LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keuze CV kombi ketel

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
whalertje35
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 jun 2010 18:24

Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door whalertje35 »

Uiteraard nou het kouder gaat worden stopt onze Vaillant HR Solide 18-22C er mee, aangezien ik redelijk technisch ben heb ik de ketel onderzocht en de pomp (die het water circuleert over de wisselaar / cv platen) wordt niet meer aangestuurd door de printplaat. Aangezien de ketel de laatste 3 jaren meer mankementen is gaan vertonen gaan we op zoek naar een andere ketel.

Wat kan ik nou het beste kiezen voor merk ketel, ik heb in Vaillant geen vertrouwen meer. Niet alleen door deze ketel (10 jaar oud) maar de verhalen die ik hoor zijn niet best en waar Vaillant zo sterk in was zoals de aansluitingen hetzelfde houden is ook voorbij.

Als ik een zo op internet kijk heb ik het volgende lijstje:
- Intergas Kombi Kompact HRE24/18 CW3,
- Bosch Thermocompact Compacte HRC 5,3-24kW CW3
- Nefit Nefit Proline HRC 24 (combi ketel 22,8Kw) - CW3

Kunnen jullie hier een advies over geven?

Snertjong
Berichten: 141
Lid geworden op: 07 jun 2005 22:52

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door Snertjong »

Ik zou gaan voor een nefit,maarja met die proline kies je wel weer de kleinste en zeker niet de beste .
maarja de nefit moet ook mee met de prijzen slag dus dat doen ze ook wel
maar het is wel het onderste uit de "kan" jammer-ik zou voor de Topline gaan . succes

zeeman-b
Berichten: 104
Lid geworden op: 31 aug 2010 19:03

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door zeeman-b »

Bijdragen mogen niet te lang zijn en maar één (1) keer worden geplaatst volgens de forumregels :lol:

http://forum.www.trosradar.nl/viewtopic ... 38&t=85994

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door monteurtje »

zou voor de intergas gaan.
Prijskwaliteit goed. Van de proline is prijskwaliteit minder en de bosch is word minder geplaatst.

Cv Monteur
Berichten: 4
Lid geworden op: 16 jul 2010 16:12

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door Cv Monteur »

Bosch nefit, 1 pot nat,..

Persoonlijk zou ik ook lekker voor de Intergas gaan... Prima prijs/kwaliteit verhouding...

Testpanel
Berichten: 10
Lid geworden op: 17 aug 2010 16:10

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door Testpanel »

Iedereen heeft zijn eigen voorkeur, ik doe veel onderhouds- en servicewerk voor een bedrijf dat veel Intergas HRE toestellen plaatst. Ik ben hier niet zo'n fan van ondanks dat het een goed doordacht toestel is qua opbouw.
Bosch geeft weining problemen, Remeha Calenta Atag A, E & Q serie durf ik ook wel aan te raden.
Meeste mensen worden gek als ze Atag lezen gezien de problemen uit het verleden. Maar dat was het verleden.
Nefit Topline kan ook maar Nefit is wel duur.
Agpo Ferroli kan wat mij betreft direct door naar de schroothandelaar.
Sucses met de keuze.

Bencent
Berichten: 31
Lid geworden op: 04 sep 2007 15:45

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door Bencent »

Ook wij hebben een HRC22 H sedert 1998. In juni kwam er monteur voor de jaarlijkse controle en deelde ons mede dat de warmtewisselaar lekte.
Grote schrik :oops: , want deze monteur deelde ons mede dat zoiets 900 euro zou gaan kosten.......of een nieuwe ketel. Gelukkig werkt deze monteur :mrgreen: kletskous niet meer bij ons vertrouwde CV bedrijf :)

Wij waren in eerste instantie perplex.. :shock: .Een lekke warmtewisselaar? zou niet kunnen( mogen), dat er een klepje of een ander simpel apparaat stuk kan gaan in een ketel, dat snappen we. Maar juist het duurste onderdeel? :!:

Nou eerst maar eens met vakantie. :P . maar terug van vakantie....Juist eerste eens rustig op de site van Nefit :!: kijken en warempel: je hebt 15 jaar garantie op diezelfde warmtewisselaar( via je installateur !)
+ 2 uur arbeidsloon :D

Resultaat : een warme douche voor Nefit en mijn installateur, die onmiddelijk zijn verantwoording nam, zonder trukendoos, of andere KPN T-mobile streken

:D :D :D Nefit !!! een dikke 10 en warme douche

wolk4life
Berichten: 149
Lid geworden op: 14 dec 2009 17:29
Locatie: oss

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door wolk4life »

en dat is spammen.... gemeld

monteurtje
Berichten: 106
Lid geworden op: 15 jul 2005 09:34

Re: Keuze CV kombi ketel

Ongelezen bericht door monteurtje »

de cw klasse staat niet voor het cv vermogen maar voor het tapwater vermogen dus het is grote onzin om te zeggen dat cw3 niet geschikt is voor een woning

Gesloten