LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

ik heb bij t-mobile mijn belbundel laten verhogen van relax sim only 25 naar relax sim only 30 . op die dag 27-08-2010 had ik nog voor 5,76 aan belminuten die hebben zij afgeschreven en voor de nieuwe bundel weer 6,92 erbij geschreven ik had dus hoe dan ook nog belminuten. maar wat is er mis, ik heb volgens t-mobile die dag buiten mijn bundel gebeld en voor 9.19 aan kosten gemaakt en die willen zij niet terug betalen of crediteren. de kosten die ik volgens hun heb gemaakt op 27-08 zijn berekent tot 26-08 dat klopt ook al niet. ik heb tot 26-8 volgens de factuur geen kosten gemaakt en had nog belminuter, de dag naar de vernieuwing 28-08 heb ik de rest van de maand ook geen kosten meer gemaakt dus alleen op de dag van de bundelvernieuwing. t-mobile zegt dat ze niets voor mij kunnen doen en dat zij gelijk hebben omdat de bundel niet gelijk is ingegaan maar een aantal uuren later dan dat de oude bundel is afgesloten , beetje raar toch?

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door dimba »

Hoi Mehdy

Aangezien er nog niet gereageerd is misschien heb je hier iets aan.

http://www.t-mobile.nl/my-t-mobile/faq/ ... de-factuur

Gr Dimba.

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

Hallo dimba, wat ik daar lees begrijp ik helemaal maar het gaat om een dag dat ze mijn oude tarief hebben afgesloten en een aantal uuren later pas het nieuwe tariefplan hebben in laten gaan dus die uuren had ik virtueel gezien geen beltegoed meer maar dat had ik dus nog wel. als de overschakeling direct was verlopen had ik die dag niet voor 9.19 aan extra kosten gehad dat is mijn probleem eigenlijk , maar ik stop langzaam met de strijd wand het heeft toch geen zin gelijk krijg ik toch niet ,,,, helaas,,,, en bedankt voor je reactie.

atesli
Berichten: 370
Lid geworden op: 20 jan 2010 23:36

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door atesli »

Heb je al op twitter of t-mobile forum dit gepost?
Als een moderator dit oppakt wordt dat doorgaans snel verholpen of uitgelegd.

Mijn ervaring met t-mobile met dit soort zaken is zeer positief, kan zowel de uitleg of de correctie zijn.

ATESLI

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

hallo atesli , nee ik heb dit nog niet op twitter of het t-mobile forum geprobeerd maar wel in de t-mobile shop en aan de telefoon met de helpdesk , geen oplossing , de laatste keer zij de telefonist dat de factuur erg raar was en dat het niet klopte en dat hij het ff uit zou zoeken, maar na 5 minuten wachten kwam hij met de woorden ( ik kan niets voor je doen ) daarna heb ik dit onderwerp gemaakt op radar en mijn factuur opgestuurt naar radar ,,, bedankt voor je reactie atesli

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

welkom bij de bende van t-mobile!

wees blij dat het om paar euro's gaat... er zijn er hier die meer dan 1000 euro kwijt zijn.

zeg nu aangetekend op, zodat je het straks niet vergeet.

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

Hallo Ik zeg T-Mobile op , ik vind die paar euro's niet zo erg maar de oneerlijkheid die erachter zit ( de manier waarop ) en ik wou ondekken of dit vaker gebeurde bij andere mensen, als ze dit regelmatig doen ( bv 10000 keer )worden dit aardige verdiensten vandaar deze topic, bedankt voor je reactie.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@mehdy

Dat is precies wat er aan de hand is! Juist dat er telkens kleine beetjes kosten onterecht teveel worden (door)berekend aan veel mensen, maakt ze stinkend rijk. De meeste mensen merken het door alle drukte niet, snappen het niet, of hebben geen tijd en energie om er achteraan te gaan. Dus dan is het kassa met dit soort trucs.

Voorbeeld is t-mobile's Online telefonie over internet. Daar hebben ze in augustus over elk gesprek 5ct exclusief BTW in plaats van inclusief BTW gerekend. Dat is 19% verschil, bijna een cent. Reken maar uit... 500.000 x 0,0095 = 5 mille extra inkomsten. De klanten die het door hadden (zullen het er 10 zijn geweest?) trekken aan de bel bij de klantenservice (á 0.30 cent/minuut). Lang wachten, wéér kassa. Na nietszeggend antwoord sturen ze boze brief of email, en krijgen uiteindelijk bericht dat het in oktober wordt verrekend. Hebben ze nog rente gehad over dat deel van de illegale inkomsten...

Daarom schreef ik... welkom bij de bende van t-mobile.

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

hallo Ik zeg T-Mobile op, jij snapt het dus nu een verdere toelichting. toen ik naar de t-mobile shop ging rond 11 uur op 27-8-2010 om mijn bundel te verhogen van relax sim only 25 naar relax sim only 30 vroeg ik nog ( waneer gaat de bundel in ) het antwoord was ( nu gelijk ik heb het er nu ingezet ) . ongeveer een kwartier later was ik thuis en heb toen gelijk op de site gekeken en inderdaad er stond bij abonement, relax sim only 30 en de belminuten waren iets verhoogd dus ik dacht mooi het is in orde. maar nu ik op de factuur kijk heb ik op 27-8-2010 vanaf 12:14 tot en met 16:36 kosten gemaakt voor 7 gesprekken ongeveer 56 minuten de kosten zijn daarvoor 9.19 het eerste gesprek viel half in en half buiten de bundel de rest er helemaal buiten. de dag voor en de dag na de bundelvernieuwing heb ik folgens de factuur geen kosten gemaakt, ik had die maand nog 14,05 euro aan belminuten en heb ik er maar voor 8,29 euro verbeld dat is ook duidelijk, dus ja er kunnen geen kosten zijn gemaakt , er zit dus een vertraging ik hun systeem of in de fingers van de invoerder. als je met t-mobile belt of naar de shop gaat krijg je in eerste instantie gelijk omdat zij dat ook inzien, maar de latere reactie is dat bij de herberekening toch alles klopt, maar die mensen die dat berekenen kun je niet spreken je komt niet verder dan de shop of de helpdesk dus je staat machtenloos daarin. en als je dan zegt dat je het hoger op gaat zoeken en de factuur naar tros radar stuurt doen ze daar zeer arrogant over en zeggen ( als jij dat nodig vind dan moet je dat maar doen ) dus ja snappen die gasten het wel of zoeken ze helemaal niets uit, ik heb in de shop ook een copie gevraagt van de melding die ik gedaan heb, die wouden ze niet geven omdat hun systeem dan niet zou kunnen, maar na veel gedram ( ik zij dat mijn adviseur dat wou ) hebben ze de text gecopieerd naar word en het met tegenzin uitgeprint, waarom moet ik zoveel moeite doen voor mijn rechten, het is mijn geld ook al is het maar een beetje. overigens zijn de kosten die ik gemaakt heb ( op 27-8-2010 ) berekent tot de dag voor de vernieuwing ( 26-8-2010 ) ik heb op de factuur tot tot en met 26-8 voor geen enkel gesprek kosten gemaakt ( allemaal nulletjes ) en de dagen na 27-8 ook niet ( allemaal nulletjes ), op de dag van de vernieuwing 27-08-2010 toen ik naar de shop ging had ik nog 5.76 euro aan belminuten en na de vernieuwing toen ik thuis kwam 6.92 euro inmiddels heb ik de factuur naar radar gestuurd kijken of zij er iets van zeggen. gr mehdy

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@ mehdy

je schrijft
er zit dus een vertraging ik hun systeem of in de fingers van de invoerder.
Alle telecomaanbieders hebben moeite met "real time" verwerken van veranderingen (mutaties), omdat ze met een verouderd systeem werken (zgn. legacy billing), en toch direct willen inspelen op nieuwe klanten.
Vertraging in hun systeem is er wel (wegens databank replicatie), maar dat duurt niet zo lang. Binnen minimaal 2 minuten en maximaal 2 uur is de verandering (mutatie) in de databanken verwerkt. Omdat t-mobile intern nog de boel op orde aan het brengen is (ze hebben Orange en Online erbij gekocht), kan het zijn dat met de hand de gegevens moeten worden verwerkt. Maar los of het automatisch of handwerk is, jij mag als klant niet de dupe worden van hun interne broddelwerk. En zeker niet, als je nadrukkelijk vraagt "wanneer gaat het in?" en die man zegt "nu". Dan mag en moet je 101% vertrouwen op wat de vertegenwoordiger van t-mobile tegen je zegt. Als die een fout maakt, is dat hun probleem, en niet de jouwe. Laat staan dat het je geld kost.
als je met t-mobile belt of naar de shop gaat krijg je in eerste instantie gelijk omdat zij dat ook inzien, maar de latere reactie is dat bij de herberekening toch alles klopt, maar die mensen die dat berekenen kun je niet spreken je komt niet verder dan de shop of de helpdesk dus je staat machtenloos daarin.
Ik kan je in een privé berichtje wel naam en adres geven van de man die voor de hele t-mobile administratie verantwoordelijk is. Hij zal niet reageren op je berichtjes, maar als je van te voren je nagels scherpt, kan je hem live in de ogen 'kijken'.
en als je dan zegt dat je het hoger op gaat zoeken en de factuur naar tros radar stuurt doen ze daar zeer arrogant over en zeggen ( als jij dat nodig vind dan moet je dat maar doen ) dus ja snappen die gasten het wel of zoeken ze helemaal niets uit,
Mijn ervaring na twee zaken met t-mobile is dat de uitvoerende medewerkers alleen maar procesmatig volgens briefje/script werken, en dat de managers alleen maar korte-termijn denken en naar hun eigen bonus kijken.
ik heb in de shop ook een copie gevraagt van de melding die ik gedaan heb, die wouden ze niet geven omdat hun systeem dan niet zou kunnen, maar na veel gedram ( ik zij dat mijn adviseur dat wou ) hebben ze de text gecopieerd naar word en het met tegenzin uitgeprint, waarom moet ik zoveel moeite doen voor mijn rechten,
t-mobile ziet dat anders... zij hebben de rechten, en jij hebt de plichten. Maar kopie... perfect!! Daarmee kan je ze om de oren slaan, en een zaak voor de telecom-geschillencommissie winnen.

Maar goed van jou dat je aan de bel trekt!

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

hallo Ik zeg T-Mobile op. ik vind ook dat ik gelijk heb maar doorvechten kost ook vaak geld , vaak meer dan niets doen dat is ook een probleem. over een paar dagen komt de volgende factuur het zal mij benieuwen of ze het als nog verrekent hebben zo niet ga ik ook door met dit onderwerp en als ze dit vaker flikken zullen er ( hoop ik ) veel mensen zijn die in actie komen. daarvoor zijn tenslotte de forums, hier zie je dat je niet alleen staat in dit soort gevallen. t-mobile heeft meer rare streken ( dit heeft niets met dit onderwerp te maken maar toch ) een hele tijd geleden nam ik een nieuw abbonement met telefoon en mij wert een verzekering aangesmeerd van proassist de afspraak was dat ik die naar een jaar op kon zeggen maar toen ik dit na 14 maanden wou doen kreeg ik te horen dat dat pas kon als mijn andere contract was verlopen. achteraf moet ik blij zijn want na 22 maanden ging mijn telefoon kapot en kreeg een nieuwe. in het begin had ik het niet door maar deze was niet in orde, mensen belde mij maar vaak hij ging niet over maar ik kreeg wel berichten dat ik een oproep had gemist, toen ik het door had ging ik naar de shop maar kreeg daar te horen ( wij kunnen niets voor je doen want het imei nummer klopt niet ) dat klopt want ik had een nieuwe gekregen van proassist ! maar helaas geen oplossing , ik heb toen de verzekering opgezegt en ben mijn oude nokia 3301 maar weer gaan gebruiken. ik ben al klant van t-mobile vanaf dat ze ( ben ) overnamen die nu ineens terug is dus al behoorlijk lang meer dan 7 jaar en vandaar dat ik nu zo vel reageer op de factuur van nu, dus geen respect voor lange en ook niet voor nieuwe klanten dit soort onzin moet stoppen !!!!!

Webcare_PA
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 jul 2010 11:03

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Webcare_PA »

Beste, Wij hebben uw klacht gelezen en willen u vriendelijk vragen om uw contactgegevens te mailen naar [email protected] ovv mehdy. Met vriendelijke groet, Webcare ProAssist.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

Onze callcenters zijn de stem van onze opdrachtgevers en zijn 24/7 actief
... ahhhh.. dát is de stem van het t-mobile callkippenhok !? je belt/mailt naar tmobile en je komt bij proassist, zoals ook de incasso is doorverkocht aan lindorff.

http://www.inovamedia.nl/filmproductie/ ... pro-assist

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

Hallo Ik zeg T-Mobile op, ik heb vandaag mijn tel nummer gemailt naar proassist ff afwachten. ik weet dus nog niet of ze contact willen realiseren voor het defecte mobieltje of voor de factuur , maar ik denk voor het mobieltje, maar ik had deze melding niet verwacht. mischien dat dit forum toch meer direct contact legt met de mensen die het allemaal regelen, de helpdesk en de shop zijn voor mij nutteloos geworden, het is jammer dat het zo moet ik ben een rustig en redelijk iemand maar kon me niet meer inhouden en heb dit topic geopend.

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@mehdy

je kan beter je frustraties hier delen, dan er jezelf mee opvreten. Bovendien, als je het hier meldt, leren anderen daarvan, en sijpelt er af en toe ook wat door naar die almachtige tmobile, zodat dáár óók iemand frustraties krijgt.

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

hallo Ik zeg T-Mobile op, hier een uitgebreide uitleg over het defecte mobieltje met verzekering ik heb alles ff bij elkaar gezocht en had dus de verzekering al iets eerder opgezecht maar alles gebeurde binnen de vervaldatum

17-11-2007 : contract met telefoon en ( losse ) verzekering aangeschaft ( achteraf toch aan het contract verbonden )

03-08-2009 : verzekering opgezegt via email bij proassist

12-08-2009 : bevestiging opzegging verzekering gekregen van proassist via email vervaldatum verzekering 16-11-2009

29-09-2009 : oude telefoon per post opgehaald wegens defect

24-10-2009 : nieuwe telefoon per post gekregen en 30 euro betaald ( onduidelijk waarvoor die 30 euro was )

02-11-2009 : terug naar de shop omdat de nieuwe telefoon defecten vertoond, gaat niet over maar geeft wel berichtjes door, kreeg te horen / wij kunnen niets voor je doen want het imei nummer klopt niet / geen oplossing !

dezelfde week ging ik terug met de papieren van proassist en kreeg te horen / wij kunnen niets voor je doen want je hebt de verzekering opgezegt, ( maar ik was er voor de twede keer voor de vervaldatum 16-11-2009 )

na de vervaldatum ben ik ook nog in de schop geweest en heb gezecht / ik krijg een nieuwe maar defecte telefoon dan is het toch normaal dat dit opgelost word, maar kreeg te horen / je verzekering is verlopen /

ik heb daarna geen moeite meer gedaan !

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@mehdy

Verhaal van proassist 'je verzekering is opgezegd' kan alleen maar ergens op slaan, als in je verzekeringspolis zou staan dat alle rechten zouden vervallen als je de verzekering opzegt. Dat staat er denk ik niet in. Dus dan gaat het alleen om tot wanneer je verzekering liep, niet of die opgezegd was. Als de einddatum van de verzekering is NA de schade, dan moeten ze zorgen voor een gerepareerde vervangende telefoon (hoeft geen nieuwe te zijn). Als de verstuurde telefoon toch ook defecten heeft binnen 3 maanden na ontvangst, dan geldt de regel dat je wéér een vervangende krijgt.

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

Hallo Ik zeg T-Mobile op, de nieuwe telefoon kreeg ik ook gewoon zonder problemen na het opzeggen van de verzekering, de problemen begonnen pas toen die niet in orde was en ik terug ging naar de schop, t-mobile zij ? je imei nummer klopt niet, en dat was ook zo wand ik had een andere telefoon gekregen van proassist. alles gebeurde voor de vervaldatum dus ik was nog verzekert ! maar de schop deed moeilijk. en door al dat moeilijk doen verliep langzaam de verzekering en dus ook mijn rechten. kasje muur kasje muur kasje muur en toen niet meer verzekert !

Ik zeg T-Mobile op
Berichten: 145
Lid geworden op: 17 aug 2010 23:32

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door Ik zeg T-Mobile op »

@mehdy

Ah.. dus de shop is het probleempunt. Daar ging het fout. Heb je nog iets van namen, briefjes, gezichten van die shop???

mehdy
Berichten: 24
Lid geworden op: 13 aug 2009 21:05

Re: T-Mobile berekent onrechtmatige kosten bij bundelvernieuwing

Ongelezen bericht door mehdy »

hallo Ik zeg T-Mobile op, ja de shop was toen het probleem , maar ik weet inmiddels echt niet meer wie dat waren, het is al bijna een jaar geleden, stom achteraf dat ik hun namen niet opgeschreven heb wat ik met de rest van de gebeurtenissen wel heb gedaan vandaar die uitgebreide uitleg, ik heb alles bewaard contract, verzekeringspapieren, opzeggings-email, bevestigings-email, enz, vandaar dat ik de datum's ook nog presies weet, ik bewaar eigenlijk alles wel, ik stop alles wat met de telefoon en de contracten te maken heeft in de doos die bij de telefoon zat, vandaar dat ik weet waar ik moet zoeken als ik het nodig heb.

Gesloten