Toyota Aygo… hij schakelt niet goed, ene keer te vroeg dan rij je 50 in de 5e versnelling andere keer rij je 70 en gaat ie niet eens naar de 3… heel raar.
19 maart auto opgehaald, al gauw blijft automaat problemen te geven wanneer er een mobiele telefoon in de auto ligt (waarschijnlijk de internetverbinding). Garage heeft op 17 april het geprobeerd op te lossen zonder resultaat. Maandag 18 mei opnieuw naar de garage gebracht inclusief telefoon. Leenauto (ook automaat) vertoont zelfde waardoor ik uiteindelijk schade rij omdat de automaat van slag is. Na veel aandringen 19 mei vervangende auto. Op 20 mei gesprek met de directeur waarin wordt medegedeeld dat ze dealer met de importeur wil zoeken naar een oplossing. Echter geen concrete termijn en tot die tijd zou ik in mijn eigen auto moeten gaan rijden en de telefoon uitzetten. Leenauto moet ik de woensdag laten staan. Voor mij is telefoon uitzetten geen optie omdat ik storingsdienst draai, dus nu op eigen initiatief auto gehuurd.
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Toyota Aygo/automaat schakelt niet goed door mobiele telefoo
-
Re: Toyota Aygo/automaat schakelt niet goed door mobiele telefoo
Spannend verhaal, een auto die niet goed doorschakeld door een mobiele telefoon,
De Elektronica van een automanagementsysteem is anders afgeschermd, en een telefoon kan geen invloed hebben op het schakelgedrag van de wagen,
Wel kan de afstandbediening in de sleutel van de wagen gestoord worden, heb dit diverse malen meegemaakt wanneer de wagen op een bepaalde plaats staat, de deuren werden niet vergrendeld of ontgrendeld wanneer ik de knopjes op de sleutel bediende,
Sterk verhaal, dat ik blijf volgen!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
De Elektronica van een automanagementsysteem is anders afgeschermd, en een telefoon kan geen invloed hebben op het schakelgedrag van de wagen,
Wel kan de afstandbediening in de sleutel van de wagen gestoord worden, heb dit diverse malen meegemaakt wanneer de wagen op een bepaalde plaats staat, de deuren werden niet vergrendeld of ontgrendeld wanneer ik de knopjes op de sleutel bediende,
Sterk verhaal, dat ik blijf volgen!.
Vriendelijke groeten,
Ulbe.
Heej Cor, bedankt dat je het initiatief hebt genomen om voor mij het probleem op dit forum te plaatsen.
Voor de duidelijkheid: dit probleem doet zich voor wanneer er zich een telefoon in de auto bevindt met een snelle internetverbinding: HSDPA. Er zijn door mij verschillende toestellen getest en zelfs in aanwezigheid van een onafhankelijke expert is het mankement geconstateerd.
Voor mijn werk heb ik storingsdiensten en worden er berichten via e-mail en sms gestuurd, ik kan dus de telefoon niet uitzetten.
De garage heeft mijn auto al meer dan een maand ter reparatie en heeft al die tijd geen vervangend vervoer aangeboden. Er is door de monteurs meer dan 1300 km afgelegd in mijn auto. Daarnaast lopen voor mij de kosten voor vervangend vervoer enorm op.
Na tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering wil de dealer de auto terugkopen tegen de dagwaarde waardoor twee maanden Aygo rijden mij zo'n 3000 euro zou gaan kosten. Er rest kennelijk niets anders dan de zaak voor te leggen aan de rechter.
Ik vraag me dan ook af of er meer mensen zijn die een Aygo MMT hebben en tevens een mobiele telefoon met een HSDPA internetverbinding. Reacties zijn welkom!
Voor de duidelijkheid: dit probleem doet zich voor wanneer er zich een telefoon in de auto bevindt met een snelle internetverbinding: HSDPA. Er zijn door mij verschillende toestellen getest en zelfs in aanwezigheid van een onafhankelijke expert is het mankement geconstateerd.
Voor mijn werk heb ik storingsdiensten en worden er berichten via e-mail en sms gestuurd, ik kan dus de telefoon niet uitzetten.
De garage heeft mijn auto al meer dan een maand ter reparatie en heeft al die tijd geen vervangend vervoer aangeboden. Er is door de monteurs meer dan 1300 km afgelegd in mijn auto. Daarnaast lopen voor mij de kosten voor vervangend vervoer enorm op.
Na tussenkomst van de rechtsbijstandsverzekering wil de dealer de auto terugkopen tegen de dagwaarde waardoor twee maanden Aygo rijden mij zo'n 3000 euro zou gaan kosten. Er rest kennelijk niets anders dan de zaak voor te leggen aan de rechter.
Ik vraag me dan ook af of er meer mensen zijn die een Aygo MMT hebben en tevens een mobiele telefoon met een HSDPA internetverbinding. Reacties zijn welkom!
Hoi Cor en anderen,
Ook wij hebben schakelproblemen met de MMT bak van de Aygo. We hebben overigens de meest luxe versie met Blue Tooth af fabriek.
Veel klachten met het niet doorschakelen indien je de kick-down gebruikt.
Reeds 1 maal een nieuwe computer van de bak vervangen, 2 maal nieuwe software geinstalleerd. De laatste klacht is dat de auto niet "kruipt" tijdens inschakelen in achteruitversnelling. Bij gas geven stinkt de koppeling enorm, weer niet goed dus!!! Ook wij hebben een absurd inruilvoorstel gekregen bij Autobedrijf Jos van Boxtel in Middelrode. De auto is van januari 2010 en heeft 4500 km gedraaid, al die tijd met een hoog benzineverbruik en schakelproblemen. Als we € 2500.- bijleggen kopen we een nieuwe maar wél met een gewone schakelbak. Absurd voorstel dus, óns opzadelen met het financiele nadeel terwijl TOYOTA het probleem veroorzaakt! De basis voor een gang naar de rechter is hiermee gelegd.
Ook wij hebben schakelproblemen met de MMT bak van de Aygo. We hebben overigens de meest luxe versie met Blue Tooth af fabriek.
Veel klachten met het niet doorschakelen indien je de kick-down gebruikt.
Reeds 1 maal een nieuwe computer van de bak vervangen, 2 maal nieuwe software geinstalleerd. De laatste klacht is dat de auto niet "kruipt" tijdens inschakelen in achteruitversnelling. Bij gas geven stinkt de koppeling enorm, weer niet goed dus!!! Ook wij hebben een absurd inruilvoorstel gekregen bij Autobedrijf Jos van Boxtel in Middelrode. De auto is van januari 2010 en heeft 4500 km gedraaid, al die tijd met een hoog benzineverbruik en schakelproblemen. Als we € 2500.- bijleggen kopen we een nieuwe maar wél met een gewone schakelbak. Absurd voorstel dus, óns opzadelen met het financiele nadeel terwijl TOYOTA het probleem veroorzaakt! De basis voor een gang naar de rechter is hiermee gelegd.
Het eerst genoemde probleem moet gewoon op te lossen zijn!
Storing door HSDPA die de electronica ontregelt is op te lossen.
Indien alle kabels die verbinding maken, direct en indirect, met het motormanagement en het management van de bak fatsoenlijk worden afgeschermd is dit opgelost!
Ik snap niet dat Toyota dit niet oplost!
Storing door HSDPA die de electronica ontregelt is op te lossen.
Indien alle kabels die verbinding maken, direct en indirect, met het motormanagement en het management van de bak fatsoenlijk worden afgeschermd is dit opgelost!
Ik snap niet dat Toyota dit niet oplost!
-
Is dit ook niet de bedoeling van de kickdown? Mijn ervaring er mee is dat ie tot maximaal hoeveelheid aan toeren door gaat en dan pas overschakelt. Het nadeel daarbij wat ik veelal ervaar is dat ie vaak in de derde versnelling blijft hangen als je moet inhouden voor de rest van het verkeer en het duurt dan heel lang voor ie overschakelt naar de vierde meestal doe ik dat dan maar handmatig. Verder heb ik er geen problemen mee als er geen ander verkeer is.Veel klachten met het niet doorschakelen indien je de kick-down gebruikt.
Dit is een erfenis uit de hand geschakelde bak. Die gaat ook vaak moeilijk in zijn achteruit. Dit komt doordat de achteruit versnelling niet mee gesynchroniseerd word met de rest van de versnellingen. Dus als de auto niet achteruit kruipt betekend dat ie niet goed in zijn achteruitversnelling zit en ga je nu gas geven dan slippen de koppelings platen langs elkaar en gaat het flink stinken. Je moet dus wacht tot ie goed in de versnelling zit of nog een keer in zijn achteruit zetten.De laatste klacht is dat de auto niet "kruipt" tijdens inschakelen in achteruitversnelling. Bij gas geven stinkt de koppeling enorm, weer niet goed dus!!!