LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Drama met nummerweergave Caiway glasvezel

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Quick1034

Drama met nummerweergave Caiway glasvezel

Ongelezen bericht door Quick1034 »

Hoi,

Op de internet site van Caiway staat aangegeven dat bij digitale telefonie
met over nummerweergave kan beschikken.
(http://www.caiway.nl/site/nl/klantenser ... nie#vraag1)

In Loenen aan de Vecht hebben we sinds kort glasvezel waarover we ook kunnen telefoneren via Caiway voice. Helaas doet de nummerweergave het niet.

Contact met de Caiway helpdesk leidt tot niets. Zelfs geen eens een melding op de storingspagina!

Werkt nummerweergave op glasvezel wel? Het blijkt dat bellen via coax de nummerweergave het wel doet!

Wie heeft er ervaring mee?

Willem

henk51

Re: Drama met nummerweergave Caiway glasvezel

Ongelezen bericht door henk51 »

Hoe oud is je toestel? Waarschijnlijk is hij niet FSK geschikt zie onderstannde quote van hun website(wordt dus wel degelelijk vermeld op hun site). Ik had hezetzelfde met nummermelder en Ziggo.
De goedkoopste oplossing is om er een nummer melder die wel geschikt is er tussen te zetten.

6. Waarom krijg ik geen nummer te zien als ik wordt gebeld?
Caiway maakt gebruik van het FSK-protocol voor de nummerherkenning. Sommige KPN telefoons zijn niet geschikt voor FSK en gebruiken alleen DTMF. Raadpleeg de leverancier van uw telefoon om dit na te gaan en als dit mogelijk is aan te passen.
gr Henk

Quick1034

Ik maak gebruik van een Siemens Gigaset A585. Deze is volgens de Siemens website geschikt voor DTMF en FSK. Moet ook geschikt zijn voor Caiway.

Indien ik inplug, met het toestel, op een Ziggo netwerk dan krijg ik gewoon nummerweergave te zien.

Caiway weet dat het probleem bestaat, maar doet er niets aan.

Willem

Quick1034

Hoi,

Sinds vanmiddag 6 oktober 2010 heb ik weer nummerweergave in Loenen op de
glasvezel.

Blijkbaar hebben ze bij Caiway het knopje gevonden om het aan te zetten.

Willem

Gesloten