LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Miele service "er was geen betere"

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
jos potjens
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:12

Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door jos potjens »

Miele er is geen betere dit is/was de slogan die de consument linkte aan miele producten.
Echter de Miele kwaliteit in combinatie met betrekking tot de service kunnen we alleen maar vaststellen MIELE SERVICE ER WAS GEEN BETERE.
In 2005 kochten we een nieuwe keuken met daarin een miele gaskookplaat.
Vanaf het begin blijkt er iets mis te zijn met een van de kooppitten
Tot 2 maal toe een service monteur over de mat gehad bleef het probleem bestaan.
om de Miele service gerichtheid aan te spreken is er diverse malen contact gezocht met Miele Service maar deze niet thuis en moesten maar gewoon betalen.
Manco in het service systeem is dat Miele nederland alles registreert via servicebonnen , echter als een monteur komt voor een wasmachine reparatie en kijkt daarna kort na betreffende kooplaat dan kan het zijn dat hij dit niet registreert maar wel repareert waarna de pit het later weer niet blijkt te doen.
Als de klant zijn verhaal probeert te halen op de historie dan is deze niet aanwezig
Het service afdelingshoofd mw Coumou verwerpt dergelijke voorvallen met deze dooddoener als het gaat om mee te denken in een werkelijke oplossing voor het probleem. jammer voor de consument dus
Jammer in een klap de mythe van "Miele ër is geen betere" verdwenen'
maar als consument moeten we nu wel beter weten

jos Potjens
Laatst gewijzigd door jos potjens op 05 okt 2010 00:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Bencent
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2007 15:45

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door Bencent »

dat bespaart ons dus een rit naar Vianen....

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door sjoegel »

Bedankt voor de tip :D . Koop toch maar iets anders.

ronald g
Berichten: 2388
Lid geworden op: 28 apr 2005 22:41

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door ronald g »

Ik vraag me af of de monteur ooit expliciet voor de kookplaat is geweest want dan wordt er een servicebon aangemaakt. Als de monteur voor een apparaat komt en u vraagt hem ook nog even naar een ander apparaat te kijken is daar geen servicebon van. Uit volgend citaat van u blijkt.

" Manco in het service systeem is dat Miele nederland alles registreert via servicebonnen , echter als een monteur komt voor een wasmachine reparatie en kijkt daarna kort na betreffende kooplaat dan kan het zijn da thij dit niet registreert
Als de klant zijn verhaal probeert te halen op de historie dan is deze niet aanwezig "

Handiger was geweest dat u bij de afspraak ook het mankement opgegeven had van de kookplaat dan was deze verwarring niet ontstaan.

keukenvakman
Berichten: 136
Lid geworden op: 03 jan 2006 22:24

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door keukenvakman »

Als er 1 apparatuurmerk is dat zijn service op orde heeft is het Miele wel. Dat er nu een incident misgelopen is, is uiteraard jammer maar ik zou de zaak waar u destijds de kookplaat gekocht heeft inschakelen. Onze ervaring is dat Miele heel ver wil gaan met SERVICE!
Wees blij dat u geen Whirlpool heeft!

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door crazyme »

jos potjens schreef:Miele er is geen betere dit is/was de slogan die de consument linkte aan miele producten.
Echter de Miele kwaliteit in combinatie met betrekking tot de service kunnen we alleen maar vaststellen MIELE SERVICE ER WAS GEEN BETERE.
In 2005 kochten we een nieuwe keuken met daarin een miele gaskookplaat.
Vanaf het begin blijkt er iets mis te zijn met een van de kooppitten
Tot 2 maal toe een service monteur over de mat gehad bleef het probleem bestaan.
om de Miele service gerichtheid aan te spreken is er diverse malen contact gezocht met Miele Service maar deze niet thuis en moesten maar gewoon betalen.
Manco in het service systeem is dat Miele nederland alles registreert via servicebonnen , echter als een monteur komt voor een wasmachine reparatie en kijkt daarna kort na betreffende kooplaat dan kan het zijn da thij dit niet registreert
Als de klant zijn verhaal probeert te halen op de historie dan is deze niet aanwezig
Het service afdelingshoofd mw Coumou verwerpt dergelijke voorvallen met deze dooddoener als het gaat om mee te denken in een werkelijke oplossing voor het probleem. jammer voor de consument dus
Jammer in een klap de mythe van "Miele ër is geen betere" verdwenen'
maar als consument moeten we nu wel beter weten

jos Potjens
Uw verhaal is alleen maar negatief. Zonder enige onderbouwing wat er nu mis was met het apparaat.

Ik denk dat u geen gelijk krijgt van Miele en u uw frustratie op deze manier vormgeeft.

legoleek
Berichten: 539
Lid geworden op: 26 aug 2008 17:16

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door legoleek »

En als je een monteur voor een wasmachine laat komen, wil niet zeggen dat hij ook inbouw kan/mag verhelpen. simpelweg omdat er 2 soorten zijn, de witgoed monteurs en de inbouw monteurs. En dan is het nog goodwill van de monteur om even naar de kookplaat te kijken, zonder daar registratie (=kosten) aan te verbinden, want dat stond niet op werk/opdracht bon.
Wat ik eigenlijk echt mis in het verhaal is, wat heeft je keukenleverancier voor je gedaan. Als ze zo met mijn klanten omgaan, dan mag de vertegenwoordiger toch wel iets komen uitleggen bij ons.

pfffff
Berichten: 737
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:10

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door pfffff »

:P
Laatst gewijzigd door pfffff op 18 nov 2010 00:45, 1 keer totaal gewijzigd.

jos potjens
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 okt 2010 16:12

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door jos potjens »

Beste lezers,
Nog een reactie van de plaatser van dit artikel:

Beste Lezers; de essentie van het verhaal blijft het volgende:
Verhaal kan misschien op verschillende manieren geïnterpreteerd worden echter moraal van het verhaal is dat de consument uiteindelijk met een onopgelost probleem zit vanwege een niet deugdelijk apparaat.
Dit kan volgens mij nooit de bedoeling zijn
Miele is helaas als organisatie veel minder flexibel geworden waarbij mens en systeem in het extreme zijn gaan functioneren.
naar horen zeggen blijkt dat niet alleen consumenten maar ook Keuken leveranciers hier last van hebben omdat Miele zich teveel als monopolist in de markt wil plaatsen waarbij een situatie zoals deze kan ontstaan.
Luisteren naar het probleem had hier veel op kunnen lossen dan zoals nu wijzen op processen die in de praktijk dus soms niet blijken te werken.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door crazyme »

Mooi.

Weten we dat ook weer.

Veldt01
Berichten: 1005
Lid geworden op: 16 jul 2006 15:05

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door Veldt01 »

Geen ervaring met de Miele service (zelf een aantal problemen opgelost) maar wel met de Miele apparatuur. Ons is inmiddels wel duidelijk geworden dat de meeste apparatuur van miele heel goed is maar dat bepaalde apparaten hun meerprijs gewoon niet waard zijn. De vaatwassers zijn super maar bij de koelkasten (= liebherr) kun je vraagtekens zetten (inbouw modellen hebben gewoon condensproblemen die apparaten van een dergelijke prijs niet zouden mogen hebben).
Van de gas op glas apparaten kan ik enkel afraden. Lijmverbindingen van brander (steunen) laat spontaan los en de gasvulling van één of meerdere pitten (bij elektrische ontsteking) is ronduit onvoldoende en levert veel irritatie op (bekend probleem). Je betaald in dit geval voor een "mercedes" maar jij krijgt de kwaliteit en betrouwbaarheid van een aftans chinees model.......

Mikester
Berichten: 18
Lid geworden op: 25 jan 2010 10:15

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door Mikester »

Miele wil zich teveel als monopolist in de keukenbranche opstellen en gaat daarom niet goed om met klachten? Dat is een verband welke u mij eens mag verklaren. En dan graag zinsbouw met punten en komma's alstublieft, want van het bovenstaande verhaal is weinig gehakt van te maken.

Verder lijkt het erop dat u uw frustraties wil wegschrijven en Miele in een kwaad daglicht probeert te zetten zonder voldoende onderbouwing van feiten, gesprekken met de klantenservice en uw ervaring met de monteurs.

lowietje79
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 dec 2010 09:14

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door lowietje79 »

@ Veldt

Dat kan ook aan het installeren van de keukenleverancier liggen. Bovendien worden ook inbouwkoelkasten niet helemaal goed geinstalleerd, kan hij de warmte wel kwijt??. Weet je zeker dat het aan de apparatuur ligt?? Ik werk al jaren met Mielen en het ibevalt me allemaal prima.

Rodger2
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mar 2011 00:46

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door Rodger2 »

In 2003 heb ik gezien mijn inkomen toen een gigantische investering gedaan; ik kocht een miele wasmachine, het duurste model toen(ruim 1800 euro). Een boel centjes voor een wasautomaat.....maar hij is het waard ,nog nooit werd mijn was zo snel schoon,droog en vooal stil behandeld ondanks het hoge centrifuge toerental(1800) en het apperaat heeft mij tot nu toe nooit in de steek gelaten. Ik was 5 a 6 trommels weg per week.

Er zijn goedkopere types te koop maar dan kies je automatisch voor meer lawaai en mindere kwaliteit...inderdaad moest miele iets doen om de concurrentie de baas te blijven en dus werden er steeds goedkopere modellen aangeboden op dit moment kost het topmodel zo'n 2200 euro en het goedkoopste moedel rond de 800 euro. zo'n groot verschil zal zich ook in kwaliteit vertalen.Met een afschrijving van 100 euro per jaar moet je toch rekening houden.
Wat ik vaak hoor is "Ik koop een goedkope machine..als het kapot gaat koop ik weer een nieuwe". Dat is slecht voor het milieu en is niet duurzaam.

Dus ook bij miele geldt goedkoop kan duurkoop worden

janjr
Berichten: 26
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:42

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door janjr »

gaat het om materiele zaken zijn mensen wel te porren voor een mening of kritiek gaat het over een menseleven is het taboe !
het gaat niet om zielig vinden of medelijden maar om hoe je je medemens op weg kan en wilt helpen!

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

@Jos

Eigenlijk schrijf je dat de monteur voor service 1 komt, maar dat je zelf even service 2 er bij vraagt en het liefst even tussendoor zonder kosten. Eigenlijk schrijf je dat de gratis geholpen wilde worden, maar dat er iets misgegaan is, waardoor je toch een reklamtie wilde doen. Zo Nederlands 1.0

Blijft onverlet dat Miele steeds meer arrogantie krijgt, maar die heb ik ook :D

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door crazyme »

Laatste reactie van Jos was ongeveer een half jaar geleden...

groteknuffelbeer
Berichten: 40
Lid geworden op: 28 nov 2009 07:47

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door groteknuffelbeer »

Laatste reactie van Jos was ongeveer een half jaar geleden...
Dan hoop ik voor Jos dat het allemaal opgelost is. Ik denk het wel, want als het niet opgelost was (zou kunnen bij Miele :D ) dan had Jos zich wel weer gemeld met een verhaal.

nieke16
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 jun 2011 20:40

Re: Miele service "er was geen betere"

Ongelezen bericht door nieke16 »

4 maanden geleden een miele wasmachine gekocht met professionele motor. Vanaf aankoop al heleboel kapot linnen.
Miele nieuwe trommel geplaatst (bramen aan) en nu dichting (verschil van afstand van trommel) vervangen. Dit duurt nu al 2 maanden. Miele al 6 x langsgeweest, Miele wil nog steeds toestel niet vervangen!

Reageren vanaf hun "gouden troon"

Gesloten