tiptoo schreef:Abarth schreef:
Een particulier hoeft dit helemaal niet te bewijzen.
hier geldt wie eist bewijst.

is dat zo met een beetje fatsoen in je lijf verkoop je alleen dingen die niet beschadigd zijn dus nee niet wie eist bewijst!
Inderdaad, het verzenden is altijd op risico van de verkoper (ongeacht particulier of bedrijf) ook al proberen verkopers dat risico vaak af te schuiven. Het is inderdaad lastig, want de koper kan (zeker als iets niet aangetekend is verzonden) zeggen iets niet ontvangen te hebben of dat iets beschadigd is etc., terwijl dit niet zo is en TPG loopt nogal eens met pakketten te smijten of raakt wel eens iets "kwijt"...
Het blijft altijd een risico. Ook hier dus weer goed opletten met wie je zaken doet en hoe je iets verstuurd.
En het is inderdaad niet echt handig een PC met de post te versturen. Was de PC wel goed verpakt?
Ik heb het zelf wel eens met een printer gehad: Ik stuurde hem netjes (en goed verpakt) weg en de koper beweerde dat het ding het niet deed. Wat doe je dan?
Terugsturen is niet rendabel, want dan heb ik mijn defecte (?) printer terug, die me wel weer 2 keer verzendkosten heeft gekost. Ik heb toen de koper gemeld dat ik het bedrag aan hem terug zou betalen en dat hij de printer kon houden.