LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Online Enquetes en ongewenst gebeld worden...

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
marcotvm
Berichten: 31
Lid geworden op: 03 nov 2008 10:17

Online Enquetes en ongewenst gebeld worden...

Ongelezen bericht door marcotvm »

Ik erger me groen en geel aan deze praktijken. Laat me even kort uit de doeken doen waar het nu om gaat.

1. Als je online enquete invult - dan moet je ook vaak je gegevens (oa telefoon #) ingeven. Dat spreekt voor zich: als er vragen zijn uit de enquete die voor jou wel interessant zijn of waarvan je zelf vind mogelijk meer te willen weten, dan is het praktisch dat je bereikt kan worden.

Dus je geeft toestemming om gebeld te worden. Prima.

maar
en dit is eigenlijk meer een MAAR:

Als ik aangeef over iets niet geinteresseerd te zijn, dan mag ik toch enigzins wel verwachten dat ik daar dan niet over gebeld word?

Helaas. Wat mij op valt is dat enkele bedrijven, met naam en toenaam, uit de sector energieleveranciers het niet zo nauw nemen en vervolgens mij nog betichtigen van liegen ook:
- Oxxio
- Essent

Oxxio: goedemiddag heeft u een momentje.
Ik: nee, eigenlijk niet. En ik heb ook geen interesse - dat heb ik ook duidelijk aangeven in de online enquete.
Oxxio: dan heeft u waarschijnlijk het toch niet goed ingevult
Ik: dacht het niet - heb hier nog de screenshots liggen - als bewijs
Oxxio: ...
Ik: als u blijft beweren dat er dus was ingevuld dat ik wel interesse had dan moet u eens contact op gaan nemen met de maker van die enquetes om eens na te gaan waar jullie communicatie probleem zit
Oxxia: ja maar...
Ik: goedendag. <click>

Deze praktijken ben ik goed zat.

Soms zitten er bij online enquetes best onderwerpen in die voor mij op dat moment van toepassing zijn. Maar in zo ongeveer elke enquete zit ook de vraag over energieleveranciesr/goedkoper/service etc... En daarin ben ik totaal niet geinteresseerd.

Zijn er meer mensen hier die dit zo hetzelfde ervaren? Misschien dat Tros Radar eens een keer een (vergelijkend) onderzoekje kan uitvoeren van de diverse enqueteers en hoe zij data doorgeven aan hun klanten en wat die klanten er vervolgens mee doen.

HTCHenk007
Berichten: 277
Lid geworden op: 20 jul 2010 14:15

Re: Online Enquetes en ongewenst gebeld worden...

Ongelezen bericht door HTCHenk007 »

Niet invullen en zelf onderzoeken ;-)

SirPeter
Berichten: 315
Lid geworden op: 15 dec 2009 17:34

Re: Online Enquetes en ongewenst gebeld worden...

Ongelezen bericht door SirPeter »

Het is eigenlijk nooit verstandig om je telefoonnummer op te geven in enquêtes. Dan vraag je gewoon om gebeld te worden. Vul iets beters in zoals bijvoorbeeld 010-1234567 in en voila. Bij email vult u in bijvoorbeeld [email protected] ;)

flits75
Berichten: 53
Lid geworden op: 15 sep 2010 19:43

Re: Online Enquetes en ongewenst gebeld worden...

Ongelezen bericht door flits75 »

ik ben het met Ts eens hoor. maar als ik bij een online enquete mijn gegevens moet invullen haak ik al af. geen gehannes met drammerige mensen aan de telefoon. als ik een product wil, neem ik zelf wel het initiatief. ik ken de naam echt wel want je wordt op radio, tv en internet dood gegooid met reclame reclame reclame, dat vind ik trouwens ook super irritant, het lijkt alleen maar meer te worden.

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Online Enquetes en ongewenst gebeld worden...

Ongelezen bericht door tennis »

flits75 schreef:ik ben het met Ts eens hoor. maar als ik bij een online enquete mijn gegevens moet invullen haak ik al af. geen gehannes met drammerige mensen aan de telefoon. als ik een product wil, neem ik zelf wel het initiatief. ik ken de naam echt wel want je wordt op radio, tv en internet dood gegooid met reclame reclame reclame, dat vind ik trouwens ook super irritant, het lijkt alleen maar meer te worden.
Henk heeft dit in 5 woorden gezegd, dat is het enige juiste om te doen.

Gesloten