LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Baas heeft mijn loon stop gezet.

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
colleke74
Berichten: 2
Lid geworden op: 18 sep 2010 13:53
Locatie: Den Bosch

Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door colleke74 »

Ik wil hier even mijn verhaal kwijt,want het zit me heel erg hoog en zou niet weten wat ik nog zou kunnen doen.Hoop dat er iemand is die mij kan helpen.
Ik werk voor een groot schoonmaakbedrijf die overal in het land zit.Maanden geleden heb ik in het ziekenhuis slecht nieuws gekregen.Het komt erop neer dat ik geen kinderen heb en doordat ik een operatie moet ondergaan,die ook niet meer kan krijgen.Ik zat er finaal doorheen.Ik moest die operatie ondergaan,omdat ik lichamelijke klachten had.Ik belde naar mijn leidinggevende om mij ziek te melden.
Ook naar het hoodkantoor om mij ziek te melden,want dat is verplicht.
Ik gaf ze min of meer door met pijn en moeite waarom ik mij ziek melde.
Er werd mij verteld dat ik terug werd gebeld door de arbodienst.
Toen ik terug gebeld werd vertelde ik dat ik er helemaal doorheen zat en de reden daarvan.
Er werd mij gevraagt of ik kon lopen.
Ik was verbaasd toen ze mij die vraag stelde.
Met pijn en moeite,gaf ik als antwoord.
Er werd gezegt dat ik dan een ander soort verlof zou krijgen.
Ik vroeg wat voor verlof dat was,maar kreeg te horen dat ik dat maar aan mijn leidinggevende moest vragen.
Dit vond ik al vreemd en belde dus naar mijn leidingegevende.
Mijn leidinggevende zei dat mijn ziekmelding niet goed is gekeurd,omdat het om emotionele redenen ging en omdat ik nog kon lopen,dat ik dus gewoon moest gaan werken.
Doordat ik met veel moeite mijn verhaal had gedaan bij de arbodienst had ik niet verteld dat ik ook lichamelijk klachten heb,want ik ging er vanuit dat dit al genoeg was en dat ik heel mijn verhaal bij een bedrijfsarts wou doen.
Ik kreeg een brief thuis met alleen het logo van het schoonmaakbedrijf,waarin stond dat mijn ziekmelding niet goed gekeurd was en dat ik moest gaan werken.
Als ik niet zou gaan werken zou ik geen loon krijgen.
Toen had ik dus niet alleen veel verdriet,maar was ook nog eens kwaad,omdat ik niet vond dat ze mij als mens behandelde.
Ik ben toen weer gaan werken,maar na een uur ging ik alweer naar huis,omdat het simpelweg niet ging.
Weer melde ik mij ziek en werd weer terug gebeld door een árbodienst'.
Ik vertelde er nu ook mijn lichamelijke klachten bij.
Weer schrok ik van de reactie die ik kreeg.
Ze vroeg of mijn ziekmelding te maken had met mijn eerste ziekmelding.
Ja,dat klopt zei ik.
Weer werd mijn ziekmelding niet goedgekeurd.
Ik huilde en was tegelijk ook zeer boos.
Vier keer heb ik toen om een bedrijfsarts gevraagt,omdat ik vind dat alleen een arts mij kan beoordelen.
Al met al was dat niet mogelijk.
Ik baalde er flink van dat ik heel mijn verhaal heb moeten doen tegen iemand van een zogenaamde arbodienst terwijl ik dat in principe niet verplicht ben.
Ik dacht ; Dit is niet menselijk meer.
Mijn loon werd helemaal stop gezet.
Mijn huisarts zei,dat ik hier werk van moest maken.
Ik heb een DAS rechtbijstandverzekering en nam contact met hun op.
Eerst mijn verhaal door de telefoon weer moeten doen.
Toen al mijn gegevens op moeten sturen.
Inmiddels had ik ook al een aangetekende brief naar het schoonmaak bedrijf gestuurd,waar ik op de dag van vandaag nog niets van heb gehoord.
Later kreeg ik een brief van de DAS met de mededeling dat ze mij niet konden helpen.
Wel als ik gedreigt zou worden met ontslag.
Aan de DAS heb ik dus ook niks.
Betaal elke maand aan hun,maar bleikbaar niet genoeg.
Toen heb ik naar de juridische telefoonlijn gebeld.
Eindelijk had ik iemand aan de telefoon die met mij meeleefde.
Hij verwees mij door naar een advokaat.
Ik heb toen meteen een afspraak gemaakt met die advokaat en kon al snel langskomen.
Ik moest een kopie van de aangetekende brief meenemen en de 2 brieven die ik had gehad over dat mijn ziek melding niet was goed gekeurd.
Het eerste half uur was gratis,maar ik ging daar niet op de tijd zitten letten en hoorde daarna dat het 3 kwartier duurde.
Mijn advokaat zei dat hij alvast een brief zou opstellen die hij naar mijn werkgever zou sturen.
Daar staat dan in dat ze niet zomaar mijn loon stop kunnen zetten en dat ze mij naar een bedrijfsarts moeten sturen.
Ook ging de advokaat voor mij aanvragen(wat ik achteraf zelf ook had kunnen doen)of ik recht had op een advokaat van onvermogen.
Mijn werkgever heeft tot de dag van vandaag ook niet op de brief van de advokaat gereageerd.
Daardoor belde ik weer naar mijn advokaat(wat bleikbaar ook geld kost).
Ik kreeg toen te horen dat ik geen recht had op een advokaat van onvermogen,omdat ze het loon van mijn partner mee berekenen.
Als ik met de advokaat door zou gaan,dan zou mij dat 3000 euro kosten.
Als het dan tot een rechtzaak zou komen,dan zou ik maar 25% van dat bedrag terug kunnen eisen.
Ik moest dus met de advokaat stoppen,omdat ik er geen geld voor had.
Toch heeft dit grapje mij 350,00 euro aan advokaatkosten gekost.
Toen ging ik zelf maar veel bellen.
Het hoofdkantoor stuurde mij weer naar mijn leidinggevende.
Die steeds met valse beloftes kwam over de uitbetaling van mijn loon.
Bijna 8 weken heb ik zonder geld gezeten.
Eindelijk kreeg ik een beetje geld van hun op mijn rekening.
Ze noemde het een voorschot en dat ik in gedeeltes de rest kreeg.
Het was volgens hun niet mogelijk gewoon in 1 keer mijn loon betaald te krijgen.
De derde keer heb ik er zowat om moeten smeken(en dat terwijl ik er gewoon recht op heb).
Het laatste gedeelte heb ik nu nog steeds niet gestort gekregen.
Weer belde ik mijn leidinggevende(telefoonrekening zijn niet zo mooi hierdoor)om te vragen of ze het nu eindelijk eens goed gaat regelen.
Inmiddels heb ik de operatie achter de rug.
Later belde ze mij terug om te vragen of ik mij met terug werkende kracht vanaf de datum van mijn operatie ziek kon melden.
Ik werd boos,maar bleef rustig.
Ik zei dat ik mij al maanden terug had ziekgemeld en dat dat niet goed gekeurd was.
Ze vertelde dat ze het geld wat ik nog tegoed heb alleen kan regelen als ik me toch nog ziekmeld.
Ik vertrouwde het niet en zei ; Dan meld ik me ziek en kan ik fluiten naar het geld wat ik nog tegoed heb.
Ze garandeerde mij dat ik het geld kreeg en dat het in orde kwam.
Dat ik ook weer de afgelopen 4 weken normaal in 1 keer betaald zou krijgen,omdat ik dan ziek gemeld ben.
Ik heb gedaan wat ze zei en melde mij weer opnieuw ziek.
Nu was het ineens wel goed gekeurd.
Heb helaas alleen nog geen geld gehad.
Ook niet mijn loon van de afgelopen 4 weken.
Ik ben er hier nu al zo lang mee bezig dat ik nog niet echt tijd heb gehad om mijn reden van ziekmelding te kunnen verwerken.
Nu is de kans groot dat ik weer een operatie moet ondergaan en dat ze heel mijn baarmoeder gaan verwijderen.
Ik zit er doorheen.
Ik heb en krijg mijn geld niet.
Heb nu financiele problemen.
En dat terwijl ik altijd goed gewerkt heb.
Niet eerder ziek ben geweest en altijd heb ik ingevallen als er zieke waren.
Ik voel me zo onmenselijk behandeld door DAS en het schoonmaakbedrijf.
Ik weet nu echt niet meer wat te doen.
Kan iemand mij hier nog een laatste hoop geven door mij een goede tip te geven dat er nog wel iets is wat mij kan helpen?
Ik had ook al een second opinion aangevraagd bij het uwv en die verklaarde mij arbeidsongeschikt en zelfs daar geven ze geen gehoor aan.
Zelf had ik voor 100% een ziektewet uitkering en ben uit mezelf weer gaan solliciteren en voor het schoonmaakbedrijf gaan werken.
Mijn leidinggevende wist hier ook van,voor ik mijn contract tekende.
Het bedrijf heeft zelfs aan het UWV gevraagd of hun mij niet alles weer konden betalen.
Logisch dat het UWV dat niet doet,want ik heb tenslotte een contract getekend bij het schoonmaakbedrijf.
Achteraf denk ik ; was ik maar niet begonnen met werken,want nu ben ik er nog slechter aan toe.

GarField000
Berichten: 41
Lid geworden op: 24 apr 2007 20:29

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door GarField000 »

Wat kan DAS in vredesnaam als reden verzinnen om je NIET te helpen.
Je betaald ervoor en ze zullen je dus moeten helpen.

Heel veel sterkte met je emoties en je verlies.
Ik kan me voorstellen dat je het er heel veel moeite mee hebt.

MAXIEM

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door MAXIEM »

GarField000

Het komt de laatste tijd erg veel voor, dat rechtbijstandverzekeraars een vraag om juridische hulp afwijzen. Wél dus de premie opstrijken en vervolgens niet thuis geven. Het zal wel bij de huidige graaicultuur horen.

Maxiem.
Laatst gewijzigd door MAXIEM op 08 okt 2010 14:20, 1 keer totaal gewijzigd.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door crazyme »

Je hebt tegenwoordig een advocaat nodig om een rechtsbijstandverzekering in beweging te krijgen.

Terecht: het zijn afwijzers. Ik denk dat ALLE claims in eerste instantie worden afgewezen. Gewoon als beleid.

FiscaalJurist
Berichten: 579
Lid geworden op: 05 dec 2008 09:39

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

Ts, heeft in eerste instantie niet alle info gegeven en daarom is het denk ik ontspoort. De handelingswijze van de werkgever lijkt mij in strijd "met goed werjkgeverschap". Waarom wil DAS niet helpen? Ik weet het niet. Is dit het hele verhaal of spelen er meer dingen? Ook dat weet ik niet.

Er zal toch een procedure aanhangig moeten worden gemaakt. TS ben je geen lid van een vakbond?

okkernoot2
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 okt 2010 15:27

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door okkernoot2 »

heb je er aan gedacht om je behandelend arts een brief te laten schrijven en dit naar de arbodienst te sturen.
als er een stempel van het ziekenhuis op staat en briefpapier van het ziekenhuis zouden ze er niet onder uit moeten kunnen komen.

dit is misschien nog een oplossing.

Heel veel sterkte en ik hoop dat je gauw opknapt.

ik snap heel goed dat je emotioneel en fysiek aan d grond zit. neem je tijd om dit te verwerken want met een burn out ben je verder van huis.

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door macadamia »

Bij Das rechtsbijstand kun je voor bepaalde zaken extra verzekeren.
Daar valt dus een arbeidszaak ook onder. Deze kun je apart aanvragen bij das en ja daar betaal je dan extra voor.
Ik heb ook das rechtsbijstand maar niet voor arbeidsconflicten. Ga er zeer zeker over nadenken deze er toch ook bij te doen want de werkgevers van tegenwoordig gaan steeds gekker doen.

_Doc_
Berichten: 6
Lid geworden op: 28 okt 2010 14:54

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door _Doc_ »

Dit is absoluut niet gegaan zoals het hoort. De arbo arts wordt betaald door je werkgever en zal zaak dus actief met de werkgever meedenken. Als je ziek verklaart wordt dan mag de werkgever hier niets meer aan veranderen. Wordt je gezond verklaard, dan heb je het recht om een second opinion aan te vragen bij een arts van het UWV. Dat is niet gebeurt lees ik, althans ik dat kan ik niet uit je stuk opmaken.

Het lijkt me dat je recht hebt op ziekteverlof en dus doorbetaling van je loon, met de wettelijke verhoging en wettelijke rente.

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door macadamia »

Jeetje wat een elende
En vaak praten we over een salaris waar je eigenlijk hard om moet lachen als je op het eind van de maand ziet wat er op je rekening staat en wat je ervoor moest doen
Mijn werkgever is nu ook bezig met deze praktijken. Ik zit er nu midden in.
Hij vind mij niet ziek en wil dus het salaris stopzetten, lekker zo voor de feestdagen.
Efin
De arboarts vertrouw ik niet, want die kunnen je door de telefoon al beter melden.
Ik zou het juist heel fijn vinden als DAAR eens beter naar gekeken wordt.
Die artsen moesten een dikke vette boete krijgen als ze zomaar een uitspraak doen.
Vaak doen ze dit onder dwang van de instantie waar ze voor ingehuurd zijn.
Dus geld.
Als u niet doet wat ik zeg gaan wij toch naar een andere arbo.
Ja dat is Nederland.
Niet normaal meer. Zo kan ik ook wel een arbo arts worden aan de telefoon.
U bent de 6e beller en u krijgt gelijk, de andere 40 meld ik allemaal ziek.
Efin ze willen dat ik persee kom terwijl ik niet in staat ben te reizen.
Dwang, dreigen, van alles doen ze eraan om je nog zieker te maken.
Fijn als je hebt kunnen studeren, maar heb je die studie gedaan om anderen kapot te maken die hard moeten werken voor hun geld?
Is dat wat jehebt geleerd?
Nou slaap lekker door.
Eens kom je met je eigen geweten in de knoop en ik hoop dat je dan zo ziek van jezelf wordt dat je geen salaris meer krijgt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door crazyme »

macadamia schreef: De arboarts vertrouw ik niet, want die kunnen je door de telefoon al beter melden.

Efin ze willen dat ik persee kom terwijl ik niet in staat ben te reizen.

Dwang, dreigen, van alles doen ze eraan om je nog zieker te maken.
Heb je psychische klachten ?

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door macadamia »

Ja behoorlijk momenteel

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door macadamia »

Sorry Colleke maar ik wil jou op de eerste plaats heel veel sterkte wensen.

macadamia
Berichten: 81
Lid geworden op: 03 jan 2010 10:08

Re: Baas heeft mijn loon stop gezet.

Ongelezen bericht door macadamia »

Mijn salaris is toch overgemaakt.
Reden dat ik wel heb meegewerkt en netjes ben gebleven.
Gelukkig heb ik goede vrienden die mij altijd helpen met brieven schrijven.
En daar kun je tenminste wat mee.
Een van mijn vrienden is ook een bedrijf begonnen om mensen te helpen met het schrijven van brieven.
www.schrijfrecht.nl
Ik heb er heel veel aan gehad.

Gesloten