Afgelopen dagen ben ik al een aantal keer bestolen door KPN. KPN heeft namelijk iets nieuws verzonnen: bel je iemand met een mobiele KPN aansluiting en neemt die persoon niet binnen 30 seconden op, dan komt er een verbinding tot stand en krijg je een mededeling te horen dat de mobiele beller niet bereikbaar is en de voicemail niet ingeschakeld heeft. Vervolgens wordt de verbinding verbroken. Wat KPN ook doet is wel de kosten voor het gesprek incasseren en aangezien er tegenwoordig naast een starttarief per minuut betaald dient te worden, zijn dat aanzienlijke bedragen.
Want, 30 seconden om een gesprek aan te nemen is erg, erg kort. Gewoon wat praktijkvoorbeelden: mijn vrouw heeft haar mobiele telefoon in haar tas. Op het moment dat ze gebeld wordt moet ze eerst al opmerken dat de telefoon gaat. Vervolgens moet ze de tas pakken, openen en de telefoon pakken. Dan zijn de 30 seconden al voorbij. Ik draag mijn telefoon in een tasje aan mijn riem aan/onder een uniform, maar ik red het vaak ook al niet meer de telefoon binnen 30 seconden uit het tasje gehaald te hebben en beantwoord te hebben.
Op zich heb ik er geen moeite mee dat providers wat willen verdienen, maar wat er nu gebeurt vind ik, de woorden lijken misschien wat zwaar gekozen, simpelweg diefstal. KPN graait nu schaamteloos erg veel geld bij elkaar, want ik denk dat er heel erg veel mensen zijn die het gewoon niet lukt binnen 30 seconden een gesprek aan te nemen. KPN hanteert (bewust uiteraard) absurde criteria. Het zou wat anders zijn als de telefoon minstens een minuut overgaat of dat de mededeling wel te horen is maar niet in rekening gebracht wordt
Is er iets tegen deze handelswijze te doen? Kan ik dit zien als een wijziging van de algemene voorwaarden en mijn abonnement bij KPN per direct opzeggen? Want ik wil geen klant zijn van een bedrijf wat haar klanten schaamteloos berooft. Mag ik de gesprekken die niet tot stand gekomen zijn maar wel in rekening gebracht zijn weigeren te betalen, wegens wanprestatie of zo. Of hebben we pech en vinden we het met z'n allen normaal zo beroofd te worden
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] KPN nieuwe 30 seconden regeling -> diefstal
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 nov 2008 16:58
Re: KPN nieuwe 30 seconden regeling -> diefstal
Schakel door naar een niet bestaand nummer. Dit is wel gratis......
Re: KPN nieuwe 30 seconden regeling -> diefstal
Volgens het bericht op nu.nl (http://www.nu.nl/internet/2351798/wijzi ... -geld.html) zou het gaan om situaties waarbij de gebelde geen voicemail heeft ingeschakeld maar het gebeurt schijnbaar sowieso als men niet binnen 30 sec. opneemt, ongeacht of men voicemail heeft of niet?
Onderaan het bericht van nu.nl staat dat Opta al is benaderd en dat men adviseert klachten te melden bij consuwijzer.
Onderaan het bericht van nu.nl staat dat Opta al is benaderd en dat men adviseert klachten te melden bij consuwijzer.
-
- Berichten: 20
- Lid geworden op: 03 nov 2008 16:58
Re: KPN nieuwe 30 seconden regeling -> diefstal
Klopt helemaal. In 2004 heeft KPN hetzelfde gedaan, en bakzeil moeten halen, met dit verschil dat men destijds naar Telfort kon overstappen, die voicemail gratis aanbood. Inmiddels is Telfort overgenomen door KPN........
Als je de code **004*niet bestaand nummer( ik heb zelf 02064 ingetoetst)# intoetst, jaag je je slachtoffer, wat diegene die jou belt toch is, niet op kosten.
Als je de code **004*niet bestaand nummer( ik heb zelf 02064 ingetoetst)# intoetst, jaag je je slachtoffer, wat diegene die jou belt toch is, niet op kosten.