LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
TheLD
Berichten: 544
Lid geworden op: 23 dec 2006 13:12

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door TheLD »

Toshiba is een heel ander verhaal. Voor zover ik kan zien gaat het om 3 partnummers waarvan ik er geen 1 kan terug vinden op de Nederlandse Toshiba site. Tevens is het een probleem met de DC-in, dus de aansluiting voor de adapter.

http://www.csd.toshiba.com/cgi-bin/tais ... 378&ref=EV

veender
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:08

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door veender »

Ik heb ondertussen meerdere dv9000 series thuis liggen voor reparatie, het is mijn hobby en repareer ze.
Wat ik tegenkom.. erg veel stof tussen het koelblok en de vin, er zit (bijna) altijd een dikke laag stof tussen van een trui dikte..
Daardoor krijgen zowel de cpu als gpu het erg moeilijk omdat ze de warmte niet kwijt kunnen, de cpu lijkt er toch beter tegen te kunnen (deze zit ook niet op het moederbord gesoldeerd) maar de gpu laat 9 van de 10 keer los van het moederbord, soms worden ze zo warm dat hij gewoon verbrand.

De dv 6000 en 9000 series zijn erg krap gemaakt kwa koeling.
Het gaat meestal wel goed als hij van binnen goed schoon word gehouden en regelmatig stofvrij word gemaakt, dat word er nooit bijgezegd natuurlijk bij de verkoop en niet iedereen maakt zn laptop open natuurlijk.
Van buiten zie je het vaak niet, tot je hem open maakt, dan kom je al snel een hoop stof tegen.

Reparatie is vaak erg duur in de winkel, daar bieden ze gewoon een nieuw moederbord aan.

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

En al zou de winkelier het wel zeggen, dan is de ervaring dat men bijna nooit de laptop minimaal 1 keer per jaar schoon laten maken.

m.m.deroo
Berichten: 3
Lid geworden op: 26 sep 2010 11:21

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door m.m.deroo »

Geachte radar.
Ik vindt het erg vreemd als mensen €600 tot € 1200 moet belaten voor een laptop(zoals ik €900) en dat hij er na 2 jaar normaal gebruik (geen game's,alleen films kijk en mail) er mee ophoud.
Het scherm geeft eerst strepen en dan wordt het helemaal zwartbeeld,terwijl de pc gewoon verder draait.
Na veel zoeken op het net kom ik allemaal dingen tegen dat het een mormaal probleem is.( niet alleen hp,maar ook dell,mac,compac)
Blijkt een GROTE fout te zijn bij de video chip.
1) Bij het soldeer wat ze gebruiken(gaat namelijk bij hoge temp uitvloeien zodat de contacten het moederboard niet meer raken.)
2) Blijkt ook dat de coolingfan niet goed aansluit zodat er een kleine sleet is waar het stof zich ophoopt en niet meer kan koelen,zodat de video chip te heet wordt.

Maar de fabrikanten erkennen het niet.
Ik kan hem laten maken maar zal dan uitkomen op ongeveer € 400.
Ik ben van mening dat dit gewoon niet kan.
Maar ik bereik niks,omdat ik van het kastje naar de muur wordt gestuurdt.
Hebben jullie misschien hier antwoordt op.
Ben ook van mening dat ook veel anderen mensen met het probleem zitten,maar het dan maar laten zitten en dan maar een nieuwe kopen( Dan zeker geen HP pavillion meer,tewijl het verder een hele goede laptop is.)
Vriendelijke groet M.M. de Roo

veender
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 aug 2010 14:08

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door veender »

Het is idd niet alleen de HP6000 en 9000 serie, ik heb er meerdere gerepareerd die hetzelfde probleem hebben.
Het is natuurlijk ook wat lastig om in zo een kleine behuizing een groot koelblok te maken voor en de processor en de videochip in vergelijking met een normale pc.

Maar idd, het is wel raar dat ze er niets aan doen, de laptops worden nog steeds op dezelfde manier gemaakt en nog steeds gaan ze stuk.

Weet je wat het ergste is, de winkels maken er ook misbruik van....

Ik heb 2 defecte laptops opgekocht, ze waren opgestuurd, 1 via de BBC en de ander via Computerland, beide kregen ze terug met de melding dat het moederbord defecte was, de 1 zou 200 euro betalen, de ander 400 euro voor een reparatie, videochip was defect volgens hun, rekening zat erbij..

Ik heb beide opgekocht, wat denk je, mankeerde niets aan !! alleen opnieuw installeren en klaar, ook na diverse tests te hebben doorlopen, geen problemen gevonden... de personen hebben meteen een nieuwe gekocht, tja, hoe word je opgelicht..

alexanderina
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 apr 2010 10:29

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door alexanderina »

goedemiddag allemaal

Omdat ik bijna elke week naar radar kijkt en het bijna altijd over pensioenen, banken, leningen en beleggen gaat, vraag ik mij af of wij die allemaal problemen hebben met deze dure laptop het probleem eens bij onze Antoinette neer kunnen leggen zodat zij hier ook eens aandacht aan kan schenken.
Ik blijf het gewoon vervelend vinden dat HP hier niet een beetje service aan verleend

met vriendelijke groet alexanderina

Ulbe
Berichten: 1409
Lid geworden op: 11 jun 2005 19:18

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Ulbe »

Computers en laptops moeten 1x per half jaar schoongemaakt worden om oververhitting te voorkomen,

Zelf bij een kennis meegemaakt dat de ventilatoren zo'n herrie maakten dat er geen werken meer was met deze computer, de kast geopend, en wat ik hier zag leek meer op de inhoud van de stofzak van een stofzuiger,

Katte- en hondeharen en ander smerig stof, stijf van de nicotine, er wordt daar stevig gerookt, één vieze smurrie in deze pc,

Een laptop was daar gegarandeert "overleden",

Hier hielp alleen het ruige werk, de oude compressor mee, en 8 bar er op!,

Uiteraard wel met het koppie er bij, fannen kunnen beschadigt raken en daarbij electronica beschadigen,

Écht schoon krijg je zo'n nicotine PC niet, maar de fannen waren wonder, bovenwonder weer stil, meestal zijn de lagers dermate versleten dat deze fannen vervangen moeten worden, kennis weer blij!,

Stof en nicotine en statische electriciteitzijn echt de grootste vijanden voor de computer,

Veel succes en vriendelijke groeten,

Ulbe.

Paul Pruis
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:09

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Paul Pruis »

En ik heb een klein probleem met mijn HP pavilion 9620ed
Hij doet het nl niet!

Als ik hem aanzet gaat hij meteen uit, hij start niet op doet helemaal niets,
We kwamen net terug van vakantie en toen wilde ik na twee weken de laptop aanzetten, maar de dashboard verlichting ging 2 tellen aan
en weer uit en dat is het, dacht eerst dat het aan de accu lag maar ook met netspanning doet de Hp het niet, Ik heb dit geprobeerd http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/docu ... #lightison maar helaas ook niet, transformator doet het wel,maar dat lampje dat de accu oplaadt blijft maar ook heel kort branden


is dit hetzelfde probleem wat jullie allemaal hebben gehad?

gr Paul

BBCS
Berichten: 7084
Lid geworden op: 17 okt 2007 23:34
Contacteer:

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door BBCS »

Heb je al geprobeerd om de accu eruit te halen en dan de laptop via de netspanning aan te zetten?

Paul Pruis
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 aug 2011 10:09

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door Paul Pruis »

BBCS schreef:Heb je al geprobeerd om de accu eruit te halen en dan de laptop via de netspanning aan te zetten?
Hallo BBCS

Ja dit heb ik ook al geprobeerd en ook zonder accu en netspanning aan gezet om de rest spanning te verwijderen ook de geheugen kaartjes eruit en erin, ik weet niet zeker wanneer ik een nieuwe accu koop of het probleem is opgelost, het is alleen raar dat de laptop 2 weken geleden het nog perfect deed en nu geen krimp meer geeft, ik dacht eerst dat de accu ontladen was door 2 weken stilgestaan te hebben maar met alleen netspanning doet de hp ook niets,
vreemd verhaal, niet? :?

wittekawa
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2011 09:56

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door wittekawa »

Hallo,

Ik heb weer een ander verhaal dat aantoont hoe Klantvriendelijk HP is.
k heb een compaq CQ-70 gekocht via MP. de harde schijf is stuk gegaan dus ik heb bij paradigit meteen een nieuwe gekocht die groter is dan de originele 250 GB. Is altijd makkelijk om het dubbele aan GB te hebben. Ik wilde graag de originele software op hebben staan zodat windows legitiem is onder andere. Ik koop voor 40,- een recoverysetje via best2buy. Ik krijg de disk thuis stop ze in mijn laptop.... En kan niet gebruikt worden op mijn laptop... ik aan het uitzoeken gegaan waarom dit niet kan? Schijnt het zo te zijn dat je ze alleen maar kan gebruiken bij die oude (kapotte) harde schijf. Stond niet vermeld op de site toen ik de disks kocht. Ik denk oke kan gebeuren. Kijk op de HP site voor spare parts en vind de originele disk. De leverancier gebeld en gevraagd of hij deze heeft liggen en of deze werkt met de recovery disks. Antwoord : Ja hebben we liggen voor 140,- ( dit voor een harddisk van 250 GB terwijl ik een 500 GB gekocht heb voor 40,-) en ik kan niet garanderen dat dit werkt met de recoverydisks. HP gebeld, product valt buiten de garantie dus ik kan voor SLECHTS 20,- aanvullende telefonische hulp krijgen. alles bij elkaar opgeteld dus 140,-+ 40,-+ 20,- is 200,- om mijn laptop weer te laten werken....

Mail gestuurd naar HP want ik ging hiermee natuurlijk niet akkoord. Telefonisch contact gehad. [persoonsgegevens verwijderd door moderator] van de klantenservice zegt doodleuk. Dan had u maar een originele harde schijf moeten kopen. Wij kunnen niets voor u betekenen.

Te gek voor woorden dit. HP Lies is geen oneerlijkheid. Daarop staat veel meer over HP.

Zo dit lucht op :)

Groetjes Hielke

En mensen.... koop geen HP of Compaq....

wittekawa
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2011 09:56

Re: HP Pavilion Dv9500 serie [laptop]

Ongelezen bericht door wittekawa »

Oja en inderdaad die HP 9000 serie heb ik boven ook nog liggen... probleem is bekend :D doen ze niets aan

Gesloten