pff nou als de geschillencommissie zo weinig bijeenkomt wordt het een nog langer verhaal inderdaad. Fijn dat ik dat nu weet.
Ik zit er nu inderdaad aan te denken om dan in ieder geval maar een nieuw nummer te nemen. Maar dat is nog steeds geen oplossing: Tele2 wil dan nog steeds dat ik mijn mobiel inlever of zal de abonnementsgelden willen innen...

Met vr. gr. Verbijsterde klant

Tele2 Webcare

Ongelezen bericht door Tele2 Webcare »

Beste verbijsterdeklant,

Het spijt me om te lezen dat je abonnement met twee jaar is verlengd. Ik wil je graag helpen, kun je je postcode en huisnummer of klantnummer naar [email protected] sturen?

Bedankt!

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

kooskoekedoos

Ongelezen bericht door kooskoekedoos »

Ook hier is tele2 niet echt snel met reageren....

jeroendbr

Ongelezen bericht door jeroendbr »

Ik belde vorige maand met Tele2 om mijn abonnement te upgraden naar Fiber. Ben opzich al ruim 4 jaar tevreden klant. Tijdens mijn telefoontje bleek dat Fiber op mijn adres nog niet beschikbaar is. De medewerker gaf mij wel netjes aan dat hij mij een aanbieding kon geven op mijn huidige abonnement wat zou beteken dat ik de komende 6 mnd 10€ p/m goedkoper uit zou zijn. Dit heb ik geaccepteerd en de geluidsopname gemaakt. Nu blijkt toen ik de factuur zag dat ik ineens gesprekskosten moet betalen. Na een belletje met de helpdesk bleek dat ik overgezet ben naar een nieuwe vorm van internetten en bellen en niet meer mijn oude abonnement had tele2 compleet. En dus moest gaan betalen voor de telefoon. Dit is echt ongelooflijk want mij is niet verteld over een wijziging in mijn voorwaarden.

Ik kijk nu naar stappen die ik kan ondernemen om mijn abonnement te ontbinden. Heeft iemand hier tips? Het kan toch niet zijn dat ze zomaar de voorwaarden aanpassen terwijl het niet eens duidelijk is dat dat gebeurt laat staan wat ze zijn!? Bandopname of niet, hoe moet ik het verschil weten tussen Tele2 compleet en Tele2 internet en bellen zonder op schrift de verschillen?!

verbijsterdeklant

Ik ben heel blij dat Tele2 gereageerd heeft en hoop dat er een oplossing komt. Wel vreemd dat ze nog steeds niet gereageerd hebben op mijn klachtenbrief en wel op deze manier reageren.
Tegen de persoon die na Tele2 een bericht plaatste:
Wat vervelend voor u dat u ook ineens in een niet gewilde situatie bent beland. Ik zou contact zoeken met Consuwijzer: www.consuwijzer.nl . Zij kunnen je van advies voorzien. Je kan een contract volgens mij wel per direct ontbinden als je dat wilt, moet je bij hen maar even navragen. Succes!

Vr. gr. iets blijere klant ;)

Tele2 Webcare

Beste jeroendbr,

Vervelend dat je onverwachts een nieuw abonnement bent aangegaan. Kun je mij je postcode/huisnr. sturen (naar [email protected]) o.v.v. jeroendbr, dan kan ik voor je kijken of je abonnement alsnog aangepast kan worden.

Met vriendelijke groet,
Danielle van Tele2

mich24

Ongelezen bericht door mich24 »

Smerige streek van een callcentermiepje van Tele2, bah!

verbijsterdeklant

Ik heb nog steeds geen oplossing van Tele2, alleen een bericht dat ze zo snel mogelijk gaan kijken hoe ze kunnen helpen. Dat is al weer een week geleden en de einddatum van mijn abonnement nadert...
Jeroendbr, heb jij al iets gehoord?

jeroendbr

Ongelezen bericht door jeroendbr »

Ja ik ben inmiddels meerdere malen gebeld en na veel smoesjes kunnen ze me blijkbaar toch terug zetten in mijn oud abbo. Denk dat deze site en het juridisch loket wel geholpen hebben. Nu nog ff zien of het op mijn rekening gaat klopen as maand.

Tele2 Webcare

Beste verbijsterdeklant,

Het spijt me dat je nog niks van me gehoord hebt. Je probleem is nog in behandeling en ik kom hier zo spoedig mogelijk op terug.

Met vriendelijke groet,

Danielle van Tele2

verbijsterdeklant

Het is voor mij ook opgelost! Gelukkig wordt mijn abonnement nu alsnog gewoon op de juiste datum beëindigd :D.
Fijn dat het voor Jeroen ook goed lijkt te komen. Succes!

Gesloten