Ik ben in het bezit van een Hauck kinderstoel Alpha. In 2000 is er een rechtzaak geweest van Stokke tegen Hauck zie http://www.boek9.nl/?//Thans////24555/
Uitspraak was dus dat Hauck deze stoel niet meer mag verkopen in BeNeLux en enkele Scandinavische landen. In alle andere landen dus wel.
Nu wil ik als particulier die in bezit is van een 'verboden' stoel deze verkopen via marktplaats. Mijn advertentie is verwijderd want ik zou inbreuk maken op het auteursrecht (of eigenlijk de stoel). Maar is mij als particulier hetzelfde te verwijten/verbieden als een firma als Hauck. Ofwel mag ik als particulier deze stoel wel verkopen of gelden voor mij dezelfde regels. Ik heb de stoel indertijd trouwens ook via marktplaats.nl gekocht maar dacht toen dat het een Stokke was.
Ben wel benieuwd hoe dit precies zit. Heeft iemand een idee?
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Verkoop kinderstoel gelijkend op Tripp Trapp
-
snelopdefiets
-
JanModaal2
Re: Verkoop kinderstoel gelijkend op Tripp Trapp
Ik heb dezelfde ervaring.
Zijn er mensen die hier meer van weten?
Kan een particulier verboden worden dit product op als tweedehands aan te bieden?
Ik heb begrepen dat www.snbreact.org actief Marktplaats monitort op overtredingen. Meer mensen ervaring met snbreact in relatie tot dit product?
Zijn er mensen die hier meer van weten?
Kan een particulier verboden worden dit product op als tweedehands aan te bieden?
Ik heb begrepen dat www.snbreact.org actief Marktplaats monitort op overtredingen. Meer mensen ervaring met snbreact in relatie tot dit product?