Vorige week een proefrit gemaakt met een auto en deze gekocht. Afgelopen weekend deze opgehaald en alle opties nog eens nader bekeken, maar nu blijkt dat maar liefst 3 opties (die in de advertentie er wel bij stonden) niet aanwezig zijn op de auto.
De meest belangrijke die ik nu mis is de Cruise Control.
Het 'aparte' is dat ze de orginele advertentie hebben meegegeven als aandenken dus het staat zwart op wit wat op de auto zou moeten zitten.
De dealer heeft 1 week bedenktijd nodig (omdat de eigenaar op vakantie is). Hun eerste reactie was; "dat is wel onhandig van ons. Maar dit had je tijdens de proefrit kunnen constateren". Mijn god; alsof ik op alle knoppen ga drukken en klikken! "Nou, dat doen andere mensen wel" was hun reactie.
Mijn eis was nu aan de telefoon: Bouw die Cruise control erin, Geef me geld of ik wil korting bij een grote beurt.
Kortom: Kan iemand aangeven wat mijn rechten zijn zodat ik bij een volgend gesprek (als die eigenaar terug is) weet wat ik kan 'eisen'?
Alvast bedankt! Marcello
P.s. Er moeten toch meer mensen zijn die genept worden door opties op het formulier/internet die helemaal niet op die auto zitten!
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Auto gekocht, Opties blijken niet aanwezig!
-
-
Re: Auto gekocht, Opties blijken niet aanwezig!
Geef me geld of ik wil bij een beurt korting, dat kan mischien in overleg.
Bouw een cruise in kan je vragen, of ontbind de koop.
lijkt mij tenminste
mvgr Ronald
Bouw een cruise in kan je vragen, of ontbind de koop.
lijkt mij tenminste
mvgr Ronald
Zo makkelijk is het ook weer niet. Allereerst is het de vraag of dit een nieuwe of gebruikte auto betreft (gok het laatste).
Verder heeft de koper onderzoeksplicht. Sterk staat deze als de advertentie nagelopen wordt en de knop voor een bepaald ascesoire zit er wel degelijk in maar de optie ontbreekt (of funktioneerd niet). Mij is een geval bekend van een mazda met airco (althans de knop), toen deze na koop niet aanwezig bleek te zijn moest deze alsnog worden geinstalleerd.
Garages kopieëren optielijsten vaak klakkeloos over en hier worden veel fouten mee gemaakt denk dat overleg met de verkoper hier in eerste instantie op zijn plaats is.
Verder heeft de koper onderzoeksplicht. Sterk staat deze als de advertentie nagelopen wordt en de knop voor een bepaald ascesoire zit er wel degelijk in maar de optie ontbreekt (of funktioneerd niet). Mij is een geval bekend van een mazda met airco (althans de knop), toen deze na koop niet aanwezig bleek te zijn moest deze alsnog worden geinstalleerd.
Garages kopieëren optielijsten vaak klakkeloos over en hier worden veel fouten mee gemaakt denk dat overleg met de verkoper hier in eerste instantie op zijn plaats is.
-
er zijn inderdaad veel advertenties waarin nogal slordig omgegaan wordt met vermelden van accesoires.
Als je goed kijkt haal je ze er wel uit.
Vaak staat er ook ECC in (Electronic Climate Control) maar meestal zit er gewoon een handbediende airco in.
of wordt er vermeld electrische ramen en zie je op de foto de raamslingers zitten.
Heb zelfs wel eens een advertentie gezien van een automaat (ik meen een Golf uit 96) waar ook nog vermeld wordt dat ie een 5 bak heeft
model 03,type03 of M03 is ook een leuke,is bijna altijd een wagen uit 2002,vaak uit begin van t jaar zelfs
Als je goed kijkt haal je ze er wel uit.
Vaak staat er ook ECC in (Electronic Climate Control) maar meestal zit er gewoon een handbediende airco in.
of wordt er vermeld electrische ramen en zie je op de foto de raamslingers zitten.
Heb zelfs wel eens een advertentie gezien van een automaat (ik meen een Golf uit 96) waar ook nog vermeld wordt dat ie een 5 bak heeft
model 03,type03 of M03 is ook een leuke,is bijna altijd een wagen uit 2002,vaak uit begin van t jaar zelfs