LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Service nummers waar niet naar toe is gebeld, wel rekening

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marceldrenth14
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 okt 2010 13:16

Service nummers waar niet naar toe is gebeld, wel rekening

Ongelezen bericht door marceldrenth14 »

Ik heb dit jaar een abonnement van een telefoon voor mijn zoon afgesloten, tot op een gegeven moment de rekeningen van de mobiel steeds hoger werden. nu ben ik op 12 september opgenomen in een academisch ziekenhuis en op 13 september heb ik een zware operatie ondergaan.
Op 20 september ben ik ontslagen en kan nu ongeveer een 1/2 uur zitten, op 24 september kreeg ik weer een nota voor het mobiel van mijn zoon wederom ruim boven de 100 euro, ik heb met kpn gebeld en aangezien het nummer op mijn naam staat alle 0900 nummers laten blokkeren en een overzicht opgevraagd van alle gebelde en nummers waar naar toe is ge-sms't .
Ik kwam erachter dat er op een tijd stip is gebeld dat mijn vrouw met mijn kinderen op weg was naar het ziekenhuis naar mij toe en mijn zoon niet eens gebeld had, het blijkt om een sex-site te gaan met live cams, er is 3 naar toe gebeld in een uur op het moment dat mijn zoon samen met mijn vrouw onderweg was naar mij naar het medium-care waar ik lag.
Nu lees ik dat er meer mensen last hebben van deze 06 nummer, ik heb nog 2 nummers waar naar toe gebeld is in dat uur dus 3 verschillende nummers kan een firma soms hacken op 06 nummers? De andere 2 nummers waren 09062001510 en09062658001.
Nu ik de 0900 heb laten blokkeren zal het mij of er volgende maand weer service nummers aan toegevoegd zijn en zo ja wat doe ik hier dan tegen.

Met vriendelijke groet,

Marcel.

dimba
Berichten: 49
Lid geworden op: 17 apr 2010 10:26

Re: Service nummers waar niet naar toe is gebeld, wel rekening

Ongelezen bericht door dimba »

Beste,

Hetgeen wat u heeft gedaan is goed, blokkade laten plaatsen.

Houd u er wel rekening mee dat als elke willekeurige man ( dus ook uw zoon ) inbelt met uw gegevens de blokkade ook gewoon weer kan verwijderd worden bij de klantenservice.
En heeft u gecontroleerd of de blokkade ook werkelijk geplaatst is door een betaalt nummer te bellen ?

Mocht het namelijk zijn dat de blokkade niet geplaatst is, dient u de provider aan te spreken dat zij hun werk niet goed gedaan hebben.
Het zou natuurlijk vervelend zijn, als de blokkade niet goed geplaatst is door bijv. onervaren personeel en iemand "per ongeluk" weer met de mobiel naar een 0906 nummer belt. Die kosten betaalt u dan namelijk gewoon weer.

U heeft het ook over sms, als het hier gaat om smsdiensten zou ik die ook nog blokkeren via http://www.smsdienstenfilter.nl. De 4 cijferige code vind u dan ook terug op de specificatie + die smsjes die verstuurd zijn naar die 4 cijferige code, de tekst ervan kunt u opvragen en nalezen. Bij smsdiensten zijn de providers verplicht bij de smsdienst provider op te vragen. Als u zoon die smsjes niet verstuurd heeft, zal hij zijn leeftijd/naam ook niet in die smsjes vernoemd hebben. ( is natuurlijk wel gemeen als u zoon wel gebruik heeft gemaakt, want dan tast u zijn privacy aan ).
( Ik weet dit omdat vriendin van me heeft dit ooit opgevraagd op het contract wat zij voor haar vriendje had afgesloten en wat ze daar allemaal las sloeg ze stijl achterover, vriendje lief heeft ze uit de deur gezet )

LET OP:
Ik ben er natuurlijk niet om te zeggen of er wel of niet gebeld is met uw telefoon, maar ik ben van mening dat mensen tegenwoordig allemaal te makkelijk zijn met beschuldigen richting de providers. Het tegendeel is aan u te bewijzen, en dat is niet makkelijk. Ik zie het vaker hier op het forum.
Mijn kinderen krijgen een keer in de maand een prepaid tegoed OP=OP.



Gr Dimba.

Gesloten