LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Transavia/Mondial-verzekeringen - pas op!

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
hammelburg

Transavia/Mondial-verzekeringen - pas op!

Ongelezen bericht door hammelburg »

Wie een vlucht boekt bij Transavia.com wordt in de gelegenheid gesteld om een stoel te reserveren en een reis- en annuleringsverzekering te kopen. Ik deed dat altijd (€15 per reis) totdat er een schade ontstond vanwege een sterfgeval binnen de familie. Die schade werd niet vergoed omdat ik geen Nederlands ingezetene ben. Hiervoor wordt op de Transavia site niet gewaarschuwd, ondanks het feit dat het bedrijf over mijn adresgegevens beschikt.
Commentaar van een onbeschofte medewerker: "Dan moet u de Algemene Voorwaarden maar lezen."
Vroeger werden schades wel vergoed. Nu is het voor een buitenlands ingezetene zinloos om zo'n verzekering af te sluiten. En voor de Nederlanders; Mondial, de verzekeringsmaatschappij waar Transavia zaken mee doet beantwoordt e-mails en faxen niet of slecht waardoor het claimen van een schade.
Advies: Sluit elders een reis- of annuleringsverzekering af. Transavia/Mondial vormen slechts een tijdrovende bron van ergernis.
Simon Hammelburg

transavia webcare

Re: Transavia/Mondial-verzekeringen - pas op!

Ongelezen bericht door transavia webcare »

Naar aanleiding van bovenstaand bericht hebben transavia.com en Mondial Assistance de klacht nogmaals bekeken. In dit geval is er door een niet Nederlands ingezetene op de Nederlandstalige website een vliegticket geboekt en een annuleringsverzekering afgesloten.
Doordat het op de Nederlandstalige website is afgesloten gelden de Nederlandse voorwaarden. Indien vanaf de website was geboekt van waar de passagier woonachtig is (de Spaanstalige), zou de verzekering wel dekkend zijn geweest. Voor dit soort uitzonderlijke gevallen is er een coulance beleid.
Mondial Assistance en transavia.com betreuren dat deze in dit geval niet direct is toegepast. Inmiddels hebben transavia.com en Mondial Assistance contact gehad met de persoon in kwestie om deze claim alsnog te honoreren.

Gesloten