LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Daarom is de enige oplossing dat er bij ieder account standaard een formulier komt te staan waarmee ouders de overeenkomst nietig kunnen verklaren, en hun geld terug kunnen vragen.

aquino
Berichten: 72
Lid geworden op: 17 aug 2010 18:43

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door aquino »

Goed idee wa.

Ricksonja
Berichten: 71
Lid geworden op: 07 aug 2010 15:49

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door Ricksonja »

Ik moet toegeven, mijn kids hebben nooit buiten mijn toestemming credits gekocht. Uberhaupt betaal ik niet voor die onzin, maar wat mij wel is bijgebleven dat habba totaal niet reageert op emails. Mijn dochter zat op habba, ik kom in de kamer en zie bepaalde teksten naar haar toe ( sexueel). Ik heb op dat moment de persoon overbluft door toetsenbord over te nemen, toeval treffer denk ik. Screen naar habba gestuurd, maar daar doet habba helmaal niets mee, dus wat mij betreftgaat het weer om de duiten en niet om een kindvriendelijke site.

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik dacht ook dat mijn kind dit soort dingen niet deed... :? Habbo zag er vriendelijk uit en de hele klas zat er op, hij had er zo'n lol op. pffff
Ik wil nu de site volledig blokkeren op de pc, weet iemand hoe dat moet?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

http://www.vista-helpdesk.nl/tips-a-tri ... -file.html

Zo heb ik het gedaan :)
Ik heb inmiddels antwoord terug van Habbo, vanmorgen vroeg al. Ik krijg het niet terug maar ik ga nog even bellen met Consuwijzer.

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik heb nog niks gehoord, alleen dat ze het account geblokkeerd hebben, de brief is ook onderweg.

Bedankt voor de link, ga er mee aan de slag.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ik heb er maar weer een mail tegenaan gegooid! Met een printscreen van gisterenavond dat ik gewoon op Habbo kan komen en het overzicht van de gemaakte kosten.
Ik vind het echt zo van de zotte dat na herhaalde verzoeken om ons te blokkeren je dan nog op Habbo kan komen!!
Als antwoord krijg je in het kort dit "De controle van het koopgedrag
van een kind (en naleving van de daarover gemaakte huisregels) is een
ouderlijke aangelegenheid.
"
Is wel heel makkelijk en kort door de bocht.
Deze is een soort grappig "Echter neemt Habbo wel maatregelen om overmatig gebruik van onze dienst
tegen te gaan. Zo geven wij veel voorlichting over het de eventuele
consequenties van aankopen en hebben wij een weeklimiet van het maximaal
aantal Credits wat de kinderen mogen bestellen.
"
En dan deze nog "Toch blijven wij naar mogelijkheden zoeken voor goedkopere betaalmethoden maar bieden wij ook veel gratis spelelementen aan.
".
Ik heb ze een handige tip gemaild. Ideal of Paypal 8)

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

cothomi schreef:Ik heb nog niks gehoord, alleen dat ze het account geblokkeerd hebben, de brief is ook onderweg.

Bedankt voor de link, ga er mee aan de slag.
Als je meerdere computers hebt moet je ze wel allemaal apart doen. Ik heb er hier TEVEEL :shock:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Nou, net de Geschillencommissie(niet Consuwijzer!) in den Haag aan de telefoon gehad. Die heeft mijn vraag voorgelegd aan hun jurist. Nu is het dus zo dat je bij de provider van je telefoon de kosten terug moet eisen. Daar heb ik al een zwaar hoofd in. KPN is zwaar flut, die krijg je alleen maar op gang door niet meer te betalen. Dan worden ze wakker, heel snel :x . T Mobile moet ik nog testen, ga ik dan ook maar doen! :o

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Bij de provider?? Nou daar heb ik dan ook een hard hoofd in pfff Ziggo ziet me aankomen, Habbo biedt toch het produkt aan. Tjonge jonge... :?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Je zal het niet geloven maar er zit er nog 1 tussen, die moet je hebben :shock: . T Mobile was wel heel snel en netjes met hun reactie!!
Hier een stukje :)

Tevens wil ik u graag meedelen dat T-Mobile zich aan de regels houdt betreft sms-diensten. T-Mobile zal dan ook niet overgaan tot het vergoeden van deze kosten. Ik ga voor u een klacht indienen bij de desbetreffende contentprovider met het verzoek om een terugbetaling. U ontvangt bericht van de desbetreffende aanbieder van deze sms-dienst. Ik vraag u hiervoor geduld.

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Zo dat is idd netjes zeg! Wat voor brief heb je hun gestuurd? Heb je het helemaal uitgebreid gedaan of kort gehouden.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

Logisch dat TMobile niet overgaat tot vergoeding. Je hebt een overeenkomst met Habbo, niet met TMobile. En Habbo is degene die misbruik maakt van de naiviteit van de kinderen, niet Tmobile.

Rare jurist, die met dit idee op de proppen kwam. Zeker nog geen cup a soup gehad. :wink:

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

cothomi schreef:Zo dat is idd netjes zeg! Wat voor brief heb je hun gestuurd? Heb je het helemaal uitgebreid gedaan of kort gehouden.

Nee, ik heb het heel kort gehouden. Ze begrepen hem in het kort ook gelukkig, word simpel van het uitleggen. Ik heb hun gezegd wat de geschillencommissie zei en toen kreeg ik heel snel een reactie terug.

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

witte angora schreef:Logisch dat TMobile niet overgaat tot vergoeding. Je hebt een overeenkomst met Habbo, niet met TMobile. En Habbo is degene die misbruik maakt van de naiviteit van de kinderen, niet Tmobile.

Rare jurist, die met dit idee op de proppen kwam. Zeker nog geen cup a soup gehad. :wink:
Hihi, dat zal het geweest zijn. Toch kwam ik het ook ergens tegen, kan het alleen niet meer vinden. Ik wacht maar af wie die contentprovider is en wat ik nog te horen krijg van Habbo. Misschien bel ik die ook nog wel, kan ik even uit mn naad gaan :twisted:

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik ga het proberen.

witte angora
Berichten: 31189
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door witte angora »

De contentprovider zou wel eens Habbo kunnen zijn. En dan handelt Tmobile het inderdaad heel keurig af.
1. Content provider
Aanbieder van informatie op Internet. Iedereen die een eigen webpagina heeft.

bron http://www.zoekprof.nl/betekenis/content_provider.html

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ja inderdaad. Zover had ik niet gekeken, bedankt. Is weer iets duidelijker. Ik heb wel het mailadres gevonden van de manager van Habbo Hotel NL en zijn telefoonnummer ook nog :o

cothomi
Berichten: 23
Lid geworden op: 02 okt 2010 20:25

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door cothomi »

Ik heb Ziggo aangeschreven, hoop dat zij ook de klacht bij de contentprovider neerleggen, maakt toch meer indruk dan een paar moeders :?

Ga je de manager mailen of bellen dan?

pipiladderkous
Berichten: 99
Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16

Re: aankoop credits Habbo zonder toestemming ouders

Ongelezen bericht door pipiladderkous »

Ja, die manager ga ik mailen. Het bevalt me nl helemaal niet in hoe iedereen alles bij een ander neerlegd. En als ik geen reactie krijg ga ik bellen :mrgreen: Ik heb het ook bij Ouders Online en stichting Mijn Kind Online doorgegeven. Die vroegen daar naar in een blok. Of er onverwacht hoge rekeningen waren als kids spelletjes of wat dan ook online deden. Is misschien ook nog een optie voor jou, alle beetjes helpen, als het maar stopt dat kids met telefoon en mobiel dingen kunnen kopen.

Gesloten