Het zelfde probleem gehad met Ben ®
brief gestuurd met een reactie van Ben®
Betreft: Factuur en blokkade 06-00000000.
Goedendag,
Per 23-07-2009 heb ik een Ben® Vaak abonnement afgesloten, samen met een Ben® Internet-altijd abonnement.
Ruim drie weken geleden heb ik telefonisch contact gehad met uw Klantenservice om te informeren wat ik moest doen om het Ben® Internet-altijd abonnement op te zeggen. Toen is mij verteld dat ik dit dmv. de “Mijn Ben®”-pagina van de website gemakkelijk zélf kon uitschakelen. Dit heb ik toen gedaan en ik verkeerde in de veronderstelling dat hiermee alles in kannen en kruiken was.
Tot ik opeens een SMS ontving van uw firma met de melding dat er een blokkade op mijn telefoon van toepassing was, hetgeen veroorzaakt bleek te worden doordat er een openstaande rekening a raison van 350 Euro was, veroorzaakt door datagebruik zonder Ben® Internet-altijd abonnement.
Telefonisch contact met uw Klantenservice leerde dat eea. mijn eigen schuld was en dat ik derhalve gewoon geacht werd het openstaande bedrag te voldoen.
Toch vraag ik mij hierbij een aantal zaken af. Op de eerste plaats is mij verteld dat ik mij zelf via de website voor het abonnement voor mobiel internet kon afmelden. Nadere bestudering van die ( en via doorklikken op een aantal links een aantal andere) pagina’s leerde dat het aldaar bedoelde “uitzetten” van internet alleen bedoeld was om datagebruik tijdens roaming te blokkeren.
Verder bevreemd het mij dat er bij datagebruik tijdens roaming na het verbruiken van data ter waarde van 59,50 Euro automatisch de mogelijkheid tot internet afgesloten wordt. Verder gebruik van internet is dan alleen mogelijk wanneer dit weer expliciet door de gebruiker wordt aangezet.
Nu wordt ik geconfronteerd met een rekening over drie weken die even hoog is als dertig maanden Ben® Internet-altijd en zes keer zo hoog is als het limietbedrag voor datagebruik tijdens roaming, zonder dat ik daar op enigerlei wijze van op de hoogte gesteld wordt.
Nu weet ik dat het mechanisme voor het beperken van de kosten van dataverkeer tijdens roaming door Europese regelgeving aan telecomproviders is opgelegd. Dat dataverkeer op het eigen netwerk van de provider ongelimiteerd kan oplopen zonder enige vorm van waarschuwing, dat bevreemdt mij ten zeerste.
U zult ongetwijfeld vinden dat een en ander op uw site vermeld staat en daardoor de schuld bij mij ligt, maar naar mijn mening wordt de informatie niet helder weergegeven en heb je alleen het complete plaatje als je de informatie van diverse pagina’s bij elkaar voegt.
Verder vind ik dat het nu berekende bedrag in geen enkele verhouding staat tot het abonnementsbedrag van
Ben® Internet-altijd en het limietbedrag voor roaminggebruik in de EU.
Doordat mijn telefoon ook voorzien is van WiFi ben ik in de veronderstelling geweest dat het browsen op internet plaatsvond via deze netwerken en niet via het mobiele netwerk, aangezien de telefoon automatisch de voor mij beschikbare verbinding selecteert.
Hierbij verzoek ik u – het bovenstaande in overweging nemend – de aan mij gepresenteerde rekening en de wijze waarop eea. op uw website wordt aangegeven te herzien.
U begrijpt dat het voor mij een enorme domper is dat ik nu met een dusdanig hoge rekening geconfronteerd wordt, juist omdat besparing op de maandelijkse uitgaven de reden was dat ik mijn Ben® Internet-altijd abonnement moest annuleren.
Graag verneem ik van u of u mij in deze tegemoet kan komen.
Met vriendelijke groeten,
Reactie Ben®
Ik vind het vervelend dat het voor jou niet duidelijk was hoe jij je internetabonnement kon uitschakelen. Je kunt inderdaad op je persoonlijke pagina terecht om je bundel te wijzigen. Je kunt dan de internet-altijd bundel uitschakelen. Wanneer je de bundel uitschakelt betaal je geen 9,95 meer per maand. Je kunt na het uitschakelen nog wel internetten op je telefoon, echter worden deze kosten dan per MB berekend, en kun je niet meer eindeloos van internet gebruik maken voor 9.95 per maand. Je kunt op je persoonlijke pagina aangeven dat wanneer jij in het buitenland bent en je voor meer dan 59.50 euro gebruik maakt van internet, jouw internet wordt geblokkeerd, totdat jij bij Ben aangeeft dat je weer gebruik wilt maken van internet in het buitenland. Europese regelgeving heeft dit verplicht, echter, wanneer je in Nederland gebruik maakt van internet geldt deze regel niet. Om deze redenen kan ik helaas geen tegemoetkoming aanbieden.
Voor verdere vragen kun je altijd contact opnemen met mijn klantenservice.
Ik vertrouw erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
De groeten van Ben
Het zijn allemaal grote boeven ik hoop dat er snel iets aan gedaan wordt
Radar help AUB
![Crying or Very sad :cry:](./images/smilies/icon_cry.gif)