LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte dekking met Vodafone itt tot dekkingskaart

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Slechte dekking met Vodafone itt tot dekkingskaart

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Hi,

ik heb nu een maand een abonnement met internet bij Vodafone. Die heb ik gekozen omdat ze het snelste internet van Nederland hebben, en omdat ze volgens de dekkingskaart goed bereik hadden bij mij thuis (HSDPA tot 7 Mbps). Nu blijkt dat de dekking helemáál niet goed is. Waar ik volgens de kaart HSDPA zou moeten hebben krijg ik GPRS, wat betekent dat de snelheid 0.03 Mbps is in plaats van de beloofde 7 Mbps. Soms heb ik niet eens "gewoon" bereik, dus kan ik niet eens bellen en sms'en.

Ik heb de klantenservice gemaild, die zeggen dat ze geen goede dekking kunnen garanderen bij mij. Ze maken er een melding van.

Kan ik mijn abonnement (zónder het twee jaar lang te betalen) nu nog op zeggen of ben ik te laat? De dekkingskaart is indicatief, dat staat er ook bij, maar ik neem aan dat het woord "indicatief" ook maar geld tot op zekere hoogte. Helemaal niet kunnen bellen is best vervelend. Eigenlijk.

grt,
Luuk

mich24
Berichten: 607
Lid geworden op: 15 dec 2009 11:32

Re: Slechte dekking met Vodafone itt tot dekkingskaart

Ongelezen bericht door mich24 »

Dekking zal altijd gegarandeerd worden tot straatniveau, en niet binnenshuis.

Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Re: Slechte dekking met Vodafone itt tot dekkingskaart

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Ook buitenshuis (lees: in de tuin) valt de verbinding vaak weg.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Slechte dekking met Vodafone itt tot dekkingskaart

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Met welk toestel gebruik je het abonnement?

Staat het 3g netwerk aangevinkt bij de instellingen?
Staan de instellingen er goed in?

Misschien daar even naar kijken?

MVG,

Henk

Luuk58
Berichten: 14
Lid geworden op: 22 jul 2010 21:53

Re: Slechte dekking met Vodafone itt tot dekkingskaart

Ongelezen bericht door Luuk58 »

Samsung Galaxy S. Alles is goed ingesteld, want kom ik in een dorp hier in de buurt krijg ik wel netjes 3 Mbps.

Gesloten