Op maandag 4 oktober heb ik via Internet een laser printer van het merk HP besteld bij Dixons, bij hun op de site staat als er voor 22:00 uur besteld word, dan word de bestelling de volgende dag bezorgd, daar ik op dinsdag niet thuis was heb ik aangegeven dat de bestelling op woensdag geleverd kon worden.
Woensdag een vrije dag genomen en gewacht op de printer, maar er kwam geen printer, ik heb toen Dixons gebeld en gevraagd hoe dit nu kon, krijg ik van een medewerker te horen, TNT kan nog tot 21:00 leveren, terwijl bij hun staat dat de uitlevering tot 18:00 uur is, maar goed ik maar weer wachten, voor donderdag heb ik iemand moeten regelen die in de morgen bij mij thuis was, helaas nog geen printer, dan maar eens naar TNT bellen, daar krijg ik te horen dat de printer bij hun vermist is.
Dus weer gebeld naar Dixons, kreeg ik weer iemand anders aan de lijn en moest het hele verhaal weer vertellen, deze medewerker heeft kontact gehad met TNT, en het bleek dat het pakket werkelijk vermist was, dus werd bij TNT een zoekactie ondernomen om het pakket te vinden, de medewerker vermelde ook nog, als TNT het pakket vind sturen zij dit naar Dixons terug, ik heb toen tegen de medewerker gezegd dat hij dan maar een nieuw printer moest opsturen, maar dat gaat zo maar niet krijg ik als antwoord, moest eerst een formulier invullen dat de printer bij TNT vermist was, dit heb ik ook gedaan, (als of ik de schuldige was dat de printer vermist is) vandaag op 8 oktober krijg ik een mail en als bijsluiting een PDF en die moest ik invullen en samen met een kopij van het legitimatiebewijs opsturen, daar kon ik aangeven of ik een nieuwe printer wilde of dat ik het aankoopbedrag terug wilde.
Dit is toch te gek voor woorden, Dixons stuurt iets op bij TNT raakt het zoek, en ik kan een hoop invullen om mijn geld of een nieuw printer te krijgen.
Ik heb Dixons op de hoogte gebracht dat ik een mail naar Radar zou sturen.
Het is toch te gek dat de consument de dupe wordt als er wat weg komt bij TNT
Ik heb toch een overeenkomst met Dixsons, en die had dit moeten oplossen.
GR.
H. Jansen
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Dixons niet zo goed als het bijkt
Dixons niet zo goed als het bijkt
Laatst gewijzigd door jansen48 op 08 okt 2010 21:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Dixons niet zo goed als het bijkt
jansen48
Afzender/ontvanger
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7/9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!
Bovenstaande is gebaseerd op:
BW7/9 en BW7/11
art. 9, lid 1: "De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren."
art. 9, lid 2: "Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper."
art.11: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af.
Jij hebt dus helemaal niet te maken met de zogenaamde regels die Dixons zelf bedacht heeft. Advies: laat Dixons weten dat zij verantwoordelijk zijn voor de verzending en dat jij dus met hun procedure niks te maken hebt. Laat hen ook weten dat zij dienen te leveren of anders de koopsom binnen 5 dagen dienen terug te storten.
Maxiem.
Afzender/ontvanger
De afzender (de verkoper dus) blijft verantwoordelijk tot het moment van de feitelijke overdracht van het produkt. Dit heeft helemaal niets te maken met de postwet, maar wèl met de consumentenwet BW7/9. Er is immers een koopovereenkomst afgesloten tussen een consument en een professionele verkoper en dan dient de verkoper het produkt te leveren en de koper het produkt tegen de afgesproken prijs te betalen. Ook maakt het niet uit of het via de gewone post verstuurd is door de verkoper of aangetekend. Het risico van de aflevering blijft liggen bij de afzender/verkoper en NIET bij de koper. Daarom is het verstandig om NIET/NOOIT van te voren te betalen!!!
Bovenstaande is gebaseerd op:
BW7/9 en BW7/11
art. 9, lid 1: "De verkoper is verplicht de verkochte zaak met toebehoren in eigendom over te dragen en af te leveren."
art. 9, lid 2: "Onder aflevering wordt verstaan het stellen van de zaak in het bezit van de koper."
art.11: "Indien bij een consumentenkoop de zaak bij de koper wordt bezorgd door de verkoper of een door deze aangewezen vervoerder, is de zaak pas voor risico van de koper van de bezorging af.
Jij hebt dus helemaal niet te maken met de zogenaamde regels die Dixons zelf bedacht heeft. Advies: laat Dixons weten dat zij verantwoordelijk zijn voor de verzending en dat jij dus met hun procedure niks te maken hebt. Laat hen ook weten dat zij dienen te leveren of anders de koopsom binnen 5 dagen dienen terug te storten.
Maxiem.
Ik heb Dixons in de PDF die ik moest invullen, ook geschreven dat ik graag de koopsom net zo snel terug wil hebben als dat ik het naar hun heb over gemaakt, (iDEAL)
Gr. Jan
Gr. Jan
Eindelijk, na 10 keer gebeld en 9 e-mails heb ik vandaag 18-10-2010 het bedrag op mijn rekening.
Bij het laatste telefoongesprek zij de juffrouw nog dat het overmaken 10 dagen kon duren, 5 min. later kreeg ik een mail met het verzoek nog eens mijn banknummer door te geven, twee uur later was het geld er.
Gr. H. Jansen
Bij het laatste telefoongesprek zij de juffrouw nog dat het overmaken 10 dagen kon duren, 5 min. later kreeg ik een mail met het verzoek nog eens mijn banknummer door te geven, twee uur later was het geld er.
Gr. H. Jansen