LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eindafrekekning

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
fscher

eindafrekekning

Ongelezen bericht door fscher »

Ik ben sinds 1 juli van energie leverancier gewisseld. Nu 6 oktober ben ik nog steeds bezich om een eindafrekening te krijgen waar alles opstaat wat ik betaald heb maar telkens krijg ik van essent, na telefonisch overleg een afschrift van een eindafrekekennig waar niet alles op staat. ( Wat hebben ze te verbergen) Ik heb het gevoel dat daar mensen zitten die niet willen meewerken aan een oplossing.
Als essent ook hun mensen zo voorziet in hun salarisstrook is er iedere maand bonje.

nelols

Re: eindafrekekning

Ongelezen bericht door nelols »

op mijn eindafrekeningvan eneco, zag ik dat ik 11x zoveel energiebelasting betaalde als t jaar daarvoor,wel was mn verbruik van 667 naar 1269.
heen en weer gemaild, t klopt volgens eneco, maar bij opvraag van gespecificeerde rekening, zag ik dat mijn electriciteitverbuik in totaal 522,00 bedroeg, daar moet ik 611,24 euro energiebelasting over betalen? dus 117%?

bij t nakijken hoeveel belasting eropzit, werd ik niet veel wijzer, de ene site vertelde me 40% op gas en 52% op electrisch.

Gas klopt wel verbruik 741,53, belasting 280,82, dus totaal 892,06 daar ging heffingskorting af, dus 529,22

mij lijkt t niet kloppen, wie weet hoe die berekeningen zijn?

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Als essent ook hun mensen zo voorziet in hun salarisstrook is er iedere maand bonje.
Ik kan je verzekeren dat dit iedere maand in orde is.
Ik ben sinds 1 juli van energie leverancier gewisseld. Nu 6 oktober ben ik nog steeds bezich om een eindafrekening te krijgen waar alles opstaat wat ik betaald heb
Vanaf 1 januari 2010 maakt Essent een beknoptere jaarafrekening, wellicht dat dit ook geldt voor de eindafrekening. Maar voor mijn JAR had ik na een telefoontje binnen twee dagen een uitgebreidere versie, zoals eerder, in huis. Misschien dat Angelique of Diana gaat reageren om telefonisch met je in contact te komen en de "zaak" gaat oplossen.

h@rm@n

Ongelezen bericht door h@rm@n »

op mijn eindafrekeningvan eneco, zag ik dat ik 11x zoveel energiebelasting betaalde als t jaar daarvoor, mij lijkt t niet kloppen, wie weet hoe die berekeningen zijn?
Het lijkt mij, hetgeen op de site van Eneco staat, http://thuis.eneco.nl/energieproducten/ ... ieven.aspx
duidelijk is. Als je dan naar het pdf bestand gaat van elektriciteit en/of gas zie je wat je o.a. per kWh (1114 ct, excl. BTW, 1e 10.000 kWh en bij aansluitingen t/m 3 x 80 ampére) betaalt aan energiebelasting.

edwinoud

Ongelezen bericht door edwinoud »

Gewoon essent verzoeken om de "oude volledige versie" , dus één die tot in details is gespecificeerde eind-afrekening.

Daarin kan je dan alles zien en zelf alles terug rekenen.

Eneco mdw

Ongelezen bericht door Eneco mdw »

Beste Nelols,

In uw bericht op dit forum lees ik dat u vragen heeft over de Energiebelasting die we bij u in rekening brengen.

Misschien heeft u al een antwoord op uw vragen over de Energiebelasting. Als er nog onduidelijkheden zijn, kom ik graag met u in contact. Wanneer u dat op prijs stelt, vraag ik u om uw contactgegevens samen met het onderwerp van dit forum, te mailen naar [email protected].

Met vriendelijke groet,

Kelly, medewerkster Eneco

forumessent

Ongelezen bericht door forumessent »

Beste fscher,

In uw bericht van 6 oktober op dit forum geeft u aan dat u graag een volledige versie van uw eindafrekening wilt ontvangen .
Graag wil ik telefonisch contact met u opnemen zodat ik het voor u kan uitzoeken.

Indien u hier geen bezwaar tegen heeft, kunt u uw klantnummer en forumnaam mailen naar [email protected]. Hiermee kan ik uw contactgegevens opzoeken in onze administratie. Ik of een collega neem(t) dan zo spoedig mogelijk contact met u op.

Alvast bedankt voor de moeite.

Met vriendelijk groet,

Angelique
Essent medewerker

Gesloten