Ik rij een nieuwe Audi van april 2010.
Nu heb ik op het moment dat ik met vakantie ging 17000 km.
In Luik krijg ik problemen met de auto terwijl wij op vakantie zijn met de caravan.
Op een oprit valt plotseling mijn trekvermogen weg en met veel pijn en moeite kan ik met gebruik van de koppleing de auto in veiligheid brengen.
Auto weggesleepd naar nederland en wij houden vakantie.
Thuis gekomen krijg ik de rekening dat de koppleing defect is het het twee massavliegwiel 1625 euro ex btw en natuurlijk mijn schuld.
Dit lijkt mij onmogelijk met een nieuwe auto mag je toch wel wat langere levensduur verwachten.
Hebben andere mensen ook deze ervaring met een Audi, VW, Seat of Skoda.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Audi 1.6 tdi 2010
Re: Audi 1.6 tdi 2010
Als na 17 000 km de koppelingsplaat een de drukgroep versleten is, zou het ook een verkeerd gebruik van de koppeling kunnen zijn, als het geen fabrieksfout is.
Als ik lees, dat dit met de caravan is gebeurd, zou dit best mogelijk zijn.
Trouwens, heb je ook geen garantie op draaiende delen.
Als ik lees, dat dit met de caravan is gebeurd, zou dit best mogelijk zijn.
Trouwens, heb je ook geen garantie op draaiende delen.
Re: Audi 1.6 tdi 2010
Heb die ervaring niet ... maar ik zou er dan wel een versterkte koppeling in laten zetten bv eentje van sachs.
Succes.
Succes.
Re: Audi 1.6 tdi 2010
Wat een raar verhaal. Een defecte koppeling is dan een defecte drukgroep? Als de koppeling versleten zou zijn dan zou je dat al veel eerder hebben moeten merken aan het omhoogschieten van het toerental terwijl de snelheid niet omhoog gaat.
Het plaatsen van een verzwaarde koppeling zal niet mogelijk zijn aangezien het een auto betreft die nog onder fabrieksgarantie valt.
Ik zou de onderdelen opvragen die zijn vervangen en daarop een second opinion laten uitvoeren want dit lijkt mij wel een erg makkelijke conclusie van de garage.
Het plaatsen van een verzwaarde koppeling zal niet mogelijk zijn aangezien het een auto betreft die nog onder fabrieksgarantie valt.
Ik zou de onderdelen opvragen die zijn vervangen en daarop een second opinion laten uitvoeren want dit lijkt mij wel een erg makkelijke conclusie van de garage.
Re: Audi 1.6 tdi 2010
EdoK schreef:Wat een raar verhaal. Een defecte koppeling is dan een defecte drukgroep? Als de koppeling versleten zou zijn dan zou je dat al veel eerder hebben moeten merken aan het omhoogschieten van het toerental terwijl de snelheid niet omhoog gaat.
Het plaatsen van een verzwaarde koppeling zal niet mogelijk zijn aangezien het een auto betreft die nog onder fabrieksgarantie valt.
Ik zou de onderdelen opvragen die zijn vervangen en daarop een second opinion laten uitvoeren want dit lijkt mij wel een erg makkelijke conclusie van de garage.
Geen raar verhaal.
Als je met een slippende koppeling gaat rijden, wordt het belaag van de plaat verbrandt. Dat dan ook de drukgroep versleten is, is kan ik mij bij een kilometrage van 17 000 niet voorstellen.
-
- Berichten: 36
- Lid geworden op: 22 apr 2010 20:21
Re: Audi 1.6 tdi 2010
Welkom in de wereld van de fa. Pon. en Audi.
Audi's zijn anno 2010 eigenlijk gewoon Trabantjes met een leuke verpakking. De kwaliteit van het product en service organisatie (en dan bedoel ik nog niet zo zeer de dealers maar Pon) is helemaal pet.
ik heb diversen klanten met een A6-en en een Q7 die helemaal leeglopen op zo'n ding. Jammer, want nogmaals de verpakking is leuk.
Zou deze afwijzing niet zomaar accepteren. Maak er werk van.
Audi's zijn anno 2010 eigenlijk gewoon Trabantjes met een leuke verpakking. De kwaliteit van het product en service organisatie (en dan bedoel ik nog niet zo zeer de dealers maar Pon) is helemaal pet.
ik heb diversen klanten met een A6-en en een Q7 die helemaal leeglopen op zo'n ding. Jammer, want nogmaals de verpakking is leuk.
Zou deze afwijzing niet zomaar accepteren. Maak er werk van.