LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Wondermiddel' MMS

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

Dan moeten ook alle flessen dikke bleek uit de schappen van de supermarkt.
Niet helemaal; het gaat om een ander stofje. MMS (natriumchloriet) is flink wat giftiger dan bleek (natriumhypochloriet).

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door trebelski »

Het ging mij om het idee.

bezuidenhout
Berichten: 7
Lid geworden op: 11 mar 2009 16:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door bezuidenhout »

Beste Radarteam,
De behandeling van dit onderwerp was een absolute misstap. De kijker heeft er op deze manier helemaal niets aan. We zien graag dat zaken opgehelderd worden en dingen uit de doeken worden gedaan, maar doe het wel ONBEVOOROORDEELD.
De kritiek was inhoudelijk gebaseerd op 2 toxicologen, beiden uit dezelfde "reguliere school", dus op basis van 1 visie. Dat is te mager, te eenzijdig en dus een zeer wankele basis!

Ik ben niet bekend met MMS, maar als je een geneesmiddel wilt onderzoeken, doe dit dan ook GENUANCEERD. Raadpleeg deskundigen uit diverse hoeken. Verzamel therapeuten- en patiëntenervaringen. En als er goede resultaten blijken te zijn, vraag dan deskundigen hoe dat zou kunnen.
Ga niet distributeurs ontmaskeren voordat je dubbel gecheckt hebt dat hier sprake is van onwettig handelen. De manier waarop de heer Hoornveld werd bejegend en beschuldigd was beneden peil. Zelfs verhoor-technisch was het bedroevend.

Wat ben ik er wijzer van geworden? Dat ik zelf op zoek moet naar informatie over dit middel om er een oordeel over te krijgen. Jullie consumentenprogramma is van groot belang en daarmee laden jullie een maatschappelijke verantwoordelijkheid op je schouders. Draag deze voortaan met waardigheid, waarachtigheid en wijsheid.

Ik hoop dat jullie bereid zijn deze uitzending over te doen en dan op basis van een verantwoord onderzoek en met respect voor alle betrokkenen.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Trebelski: dan sloeg je de spijker wel degelijk op zijn kop.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@bezuidenhout.

De meeste belanghebbenden in MMS die zich hier profileren, introduceren zich met een onschuldig lijkende variant op "ik ben niet bekend met MMS"/"ik gebruik het zelf niet".

Wat jou ontmaskert? Een zorgvuldig opgebouwd betoog met beschuldigende vinger richting Radar, waarin geëist wordt dat het programma onbevooroordeeld zou moeten zijn, om vervolgens zorgvuldig door te redeneren naar een conclusie die erop wijst dat betrokkene bereid is een middel, dat op een uiterst bevooroordeelde manier aan de man wordt gebracht, het voordeel van de twijfel te geven.

Hypocrisie? Nee. Gevestigd belang.
Ik hoop dat jullie bereid zijn deze uitzending over te doen en dan op basis van een verantwoord onderzoek en met respect voor alle betrokkenen.
Ik hoop dat jullie als verkopers bereid zijn de marktintroductie over te doen en dan op basis van een verantwoord onderzoek en met respect voor de Nederlandse wetgeving en voor alle chronisch zieken over wiens rug jullie sloten met geld verdienen.

Mypos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:20

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Mypos »

Fijn om te zien dat er nog steeds reacties binnen komen die MMS in een ander licht zetten dan wat Radar liet zien en Eric en kornuiten beweren.

De mensen worden wakker!

En ik heb trouwens nog geen reactie gezien op de overtuigende post waarin werd aangetoond dat onderzoeken op universiteiten ook door grote Multinationals gesponsord worden. Lekker objectief.....

@ Eric Je hebt het er maar druk mee jongen!;)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 13:09, 1 keer totaal gewijzigd.

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Nou vooruit dan, heb er nog eens de hele 10 seconden googlen aan gewaagd en vond de volgende trotse mededeling:

http://www.uvt.nl/universiteitsfonds/pr ... neenergie/

Het is maar één voorbeeldje.
Dus nogmaals "hoezo objectief?"

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Nog enkele aardige links die in ieder geval enige belangenverstrengeling veronderstellen:

http://www.pfizer.nl/sites/nl/recentein ... fault.aspx

http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWO ... PES_7ADVN6 (let even op de genoemde "sponsors")

http://www.pfizer.nl/sites/nl/nieuws/Pa ... ppers.aspx

enz. enz. enz.

AMB
Berichten: 0
Lid geworden op: 12 okt 2010 14:16

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door AMB »

Pimpeloen schreef:Nog enkele aardige links die in ieder geval enige belangenverstrengeling veronderstellen:

http://www.pfizer.nl/sites/nl/recentein ... fault.aspx

http://www.nwo.nl/nwohome.nsf/pages/NWO ... PES_7ADVN6 (let even op de genoemde "sponsors")

http://www.pfizer.nl/sites/nl/nieuws/Pa ... ppers.aspx

enz. enz. enz.
*Zucht* heb je uberhaupt wel gelezen wat er in je links staat? ik ga het nog 1 keer uitleggen, maar daar blijft het ook bij hoor. ik ga niet op al je 100 volgende links antwoorden waarom wat je zegt niet klopt.
misschien handig om je niet druk om iets te maken waar je geen verstand van hebt?

link 1: geld wat wordt opgehaald bij hartstichting en diabetesfonds enzo wordt indirect uitgegeven. dat gaat volgt: de hartstichting zegt: "wij hebben een half miljoen euro voor onderzoek naar het hart", dat gaat dan naar een instantie die er rekening mee houdt dat dat geld wel voor hart moet zijn, maar die gaan dan alle onderzoeksvoorstellen die er zijn gemaakt m.b.t. hart bekijken en die verdelen het geld. hartstichting zelf mag dus niet bepalen welk onderzoek ze wel en niet steunen over het hart.

link2: het gaat over onderzoek wat kinderen doen! kom op zeg, een 2-daags onderzoekje in NEMO? heel leuk voor de kinderen maar wat heeft dit met wetenschappelijk onderzoek te maken? ja ze publiceren het jeej, das ook omdat er zoveel geld is gegeven om die kinderen wat leuks te doen dat ze een plekje in een tijdschrift hebben gekocht. dit heeft er toch niets mee te maken zeg.

link3: ze geven onderzoekers een beurs. maar wat heeft dit te maken met invloed? ze geven iemand geld OM onderzoek te doen, niet om een bepaald onderzoek te doen. dat mogen de onderzoekers zelf weten.

ik hoop niet dat ik je uren van zoekwerk nu de kop in heb gedrukt maar als je ergens geen verstand van hebt moet je het misschien maar loslaten :)
en nee ik ga niet nog meer linkjes weerleggen want ik heb een leven en dus genoeg andere dingen te doen.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@AMB. Het heeft geen zin. In dit topic is nu zoveel bewijs en argumenten aangevoerd die vele ongefundeerde claims en complottheorieën weerleggen, dat nu volledig is aangetoond dat men gewoon ongelijk heeft.

Toch doet men daar niks mee. Waarom niet? Het gaat om geloof, niet om de waarheid. Men wil helemaal niet weten wat de waarheid is, want dan kun je niet lekker interessant doen bij je vrienden en op forums en dan kun je niet lekker geld verdienen over de rug van chronisch zieken. En dan kun je niet lekker hopen dat je ongeneeslijke aandoening dan toch geneest.

Men wil gewoon geloven dat er een wereldwijd complot is van de door en door corrupte wetenschap, de overheid en de farmaceutische industrie om de wereldbevolking ziek te maken/houden en zo langzaam uit te roeien. Men wil gewoon geloven dat een bekertje gif ALLE ongeneeslijke ziektes geneest.

Wat zijn deze mensen nog waard zonder dat geloof? Helemaal niks. Weg idealen, weg interessantdoenerij. Weg lucratieve business. Ze hebben dus geen belang bij de waarheid.

Kokopelli
Berichten: 60
Lid geworden op: 14 nov 2006 18:21

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Kokopelli »

Een collega wees mij op deze uitzending over MMS, omdat ik het zelf ook heb gebruikt. Ik heb altijd waardering gehad voor het programma Radar, maar dit item over MMS is riooljournalistiek. Antoinette spreekt in het begin al over MMS als zijnde een medicijn. Onzin, Jim Humble heeft juist altijd beweert dat het GEEN medicijn is. Het is inderdaad een schoonmaakmiddel dat op zichzelf een giftig goedje is. Natriumchloriet en citroenzuur zijn in de juiste verhouding geen gif. De chemische samenstelling verandert in chloordioxide een stof die NIET giftig is.
RADAR verkondigt hier willens en wetens een leugen net als de deskundigen die aan dit item meewerken. De professor weet dat hij liegt en weet dondersgoed dat hier sprake is van een "schoonmaakmiddel" dat niet alle bacteriën dood.

Ik heb ruim twee jaar geleden een antibioticakuur van de dokter gekregen voor een urinewegontsteking. Maandenlang is mijn lichaam van slag geweest en ik viel zo'n kilo of 5 af. Gezond hè.

Nu MMS! Vanaf mijn kinderjaren ben ik 3 keer per jaar zwaar verkouden. Het verhaal rond MMS leek mij een goed verhaal, dus ik ben MMS gaan maken. Dat was na de antibioticakuur van de dokter, want die hielp wel voor de ontsteking, maar ik bleef maar verkouden.
De MMS-kuur is nu 1,5 jaar geleden en ik ben daarna niet meer verkouden geweest. Ra ra hoe kan dat. Ik voel mij uitstekend. Soms herhaal ik de kuur, maar wordt er niet beter door en ook niet slechter. Geen misselijkheid. Precies wat Humble al beweert in zijn boek.

Er wordt ook schandalig gesuggereerd dat Humble zonder medische kennis in Afrika kinderen behandelt met MMS tegen malaria. Humble assisteert een Afrikaanse arts en samen behandelen ze malariapatiënten met succes. Dat MMS zou werken bij aids of kanker is niet wat Humble ooit heeft beweerd. Dat beweren lieden die ermee aan de haal gaan. Lieden die er zweverige gedachten op na houden, zoals bij Nulpuntenergie.nl
Het is niet fair om Humble af te rekenen op dit soort figuren.

Ik wil eigenlijk niet geloven in complotten van de pharmaceutische industrie, maar als ik dit item zie en beluister, dan lijkt het toch wel zo te zijn.

SCHANDALIG RADAR!!! U hebt uzelf laten gebruiken en uzelf slecht geïnformeerd.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Kokopelli schreef:Ik heb altijd waardering gehad voor het programma Radar, maar dit item over MMS is riooljournalistiek.
Niet zo gek als het hoofdingrediënt chloor is.......

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 13:11, 1 keer totaal gewijzigd.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

chloordioxide een stof die NIET giftig is
Nee joh, inderdaad helemaal niet giftig, is gewoon limonade. Limonade die:
1. Rode bloedcellen vernietigt
2. Schildklieraandoeningen veroorzaakt
3. Darmflora doodt
4. Uitdroging veroorzaakt
5. Een sterke afweerreactie van het lichaam teweegbrengt
6. En als de reactie met citroenzuur nog niet helemaal goed is verlopen, dodelijk corrosief chloorgas verspreidt in je darmen

Lekker toch? Heerlijk schoon word je ervan.

Mypos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:20

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Mypos »

Ericman schreef:@AMB. Het heeft geen zin. In dit topic is nu zoveel bewijs en argumenten aangevoerd die vele ongefundeerde claims en complottheorieën weerleggen, dat nu volledig is aangetoond dat men gewoon ongelijk heeft.

Toch doet men daar niks mee. Waarom niet? Het gaat om geloof, niet om de waarheid. Men wil helemaal niet weten wat de waarheid is, want dan kun je niet lekker interessant doen bij je vrienden en op forums en dan kun je niet lekker geld verdienen over de rug van chronisch zieken. En dan kun je niet lekker hopen dat je ongeneeslijke aandoening dan toch geneest.

Men wil gewoon geloven dat er een wereldwijd complot is van de door en door corrupte wetenschap, de overheid en de farmaceutische industrie om de wereldbevolking ziek te maken/houden en zo langzaam uit te roeien. Men wil gewoon geloven dat een bekertje gif ALLE ongeneeslijke ziektes geneest.

Wat zijn deze mensen nog waard zonder dat geloof? Helemaal niks. Weg idealen, weg interessantdoenerij. Weg lucratieve business. Ze hebben dus geen belang bij de waarheid.
Over DE WAARHEID kunnen we ook nog wel een boompje op zetten als je wil. Wel eens van Quantum Mechanica gehoord? DE WAARHEID bestaat namelijk niet. Wel jouw waarheid of mijn waarheid en die liggen een stukje uit elkaar denk ik.

Wat betreft dat complottheorie. Het is heel simpel. Wat is de belangrijkste doelstelling van de Farmaceutische Industrie? Juist net als alle andere bedrijven, het maken van winst. Hoe maken ze het meeste winst? Door zoveel mogelijk zieke mensen. Neem als voorbeeld de Mexicaanse Griep. Bakken met geld hebben ze verdient met die vaccinaties. Komt nog eens bij dat de belangrijkste adviseur van de overheid zelf in Pauw en Witteman heeft toegegeven dat de Mexicaanse griep never nooit niet uit zichzelf heeft kunnen ontstaan omdat het een mengeling is van 4 verschillende griepsoorten. Het is dus ontwikkeld in een laboratorium.

De meeste mensen WILLEN dit niet geloven omdat ze niet kunnen handelen dat de wereld echt zo in elkaar zit maar helaas is het wel zo.

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Jim Humble
L. Ron Hubbard

Al is de laatste waarschijnlijk minder schadelijk ze hebben allebei (blinde) volgelingen.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

Goh, mypos. Laat je praktisch alle argumenten en vragen aan jouw adres in mijn serieuze bijdragen links liggen wegens "te vermoeiend", ga je serieus reageren op een sarcastische post. En dat nota bene jij, met je wetenschappelijk totaal ongefundeerde geloof in MMS, daarbij een wetenschappelijke term bezigt, maakt het helemaal een bijzondere reactie.

Een bijzonder nutteloze reactie overigens, vermits hij - zoals ik begrijp - bedoeld is om een verschil van mening tussen ons te accentueren. Het lijkt er namelijk op dat jij mij van iets probeert te overtuigen dat zowel algemeen bekend is, als door mij al meerdere malen bevestigd. Oftewel: we zijn het schijnbaar eens over dit onderwerp.

Ik schreef namelijk in eerdere bijdragen die jij te vermoeiend vond om te lezen:
Ik durf zelfs te beweren dat het alternatieve circuit net zo'n corrupte bende is als de farmaceutische industrie
De angst regeert en daar wordt gretig misbruik van gemaakt (en grof geld aan verdiend) door aanbieders van giftige alternatieve middelen. Oeps, geen enkel verschil met de farmaceutische industrie dus.
Invloeden van buitenaf (lobby, dan wel sponsoring door bedrijven, religies en overheden) spelen mogelijk een rol bij individuele onderzoeken
En zo zijn er nog wel meer.

Dat de farmaceutische industrie een commercieel belang heeft staat buiten kijf. Dat is niet meer dan logisch en daar is ook geen bewijs - zoals jij dat d.m.v. prima voorbeelden aandraagt - voor nodig.

Gelukkig is er om de farmaceutische bedrijven een netwerk van controlemechanismen en regels. Neemt niet weg dat er - net als in de alternatieve industrie ("natuur"geneeskunde) - weleens wat tussen de mazen doorglipt, zoals vandaag bleek uit het uit de handel nemen van het middel Acomplia.

Wat ik als complottheorie bestempel is de assumptie dat door de farmaceutische industrie de wetenschappelijke consensus over de werking en risico's van hun geneesmiddelen bewust beïnvloed wordt. Dat is niet het geval en zowel AMB als ik hebben voldoende beredeneerd waarom dat niet zo is.

Wat helemaal een gotspe is om te beweren, is dat er een grote samenzwering gaande is om ons allemaal doelbewust te vergiftigen om daarna geld te verdienen aan het tegengif. Daar reageer ik dan inderdaad nogal sarcastisch op.

Jouw verwijzing naar het Influenza A virus is weer volledig anecdotisch en kan ik dus niks mee. Ik word er in ieder geval niet bang door.

Mypos, ik denk dat onze waarheden helemaal niet zo ver uit elkaar liggen. Ons geloof in MMS, ja dat ligt mijlenver uit elkaar.

Pimpeloen
Berichten: 14
Lid geworden op: 14 okt 2010 13:38

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Pimpeloen »

Goh @ Ericman en @mypos

Het fanatisme waarmee andersdenkende moeten worden overtuigd (zelfs gewoon gematigde reageerders die noch voor noch tegen zijn), je zou er bijna wat van gaan denken... dus bij deze ... op welke loonlijst van welke farmaceut kunnen we jullie eigenlijk terug vinden?...

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Pimpelmoen.

Fanatisme? You haven't seen the best of me yet.

Helaas, ik moet het doen met een baantje in de creatieve sector (en dan bedoel ik niet creatief met feiten of cijfers). Ik hoor dat er nogal wat geld omgaat in de farmaceutische industrie, dus als er een vacature is, laat het me weten.

Gesloten