LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] composiet/graniet vragen
composiet/graniet vragen
Hallo,
Met de zoekfunctie op dit forum is er heel wat te lezen over de nadelen/voordelen van composiet en graniet.
In onze huidige keuken hebben wij Nero Profondo gezoet. Het graniet bevalt goed, alhoewel het wel vlekgevoelig is.
In onze nieuwe keuken zou ik graag weer graniet willen hebben, maar we willen nu een lichter blad. In graniet wordt het helaas lastig, de meest strakke bladen zijn de zwarte, maar dat willen we niet meer. De lichtere bladen zijn vaak bont gekleurd, althans degene die wij hebben gezien. Kennen jullie wat rustigere, strakke bladen?
In composiet hebben we wel aardige kleuren gezien, bv. gris expo (silestone dacht ik). Kent iemand de kleur Anis Jaipur en de vlekgevoeligheid ervan (weet niet welk merk)?
Wie heeft er ervaring met een wit composiet aanrechtblad op een witte matgelakte keuken? Krijg je na verloop van tijd verkleuringen waardoor het geen gezicht meer is? Zie je meer op wit composiet?
En zijn er merken die 312x120cm uit een stuk kunnen leveren?
Bedankt voor de reacties!
Met de zoekfunctie op dit forum is er heel wat te lezen over de nadelen/voordelen van composiet en graniet.
In onze huidige keuken hebben wij Nero Profondo gezoet. Het graniet bevalt goed, alhoewel het wel vlekgevoelig is.
In onze nieuwe keuken zou ik graag weer graniet willen hebben, maar we willen nu een lichter blad. In graniet wordt het helaas lastig, de meest strakke bladen zijn de zwarte, maar dat willen we niet meer. De lichtere bladen zijn vaak bont gekleurd, althans degene die wij hebben gezien. Kennen jullie wat rustigere, strakke bladen?
In composiet hebben we wel aardige kleuren gezien, bv. gris expo (silestone dacht ik). Kent iemand de kleur Anis Jaipur en de vlekgevoeligheid ervan (weet niet welk merk)?
Wie heeft er ervaring met een wit composiet aanrechtblad op een witte matgelakte keuken? Krijg je na verloop van tijd verkleuringen waardoor het geen gezicht meer is? Zie je meer op wit composiet?
En zijn er merken die 312x120cm uit een stuk kunnen leveren?
Bedankt voor de reacties!
-
Re: composiet/graniet vragen
In effen kleuren zal u eerder slagen met een composiet dan met een natuursteen.In onze nieuwe keuken zou ik graag weer graniet willen hebben, maar we willen nu een lichter blad. In graniet wordt het helaas lastig, de meest strakke bladen zijn de zwarte, maar dat willen we niet meer. De lichtere bladen zijn vaak bont gekleurd, althans degene die wij hebben gezien. Kennen jullie wat rustigere, strakke bladen?
Marmer of basalt is wel eerder in een effen kleur te treffen maar heeft weer meer nadelen als keukenblad.
Composiet is in de regel NIET vlekgevoeliger-, is alleen minder hittebestendig als graniet.In composiet hebben we wel aardige kleuren gezien, bv. gris expo (silestone dacht ik). Kent iemand de kleur Anis Jaipur en de vlekgevoeligheid ervan (weet niet welk merk)?
De matwitte lak van de keuken kan na enkele jaren iets verkleuren (niet bij alle merken) het composiet verkleurt niet. We hebben het vaak geplaatst, ik vind het persoonlijk erg mooi.Wie heeft er ervaring met een wit composiet aanrechtblad op een witte matgelakte keuken? Krijg je na verloop van tijd verkleuringen waardoor het geen gezicht meer is? Zie je meer op wit composiet?
Neen in graniet of composiet niet, Corian wel.....En zijn er merken die 312x120cm uit een stuk kunnen leveren?
kleine correctie op de maatvoering
silestone heeft als Jumboplaten ca 327 x 161 cm,
Blanco - Maple - Norte Stellar en Zeus (!)
Brazilian Brown
Crema Minerva
Ebonu Pearl
Eros Stellar (nog leverbaar ??)
Ivory Coast
Mahogany
Marina Stellar
Marron Jupiter
Negro Stellar
Negro Tebas
Rain Forest
Rojo Stellar
met uitzondering van Blanco Stellar en Rojo Stellar is alles in zowel polished als leather te krijgen
silestone heeft als Jumboplaten ca 327 x 161 cm,
Blanco - Maple - Norte Stellar en Zeus (!)
Brazilian Brown
Crema Minerva
Ebonu Pearl
Eros Stellar (nog leverbaar ??)
Ivory Coast
Mahogany
Marina Stellar
Marron Jupiter
Negro Stellar
Negro Tebas
Rain Forest
Rojo Stellar
met uitzondering van Blanco Stellar en Rojo Stellar is alles in zowel polished als leather te krijgen
Dank jullie wel! Goed nieuws dat er grotere formaten zijn. Ik ken de kleuren niet, behalve dan de Blanco Zeus...
Zelfstandigste; als ik het me goed herinner uit de topic 'Show je keuken' heb je toch zelf ook een witte keuken met wit aanrechtblad?
Zelfstandigste; als ik het me goed herinner uit de topic 'Show je keuken' heb je toch zelf ook een witte keuken met wit aanrechtblad?
http://www.silestone.com
niet schrikken van Alonso,
ze hadden beter een foto kunnen plaatsen van de sales-promotor (zuid-Nederland)
niet schrikken van Alonso,
ze hadden beter een foto kunnen plaatsen van de sales-promotor (zuid-Nederland)

-
Inmiddels niet meer, iemand anders geniet daar nu van (verhuisd). Heb "gewoon" weer zwart/wit..Zelfstandigste; als ik het me goed herinner uit de topic 'Show je keuken' heb je toch zelf ook een witte keuken met wit aanrechtblad?

@legoleek, bedankt voor de info over die jumbo platen, zo steek ik ook weer eens wat op...(maar toch niet iedere granietwerker kan dit verwerken; de C&C machines zijn toch op de "oude" standaard maten aangepast?)
De maatvoeringen hebben niet enkel met de machines te maken, maar ook met transport, ARBO en dergelijke te maken. De plaat moet natuurlijk heelhuids aankomen op het gewenste adres, maar daarnaast ook naar binnen te sjouwen zijn. Een plaat van 327 x 161 cm is zeker niet door 2 man te tillen en hier overtreedt je werkelijk elke ARBO regel. Veel fabrikanten hebben dus maximale maatvoeringen en letten hierbij ook op montage en dergelijke. Elke fabrikant hanteert hier zijn eigen regels en rekenmethodes en natuurlijk ook hun eigen excuses. De meeste fabrikanten gaan niet verder dan 300 cm x 120 cm en bij graniet is het zelfs nog tot maximaal 270 cm. Informeer dus gewoon per leverancier wat ze doen, maar let ook op jou situatie of het blad werkelijk zonder grote omwegen zo naar binnen kan!
Wij hebben nu een klein jaar een wit composieten blad (Ceasarstone) in combinatie met een witte hoogglans keuken. Lichtgrijze inductie kookplaat van Siemens en witte afzuigkap (soort ovaalvorm). Staat erg mooi! Nog geen vlekje op het blad te zien, maar het is dan ook gepolijst.