Ik ben n.l al vanaf begin september bezig mezelf aftemelden.
27-7 kreeg ik een brief in de bus dat ik aangemeld was, wou ik geen gebruikmaken van hun aanbod moest ik binnen 7 werkdagen reageren.
Dit heb ik gedaan binnen 5 werkdagen zelfs. Echter kreeg ik van DONG ENERGIE een brief in huis dat ik mijn contract ging beeindigen.
Dit was dus helemaal niet de bedoeling. Dit was volgens hun een onterecht overnamen.
na een paar telefoontjes en een aantal emailtjes, kreeg ik 24-8 eindelijk een bevestiging dat ik onterecht was overgenomen. Ik heb meerder keren te kennen gegeven geen contract te willen. ik wou gewoon bij DONG blijven
Uiteindelijk kwam de NEM er ook achter dat ik op tijd was geweest met de afmelding, en dat ik dus helemaal geen klant wou en wil worden.
Echter in de brief waarin ze aangaven, dat ik op tijd was. Bleek ook dat ik toch een contract had met de NEM.
Dit leek mij erg sterk aangezien ik dit niet wou. Waar zijn anders de 7 dagen bedenktijd voor.
Ik wou n.l. niet overstappen. Dit heb ik verschillende keren duidelijk gemaakt ook toen er zogezegd nog geen energie geleverd werd.
Op de vraag waarom die 7 dagen dan zijn kunnen ze nooit antwoorden.
Ik heb me inmiddels aangemeld bij een andere Energie leverancier, omdat ik in geen enkel geval bij de NEM wou blijven.
De reden hier voor is o.a het niet of nauwelijks reageren op Email.
De 40 mailtjes die ik inmiddels gestuurd heb, daarvan is er nog geen één beantwoord.
Ik heb vrijdag 1-okt maar eens gebeld met een medewerker van de NEM. De NEM heeft zonder een (gespecificeerde) rekening te sturen, geld van een rekening afgeschreven Dit bedrag is gestorneerd, daarop kreeg ik een herinnering. Ook weer zonder een specificatie.
Ik heb n.l nooit meterstanden door gegeven. Omdat ik immers geen klant wou worden
De medewerker heeft toegezegd alles te zullen uitzoeken. Ik heb te kennen gegeven niets te willen betalen voor iets waar ik niet om gevraagd heb.
We zijn nu weer 5 werkdagen verder en heb nog niets van deze medewerker vernomen
Ik wou schriftelijk op de hoogte worden gebracht van de onderstaan de punten.
Ik heb 8 okt maar weer eens gevraagd wat de status is, maar hier kunnen ze niks overzeggen. het is door gezet naar de betreffende afdeling. Ja daar heb ik niks aan.
Ik heb aangegeven dat ik hier een ongespecificeerde rekening heb liggen die ik niet wil betalen. Deze moet betaald worden voor 12 okt. anders komen er weer 25 euro aan administratie kosten bij. Nou voor 25 euro mogen ze wel een beter hun best doen.
Hier onder puntsgewijs de vragen/klachten
1. Ik wil graag een gespecificeerde rekening, van energie die ik afgenomen zou hebben.
Dus begin en eind meterstanden. Met daarbij de kosten per kWh (Geen geschatte meterstanden)
Als ik al iets zou moeten betalen moet dat voor de prijs die ik voor heen bij mijn vorige Energie maatschappij had.
Ik heb nl een eindstand van DONG ENERGIE en een beginstand van mijn nieuwe Energie maatschappij United Consumers, het aantal kWh wat daar tussen zit kan nooit €121,- euro zijn.
p.s Krijg ik ook nog een brief dat ik bij contract breuk €250,- moet betalen.
2.Waarom is het contract ingegaan, terwijl ik me had afgemeld binnen 7 werkdagen.
3.Ik wil een kopie van de voicelog of een bewijs dat deze er is.
4. Een bewijs van een overeenkomt een handtekening, of iets dat ik een contract had zou hebben bij de NEM
5.Waarom ik iets moet betalen waar ik niet om gevraagd heb.
Ik wil op deze vragen graag binnen 3 werkdagen een reactie. Aangezien dit afgelopen vrijdag 1 oktober al is gevraagd (deze vraag kunnen ze niet beantwoorden)
Vandaag heb ik het gesprek met de medewerker maar eens opgenomen, dat doen hun ook.
Iemand ook deze problemen??.
Wat heb je toen gedaan??.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Onterechte overname
-
Re: Onterechte overname
Zie ook dit bericht van Rikro.
Vandaag werdt ik gebeld door de NEM, ik dacht zo ze hebben eindelijk oproep aan 1 van mijn 45 emailtjes gegevens.
Maar nee hoor die stomme lui belde alleen om te vertellen of ik wel in de gaten had dat er nog een rekening openstond.En ja natuurlijk weet ik dat , dat heb ik ze 45 keer verteld, en dat ik die niet wil betalen. omdat ik dit hun helemaal niet verschuldigd ben. Maar goed dat wist deze persoon natuurlijk weer niet.
Deze was zo dom dat hij ook voor spullen zou betalen die hij niet besteld heeft.
Dinsdag moet ik de 121,- euro betaald hebben anders komen er nog 25 euro aan administratie kosten bij. Wat een duur administratief persoon zit daar zeg.
Als die nou ook nog hersens hebben is het misschien wel een koopje
Rikro
Maar nee hoor die stomme lui belde alleen om te vertellen of ik wel in de gaten had dat er nog een rekening openstond.En ja natuurlijk weet ik dat , dat heb ik ze 45 keer verteld, en dat ik die niet wil betalen. omdat ik dit hun helemaal niet verschuldigd ben. Maar goed dat wist deze persoon natuurlijk weer niet.
Deze was zo dom dat hij ook voor spullen zou betalen die hij niet besteld heeft.
Dinsdag moet ik de 121,- euro betaald hebben anders komen er nog 25 euro aan administratie kosten bij. Wat een duur administratief persoon zit daar zeg.
Als die nou ook nog hersens hebben is het misschien wel een koopje
Rikro
ik heb wat juridische bijstand gevraagd
misschien handig voor andere
Er bestaat immers geen juridische grond
voor de vorderingen op de klant en betalingen van de klant aan de onterechte leverancier.
Indien de onterechte leverancier onder het Leveranciersmodel werkt zal deze een slotnota van de netbeheerder ontvangen. De onterechte
leverancier zal deze slotnota betalen. Na overleg en overeenstemming met de rechtmatige leverancier kan deze worden verrekend met de
rechtmatige leverancier of rechtstreeks met de klant (ook al ontbreekt mogelijk de grondslag voor deze betaling door de klant, immers deze had
de onterechte leverancier niet gemachtigd voor het voeren van het Leveranciersmodel).
misschien handig voor andere
Er bestaat immers geen juridische grond
voor de vorderingen op de klant en betalingen van de klant aan de onterechte leverancier.
Indien de onterechte leverancier onder het Leveranciersmodel werkt zal deze een slotnota van de netbeheerder ontvangen. De onterechte
leverancier zal deze slotnota betalen. Na overleg en overeenstemming met de rechtmatige leverancier kan deze worden verrekend met de
rechtmatige leverancier of rechtstreeks met de klant (ook al ontbreekt mogelijk de grondslag voor deze betaling door de klant, immers deze had
de onterechte leverancier niet gemachtigd voor het voeren van het Leveranciersmodel).