LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Gazoom

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
daniel1602

Re: Gazoom

Ongelezen bericht door daniel1602 »

Ik heb onlangs een bestelling geplaatst bij Gazoom. Was toen helaas niet op de hoogte van deze problemen. Ik heb inmiddels een ticket aangemaakt en naar aanleiding van deze berichten wat extra's aan toegevoegd. Kijken of het lukt. Het contact krijgen lijkt inderdaad onmogelijk.
Ik ben benieuwd.

Vandaag de goederen dan eindelijk geleverd gekregen. 3 weken na bestelling, er wordt geadverteerd met 3-5 werkdagen. Daar mag je iets van vinden en ik vind dit wel misleidend. Telefonisch contact is onmogelijk en raad ik af. Het beste is om via de site www.budgetgaming.nl een pm te sturen aan Gazoom. Koen reageert hier over het algemeen goed op. Hij checkt deze site 1 a 2 keer per dag. Het heeft de levering in mijn geval niet versneld maar ik was wel in staat met Gazoom (lees koen) te communiceren. Een nieuwe bestelling zal ik niet meer plaatsen via Gazoom. Ik hoop dat de overige wachtende en/of gedupeerde snel hun produkten en/of geld terugkrijgen van Gazoom.
Succes.
Laatst gewijzigd door daniel1602 op 14 okt 2010 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Wimster01

Ongelezen bericht door Wimster01 »

Gisteren volledig onverwacht het geld terug gestort gekregen (zonder bericht of iets van excuses, dat dan weer wel.) We hadden al aangifte gedaan bij de politie, nu mutatie in PV laten doen, maar aangifte laten staan. Iedereen veel succes met het afhandelen met Gazoom!!!

marcellinuspetrus

Ongelezen bericht door marcellinuspetrus »

Het wordt eentonig.
Ook mijn zoon heeft begin juli een PS3 met spellen besteld. Max 10 dagen later zou hij bezorgd worden. Na 7 weken was ik het zat. Geld teruggevraagd.Ze zouden contact opnemen met hun payment provider om het geld terug te storten. Al weken niets meer gehoord.Je kunt bellen; nemen niet op. Een mail sturen; lukt niet. Een ticket aanmaken; of ze reageren niet of in vage bewoordingen.
Ben vandaag bij de politie geweest: die vragen om een IP nr van dit bedrijf. Weet iemand dat ??
Ik las al dat langsgaan geen zin heeft omdat er niemand is. Heeft iemand nog andere suggesties?

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

marcellinuspetrus schreef:Ze zouden contact opnemen met hun payment provider om het geld terug te storten. Al weken niets meer gehoord.Je kunt bellen; nemen niet op. Een mail sturen; lukt niet. Een ticket aanmaken; of ze reageren niet of in vage bewoordingen.
Ben vandaag bij de politie geweest: die vragen om een IP nr van dit bedrijf. Weet iemand dat ??
Payment provider? Wat een ***verhaal. ZIJ hebben je geld, ZIJ moeten het terugstorten.

Qua IP : Waarom heeft de politie dat nodig?

Maar goed:
Pinging www.gazoom.nl [212.79.239.137] with 32 bytes of data:
Reply from 212.79.239.137: bytes=32 time=7ms TTL=52

Ping statistics for 212.79.239.137:
Packets: Sent = 4, Received = 4, Lost = 0 (0% loss),
Approximate round trip times in milli-seconds:
Minimum = 7ms, Maximum = 7ms, Average = 7ms
Gewoon een ping commando.

Zoektocht naar herkomst IP:
IP Address 212.79.239.137
Host avalon.good2go.nl
Location NL, Netherlands
City Doetinchem, 03 -
Organization Skyberate Internet Services
ISP Cleanport B.V.
Ik hoop dat ze hier wat mee kunnen.
Meld je ook even bij opgelicht op internet?

Devoney

Ongelezen bericht door Devoney »

Bij deze plaats ik graag ook mijn reactie. Ik ben zelfstandig ondernemer van http://www.sednasoftware.com en heb diverse werkzaamheden verricht voor de website gazoom.nl zoals onder andere het navigatie-menu.

Spijtig genoeg is Koen nu al veel te laat met het voldoen van de laatste factuur. De facturen daarvoor zijn wel netjes betaald. Vervelend want het gaat om een aardig bedrag. Zeg maar zo een 30 playstation spellen!

WC Dukenfield

Ongelezen bericht door WC Dukenfield »

Zelfde laken een pak:
Op 5 augustus geinformeerd of produkt (PS3 pakket E 320) binnen 2 weken geleverd kon worden. Na bevestigend antwoord van Gazoom bestelling geplaatst en betaalt. Na ruim 4 weken had Gazoom nog steeds niet geleverd en heb ik de bestelling geannuleerd. Ondanks meerdere verzoeken daartoe heb ik mijn geld nog niet terug. Ik wacht nu ruim 3 weken, heb al een paar keer gebeld maar er wordt niet opgenomen. Ook krijg ik geen antwoord via de ticketservice.
Indien ik niet voor 6 okt. mijn geld terug heb ga ik aangifte doen bij de politie. :evil:

agnesvsgazoom

Ongelezen bericht door agnesvsgazoom »

ook wij hebben besteld bij gazoom wist nog niet van de problemen tot de bestelling maar niet kwam en we gingen zoeken, het nieuwste f1 spel was bij hun een stuk goedkoper dus in de voorverkoop besteld (met nog 2 producten) dan zou het op de dag van uitkomst bezorgd worden, ga nu dus tweifelen of het ooit nog komt, wel een verzendbevestiging gekregen op de dag dat het zou komen, maar niets ontvangen.
Eerst nog gemaild, vervolgens een ticket aangemaakt en gebeld diverse keren ,maar na 5 min wachten 0,20 ct per min word de verbinding verbroken, elke keer weer, kortom onmogelijk om iemand te pakken te krijgen

denk dat we dus ook maar naar de politie gaan om aangifte te doen

JKC

Ongelezen bericht door JKC »

Koen

Ik begrijp dat je dit forum leest en verzoek je dan ook bestelling GZ00001588 zsm af te ronden.
Ik had twee witte xbox controllers besteld met een levertijd van 3 dagen, na twee weken niets vernomen en gebeld en werd netjes geholpen.
Bestelling aangepast naar 2 zwarte zonder bijbetaling en deze zouden direct verzonden worden omdat deze op voorraad zouden zijn, maar helaas.
Tot nu toe niets vernomen en heb wederom een ticket aangemaakt met de melding dat ik deze week mijn bestelling verwacht en zo niet dan ga ik klachten indienen bij diverse instantie's en na deze week eis ik mijn geld met rente terug.
Aangifte bij de politie zal ik zeker overwegen.

Heeft iemand wellicht ervaring met het terug laten storten van geld na het niet bezorgen van producten of diesten via de bank ?

adriaan54

Ongelezen bericht door adriaan54 »

Op 6 juni spel besteld bij Gazoom, en je kan het al raden, tot op heden nog niets ontvangen.
Ik heb gebeld (via duur telefoonnummer) en gemaild en elke keer werd er excuses aangeboden en gezegd dat het opgestuurd zou worden en daarna hoorde ik weer niets.
Het geld zou ik teruggestort krijgen en dat heb ik tot nu toe ook nog niet ontvangen. Hoe kan het dat een bedrijf zo lang door kan gaan met het oplichten van klanten?
Word hier iets aan gedaan?

gamer16

Ongelezen bericht door gamer16 »

Wil iedereen zo vriendelijk zijn om een koude douche aan te vragen voor gazoom dan komt er misschien een item over en worden veel mensen gewaarschuwd.
M.vr.gr. gamer

Jes78

Ongelezen bericht door Jes78 »

Ik heb op 27 augustus 2010 een Wii fit plus besteld bij Gazoom. Levertijd 3-5 dagen. Na 5 dagen geen Wii fit plus te zien, dus gemaild. Het zou die maandag erop geleverd worden. Maandag: niets te zien, weer gemaild. Ze hadden de Wii fit plus niet binnen gekregen van hun leverancier. De levertijd zou nog 2 weken duren. 2 weken later: nog steeds geen Wii Fit plus, dus weer gemaild. Het was niet meer leverbaar, dus werd mij gevraagd of ik de bestelling wilde annuleren, zodat ik mijn geld zou terug ontvangen. Dit heb ik op 23 sept gedaan. Mijn geld zou direct worden terug betaald, maar ik heb het nog steeds niet ontvangen. Weer over gemaild en volgens Gazoom was het op 28 sept al afgehandeld en zou het ieder moment op mijn rekening staan. Vandaag 04 oktober heb ik nog steeds mijn geld niet terug ontvangen. Weer gemaild, maar helaas krijg ik nu zelfs geen antwoord meer!

MAXIEM

Ongelezen bericht door MAXIEM »

daniel1602

Jammer dat je niet eerder bent gaan neuzen op internet! Mijn advies is: koop pas wat op internet als je de hier volgende aandachtspunten gecheckt hebt.

Deze aandachtspunten zijn:

-de shop moet een bezoekadres (BW7/46c) hebben;
-de shop heeft een normaal telefoonnummer;
-de shop moet via de site goed bereikbaar zijn;
-de shop geeft vooraf aan, dat het wettelijke herroepingsrecht van 7 werkdagen van kracht is;
-het moment van betalen (het vooraf moeten betalen, heeft niet mijn voorkeur);
-de shop staat bij de Kamer van Koophandel ingeschreven;
-de shop is aangesloten bij de Thuiswinkel-Organisatie (Thuiswinkel-Waarborg);
-google op de naam van de webshop en kijk of er negatieve reacties zijn;
-check de reviews op checkwebwinkel.nl en kieskeurig.nl/winkelbeoordeling;
-check of de naam van de shop voorkomt op opgelicht.nl en/of op klachtenoplossing.nl.

Toelichting bij bezoekadres: op de site van de internetshop moet een bezoekadres staan (BW7/46c). Een vermelding van een gewoon adres op de site is dus wettelijk niet voldoende. Een gewoon adres kan immers een postadres en/of een vestigingsadres zijn en dat is juridisch gezien wat anders dan een bezoekadres.

Als bovenstaande punten in orde zijn, dan is de kans groter dat je te doen hebt met een betrouwbare webshop.

Note: Indien het prijsverschil tussen de gewone winkel en de internetshop meer dan 25% is, dan kun je maar beter een blokje omlopen.

Maxiem.

dmnr

Ongelezen bericht door dmnr »

Ook wij hadden 3 spellen(red dead redemption) bij Gazoom besteld. Omdat het zo lang duurde, hadden wij aangegeven, dat als wij het niet voor het weekend kregen wij dan niet meer geïnteresseerd waren.

Volgens gazoom was annuleren geen enkel probleem, dus hadden wij het geannuleerd. Men zou het geld terug storten. Nu zijn wij 4 maanden verder en hebben het bedrag van 130,80 euro nog steeds niet terug gestort gekregen.

Er zijn al menig ticket naar hen verstuurd en telkens krijgen wij te horen, dat ze het direct in orde zullen maken, maar helaas is dit nog niet gebeurd.

Wat wij van onze kant niet begrijpen is dat Gazoom het thuiswinkel logo op zijn site heeft staan. Wij zijn er daarom van uit gegaan dat dit een betrouwbare internetwinkel is. Maar gezien de vele klachten hier op Trosradar en budgetgaming, zijn wij bang dat dat niet zo is.

Twanneman

Ongelezen bericht door Twanneman »

Ik hoor dus ook niks meer van Gazoom nadat ik een bestelling bij hun geplaatst had. Op mijn eerste ticket is niet gereageerd, telefonisch lukt ook niet meer, een tweede ticket kon ik niet aanmaken.

Maar mijn vraag (suggestie), waarom niet eens wat over het Thuiswinkel Logo, Gazoom siert zich nog steeds met het Thuiswinkel Logo. Om deze reden heb ik geprobeerd bij ThuisLogo een klacht in te dienen, OOK DIT lukte niet (ook hier weer iets met tickets!! Kennen Gazoom en ThuiswinkelLogo elkaar soms?! :D )

Ik zet dus grote vraagtekens bij dit logo, dit zou inhoudelijk wel eens totaal hernieuwd mogen worden, op deze manier wekt het alleen valse zekerheid!!

Met vriendelijke groet,

Twan

sednasoftware

Ongelezen bericht door sednasoftware »

Bericht verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Het is gebruikers niet toegestaan om persoonlijke informatie (zoals telefoonnummers, e-mailadressen en privé-adressen) van anderen in bijdragen te vermelden.

Het is niet toegestaan advertenties te plaatsen op het forum of allerlei commerciële of non-commerciële bedrijven te promoten of hierbij gebruik te maken van hyperlinks naar websites.

agnesvsgazoom

Ongelezen bericht door agnesvsgazoom »

even een update, na onze vorige reactie op dit forum werd er direct gemaild en werd toegezegd dat het formule 1 spel zou worden opgestuurd, de rest zou in de loop van die week bezorgd worden, inderdaad werd er 3 dagen later het f1 spel afgeleverd, maar de rest is tot nu toe niet aangekomen, daarover gemaild, er zou contact met de leverancier gezocht worden, maar daarover verder niets meer gehoord.
heb nu dus voorgesteld via de mail om de bestelling om te zetten naar een ander spel dat misschien wel op voorraad is, maar ook daarop word niet meer gereageerd, we wachten dus nog even af en dan gaan we toch maar andere stappen ondernemen denk ik

Guardian72
Contacteer:

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Ik heb 'gazoom' een mailtje gestuurd..
vragen of ze eens willen ophouden met oplichten.

Naar hun zeggen, is met alle klanten contact opgenomen.

Men vroeg ook nog of ik klant was, of van Radar.... :D
Met al deze klanten is al contact opgenomen.
Heeft u ook een bestelling bij ons geplaatst? of bent u van trosradar?

familieL

Ongelezen bericht door familieL »

@Gazoom:
Contact opnemen is iets anders dan problemen oplossen.
Zeggen dat je een probleem op gaat lossen is niet voldoende, je moet dan namelijk ook actie ondernemen om het probleem op te lossen.
Een product moet gewoon uiterlijk binnen 30 dagen geleverd worden en anders moet binnen 30 dagen na annulering het geld teruggestort zijn. En als je producten niet kunt leveren dan moet je ze ook niet op je website zetten.

Spijtig voor jullie om te lezen dat jullie liquiditeitsproblemen hebben maar die moet je toch echt zelf oplossen en niet andere mensen daar voor op laten draaien.
Zo raak je alleen nog maar verder in de problemen. En de tijd dat je mensen met loze beloftes aan het lijntje kan houden, die is voorbij. Aangifte doen kan tegenwoordig zo gemakkelijk, dat kan zelfs online. En door allerlei tv programma's en internetsite's komen mensen ook alles te weten.

Ik zou als ik jullie was heel snel schoon schip maken en iedere gedupeerde het geld terugstorten. En dan hopen dat je niet te veel schade hebt berokkend zodat je wellicht nog een eerlijk en gelukkig bestaan op kan bouwen. Want...
al is de leugen nog zo snel, de waarheid achterhaalt hem wel

freakyfreekie

Ongelezen bericht door freakyfreekie »

Ik gooi maar even een bump op dit forum.

Heb ook geregistreerd bij opgelicht op internet forum, maar daar heeft KoenZ een nare bijsmaak van. Daarom probeer ik het hier nogmaals:

05-09-2010 bestelling geplaatst en betaald: kreeg status: "in behandeling". verzending binnen 3 dagen volgens de site:
14-09-2010 Ticket aangemaakt om te verhelderen waarom de status nogsteeds "in behandeling" was. Het is een gecombineerde bestelling met 2 oude games en 1 pre-order. Text:

"Hallo,

Mag ik vragen wanneer jullie tot verzenden over gaan
# GZ00001668‏
Inmiddels staat de bestelling al een week op " In behandeling.

Het betreft 2 games die al uit zijn en 1 pre-order. Ik hoop niet dat jullie wachten met leveren tot de pre-order binnen is..."

18-09-2010 reactie van gazoom:
"Beste heer,

De verwerking is inderdaad niet zo handig verlopen, normaliter verzenden wij alles ineens. behalve bij pre-orders dan worden beschikbare producten al reeds vooruit verzonden.
Uw bestelling is door een foute behandeling bij de pre-order datum als uitleveringsdatum gezet.
Onze excuses hiervoor wij gaan de 2 andere games zsm naar u verzenden."

vol vertrouwen..
24-09-2010 ticket aangevuld:
hoe snel is zsm? er is inmiddels al weer een werkweek voorbij... maar nog niks ontvangen!

30-09-2010 Reactie gazoom:
Hartelijk dank voor uw e-mail en uw bestelling bij Gazoom.
Uw bestelling staat nog te wachten op binnenkomst vanuit de leverancier.
Wij verwachten deze vanaf 02.10.2010 bij ons binnen.
Zodra uw order in ons magazijn is, zullen we deze zo spoedig mogelijk
naar u verzenden.
U ontvangt hiervan een bevestiging per e-mail zodra uw order is
verstuurd.
Als u nog verdere vragen heeft kunt u ons telefonisch
bereiken of reageren op dit Ticket.
Hier staan onze medewerkers u graag te woord.

02-10-2010 eigen reactie
Ik vind de hele afhandeling van deze order erg traag. Ik krijg op 18 september bericht dat het zo spoedig mogelijk verstuurd ging worden... maar 2 weken later krijg ik te horen dat ik dan nog een keer langer moet wachten op de leverancier??? Wat is er in de tijd tussen 18-9 en 30-9 gebeurt?

daarnaast vind ik 1 week als respons op een vraag erg lang...

De vraag is dan ook: is de order nu al binnen?

geen reactie gazoom:
04-10-2010
Bij deze wil ik attenderen op artikel 5.9 en 5.10 van uw eigen algemene voorwaarden! Levertijd zal maximaal 30 dagen bedragen! Als ik deze week geen bevestiging heb gekregen dat de artikelen onderweg naar mij zijn ga ik mijn order terug trekken! Dus nogmaals: deze week op dus bus naar mij of geld retour!

Met vriendelijke groet,

Freek

geen reactie gazoom...

08-10-2010
Beste medewerker van gazoom,

Bij deze wil ik mijn order stop zetten en u wijzen op artikel 5.9 van uw eigen voorwaarden!

Ik verwacht binnen 30 dagen de totale som van het bedrag terug op mijn eigen rekening! Ik heb op internet al meerdere verhalen van uw website gelezen en zal dan ook absoluut gerechtelijke stappen nemen bij het verstrijken van de 30 dagen periode! alle kosten van het verhalen dmv gerechtsdeurwaarders en eventuele gerechtelijke stappen zijn dan geheel bij u.

Ik verwacht binnen 5 werkdagen respons, anders neem ik deze informatie als bij u bekend en gaat de periode van 30 dagen in 30 dagen na het plaatsen van de order dus op 5-10-2010. U heeft dus tot 5-11-2010 om de kosten terug te boeken.

Tot op heden niks. Meerdere malen gebeld, maar geen gehoor. Via het andere forum geprobeerd contact te krijgen, maar die mail staat nog ongeopend in de mailbox van KoenZ

musiclive

Ongelezen bericht door musiclive »

Helaas ben ik waarschijnlijk ook opgelicht door dit bedrijf. Ik heb hier Fifa 2011 voor de Xbox besteld. Het zag er inderdaad betrouwbaar uit, ideal en thuiskeurkeurmerk. Ik heb het Thuiskeurmerk net ook een e-mail hierover gestuurd, deze is inmiddels van Gazoom.nl verwijdert zie ik.

Bij mij gaat het om:

Bestelnr: GZ00001904
Datum: 03-10-10
Bedrag: € 48,90

Ik heb afgelopen maandag een Mail gestuurd met wat de status\verwachte leverdatum is. Dit via het ticketsysteem. Helaas geen reactie.

Bankrekeningnummer van Gazoom: 674773837 , ING Bank MultiSafepay. Bedrag wat via ideal afgeschreven is is 46,95. Al een beetje raar omdat het inclusief verzenden 48,90 moet kosten. Ik zou graag of het spel binnen de 31 dagen tegemoet zien of het geld terug. Mocht er hier niks mee gedaan worden zal ik ook aangifte moeten doen...

Wat kan ik nog meer doen?

Groeten,

Ronald Stegeman

Gesloten