LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Interactieve TV Ziggo, als je box het niet doet pffff

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
Roberttichelaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:58

Interactieve TV Ziggo, als je box het niet doet pffff

Ongelezen bericht door Roberttichelaar »

Zo vandaag maar weer voor de 7de keer gebeld met Ziggo.

Vanaf december ben ik klant bij Ziggo en heb ik internet, telefoon en interactieve TV met zo een opname functie en HD zenders. Je kent het wel.

Vanaf het begin deed de box heel raar. Eerst was de afstandsbediening stuk. Deze gaf rare opdrachten en reageerde niet. Ik bellen met Ziggo. ja, dan moet je nieuwe batterijen erin doen. Ik heb hem net vraag ik? Ja dat kan... Ok, ik nieuwe batterijen gekocht. En proberen. Hij deed het nog steeds niet. Ik weer bellen, weet je zeker dat je nieuwe batterijen erin hebt gedaan. Ja dat weet ik zeker. Na 2 weken wachten en problemen had ik dan eindelijk een goedwerkende afstandsbediening.

Ah fijn, na een paar dagen begon hij weer raar te doen. Deze keer met de opnamefunctie. Je neemt iets op en je wilt het gaan bekijken en je drukt op afspelen en dan staat het geluid zo hard dat je oren ervan gaan piepen. Dan valt het geluid uit en reageert de box niet meer. Dus stekker eruit en er weer in. wachten wachten wachten...

Ik denk nou zal wel een softwareprobleempje zijn dan. Dus ik installeer opnieuw, schijf gewist en hij deed het vrij aardig een paar weken. Plots doet hij het weer en weer. En ik weer software opnieuw installeren.

Dan bel ik op naar Ziggo en vraag of dat normaal is en nee dat is niet normaal en ik mag dan weer opnieuw de software installeren want ja dan doet hij het wel. En natuurlijk de schijf wissen (weer al mn opnames kwijt).

Vervolgens bel ik na een week ofzo weer op met dezelfde klachten en ik mag hem eindelijk opsturen en ze zeggen ja meneer u krijgt een nieuwe. Dus ik blij, maar voor niks. Want ik moet hem eerst opsturen en dan sturen zij een nieuwe terug. Vertellen ze dan de tweede keer.

Dus ik met een chagerijnige kop maar opsturen (en dan geen tv thuis tja). Krijg ik hem na een week terug met de constatering dat er geen fouten zijn in de box en dat deze niet gerepareerd is. Ik woedend gelijk bellen. Ja we kunnen hem nog een keer opsturen en dan met de juiste bewoordingen erbij. Dus ik denk nou weet je wat ik ga het wel weer ff proberen een tijdje met dat kreng. Ik steek mn smartcard erin en deze gaat er schuin in en het kastje rammelt met losse onderdelen. Nu is deze dus helemaal stuk.

Ik weer bellen natuurlijk. Boos! heel boos! maar ja ik blijf altijd kalm aan de telefoon. Die mensen kunnen er ook niks aan doen. Ze zijn vaak te dom ook. Ze lezen alles van een schermpje. En ja ik moet hem dus opsturen. (nooit excuses gehad, slecht heel slecht).

Ik heb ook al een paar gevraagd of ik niet zelf langs kan gaan bij het magazijn of reparatiepunt. Nee dat kan niet.

Nou goed ik wachten deze week op de sticker met het reparatienummer en het adres. Ik krijg maar niks. Dus vandaag bel ik. Zegt die man aan de telefoon er staat hier dat ze u vandaag gebeld hebben, maar ik ben helemaal niet gebeld. En de sticker is ook nog niet onderweg. Vervolgens mag hij het opnieuw gaan aanmelden, want hij zei dat het niet gestuurd is, omdat het verzoek afgewezen is omdat de omschrijving onduidelijk is. (IS DAT MIJN FOUT???). Nou u krijgt wel alle kosten terug van wat u betaald heeft aan tv. Ja, daar schiet ik wat mee op. Ik koop iets zodat ik het kan gebruiken niet om weer te bellen om mn geld terug te krijgen en ellende te hebben.

Nu maar hopen dat ik eindelijk een nieuw kastje krijg of dat deze echt goed gerepareerd wordt. Al heeft dat geen zin want zij kunnen de fouten niet vinden. Het dus een klein gemeen geniepig foutje ergens in dat ding, niet in de software.

Wat betreft service is Ziggo dus nog slechter dan UPC. Bij UPC zijn ze onaardig en komen ze vaak nog met een oplossing uiteindelijk. Al zijn hun systemen heel slecht en gaat alles fout. Maar bij Ziggo zijn ze wel aardig, maar bakken ze er niks van en uiteindelijk doen ze gewoon niks voor je. Ik kan net zo goed bellen met een robot.

Ik ben sowieso een pechvogel, want ik heb met elk bedrijf waar ik zaken mee doe pech of er gaat iets fout in facturatie, apparaat stuk of weet ik veel wat. Vandaag ga ik eens alles posten. Ik heb nog wat voor Vodafone, UPC, Sony Vaio en Philips. Valt op niet de kleinste namen, maar slechte service zeker.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Interactieve TV Ziggo, als je box het niet doet pffff

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Beste Robert,

Ik heb uw verhaal gelezen en wil namens Ziggo mijn excuses aanbieden, dit is niet de manier van service verlenen zoals u deze van ons mag verwachten. Graag zou ik u willen vragen mij een pm te sturen wanneer het niet opgelost is.

Met vriendelijke groet,
Ziggo Webteam Jelle

Roberttichelaar
Berichten: 7
Lid geworden op: 07 okt 2010 12:58

Re: Interactieve TV Ziggo, als je box het niet doet pffff

Ongelezen bericht door Roberttichelaar »

Inmiddels heb ik een vervangende box ontvangen welke het tot nu toe doet. Daar was ik erg verbaasd over. Vooral omdat ik zo slecht geholpen ben aan de telefoon. Excuses zijn wel aanvaard. Gelukkig is bellen naar Ziggo Klantenservice ook gratis. Vandaag stuur ik de oude defecte terug.

Gesloten