LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Lindorff / Afterpay

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
snepke

Re: Lindorff / Afterpay

Ongelezen bericht door snepke »

8juli 2009 was de rolzitting,ze hebben royement aangevraagd.Maar ze bleven uitstel aanvragen ,dus heb ik een vonnis gevraagd.Dat is 13 jan 2010 uitgesproken.
Het ging over Lindorff/Canaal Digitaal.

Het hele verhaal staat hier ook ergens op het Forum
Lindorff B.V voorheen Transfair B.V
Transfair
Lindorff/T-Mobile

Ze proberen bij iedereen de zelfde geintjes uit te halen,en niet alleen Lindorff.

Al7

Ongelezen bericht door Al7 »

@ Robert,

In mijn geval heb ik geen aanmaning per mail ontvangen. Ondanks het ontbreken van deze mail heb ik betaald voordat ik ben geinformeerd over de aanmaning met herinneringskosten. Het lijkt mij een geval van aanmaning en betaling kruisen elkaar. In een aanmaning staat meestal iets van dat je de aanmaning als niet verzonden mag beschouwen wanneer de hoofdsom al is betaald. Afterpay, met in het spoor Lindorff (het zijn niet voor niets zakelijke partners van elkaar binnen dezelfde onderneming !!) zijn blijkbaar van mening dat je hoe dan ook aanmaningskosten moet betalen als je buiten de 14 dagen hebt betaald. Laat de dagvaarding maar komen :mrgreen: .

avante

Ongelezen bericht door avante »

@Al7, ik had geen idee dat dit partners waren binnen 1 ondernemening. Dat maakt het hele verhaal L/A nog mooier;)
In jou geval is het helemaal ongelovelijk dat ze je nog proberen op te lichten. Laat je het weten als de dagvaardiging ooit arrivereerd? I'll do the same
groeten Robbert

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

AfterPay B.V. en Lindorff B.V. zijn inderdaad zakenpartners, echter niet binnen dezelfde onderneming.

Met vriendelijke groet,

Lindorff B.V.

Al7

Ongelezen bericht door Al7 »

@ Lindorff: Als op briefpapier van Afterpay (waarop ik een eerste herinnering heb gekregen) zowel het logo van AfterPay als dat van Lindorff staat krijg ik sterk het vermoeden dat er wel een zeer nadrukkelijke relatie bestaat tussen AfterPay en Lindorff. Wellicht dat het rechtmatig gezien niet dezelfde onderneming betreft, maar zo komt dat niet op mij over.

@ Robert. Vanwege de reacties op dit forum heb ik mijn geval aan de afdeling 'mevrouw van den Bosch' voorgelegd. Deze afdeling huldigt het standpunt dat alle kosten terecht in rekening zijn gebracht, maar 'uit coulance' zoals dat zo deftig heet is de incassoprocedure door Lindorff gestaakt.

avante

Ongelezen bericht door avante »

Net een 'reactie' van Lindorff ontvangen. Ik had gevraagd om een bewijs van een mail die men gestuurd zou hebben (de 1e herinnering) en tevens om een overzicht van in rekening gebrachte kosten.

De reactie was eigenlijk zoals elke communicatie van Lindorff: geheel voorbij gaant aan alles wat ik aangeef en vraag. Men denkt dat een verdeling van de 'kosten' in het oorspronkelijke bedrag, datgenen wat zij erbij hebben gegooid, en 24 cent wettelijke rente (datgeen waar men nou echt recht op heeft, en ik best wil betalen:p) te kwalificeren is als een kostenoverzicht.
De door mij verlangde mail wordt uiteraard niet meegestuurd (maar ik wist al 1000% zeker dat deze niet verstuurd is, en dat leugenachtig Lindorff dit niet kan bewijzen)

Ook had ik nog maar eens gewezen op de betalingsvoorwaarden, die zo duidelijk stellen dat bij de eerste herinnering geen admin.kosten worden berekend. De reactie van Lindorff?? gewoon het stukje boven en onder deze meest relevante voorwaarden kopieren en plakken (voor de zoveelste keer) en helemaal niet reageren op de feitelijke woorden, feitelijke communicaties en 'gewoon' volhouden dat ik maar moet betalen.

Ben nu ondertussen echt $^#@^#@ iemand een idee wat nou te doen om dit soort oplichtingsbureau's aan te pakken? Ergens waar ik mijn klacht uitvoerig kan doen, en waarna ook daadwerkelijk iets gebeurt?

sediek

Ongelezen bericht door sediek »

Je kunt je klacht indienen bij het NVIO, maar je moet wel eerst de klacht bij Lindorff zelf neerleggen en in diezelfde brief aangeven dat je binnen 14 dagen na dagtekening bij achterwege blijven van je klacht behandeling of bevestiging dat men daarmee bezig is, terstond het NVIO van de klacht op de hoogte stelt, vervolgens moet je die klacht indienen. Het kost je wel geld, maar die kan worden vergoed aan je, als je klacht gegrond wordt geacht.

jolanda77

Ongelezen bericht door jolanda77 »

sediek

nivo zal er geen bal aan doen lindorff is een van de oprichters van dit bedrijf
ze zullen je dan ook in het ongelijk stellen zo spellen ze dat

sediek

Ongelezen bericht door sediek »

Dat is nog eens informatie.
Dat betekend dat dus het NVIO niet onafhankelijk oordeelt.....
Interessant!

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

sediek schreef:Dat is nog eens informatie.
Dat betekend dat dus het NVIO niet onafhankelijk oordeelt.....
Interessant!
Ervaringen met deze club staan in meerdere topics onder "Incasso".
Dat geeft inderdaad het beeld dat het een gevalletje "WC Eend" is.

Ruyt1

Ongelezen bericht door Ruyt1 »

Ik wil hier ook mijn slechte ervaring met Afterpay en Lindorff aan toevoegen.
Nadat ik een bestelling had geplaatst bij Badgedirect, was ik op de hoogte dat ik van Afterpay een acceptgirokaart kon verwachten. Deze bleef uit en dat meldde ik aan Afterpay. Het ging om een factuur met dagtekening 15 augustus.
Op 29 augustus ontving ik een herinnering van een acceptgirokaart die ik nota bene niet eens had ontvangen. Deze ontving ik 2 dagen na de herinnering (door verkeerde postbezorging. Ik heb dit meteen gemaild aan Afterpay. Zonder enige reactie van hun kant.
Er volgende een aanmaning met 7,50 euro. Ik mailde dat ik deze niet zou gaan betalen. Wederom geen antwoord. Iedere mail die ik stuurde, stuurde ik ook in c.c. naar de webwinkel waar ik de bestelling had gedaan, zodat zij ook op de hoogte waren. Een aanmaning (20 euro extra) volgde. Ik hield voet bij stuk dat ik niet van plan was te gaan betalen en dat ik een dagvaarding wel tegemoet zou zien. De enige reactie die ik kreeg, was dat de vordering in handen gegeven zou worden bij Lindorff. En dat was ook zo. Het totale bedrag was inmiddels opgelopen naar 57 euro. Dit was precies het bedrag wat ik betaald heb voor het voetbalshirt van mijn zoon bij Badgedirect. Ook Lindorff heb ik mijn mails gestuurd die ik eerder naar Afterpay had toegezonden. Er volgende nog een mail dat er een bedrag openstond aan Lindorff met een "direct betalen" link. Deze heb ik genegeeerd. En ineens was daar een brief van Lindorff dat de vordering is teruggenomen door Afterpay. Het is nog even afwachten of het daarbij blijft maar ik denk toch dat je uiteindelijk met goed gemotiveerde redenen en verzonden mails aan alle betrokken partijen, zij aan het kortste eind trekken. De 7,50 euro heb ik tegen mijn zin in wel betaald...

AfterPay
Contacteer:

Ongelezen bericht door AfterPay »

Graag willen wij uw klacht oplossen. U kunt ons bereiken via
e-mailadres: [email protected]
Wij nemen dan uw klacht in behandeling.

Wij vertrouwen erop u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd
en zien uw reactie graag tegemoet.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw van Nieuwenhoven
Afdeling Klachten
AfterPay B.V.

Nenajajic

Ongelezen bericht door Nenajajic »

Het is schandalig dat je op deze manier met de mensen omgaat. Kan zo bedrijf zelf de boetes en kosten bedenken?
Het ergste is nog dat ze onbeschofte call center agents in dienst hebben die geen respect tonnen en fatsoen hebben.
Het is de hogste tijd om macht van dit soort bedrijven in te beperken.

Schande dat dit zomaar kan!!! Ik zal nooit weer een besteling platsen bij bedrijven die met hun samen werken.

AfterPay
Contacteer:

Ongelezen bericht door AfterPay »

Beste consument,

Wij betreuren het te lezen dat u ontevreden bent over de werkwijze van AfterPay B.V.

Zoals aangegeven in ons bericht van 24 november 2010 willen wij uw klacht graag in behandeling nemen. Om u goed van dienst te kunnen zijn ontvangen
wij graag van u, uw postcode, huisnummer en eventueel het factuurnummer. Wij streven er naar om u zo spoedig mogelijk een reactie terug te geven.

Alvast bedankt voor uw medewerking.

Met vriendelijke groet,

Mevrouw van Nieuwenhoven
Afdeling Klachten
AfterPay B.V.

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

Afdeling klachten?

Afdeling?

snepke

Ongelezen bericht door snepke »

Krijgen ze zoveel klachten dat er een speciale afdeling voor is?

adSolvendum

Ongelezen bericht door adSolvendum »

snepke schreef:Krijgen ze zoveel klachten dat er een speciale afdeling voor is?
Ik zie beelden met mijn geestesoog van hele etages vol met cubicles, bezet door herintredende moeders van middelbare leeftijd, getooid met handsfree set, wanhopig typend op hun toesenbord onderwijl al kakelend en schuimbekkend klachten via hun headset in ontvangst nemend...

Warempel een beangstigend beeld...

Overigens is het niet mijn bedoeling hier wie dan ook mee voor het hoofd te stoten, om in de traditie van genoemde bedrijven te blijven: 't is slechts cabaret... :mrgreen:

Edison

Ongelezen bericht door Edison »

Ook ik heb nare ervaringen met Afterpay en Lindorff. Ik heb een betaling te laat betaald. Waar het op neer komt, is dat ik na de laatste waarschuwing het bedrag keurig heb betaald, maar dat ik vergeten ben de ophoging te betalen. Vervolgens is mijn dossier zonder waarschuwing naar Lindorff overgedragen.

Zowel Lindorff als Afterpay wilde niet in discussie gaan en bleven bij hun standpunt. Ze wezen eigenlijk naar elkaar.

Ik heb de ombudsman van Haarlems Dagblad ingeschakeld en die heeft mij aangeraden mij bereid te tonen de ophoging te betalen. Dat heb ik dus gedaan, maar Lindorff en Afterpay hebben dat verworpen.

Vervolgens werd ik meerdere keren gebeld door Lindorff (ik was niet aanwezig en heb uiteindelijk teruggebeld) en ik heb weer een discussie gehad.

Lindorff gaf aan het dossier te sluiten en het over te dragen aan Afterpay. Zij gaan bekijken of het naar de deurwaarder gaat. Zo niet, dan blijf ik altijd nog als wanbetaler genoteerd staan. Dat is best vervelend, maar ik kan ermee leven, want ik betaal nooit meer een rekening via Afterpay. Wat een onbeschofte manier van zaken doen!

Ik hoop dat Tros Radar een keer een uitzending wil wijden aan deze wanpraktijken, want het is je reinste geldklopperij. En dat voor een flashkaart van ongeveer 25 euro!

Lindorff

Ongelezen bericht door Lindorff »

Goedendag Edison,

U heeft een klacht gemeld betreffende de handelwijze van Lindorff.

Graag zou ik hierover met u in contact komen. Zou u zo vriendelijk willen zijn om een e-mailbericht te zenden aan [email protected] zodat ik uw klacht in behandeling kan nemen?

Ik vertrouw erop u hiermee voldoende te hebben geinformeerd en wacht uw reactie af.

Met vriendelijke groet,

Mevr. M. Bosch
Lindorff B.V.
www.eenvoudigbetalen.nl

wiseger

Ongelezen bericht door wiseger »

Wat je vooral niet moet vergeten, is het bedrijf waar je ooit iets hebt gekocht en die je dit soort buro's op je dak sturen. Vergeet het desbetreffende bedrijf dus niet een pittige brief te sturen en doe daar vooral nooit meer enige zaken mee.

Bedrijven die zo met hun klanten omgaan verdienen geen klanten.

Gesloten