Enige maanden geleden hebben wij een badkamer gekocht bij de Firma Piet Klerkx in Waalwijk.
Onze vraag is of meerdere van u soortgelijke ervaringen hebben en of er mensen zijn met positieve ervaringen in het verhalen van de schade.
Onze schade bestaat uit het vele malen naar huis sturen van het installatiebedrijf en het vele malen naar Waalwijk rijden daar Piet Klerkx zijn afspraken willens en wetens niet nakomt.
Een samenvatting van de afgelopen maanden ter illustratie:
In Augustus heeft Piet Klerkx een actie; 30 % korting bovenop de reguliere prijs (de reguliere prijs is gegarandeerd lager dan de competitie). Wij kopen een badkamer op basis van de tekening van onze woning en spreken af dat zodra wij de sleutel hebben eea zal worden aangepast.
Na enkele weken gaan wij terug met de juiste maten en plaatsen de uiteindelijke bestelling.
Kort daarna krijgen we een telefoontje dat de uitvoering anders gaat worden; foutje verkoper. Vele telefoontjes later gaan we naar Waalwijk omdat Piet Klerkx niet wil reageren. Resultaat oorspronkelijke uitvoering kan wel; foutje verkoper.
Weer een telefoontje van de verkoper; prijsverhoging anders geen levering. Vele telefoontjes naar het management later gaan we weer naar Waalwijk, want uiteraard reageren ze weer niet, om het geschil te regelen. Het afdelingshoofd hoort ons verhaal aan en geeft ons gelijk. De offerte is een puinhoop en hij komt er niet meer uit. Uitendelijk geeft hij 400 euro korting en de opdracht wordt opnieuw getekend. Kort daarna weer een telefoontje van de verkoper die dit alles weer terugdraait. Wij komen in tijdsnood en (fout natuurlijk) geven maar toe.
Technische specificaties zodat het installatiebedrijf het voorbereidend werk kan doen, wil Piet Klerkx niet leveren. Verkoper; "de installateur moet mij maar bellen".
Uiteindelijk spreek ik af met de afdelingsleider dat ik een inbouwreservoir en kraan betaal en ophaal zodat we toch nog een beetje verder kunnen. Maar liefst DRIE keer rijd ik naar Waalwijk, steeds met de belofte dat de onderdelen er zijn, maar telkens zijn deze er niet. Tenlaatste wil Piet Klerkx dit niet meer leveren en geven aan dat wij de onderdelen al hebben ontvangen. Gelukkig had ik in hun magazijn bedongen dat het niet leveren op mijn bon werd genoteerd en na ongeveer 10 telefoontjes kregen we toch de betaalde onderdelen.
De badkamer werd uiteindelijk geleverd. Maar tegen de afspraak in; gedeeltelijk en dus niet bruikbaar. Het installatiebedrijf werd wederom naar huis gestuurd.
Wederom wordt de levering ingepland. Enkele dagen later laat in de middag verschijnt de vrachtauto weer en wederom is een onderdeel incompleet. Wanhopig als we nu zijn, willen de levering accepteren, maar alleen volledige onderdelen. Echter we mochten de levering niet controleren. Dit is niet mogelijk; eerst volledig betalen en binnen 5 dagen reclameren?. Alleen volledig betalen en hopen dat Piet Klerkx dit onderdeel tijdig levert? Wederom wordt het installatiebedrijf afgezegd en zijn wij de zoveelste vrije dag kwijt.
Ik heb contact met de verkoopleider Geert-Jan Lambrechts en deze verzekerd mij dat hij WEDEROM er persoonlijk op toe zal zien dat eea wordt gecorrigeerd. Even later schrijft hij een mailtje dat hij zijn afspraken niet nakomt; hadden we de levering maar moeten acccepteren.
Uitendelijk komt de levering een paar dagen later. Zonder melding enige uren later dan de afgesproken tijd. Tijd voor controle is er niet meer en mijn vriendin moet de levering maar als zodanig accepteren en afrekenen. Tijdens het afrekenen moet mijn vriendin enkele malen de chauffeur tot de orde roepen, daar deze steeds zeer onbeschoft het geld wegneemt, terwijl mijn vriendin aan het tellen is. Onderdelen van de levering vinden we de volgende dag tussen het grof vuil.
Tijdens het installeren bleek dat de afvoer van de wastafel niet paste, het aansluitblok van de radiator niet correct was en de douchebak niet 4 cm hoog maar 10 cm hoog was.
Piet klerkx is van mening dat dit een normale manier van handelen is en dat we niets te klagen hebben. De extra kosten voor al onze vrije dagen en het regelmatig afzeggen van het installatiebedrijf is niet de verantwoording van Piet Klerkx. Kosten, frustraties etc zijn voor ons. Wij hebben Piet Klerkx enkele weken geleden om een reactie gevraagd, maar dit fatsoen hebben ze tot op heden nog niet gehad.
Heeft u ook dergelijke ervaringen met Piet Klerkx? Wat zijn onze mogelijkheden om onze kosten door deze wanprestaties te claimen?
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Badkamer Piet Klerkx
-
Re: Badkamer Piet Klerkx
Ha, volgens algemeen directeur Dhr. B.M. bent u een ex-medewerker!
Probeer het eens te gooien op de volgende uitspraak:Op discussiefora op internet wemelt het klachten over Mandemakers. Hoe zit dat? Mandemakers veert op uit zijn stoel: „Ik ben niet gauw kwaad, maar dáár kan ik mij echt over opwinden. Ik weet wie het zijn, het zijn altijd ex-collega’s die kwade verhalen over ons proberen te verspreiden. Ik vind het oneerlijk. Iedereen kan anoniem klachten op internet zetten, maar niemand weet wie erachter zit.”
Succes.....maar problemen lost hij „per direct” op. „Bij al onze keukens die wij verkopen is 70 tot 80 procent in één keer 100 procent goed. In de andere gevallen lossen we 90 procent van de problemen binnen 2 à 3 weken op.” Die service kost wat, maar levert uiteindelijk meer op, zegt Mandemakers: „We profiteren nu enorm van wat we de afgelopen dertig jaar voor onze klanten gedaan hebben.”
Als ik Ben Mandemakers was zou ik nu persoonlijk naar U toe rijden met de verantwoordelijke personen achter in de kofferbak van de Maybach. Ter plekke, in het bijzijn van de klant zou ik ze om de oren slaan om deze gewoon onbeschofte manier van handelen.
Ik ben geen oud medewerker van Mandemakers.
Ik ben geen oud medewerker van Mandemakers.
Ik denk dat ondanks alle kwaliteiten ze wellicht wat te groot worden....dat is bij meerdere bedrijven zo maar het is wel gevaarlijk om een bedrijf alleen op de slechte uitzonderingen te beoordelen, Mandemakers heeft wel eigenhandig alles vanaf de grond opgebouwd, dat verdient minimaal respect ook al gaat niet alles goed. Hoe de service daar is weet ik niet uit eerste hand, maar volgens mij gaat alle service vanuit Waalwijk?
http://www.keukens-informatie.nl/keuken ... zicht.html
http://www.keukens-informatie.nl/keuken ... zicht.html