LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
mlachterkamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2010 15:07

Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door mlachterkamp »

In april is er een meteropnemer van Enexis bij ons langs geweest om in opdracht van Essent de meterstand op te nemen voor de jaarrekening. Toen wij vervolgens de jaarrekening ontvingen constateerden we dat er een foutieve stand was genoteerd (2000m3 te veel). Inmiddels hadden wij de overstap van Essent naar EnergieDirect (een dochtermaatschappij) in gang gezet. We ontvingen dus een eindafrekening van Essent waarbij wij gemaand werden een groot bedrag bij te betalen.
Hierop zijn wij gaan bellen/corresponderen met Essent. Na verloop van tijd kregen wij de mededeling dat we per direct moesten betalen anders zou er een deurwaarder gestuurd worden. Na veel heen-en weer gebel/gemail geven ze toe dat er een fout is gemaakt, maar ook dat zij niet in staat zijn om ons het geld terug te betalen. EnergieDirect zou voor ons een aanvraag bij Enexis moeten doen en het teveel aangeslagen gas vervolgens moeten corrigeren. Essent zou dit in gang zetten bij EnergieDirect. Het openstaande bedrag van de eindafrekening moeten wij vóór 1 oktober dan alsnog aan Essent betalen. Inmiddels is het augustus en zijn we geen stap verder. We hebben mails verzonden naar zowel Essent als EnergieDirect, maar ontvangen geen reactie. 2000 m3 is toch serieus geld.
Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor uw reactie.

M.L.

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door Shine »

Uw nieuwe leverancier moet een correctie aanvragen.
Houd rekening met het feit dat dit helaas wat meer tijd in beslag neemt als gewenst. De leverancier is hierin afhankelijk van de snelhied waarmee de netbeheerder werkt. De netbeheerder moet het namelijk eerst goedkeuren. Pas dan krijgt die correctie daadwerkelijk gestalte.
Indien uw nieuwe leverancier het laat afweten kunt u zich wenden tot uw oude leverancier.
Wellicht nog beter kunt u contact opnemen met de netbeheerder een aangeven dat de standen gebruikt bij de jaarafrekening niet kloppen. Maak iig foto's van uw meterstanden zodat u het aan kan tonen.
Vraag aan de netbeheerder of de aanvraag voor de corectie van de meterstanden hun al bereikt heeft. Zoniet, neem dan weer contact op met E.D ém Essent. Immers, bij Essent klopte de jaarafrekening ook al niet. De correctie op die jaarmeterstanden valt nog onder verantwoordelijkheid van uw oude leverancier.

Als u de rekening voor 1-10 betaald moet hebben hebt u nog even tijd. We zitten pas aan het begin van augustus. Dus geef de leveranciers ook even de tijd om die correctie gestalte te geven. Houdt wel de vinger regelmatig aan de pols.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste mlachterkamp,

In uw bericht van 3 augustus op dit forum geeft u aan dat de meterstanden op uw jaarafrekening en/of eindafrekening niet correct zijn verwerkt. Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Diana
Essent medewerker

theohuiz
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2010 17:07

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door theohuiz »

Ook wij hebben een probleem ondervonden door afwijkende meterstanden die door ons zelf zijn aangeleverd en door essent/enexis. Op 27 mei heeft een overdrag van de woning van mijn vriendin plaatsgevonden. Daarbij zijn in bijzijn van koper, verkoper en makelaar meterstanden genoteerd en deze zijn aan energiedirect doorgegeven. Tevens is daarbij het contract opgezegd met energie direct. Bij controle van de bankoverzichten zagen wij dat er een automatische afrekening had plaatsgevonden die wij te hoog vonden. Bleek dat in de eindafrekening meterstanden werden gebruikt die door essent/enexis zijn aangeleverd. Deze meterstanden zijn niet in persoon opgenomen en weken af (meer verbruik) dan van de meterstanden die wij hadden aangeleverd.

Advies; controleer eindafrekening en afschrijvingen!!!!!!!!!!!!

Shine
Berichten: 2479
Lid geworden op: 17 jan 2007 11:02

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door Shine »

Advies; controleer eindafrekening en afschrijvingen
Sowieso moet iedereen te allen tijden zijn rekeningen en dus gebruikte meterstanden controleren. Als je de rekening controleert valt daaruit al vast te stellen of die wel of niet klopt. Bij een niet kloppen kun je dan meteen aan de bel trekken.

Ik ga er van uit dat de uw eindafrekening (via de meterstanden) theohuiz alsnog
is gecorrigeerd?

mlachterkamp
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 aug 2010 15:07

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door mlachterkamp »

Heel blij met ik met de snelle actie van EnergieDirect. Zij hebben gisteren telefonisch contact met me opgenomen en alles gecontroleerd. Ze gaan nu bij de netwerkbeheerder Enexis een correctie aanvragen en hebben aangegeven dat het mogelijk moet zijn om alles voor 1 okt a.s. te kunnen afronden. IK wacht vol spanning af.
mlachterkamp schreef:In april is er een meteropnemer van Enexis bij ons langs geweest om in opdracht van Essent de meterstand op te nemen voor de jaarrekening. Toen wij vervolgens de jaarrekening ontvingen constateerden we dat er een foutieve stand was genoteerd (2000m3 te veel). Inmiddels hadden wij de overstap van Essent naar EnergieDirect (een dochtermaatschappij) in gang gezet. We ontvingen dus een eindafrekening van Essent waarbij wij gemaand werden een groot bedrag bij te betalen.
Hierop zijn wij gaan bellen/corresponderen met Essent. Na verloop van tijd kregen wij de mededeling dat we per direct moesten betalen anders zou er een deurwaarder gestuurd worden. Na veel heen-en weer gebel/gemail geven ze toe dat er een fout is gemaakt, maar ook dat zij niet in staat zijn om ons het geld terug te betalen. EnergieDirect zou voor ons een aanvraag bij Enexis moeten doen en het teveel aangeslagen gas vervolgens moeten corrigeren. Essent zou dit in gang zetten bij EnergieDirect. Het openstaande bedrag van de eindafrekening moeten wij vóór 1 oktober dan alsnog aan Essent betalen. Inmiddels is het augustus en zijn we geen stap verder. We hebben mails verzonden naar zowel Essent als EnergieDirect, maar ontvangen geen reactie. 2000 m3 is toch serieus geld.
Wie heeft hier ervaring mee? Alvast bedankt voor uw reactie.

M.L.

theohuiz
Berichten: 2
Lid geworden op: 04 aug 2010 17:07

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door theohuiz »

Op dit moment wordt er een correctie verzoek door energie direct gedaan. Dit na aandringen van onze zijde. Wat ik aan wil geven is dat de netwerkbeheerder standen doorgeeft die via een computer worden berekend en afwijken van de werkelijke standen. Via energie direct werd mij verteld dat dit bij alle netwerk beheerders zo gaat. Ik ben dus benieuwd of het probleem wat ik heb ondervonden vaker voorkomt. In dit soort gevallen is de klant de dupe en moet hij/zij tijd spanderen om eea weer opgelost te krijgen.

Iwan
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 feb 2004 15:22

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door Iwan »

Ook bij mij is 2000 m3 gas teveel in rekening gebracht. Ik heb direct een mailtje gestuurd naar Essent, maar nog geen reactie gehad.(volgens de site kan dit wel 3 weken duren) Wel is het torenhoge bedrag reeds van m'n rekening afgeschreven. Ik heb bij mijn bank een verzoek tot storneren gedaan en ik hoop dat dit verzoek wordt ingewilligd. Na m'n baan ben ik nu dus voorlopig ook m'n geld kwijt.

forumessent
Berichten: 321
Lid geworden op: 19 nov 2008 09:26

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste Iwan,

In uw bericht van 6 oktober op dit forum geeft u aan dat u het niet eens bent met uw jaarafrekening .
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

vlinder59
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 okt 2010 12:57

Re: Essent/EnergiedDirect Problemen met eindafrekening

Ongelezen bericht door vlinder59 »

24 september kreeg ik de afrekening van energie direct.
Ik schrok me ongans. Ik had in een jaar tijd 4.645 gas verbruikt in mijn ééntje.
De eindstand klpt niet. Mijn gasmeter staat nu op 3.453 en hun hebben een eindstand van 7.023.
Ik heb gebeld en gemaild maar hun willen dat ik betaal want hun hebben dat ook betaald zeggen ze. Ik heb voorgesteld om dan voorlopig in termijnen te betalen zodat er zo geen deurwaarder op de stoep staat en de kosten steeds hoger worden. Ik kreeg toestemming maar dan is het bedrag per maand 265 euro.
Helaas ik heb het niet want ik leef van een uitkering. Hoe kan een bedrijf je zo in de financiele **** brengen en geen greintje medeleven tonen en met je mee denken hoe het wel kan of tenminste wachten tot er bewezen is dat er een fout gemaakt is. Als je in termijnen wilt betalen moet je ook nog een 25 euro extra gaan betalen. Kan dat allemaal zomaar????/

Ik ben in augustus over gegaan naar Essent. Ik heb ze gebeld en ze nemen nu contact op met de netbeheerder en wel zo spoedig mogelijk hebben ze me beloofd. Hoe kan het dat als je ergens bij aanmeld het allemaal eerst voorspoedig loopt en als je er mee stopt er totaal geen klantvriedelijkheid meer is.

Gesloten