Dag,
Ik wou even mijn ONLINE ervaring tot zover delen. Onlangs ben ik verhuisd van Zeist naar Haarlem. Omdat ik een kleine ZZP'er ben was ik half september al begonnen met het afsluiten van een internet verbinding op mijn nieuwe adres. Volgens mij wordt er over niet al te lange tijd glasvezel gelegt in de straat dus dacht ik eerst maar te kiezen voor de consumenten ADSL lijn van ONLINE, zeer voordelig en aardige recenties. Deze sloot ik dan ook af op 23 september.
Kort daarop ontving ik de bevestiginsbrief dat alles 1 oktober voor elkaar zou kunnen zijn. Liever had ik het iets eerder maar het was nog steeds de snelste mogelijkheid, dus helemaal prima. Ruim optijd ontving ik het installatie pakket dat ik gelijk maar aansloot want, zo had ik van een service medewerker begrepen, het signaal wil wel eens wat eerder actief zijn... Helaas bij mij niet. Dan toch maar even twee dagen wachten. Helaas 1 oktober geen internet.
De service medewerker aan de telefoon gaf mij enkele opties met het omdraaien van aderparen (ik heb een ISRA punt type 2) wat geen oplossing leek te zijn. Conclusie, er zou een monteur van de KPN moeten kijken waarvan de kosten waarschijnlijk voor mij waren?! Ondertussen kon ik de stekkers nog eens omwisselen en het even afwachten...
Volgende dag uiteraard nog geen internet en weer gebeld. De medewerker van vandaag zag iets heel anders. De monteur had zich kennelijk niet afgemeld en had een achterstand. Dit zou betekenen dat mijn gewoon nog niet was opgeleverd... goed kan gebeuren, maar weer een dagje wachten. Helaas internet bleef weg, dus wederom bellen. Na het hele verhaal weer van a tot zet uit te hebben gelegt (wat vreemd is want ze zeggen stuk voor stuk dat ze een dossier hebben aangemaakt?!) leek deze medewerker te zien dat hun gedeelte inderdaad afgerond is maar dat er nog geen verbinding gemaakt kan worden. Hij ging een dossier maken zodat de technische dienst het kon oppikken. Hiervoor werd mijn mobiele nummer ook even genoteerd zodat ze me terug konden bellen. Het telefoontje bleef echter uit dus maar weer even zelf terugbellen. Wederom het hele verhaal uitgelegt (begin me inmiddels af te vragen of er ook een save knop op hun computres zit...).
'Wouter' kon me echter uitleggen dat iets dergelijks wel even kan duren maar vult het dossier nog even aan, en stelt me min of meer gerust dat het ongeveer 2 tot 3 dagen kan duren (iets wat ik overigens al eens eerder had gehoord 2 dagen daarvoor..).
Na een hele dag niet aan ONLINE te denken maar gewoon mijn ouwe trouwe geld verslindende dongel te gebruiken, besloot ik de dag erop maar eens te bellen om de status na te vragen. De medewerker van de dag moest ik uiteraard eerst weer even inlichten over de hele geschiedenis. Toen ik deze vertelde over mijn ongenoegen besloot deze een dossier te maken zodat de technische dienst verder kon gaan met deze situatie... dejavu moment. Kennelijk had een aantal collega's hiervoor het niet helemaal goed gedaan, maar hij ging het nu wel goed en voor mij zou het weer even een paar dagen wachten betekenen. Deze meneer begon zelfs over 3 tot 11 dagen wachten! Op dat moment begon ader op mijn hoofd te bonken en te kloppen als de bokser waarnaar mijn straat is vernoemd. Netjes heb ik hem verteld dat ik wat concrete afspraken nodig heb omdat zij nu te lang in gebreke blijven. Waarbij ik er op aandrong dat het nu snel geregeld moest worden omdat ik er anders geen behoefte meer aan heb, en dan toch voor een professionele verbinding ga (iets waarvan ik al flink spijt heb dat ik dat niet direct heb gedaan).
Medewerker wist er schoorvoetend nog uit te krijgen dat dat eigenlijk niet kan omdat de wettelijke bedenktijd is verstreken. Iets waar ik sterk mijn twijfels bij heb na deze ervaringen en het niet optijd nakomen van de afspraken. Desalniettemin heb ik met hem af kunnen spreken dat hij mij vrijdag beld zodat ik weet waar ik aan toe ben. Wat mij betreft voor ONLINE een soort van laatste kans waarbij ik eigenlijk van mening ben dat ze deze niet echt meer verdiend hebben.
Ondanks mijn kloppende hoofd hoop ik erop dat ik volgende week gewoon lekker het internet op kan, maar ik moet bekennen dat ik daar nog niet zo'n vertrouwen in heb... Ze zouden me in iedere geval blij kunnen verassen....
Mvg. Rik de Gooijer
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] ADSL van ONLINE, even wachten, een ogenblikje nog....
Re: ADSL van ONLINE, even wachten, een ogenblikje nog....
Opgelost!
Het lag enigzins buiten mijn verwachting, maar gisteren werd ik gebeld door een monteur van de KPN. Helaas kon hij dezelfde dag niet meer komen (dat deze hier zelf over begon vond ik al fijn om te horen) maar morgen tussen 8 en 10 uur moest lukken.
De volgende dag inderdaad om 8.33 uur, telefoon van de beste man vanuit het 'centrale' punt (ik dacht nog dat deze aan de deur langs zou komen...). met de boodschap dat het nu zou moeten werken, er zat daar inderdaad iets verkeerd. En hoera ik kan weer internetten!
Lof voor de snelle afhandeling van de KPN (hoewel hier uiteindelijk natuurlijk wel het probleem zat) en vooruit, ook voor ONLINE nadat ze met een moeizame start nu dan toch alles goed hebben afgerond en ditmaal binnen de periode die zij zelf aan de telefoon hadden geschetst. Waarmee ik wil aangeven na het laatste moeizame telefoongesprek nu toch 'blij verrast' te zijn. CHAPEAU ONLINE!
Mvg, Rikus
De volgende dag inderdaad om 8.33 uur, telefoon van de beste man vanuit het 'centrale' punt (ik dacht nog dat deze aan de deur langs zou komen...). met de boodschap dat het nu zou moeten werken, er zat daar inderdaad iets verkeerd. En hoera ik kan weer internetten!
Lof voor de snelle afhandeling van de KPN (hoewel hier uiteindelijk natuurlijk wel het probleem zat) en vooruit, ook voor ONLINE nadat ze met een moeizame start nu dan toch alles goed hebben afgerond en ditmaal binnen de periode die zij zelf aan de telefoon hadden geschetst. Waarmee ik wil aangeven na het laatste moeizame telefoongesprek nu toch 'blij verrast' te zijn. CHAPEAU ONLINE!
Mvg, Rikus