LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] standaardbrief betalen onder protest!!

Hier kan je discussiëren over de onderwerpen rondom Legio Lease.
wanda
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2003 15:32

standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door wanda »

Oke, ik heb heel veel standaardbrieven gevonden, na de hele dag op de site van trosradar gezeten te hebben, maar niet wat ik zoek. Overal staat: mijn echtgenote heeft een vernietigingsbrief gestuurd.
Dat heb ik niet gedaan, ik wil gewoon betalen onder protest.
Wie heeft alsjeblieft een goede brief voor mij.
Bedankt Wanda

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door LJB »

Geplaatst op 04 Dec 2003 15:27 door wanda


--------------------------------------------------------------------------------

hoe kom ik erachter of wij, mijn man en ik, allerbij ondertekend hebben, bij legio lease?
Dat weet ik namelijk niet zeker, ik twijfel daar aan.
Zou ik daarvoor legio lease kunnen bellen?
Mijn kontract is 14.12 afgelopen.
Wie weet raad????
Reageer aub.
Alvast bedankt
Wanda
Weet je nu al of jullie beiden getekend hebben ?? Zo ja een standaardbrief om onder protest te betalen, maken is toch niet zo moeilijk. Even kijken op de site SLV en kreten gebruiken als "onder voorbehoud van etc"

Leo

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door pallu »

even aanpassen denk ik

Dexia Bank Nederland N.V.
T.a.v. de directie
Beethovenstraat 300
1077 WZ AMSTERDAM

Groningen 10 december 2003

Betreft: Keuze formulier

Geachte heer/ mevrouw,

In goede orde ontving ik uw schrijven 25 november 2003 betreffende het keuze formulier in verband met het aflopen van het contract.

Ondanks het feit dat mijn echtgenoot in een brief 7 februari 2003 er u op geattendeerd heeft dat, het zonder zijn toestemming, getekende contract: 29413161. niet rechtsgeldig is, en hij zich beroept op de vernietigingsgrond in artikel 1:89 BW, is in mijn visie de overeenkomst vernietigd, toch heb ik besloten om u in deze brief mijn keuze
kenbaar te maken.

Echter geheel tegen mijn wens in, en ter voorkoming van een door u ingestelde incassoprocedure, wil ik de restschuld in termijnen betalen, zij het dat deze enkel onder protest zal geschieden. Gaarne maak ik bij deze expliciete melding van dit feit.

Met referte aan de thans door de Stichting Eegalease aanhangig gemaakte procedure onder rolnr.218,
En van de stichting leaseverlies rolnr. 2003-143 behoud ik mij alle rechten en weren voor.



Hoogachtend,http://www.hetdexiadebacle.belgieweb.nl

margreet_braat
Berichten: 141
Lid geworden op: 16 jul 2003 09:17

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door margreet_braat »

verwijderd
Laatst gewijzigd door margreet_braat op 28 mar 2004 14:52, 1 keer totaal gewijzigd.

wanda
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2003 15:32

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door wanda »

Hoi Leo, of wij beiden getekend hebben weet ik nog niet zeker, maar ik ga er maar van uit dat dat wel zo is, en waar kan ik de site van slv
vinden?

wanda
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2003 15:32

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door wanda »

Hallo Pallu,

Bedankt voor je standaardbrief, alleen heb ik geen brief gestuurd, om het contract te laten vernietigen(stom zeker).
Dus wat moet ik daar voor op de plaats zetten?

wanda
Berichten: 8
Lid geworden op: 01 dec 2003 15:32

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door wanda »

Hoi Margreet,

Ja ik ben aangesloten bij de stichting leaseverlies,
maar ik snap nog niet zo goed waarvoor, ik hoor daar ook niets van.
Zou ik dat in mijn brief vermelden, dat als zij winnen dat ik dan mijn geld terug krijg?

pallu
Berichten: 688
Lid geworden op: 20 aug 2003 17:03

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door pallu »

http://home.hccnet.nl/l.blok/TopicsN.html
Hoe vraag ik mijn gegevens op bij Dexia?"

kijk eens op deze site

LJB
Berichten: 108
Lid geworden op: 20 nov 2003 17:10

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door LJB »

Hoi Wanda,

SLV=http://www.leaseverlies.nl/

Leo

margreet
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2003 09:11

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door margreet »

Wanda,
als de stichting de rechtzaak uiteindelijk wint, dan zal je zelf individueel nog een gerechtelijke procedure moeten beginnen. Het kan wel jaren duren voordat daar iets duidelijk wordt. Om coulance te tonen heeft de stiching leaseverlies de gerechtelijke procedure tijdelijk stopgezet, nu de commissie Oosting met haar onderzoek bezig is. De eerste vertraging is dus al een feit. Verder zal je op de site van SLV lezen wat de aanklacht is van SLV aan het adres van Dexia. Ik meen dat het om misleiding gaat. Jammer dat je niet hebt uitgezocht of je een eegaleaser´bent. Je kan nog proberen het contract te vernietigen, maar feitelijk ben je twee dagen te laat, als ik het goed heb gelezen. Het contract is ook vernietigbaar op basis van misleiding en/of dwaling. Of een rechter dat honoreert dat zal later blijken.

Je zou inderdaad een brief kunnen maken dat je gaat betalen onder protest, onder voorbehoud van alle rechten en weren en dan idd ook verwijzen naar de procedure die SLV heeft aangespannen.

Ten overvloede, als je in termijnen betaalt en dit onder protest wilt doen, dan zal Dexia dit niet accepteren. Maar ik heb hier ook ergens gelezen (een week of twee geleden?) dat het wel kan maar dat Dexia dan een extra hoge rente berekent. Tja, wat is wijsheid. Veel sterkte ermee!

Groet, Margreet Braat

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door Erik »

Margreet,

Waar heb je de volgende informatie vandaan?
....de stiching leaseverlies de gerechtelijke procedure tijdelijk stopgezet, nu de commissie Oosting met haar onderzoek bezig is....
Ik heb dit al eerder op dit forum gelezen maar nooit de bron gevonden. Weet je ook of dit het geval is voor de gerechtelijke procedure van Eegalease?

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door Albert »

Dat stond destijds op de sites van SLV en EL of het er nog op staat, zou je even moeten checken.

Albert.


De stichting wil een zo gunstig mogelijk klimaat scheppen voor de Commissie Geschillen Aandelenlease. 15-10-2003
Op 3 september 2003 heeft de Minister van Financiën de Commissiegeschillen Aandelenlease (CGA) geïnstalleerd.

De Commissie heeft als taak te bemiddelen tussen de aanbieders en afnemers van aandelenleaseproducten, om te bevorderen dat partijen onderling op een efficiënte wijze tot een oplossing komen voor geschillen die voortvloeien uit de verkoop van de aandelenleaseproducten.

De Commissie heeft geen formele status en geen bevoegdheden: zij is niet meer – maar ook niet minder – dan een Commissie van goede diensten. Daarmee hangt het resultaat van de bemiddeling in hoge mate af van de medewerking die de betrokken partijen verlenen aan de werkzaamheden van de Commissie.

Stichting Leaseverlies, de Consumentenbond en VEB zijn verheugd over het instellen van deze Commissie. In het verleden hebben er al schikkingsonderhandelingen met Dexia plaatsgevonden, die echter toen niet tot een bevredigend resultaat hebben geleid.

Er heeft een inleidend gesprekken plaatsgevonden met de secretaris van de CGA. Hierin hebben Leaseverlies, Consumentenbond en VEB de secretaris van de Commissie meegedeeld dat zij zich positief opstellen tegenover een bemiddelingspoging tussen hen en Dexia onder leiding van de CGA. Binnenkort volgt een gesprek met de commissie zelf.

Eind november / begin december zal de commissie aan Minister Zalm van Financiën aangeven wat de mogelijkheden voor bemiddeling zijn. Als dan de conclusie luidt dat het zinvol is dat de commissie haar werkzaamheden voortzet, zal ook aan de minster worden aangegeven langs welke route de commissie denkt verder te werken.

Om voor deze bemiddelingspoging een zo gunstig mogelijk klimaat te scheppen maken Leaseverlies en Consumentenbond in de procedure tegen Dexia tot die tijd even pas op de plaats. Deze geringe vertraging in de procedure achten wij gerechtvaardigd, omdat onze hoop er op gericht is om alsnog met Dexia tot een voor alle partijen bevredigende compromis te komen.

Mochten deze ontwikkelingen, waarbij ook de Raad van Toezicht een belangrijke adviserende rol zal spelen, helaas niet tot een aanvaardbaar compromis leiden, dan zal de procedure voortvarend worden vervolgd.
Laatst gewijzigd door Albert op 16 dec 2003 16:49, 2 keer totaal gewijzigd.

Erik
Berichten: 312
Lid geworden op: 07 jul 2003 15:26

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door Erik »

Gevonden, hier is de link
http://www.leaseverlies.nl/nieuws_stich ... .php?nid=4

Het is een bericht van 15-10. De betreffende aline is de volgende:
Om voor deze bemiddelingspoging een zo gunstig mogelijk klimaat te scheppen maken Leaseverlies en Consumentenbond in de procedure tegen Dexia tot die tijd even pas op de plaats. Deze geringe vertraging in de procedure achten wij gerechtvaardigd, omdat onze hoop er op gericht is om alsnog met Dexia tot een voor alle partijen bevredigende compromis te komen.
Hetzelfde bericht is ook opgenomen op de site van Eegalease :(

margreet
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2003 09:11

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door margreet »

ja, dat was het inderdaad! Thanks guys :D

Albert
Berichten: 1164
Lid geworden op: 02 jul 2003 20:45

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door Albert »

Yep, heb een kaartje gestuurd naar je mailbox :D :wink:

Albert

margreet
Berichten: 7
Lid geworden op: 18 nov 2003 09:11

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door margreet »

vanavond ben ik thuis, ga ik even kijken.
Ajuus!

Margaretha...............

chento
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 okt 2003 17:29

Re: standaardbrief betalen onder protest!!

Ongelezen bericht door chento »

........de stiching leaseverlies de gerechtelijke procedure tijdelijk stopgezet,
nu de commissie Oosting met haar onderzoek bezig is....



Dit kost weer extra tijd, sommige mensen (zoals ik) hebben die tijd helemaal niet, EN DAN ???????????????????

Gesloten