LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Beste allen,
Hierbij wil ik aangeven dat het wellicht weer interessant wordt om langs te gaan bij UPC.
In het verleden zijn er veel klachten geweest over het feit dat de internetverbinding "gecapped" wordt.
D.w.z. men betaalt voor b.v. (in mijn geval) een Fiber 25 internetverbinding (25mbps download) en echter kom ik zelden (vanaf ca. 1 oktober) boven de 3.00 mbps uit (bron: UPC speedtest). UPC deed toen stelselmatig bij klanten de download snelheid beperken terwijl er betaalt wordt voor een snellere internetverbinding. Ter aanvulling zijn er geen storingen/geplande onderhoud geweest in deze periode (bron website UPC).
Berichten (ca. 25 tot op heden) versturen naar de klantenservice/klachtenafhandeling van UPC levert geen reactie op. Telefonisch is UPC net als vanouds zeer slecht/niet te bereiken.
Voor de mensen die ook problemen met UPC hebben:
- Probleem bespreekbaar maken aan de telefoon (als je deze eenmaal aan de lijn hebt)
- Aangeven dat je het pakket wilt opzeggen
- Meestal doen zij dan een aanbieding van ca. 50% korting op alle aanvullende diensten m.u.v. de kabel
- Op deze manier betaal je voor je gevoel in ieder geval niet teveel
Hiernaast heb ik in het verleden veel klachten ingediend over de kwaliteit van de digitale televisie (bepaalde kanalen waren niet bruikbaar of ontzettend veel ruis).
Vanuit UPC de opmerking gekregen dat het aan de woning ligt en dat zij hier niets aan kunnen doen.
Hier heb ik aangegeven dat in de meterkast een UPC kastje is, welke ook door UPC is aangelegd.
Vervolgens hebben zij telefonisch de verbinding verbroken.
Ook nog eens problemen gehad met dat UPC onze internetverbinding, kabel- en digitale televisie hebben afgesloten zonder reden. Zij wouden geen monteur versturen, omdat zij 100% weten dat het niet aan UPC ligt.
Nadat de monteur is geweest, heeft deze het probleem gezien en het bleek dat zij mij "per ongeluk" ook hebben afgesloten i.p.v. een andere woning. De vergoeding die je ontvangt, omdat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten van UPC zouden "vanzelf" komen volgens UPC. 2 Maanden later zijn deze uiteraard ook niet ontvangen, wederom telefonisch contact hierover gehad.
Al met al, teveel problemen zowel op organisatorisch niveau, als klantenservice als administratief.
Helaas heeft UPC het alleenrecht op deze lokatie, waardoor ik genoodzaakt ben om nog steeds klant te blijven.
Met vriendelijke groeten,
Een zeer ontevreden klant over UPC
Hierbij wil ik aangeven dat het wellicht weer interessant wordt om langs te gaan bij UPC.
In het verleden zijn er veel klachten geweest over het feit dat de internetverbinding "gecapped" wordt.
D.w.z. men betaalt voor b.v. (in mijn geval) een Fiber 25 internetverbinding (25mbps download) en echter kom ik zelden (vanaf ca. 1 oktober) boven de 3.00 mbps uit (bron: UPC speedtest). UPC deed toen stelselmatig bij klanten de download snelheid beperken terwijl er betaalt wordt voor een snellere internetverbinding. Ter aanvulling zijn er geen storingen/geplande onderhoud geweest in deze periode (bron website UPC).
Berichten (ca. 25 tot op heden) versturen naar de klantenservice/klachtenafhandeling van UPC levert geen reactie op. Telefonisch is UPC net als vanouds zeer slecht/niet te bereiken.
Voor de mensen die ook problemen met UPC hebben:
- Probleem bespreekbaar maken aan de telefoon (als je deze eenmaal aan de lijn hebt)
- Aangeven dat je het pakket wilt opzeggen
- Meestal doen zij dan een aanbieding van ca. 50% korting op alle aanvullende diensten m.u.v. de kabel
- Op deze manier betaal je voor je gevoel in ieder geval niet teveel
Hiernaast heb ik in het verleden veel klachten ingediend over de kwaliteit van de digitale televisie (bepaalde kanalen waren niet bruikbaar of ontzettend veel ruis).
Vanuit UPC de opmerking gekregen dat het aan de woning ligt en dat zij hier niets aan kunnen doen.
Hier heb ik aangegeven dat in de meterkast een UPC kastje is, welke ook door UPC is aangelegd.
Vervolgens hebben zij telefonisch de verbinding verbroken.
Ook nog eens problemen gehad met dat UPC onze internetverbinding, kabel- en digitale televisie hebben afgesloten zonder reden. Zij wouden geen monteur versturen, omdat zij 100% weten dat het niet aan UPC ligt.
Nadat de monteur is geweest, heeft deze het probleem gezien en het bleek dat zij mij "per ongeluk" ook hebben afgesloten i.p.v. een andere woning. De vergoeding die je ontvangt, omdat je geen gebruik hebt kunnen maken van de diensten van UPC zouden "vanzelf" komen volgens UPC. 2 Maanden later zijn deze uiteraard ook niet ontvangen, wederom telefonisch contact hierover gehad.
Al met al, teveel problemen zowel op organisatorisch niveau, als klantenservice als administratief.
Helaas heeft UPC het alleenrecht op deze lokatie, waardoor ik genoodzaakt ben om nog steeds klant te blijven.
Met vriendelijke groeten,
Een zeer ontevreden klant over UPC
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Ach, mijn neef in Brabant zou volgens UPC een upload van 3Mbit/s moeten hebben, echter heb ik als download bij hem vandaan nooit een hogere snelheid dan de helft, dus 1,5 Mbit/s gehaald.... Nu heeft hij onlangs geupgrade naar een hogere upload snelheid en het downloaden hier (op Curaçao) is er sindsdien alleen maar slechter op geworden... terwijl ik wel de volledige bandbreedte kan downloaden bij mijn ouders vandaan die bij Tele2 zitten met slechts 1Mbit/s upload. UPC is nog steeds een grote mond maar presteren ho maar.
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
hallo,
ook deze dame heeft er mee te maken gehad dat upc belabberde tv leverde.
Zoals algemeen bekend staat heeft upc een slechte klanteservice.
Eerst 10 minuut of langer in de wacht.
Dan word er vriendleijk opgenomen en einde van het liedje worden ze boos.
Ben je een nieuwe klant of jaren lang trouwe klant,
het maakt hun niks uit.
Kontrakt hadden we een maand voor eind datum opgezegt,
zoals dat hoort.
En het liep gewoon door joh.
Weer bellen, en dan word er dood leuk gezegt,
ja mevrouw, u heeft een maand opzeg termijn.
Dat was al lang opgestuurd man.
Ow, ja dan moet u nog een jaartje wachten.
Naaaaah, is toch niet te geloven.
Bel je direkt dat je merk dat het abonnement doorloopt,
en dan toch nog zeggen dat je over een jaar pas kan opzeggen.
Op een gegeven moment werd de kabel etc afgesloten omdat er geen betaling etc meer werd gedaan.
Tja, je koopt toch ook geen auto war van de motor het niet doet.
Ben er nu nog mee bezig om dit recht te breien via deurwaarder mg de jong.
Na afsluiting kregen wij de deruwaarder lindorff.
We hebben toen uitgelegd waarom wij dat bedrag niet zouden betalen.
Toen ging het naar mg de jong.
ook daar hebben we bewijzen etc naar toegestuurd.
Ruim 3 jaar hoor je niks,
en opeens staat mg de jong weer voor de deur.
Nee, deze dame gaat het bedrag wat upc tegoed heeft van mij niet betalen.
wat denk je dat we toen kwijt waren geweest aan dat gebel naar upc met hun 0900nr....
En dan nog eens de energie die ik erin hebben moeten steken,
en nu nog....?
Nee, ik laat het wel voor de rechter komen.
Upc, begin er niet aan.
Heb nu kpn en heb geweldige ontvangst.
ook deze dame heeft er mee te maken gehad dat upc belabberde tv leverde.
Zoals algemeen bekend staat heeft upc een slechte klanteservice.
Eerst 10 minuut of langer in de wacht.
Dan word er vriendleijk opgenomen en einde van het liedje worden ze boos.
Ben je een nieuwe klant of jaren lang trouwe klant,
het maakt hun niks uit.
Kontrakt hadden we een maand voor eind datum opgezegt,
zoals dat hoort.
En het liep gewoon door joh.
Weer bellen, en dan word er dood leuk gezegt,
ja mevrouw, u heeft een maand opzeg termijn.
Dat was al lang opgestuurd man.
Ow, ja dan moet u nog een jaartje wachten.
Naaaaah, is toch niet te geloven.
Bel je direkt dat je merk dat het abonnement doorloopt,
en dan toch nog zeggen dat je over een jaar pas kan opzeggen.
Op een gegeven moment werd de kabel etc afgesloten omdat er geen betaling etc meer werd gedaan.
Tja, je koopt toch ook geen auto war van de motor het niet doet.
Ben er nu nog mee bezig om dit recht te breien via deurwaarder mg de jong.
Na afsluiting kregen wij de deruwaarder lindorff.
We hebben toen uitgelegd waarom wij dat bedrag niet zouden betalen.
Toen ging het naar mg de jong.
ook daar hebben we bewijzen etc naar toegestuurd.
Ruim 3 jaar hoor je niks,
en opeens staat mg de jong weer voor de deur.
Nee, deze dame gaat het bedrag wat upc tegoed heeft van mij niet betalen.
wat denk je dat we toen kwijt waren geweest aan dat gebel naar upc met hun 0900nr....
En dan nog eens de energie die ik erin hebben moeten steken,
en nu nog....?
Nee, ik laat het wel voor de rechter komen.
Upc, begin er niet aan.
Heb nu kpn en heb geweldige ontvangst.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 jul 2011 15:37
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
wij zijn al vanaf april 2008 bezig met upc
wij hadden problemen met de internet verbinding meerdere malen per dag viel de verbinding weg na meerdere malen telefonisch contact lag het volgens upc aan onze computer telkens als we de computer weer opstarten deed hij het weer een tijdje (dan kreeg je weer een ip adres) mijn vriendin heeft de internet verbinding nodig voor het werk en kon door de problemen haar werk niet goed doen en wij besloten om upc op te zeggen per april 2008 ons contract liep echter tot december 2008 sinds april 2008 hebben we tele2 internet en tv en nu geen problemen meer (met de zelfde computer) in september 2008 kregen we een brief van intrum justitia i.v.m. een betalings achter stand want we hebben betaald tot april en ons contract liep tot december we hebben echter geen gebruik meer gemaakt van de slechte diensten van upc na april en waar ik geen gebruik meer van maak betaal ik ook niet voor nadat we alles aan intrum justitia hebben uitgelegd zeggen zij dit uit te zoeken dan is het enige tijd rustig en horen wij niets meer tot maart 2009 toen kregen we een brief van m.g. de jong dus wij weer opnieuw het probleem uitgelegd ook zij zouden het uitzoeken en contact met ons opnemen op advies van de jong moesten wij de rekening nog niet betalen zij gaven te kennen dat er heel veel problemen waren bij upc juni 2011 kregen we weer een brief van de jong dat we een dagvaarding kunnen verwachten maar nu betalen we nog steeds niet weer hebben wij gebeld met de jong de gaven aan in april 2009 een brief te hebben gestuurd die we nooit hebben ontvangen ze hebben die brief alsnog naar ons verstuurd en er stonden allerlij argumenten in die niet kloppen dus gaan we maar weer een verweer schrijven de kosten reizen de pan uit na alle telefoontjes en brieven versturen en alle uren die we er insteken
ik zou zeggen upc begin er niet aan
wij hadden problemen met de internet verbinding meerdere malen per dag viel de verbinding weg na meerdere malen telefonisch contact lag het volgens upc aan onze computer telkens als we de computer weer opstarten deed hij het weer een tijdje (dan kreeg je weer een ip adres) mijn vriendin heeft de internet verbinding nodig voor het werk en kon door de problemen haar werk niet goed doen en wij besloten om upc op te zeggen per april 2008 ons contract liep echter tot december 2008 sinds april 2008 hebben we tele2 internet en tv en nu geen problemen meer (met de zelfde computer) in september 2008 kregen we een brief van intrum justitia i.v.m. een betalings achter stand want we hebben betaald tot april en ons contract liep tot december we hebben echter geen gebruik meer gemaakt van de slechte diensten van upc na april en waar ik geen gebruik meer van maak betaal ik ook niet voor nadat we alles aan intrum justitia hebben uitgelegd zeggen zij dit uit te zoeken dan is het enige tijd rustig en horen wij niets meer tot maart 2009 toen kregen we een brief van m.g. de jong dus wij weer opnieuw het probleem uitgelegd ook zij zouden het uitzoeken en contact met ons opnemen op advies van de jong moesten wij de rekening nog niet betalen zij gaven te kennen dat er heel veel problemen waren bij upc juni 2011 kregen we weer een brief van de jong dat we een dagvaarding kunnen verwachten maar nu betalen we nog steeds niet weer hebben wij gebeld met de jong de gaven aan in april 2009 een brief te hebben gestuurd die we nooit hebben ontvangen ze hebben die brief alsnog naar ons verstuurd en er stonden allerlij argumenten in die niet kloppen dus gaan we maar weer een verweer schrijven de kosten reizen de pan uit na alle telefoontjes en brieven versturen en alle uren die we er insteken
ik zou zeggen upc begin er niet aan
-
- Berichten: 1871
- Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
helaas heb je dus wel een probleem.
ten eerste adviseer ik je om punten en komma's te gebruiken, je verhaal is niet makkelijk leesbaar.
ten tweede had je een contract tot december 2008. aangezien je in april 2008 hebt opgezegd dien je toch tot december 2008 te betalen.
hier kom je niet onder uit. je hebt namelijk een jaarcontract gehad.
dit ga je ten alle tijden afleggen bij een rechter.
je had upc een brief met een in gebrekestelling moeten sturen.
daarna een brief met opzegging wegens wanprestatie.
dan pas had je wellicht nog een kans gehad.
nu kun je het schudden en zal je moeten betalen.
ten eerste adviseer ik je om punten en komma's te gebruiken, je verhaal is niet makkelijk leesbaar.
ten tweede had je een contract tot december 2008. aangezien je in april 2008 hebt opgezegd dien je toch tot december 2008 te betalen.
hier kom je niet onder uit. je hebt namelijk een jaarcontract gehad.
dit ga je ten alle tijden afleggen bij een rechter.
je had upc een brief met een in gebrekestelling moeten sturen.
daarna een brief met opzegging wegens wanprestatie.
dan pas had je wellicht nog een kans gehad.
nu kun je het schudden en zal je moeten betalen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 10 jul 2011 15:37
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Dat hebben we ook gedaan alleen houden hun voet bij stuk dat
de gebreken niet aan upc lagen (wel dus)
Wij hebben er onder tussen een beetje genoeg van
de gebreken niet aan upc lagen (wel dus)
Wij hebben er onder tussen een beetje genoeg van
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Dit soort problemen hoor ik echt behoorlijk vaak.
Toch ben ik al jaren klant bij UPC en heb ik nog nooit problemen gehad.
Zowel met Internet ( 60 MBit ), Televisie ( Digitaal HD + DVR ) en Telefonie ( Uitgebreide, dus europa 24 uur per dag ).
Tevens moet ik vermelden dat wanneer er weer een snelheidsverhoging was of andere uitgebreidere mogelijkheden, ik vaak direct mijn contract weer een tandje opgeschroefd heb om zo ook de hogere snelheden etc. te kunnen halen.
Misschien dat UPC anders met de "luxere" klanten om gaat?
Die indruk heb ik wel eens vaker gehad.
Ook haal ik via een UPC Speedtest altijd mijn beloofde 60 MBit. Het wil wel eens iets lager zijn, maar komt eigenlijk nooit onder de 50 MBit uit met een uitschieter naar 40 MBit ( wat zelden voorkomt ).
Wel hebben we af en toe problemen met UPC On Demand. Dat is af en toe echt een drama. Films welke je niet meer op pauze kunt zetten en als je het toch doet crasht hij gewoon. Dan moet je weer opnieuw gaan kijken en vooruit spoelen naar waar je gebleven bent.
Of films waar je dan voor betaald hebt en door een storing helemaal niet gekeken kunnen worden.
Alleen als ik er over bel naar de klantenservice en mijn beklag doe, krijg ik eigenlijk standaard 3 gratis films aan geboden, dus alsnog goed opgelost.
Ik hoop dan stiekem ook dat er weer storing is als ik een film bestel via on demand
Voor de rest eigenlijk nooit storing. Internet ook niet. Misschien dat internet er 1 keer per jaar eens een uurtje uit ligt, maar daar blijft het bij.
Toch ben ik al jaren klant bij UPC en heb ik nog nooit problemen gehad.
Zowel met Internet ( 60 MBit ), Televisie ( Digitaal HD + DVR ) en Telefonie ( Uitgebreide, dus europa 24 uur per dag ).
Tevens moet ik vermelden dat wanneer er weer een snelheidsverhoging was of andere uitgebreidere mogelijkheden, ik vaak direct mijn contract weer een tandje opgeschroefd heb om zo ook de hogere snelheden etc. te kunnen halen.
Misschien dat UPC anders met de "luxere" klanten om gaat?
Die indruk heb ik wel eens vaker gehad.
Ook haal ik via een UPC Speedtest altijd mijn beloofde 60 MBit. Het wil wel eens iets lager zijn, maar komt eigenlijk nooit onder de 50 MBit uit met een uitschieter naar 40 MBit ( wat zelden voorkomt ).
Wel hebben we af en toe problemen met UPC On Demand. Dat is af en toe echt een drama. Films welke je niet meer op pauze kunt zetten en als je het toch doet crasht hij gewoon. Dan moet je weer opnieuw gaan kijken en vooruit spoelen naar waar je gebleven bent.
Of films waar je dan voor betaald hebt en door een storing helemaal niet gekeken kunnen worden.
Alleen als ik er over bel naar de klantenservice en mijn beklag doe, krijg ik eigenlijk standaard 3 gratis films aan geboden, dus alsnog goed opgelost.
Ik hoop dan stiekem ook dat er weer storing is als ik een film bestel via on demand
Voor de rest eigenlijk nooit storing. Internet ook niet. Misschien dat internet er 1 keer per jaar eens een uurtje uit ligt, maar daar blijft het bij.
-
- Berichten: 962
- Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
- Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Ik heb ook niet zoveel te klagen over UPC.Mijn internetverbinding moet 25Mbps Download en 1.5 Mbps upload zijn en dat haal ik vrijwel 100%. Ik heb digitale TV met de HD DVR en onbeperkt bellen Europa en daar zijn ook weinig klachten over al gebruikt mijn HD DVR ( Philips DCR8111) teveel stroom door zijn 3 HD tuners.Blijft over de Helpdesk en die is wel degelijk zeer zwak en er is erg weinig kennis aanwezig.
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
[quote="trebelski"]
Ik heb ook niet zoveel te klagen over UPC.Mijn internetverbinding moet 25Mbps Download en 1.5 Mbps upload zijn en dat haal ik vrijwel 100%. Ik heb digitale TV met de HD DVR en onbeperkt bellen Europa en daar zijn ook weinig klachten over al gebruikt mijn HD DVR ( Philips DCR8111) teveel stroom door zijn 3 HD tuners.Blijft over de Helpdesk en die is wel degelijk zeer zwak en er is erg weinig kennis aanwezig.[/quote]
Blijft over de Helpdesk en die is wel degelijk zeer zwak en er is erg weinig kennis aanwezig.[/ Klopt helemaal, dit gaat op voor bijna alle helpdesken.
Ik heb af en toe wat internet uitval en de UPC mediabox moet ik wel eens resetten,de telefoon vertoont ook wel eens kuren, toch stap ik niet over
Ik heb ook niet zoveel te klagen over UPC.Mijn internetverbinding moet 25Mbps Download en 1.5 Mbps upload zijn en dat haal ik vrijwel 100%. Ik heb digitale TV met de HD DVR en onbeperkt bellen Europa en daar zijn ook weinig klachten over al gebruikt mijn HD DVR ( Philips DCR8111) teveel stroom door zijn 3 HD tuners.Blijft over de Helpdesk en die is wel degelijk zeer zwak en er is erg weinig kennis aanwezig.[/quote]
Blijft over de Helpdesk en die is wel degelijk zeer zwak en er is erg weinig kennis aanwezig.[/ Klopt helemaal, dit gaat op voor bijna alle helpdesken.
Ik heb af en toe wat internet uitval en de UPC mediabox moet ik wel eens resetten,de telefoon vertoont ook wel eens kuren, toch stap ik niet over
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Dat is echt grote onzin. Er zijn inderdaad redelijk wat helpdesken waar de kennis bekwaam is, maar er zijn er ook zat waar het er absoluut prima geregeld is.Henri42 schreef:Klopt helemaal, dit gaat op voor bijna alle helpdesken.
Ik snap niet helemaal waar jouw opmerking dan op gebaseerd is dat het voor "bijna alle" helpdesken zou gelden?
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Ik snap niet helemaal waar jouw opmerking dan op gebaseerd is dat het voor "bijna alle" helpdesken zou gelden?
toevallig ben ik het nu een keer eens met Henri, elke helpdesk is echt naadje.
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Jammer dat jullie ervaringen zo slecht zijn en Ciske, ELKE helpdesk?
Komop zeg, dat is onzin.
Nogmaals, ik weet dat er aardig wat helpdesken zijn waar het slecht geregeld is, maar er is ook een verschil tussen klantenservice of een helpdesk/servicedesk.
Zelf werk ik nu inmiddels al 7 jaar als servicedesk medewerker. Eerst 5 jaar bij een bedrijf waar ik echt superveel verbetering heb ervaren en het op een gegeven moment zo goed geregeld was dat er op 1000 klanten waarvan soms wel 100 calls per dag binnenkwamen niet meer dan 50 calls open bleven staan aan het einde van de dag en dat waren de calls waarbij er dan ook echt dingen dieper uitgezocht moesten worden. Dus ook de lopende calls vielen daar onder. Die 50 was een continu stand en je kunt je dus voorstellen dat er op 100 calls misschien 20 open blijven staan en dan 20 van de dag(en) ervoor afgehandeld werden, waardoor de stand op 50 bleef staan. Met een 80% oplossend vermogen op de dag zelf doe je het als servicedesk binnen een groot internationaal bedrijf toch niet verkeerd!
Lees ook dat de 50 openstaande vaak doorstroomde ( zo'n 30% ) naar ontwikkeling, dus dat waren soms calls waar je verschillende dagdelen aan kwijt was om te tekkelen wat er precies speelde om zo het richting een ontwikkelaar te schuiven.
Nu werk ik op een servicedesk van een internationaal bedrijf waar per dag een stuk minder binnenkomt, maar wel vaak interessante en leuke uitzoek calls.
Dat betekent dus soms ook een halve dag per call. Wel is het zo dat op deze servicedesk het streven is om geen enkele call meer open te hebben aan het einde van de dag. Lukt natuurlijk niet altijd vanwege de complexiteit van sommige calls, maar over het algemeen is de mailbox zo goed als leeg en staan er nagenoeg geen calls meer open.
En zoals bovenstaande 2 voorbeelden zijn er nog veel meer servicedesken wie alles prima voor elkaar hebben.
Ok, bovenstaande voorbeelden zijn dan wel servicedesken welke de ondersteuning geven op het softwarepakket wat door het bedrijf zelf gemaakt en onderhouden wordt, maar dat maakt op zich niet direct het verschil.
Misschien moeten jullie jezelf eens iets meer verdiepen in het servicedesk leven voordat er dit soort uitspraken worden gedaan.
Vaak, met zaken zoals UPC, bel je niet met een helpdesk of servicedesk, maar met de klantenservice/callcenter. Daar zit inderdaad alleen een soort call-intaker wie de taak moet voltooien om helder te krijgen wat er aan de hand is.
Als het technisch wordt, beland je ook bij UPC in de molen dat het richting de technische servicedesk gaat en zul je alsnog hulp moeten kunnen verwachten.
Dat het bij UPC ( nog steeds ) wat minder goed ( of zelfs slecht ) geregeld is, klopt, maar dit komt voornamelijk door sommige medewerkers wie op het callcenter te beroerd zijn om zich "echt" te verdiepen in het probleem van de klant.
Maar ook bij UPC heb ik wel eens een medewerker aan de telefoon gehad wie gewoon goed zijn werk deed.
Maar "bijna alle" of "elke" helpdesk/servicedesk slecht? Onzin! Een zeer slechte uitspraak.
Komop zeg, dat is onzin.
Nogmaals, ik weet dat er aardig wat helpdesken zijn waar het slecht geregeld is, maar er is ook een verschil tussen klantenservice of een helpdesk/servicedesk.
Zelf werk ik nu inmiddels al 7 jaar als servicedesk medewerker. Eerst 5 jaar bij een bedrijf waar ik echt superveel verbetering heb ervaren en het op een gegeven moment zo goed geregeld was dat er op 1000 klanten waarvan soms wel 100 calls per dag binnenkwamen niet meer dan 50 calls open bleven staan aan het einde van de dag en dat waren de calls waarbij er dan ook echt dingen dieper uitgezocht moesten worden. Dus ook de lopende calls vielen daar onder. Die 50 was een continu stand en je kunt je dus voorstellen dat er op 100 calls misschien 20 open blijven staan en dan 20 van de dag(en) ervoor afgehandeld werden, waardoor de stand op 50 bleef staan. Met een 80% oplossend vermogen op de dag zelf doe je het als servicedesk binnen een groot internationaal bedrijf toch niet verkeerd!
Lees ook dat de 50 openstaande vaak doorstroomde ( zo'n 30% ) naar ontwikkeling, dus dat waren soms calls waar je verschillende dagdelen aan kwijt was om te tekkelen wat er precies speelde om zo het richting een ontwikkelaar te schuiven.
Nu werk ik op een servicedesk van een internationaal bedrijf waar per dag een stuk minder binnenkomt, maar wel vaak interessante en leuke uitzoek calls.
Dat betekent dus soms ook een halve dag per call. Wel is het zo dat op deze servicedesk het streven is om geen enkele call meer open te hebben aan het einde van de dag. Lukt natuurlijk niet altijd vanwege de complexiteit van sommige calls, maar over het algemeen is de mailbox zo goed als leeg en staan er nagenoeg geen calls meer open.
En zoals bovenstaande 2 voorbeelden zijn er nog veel meer servicedesken wie alles prima voor elkaar hebben.
Ok, bovenstaande voorbeelden zijn dan wel servicedesken welke de ondersteuning geven op het softwarepakket wat door het bedrijf zelf gemaakt en onderhouden wordt, maar dat maakt op zich niet direct het verschil.
Misschien moeten jullie jezelf eens iets meer verdiepen in het servicedesk leven voordat er dit soort uitspraken worden gedaan.
Vaak, met zaken zoals UPC, bel je niet met een helpdesk of servicedesk, maar met de klantenservice/callcenter. Daar zit inderdaad alleen een soort call-intaker wie de taak moet voltooien om helder te krijgen wat er aan de hand is.
Als het technisch wordt, beland je ook bij UPC in de molen dat het richting de technische servicedesk gaat en zul je alsnog hulp moeten kunnen verwachten.
Dat het bij UPC ( nog steeds ) wat minder goed ( of zelfs slecht ) geregeld is, klopt, maar dit komt voornamelijk door sommige medewerkers wie op het callcenter te beroerd zijn om zich "echt" te verdiepen in het probleem van de klant.
Maar ook bij UPC heb ik wel eens een medewerker aan de telefoon gehad wie gewoon goed zijn werk deed.
Maar "bijna alle" of "elke" helpdesk/servicedesk slecht? Onzin! Een zeer slechte uitspraak.
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Zelf werk ik nu inmiddels al 7 jaar als servicedesk medewerker.
dit zegt voor mij voldoende, en inderdaad alle helpdesks , ik heb er met een paar ervaring , de anderen weet ik via andere mensen.
-
- Berichten: 2
- Lid geworden op: 12 jul 2011 20:27
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
over helpdesk gesproken in zijn algemeenheid zijn ze wel goed maar er zijn er bij die echt niet weten hoe het werkt ik heb een poosje in een computerzaak gewerkt en hier volgen een paar leuke verhalen
de helpdesk : hallo met upc waarmee kan ik u helpen
klant ik heb een geen internet verbinding
helpdesk zit de stekker er in
klant ja natuurlijk
helpdesk kunt u de modem resetten
klant nee want ik bel met upc digitaal
helpdesk o dat geef niet trek er toch maar even de stroom stekker uit
klant maar dan heb ik geen verbinding meer
helpdesk ja hoor u houd gewoon verb.........tuut tuut tuut
ik heb maar niet meer terug gebeld want dit schoot niet op
kortom het lig er gewoon aan wie je hebt de een weet meer dan de ander
computerzaak
klant: ik heb problemen
ik : gaat u maar achter de computer zitten
klant : ik zit achter de computer
ik :wat ziet u
klant :draden een heleboel draden
ik :ga er nu maar voor zitten
en zo heb ik er nog tig van zulke anecdotes
groetjes ton
de helpdesk : hallo met upc waarmee kan ik u helpen
klant ik heb een geen internet verbinding
helpdesk zit de stekker er in
klant ja natuurlijk
helpdesk kunt u de modem resetten
klant nee want ik bel met upc digitaal
helpdesk o dat geef niet trek er toch maar even de stroom stekker uit
klant maar dan heb ik geen verbinding meer
helpdesk ja hoor u houd gewoon verb.........tuut tuut tuut
ik heb maar niet meer terug gebeld want dit schoot niet op
kortom het lig er gewoon aan wie je hebt de een weet meer dan de ander
computerzaak
klant: ik heb problemen
ik : gaat u maar achter de computer zitten
klant : ik zit achter de computer
ik :wat ziet u
klant :draden een heleboel draden
ik :ga er nu maar voor zitten
en zo heb ik er nog tig van zulke anecdotes
groetjes ton
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Die laatste is hilarisch
Maar toch is dat meer klantenservice dan technische servicedesk wat zich bij UPC afspeelt. ( Of zelfs callcenter. )
Nadeel bij dat soort bedrijven is dat de medewerkers een protocol voorgeschoteld krijgen met een aantal "standaard" vragen welke ze moeten stellen en d.m.v. een soort antwoord ja, dan die vraag, nee, dan door naar de volgende vraag op een uitslag uitkomen wat er door hun voor actie ondernomen moet worden.
Zelf zit ik op een servicedesk dat als een klant belt het een software ( onze software ) issue is of een gewone gebruikersvraag.
Gebruikersvragen beantwoorden we vaak direct aan de telefoon en de wat technischer vragen ( Batchfiles welke niet goed draaiden, aanpassingen of probleem zoeken op SQL Database niveau etc. ) pakken we ook direct op door middels teamviewer of een RDP connectie gelijk te kijken en gelijk op te lossen.
Er zit dus een flink verschil in het soort servicedesk ( of klantenservice/callcenter ) wat voor service je als klant kunt verwachten.
Maar toch is dat meer klantenservice dan technische servicedesk wat zich bij UPC afspeelt. ( Of zelfs callcenter. )
Nadeel bij dat soort bedrijven is dat de medewerkers een protocol voorgeschoteld krijgen met een aantal "standaard" vragen welke ze moeten stellen en d.m.v. een soort antwoord ja, dan die vraag, nee, dan door naar de volgende vraag op een uitslag uitkomen wat er door hun voor actie ondernomen moet worden.
Zelf zit ik op een servicedesk dat als een klant belt het een software ( onze software ) issue is of een gewone gebruikersvraag.
Gebruikersvragen beantwoorden we vaak direct aan de telefoon en de wat technischer vragen ( Batchfiles welke niet goed draaiden, aanpassingen of probleem zoeken op SQL Database niveau etc. ) pakken we ook direct op door middels teamviewer of een RDP connectie gelijk te kijken en gelijk op te lossen.
Er zit dus een flink verschil in het soort servicedesk ( of klantenservice/callcenter ) wat voor service je als klant kunt verwachten.
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
preciesEr zit dus een flink verschil in het soort servicedesk ( of klantenservice/callcenter ) wat voor service je als klant kunt verwachten
Re: UPC kwaliteit internetverbinding/klantenservice/televisie
Ik moet ook eerlijk zeggen dat ik het op een dergelijke klantenservice/callcenter van bedrijven zoals UPC nooit zolang had volgehouden
Beetje standaard vraagjes stellen om elke keer op nagenoeg hetzelfde antwoord uit te komen lijkt me niks.
Hou zelf van het technische. Lekker zoeken naar dingen op de achtergrond op live omgevingen van klanten, dus in SQL, batch zoals ik al zei en zoeken en testen naar en van fouten in de software om deze goed te kunnen documenteren.
Een probleem wat binnen 5 minuten "beantwoord" kan worden is maar saai. Pin me liever een paar uur vast op 1 ding gezien dan de feeling als het "gevonden of opgelost" is een stuk beter is.
Beetje standaard vraagjes stellen om elke keer op nagenoeg hetzelfde antwoord uit te komen lijkt me niks.
Hou zelf van het technische. Lekker zoeken naar dingen op de achtergrond op live omgevingen van klanten, dus in SQL, batch zoals ik al zei en zoeken en testen naar en van fouten in de software om deze goed te kunnen documenteren.
Een probleem wat binnen 5 minuten "beantwoord" kan worden is maar saai. Pin me liever een paar uur vast op 1 ding gezien dan de feeling als het "gevonden of opgelost" is een stuk beter is.