LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Arke Klachtafhandeling
Arke Klachtafhandeling
op 18 -07 -2010 ben ik met Arke fly naar Fuerteventura gegaan om te beginnen was bij aankomst in Fuerteventura mijn koffer er niet! Is al heel vervelend. Toen ik naar de hostess van Arke ging vertelde zij mij doodleuk dat dat niet haar probleem was..... oke
Toen bij aankomst in het hotel bleek de vakantie nog erger te worden. Ik had all inclusive geboekt bij Arke dus alles was al betaald ook het eten.
Helaas was het eten in het hotel zo vreselijk dat ik hier maar 1 dag heb gegeten. Het eten was koud, rauw en niet vers. Gehakt was nog helemaal rood van binnen! Kan je dus erg ziek van worden en ik kreeg er ook meteen uitslag van.
Geklaagd bij de hostess maar zij kon hier niets aan doen !
Eenmaal thuis een klacht ingediend bij Arke heeft 10 weken geduurd voordat ik een brief kreeg met de tekst: Smaken verschillen wat de een rauw vindt is voor de ander normaal....
Er kon geen bewijs gevonden worden dat ik had geklaagd bij de hostess en niemand anders had volgens hun geklaagd over dit hotel.
Gebeld met de brief schrijfster dat het op internet volstaat met klachten overe het eten in dit hotel, maar ze zei dat op Arke.nl geen klacht stond dus op andere site's ging ze ook niet zoeken.
Ik vind dit echt abnormaal terwijl ik ook nog foto's had gestuurd van het eten.
Heb niet het gevoel dat mijn klacht serieus wordt genomen en zal er dan ook alles aan doen om mijn recht te krijgen.
Dit was trouwens mijn 3de vakantie met Arke maar ook de allerlaatse ik zal nooit meer reizen met Arke omdat er elke keer wat is en hun niets voor een gedupeerde reizer willen doen!!!!!
Toen bij aankomst in het hotel bleek de vakantie nog erger te worden. Ik had all inclusive geboekt bij Arke dus alles was al betaald ook het eten.
Helaas was het eten in het hotel zo vreselijk dat ik hier maar 1 dag heb gegeten. Het eten was koud, rauw en niet vers. Gehakt was nog helemaal rood van binnen! Kan je dus erg ziek van worden en ik kreeg er ook meteen uitslag van.
Geklaagd bij de hostess maar zij kon hier niets aan doen !
Eenmaal thuis een klacht ingediend bij Arke heeft 10 weken geduurd voordat ik een brief kreeg met de tekst: Smaken verschillen wat de een rauw vindt is voor de ander normaal....
Er kon geen bewijs gevonden worden dat ik had geklaagd bij de hostess en niemand anders had volgens hun geklaagd over dit hotel.
Gebeld met de brief schrijfster dat het op internet volstaat met klachten overe het eten in dit hotel, maar ze zei dat op Arke.nl geen klacht stond dus op andere site's ging ze ook niet zoeken.
Ik vind dit echt abnormaal terwijl ik ook nog foto's had gestuurd van het eten.
Heb niet het gevoel dat mijn klacht serieus wordt genomen en zal er dan ook alles aan doen om mijn recht te krijgen.
Dit was trouwens mijn 3de vakantie met Arke maar ook de allerlaatse ik zal nooit meer reizen met Arke omdat er elke keer wat is en hun niets voor een gedupeerde reizer willen doen!!!!!
Re: Arke Klachtafhandeling
Is Arke niet aangesloten bij de ANVR?
Ik denk dat u bij deze overkoepelende organisatie dan een klacht in kunt dienen. Stuur een kopie van uw klacht aan Arke en hun reactie mee, want het is van belang dat u laat zien dat u eerst Arke in staat heeft gesteld te reageren.
Ik denk dat u bij deze overkoepelende organisatie dan een klacht in kunt dienen. Stuur een kopie van uw klacht aan Arke en hun reactie mee, want het is van belang dat u laat zien dat u eerst Arke in staat heeft gesteld te reageren.
Re: Arke Klachtafhandeling
Ik zou denken dat je met een klacht over het eten niet bij de hostes moet zijn maar bij de hotel manager.Die kan er wat aan doen De hostes kookt het eten toch niet.
Re: Arke Klachtafhandeling
Heb ook bij het hotel geklaagd!
was vergeten dit erbij te zetten
was vergeten dit erbij te zetten
Re: Arke Klachtafhandeling
Darconya
Het is een prima zaak dat je hier andere consumenten wijst op de praktijken van deze firma. De andere consumenten kunnen dan beter en bewuster kiezen of ze wel of geen zaken willen doen met dit bedrijf.
Maxiem.
Het is een prima zaak dat je hier andere consumenten wijst op de praktijken van deze firma. De andere consumenten kunnen dan beter en bewuster kiezen of ze wel of geen zaken willen doen met dit bedrijf.
Maxiem.
Re: Arke Klachtafhandeling
De maxien is er ook weer met zijn standaard zinnetje.Als je niets nieuw hebt te melden hou dan je kop.Ben het beu steeds weer hetzelfde te lezen!!MAXIEM Berichttitel: Re: VDH schoorsteen & daktechniek zijn OPLICHTERS !! Geplaatst: 07 okt 2010 11:04
Reacties: 31
tesb
Het is een prima zaak dat je hier andere consumenten wijst op de praktijken van deze firma. De andere consumenten kunnen dan beter en bewuster kiezen of ze wel of geen zaken willen doen met dit bedrijfje.
Met vriendelijke groet,
MAXIEM Berichttitel: Re: Problemen met retourneren naar Wehkamp Geplaatst: 08 okt 2010 20:31
Reacties
jke Op zich heb je ongelijk en moet je de rekening gewoon betalen. Maar.................... toch vind ik het een prima zaak dat je hier de ********* praktijken weergeeft van dit bedrijf. Andere consumenten kunnen op grond daarvan dan beter en bewuster beslissen of ze wel of geen zaken willen doen me...
MAXIEM Berichttitel: Re: Arke klacht afhandeling Geplaatst: 08 okt 2010 18:02
Reacties: 5
Darconya
Het is een prima zaak dat je hier andere consumenten wijst op de praktijken van deze firma. De andere consumenten kunnen dan beter en bewuster kiezen of ze wel of geen zaken willen doen met dit bedrijf.
Maxiem.
Re: ontbijt Fletcher hotel
Twan72
Op zich een prima zaak, dat je waarschuwt voor deze gang van zaken. Andere konsumenten kunnen hier hun voordeel mee doen en bewuster besluiten dat ze wel of geen zaken willen doen met deze organisatie die deze praktijken er op na houdt.
Maxiem.
-
- Berichten: 164
- Lid geworden op: 22 feb 2007 22:13
Re: Arke Klachtafhandeling
@ Darconya
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig om welk hotel het hier gaat; kunt u dit nog even vermelden?
Dank!
Ik ben eigenlijk wel nieuwsgierig om welk hotel het hier gaat; kunt u dit nog even vermelden?
Dank!
Re: Arke Klachtafhandeling
U kunt toch nog naar de geschillencommissie reizen als u vindt dat Arke niet juist heeft gehandeld bij het afhandelen van de klacht? Zou ik gewoon doen.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=rei
Succes.
https://loket.degeschillencommissie.nl/ ... e&code=rei
Succes.
Re: Arke Klachtafhandeling
Als men klachten heeft ter plaatse dient men dit te melden bij de hostess. Echter, alleen melden is niet genoeg, u dient een reclamatieformulier in te vullen en zowel de hostess als u dienen het formulier te ondertekenen. In Nederland kunt u dan een klacht indienen bij de Touroperator en u dient het reclamatieformulier dan mee te sturen. U kunt dit teruglezen in de ANVR-Reisvoorwaarden onder het kopje klachten.
Indien u het niet eens bent met het 1e antwoord van de touroperator kunt u een niet-akkoord brief schrijven. Als er volgens u weer geen goed antwoord komt kunt u naar de Geschillencommissie, echter, zonder reclamatieformulier zal er weinig te bewijzen zijn omdat er dan, volgens de ANVR-Reisvoorwaarden geen melding is gemaakt/geregistreerd van de klacht.
Indien u het niet eens bent met het 1e antwoord van de touroperator kunt u een niet-akkoord brief schrijven. Als er volgens u weer geen goed antwoord komt kunt u naar de Geschillencommissie, echter, zonder reclamatieformulier zal er weinig te bewijzen zijn omdat er dan, volgens de ANVR-Reisvoorwaarden geen melding is gemaakt/geregistreerd van de klacht.
Re: Arke Klachtafhandeling
Daar is hij al meerdere keren op gewezen, maar hij gaat er gewoon lekker mee door.......sprookje schreef:De maxien is er ook weer met zijn standaard zinnetje.Als je niets nieuw hebt te melden hou dan je kop.Ben het beu steeds weer hetzelfde te lezen!!
Re: Arke Klachtafhandeling
Het Trosradarforum wordt helaas onvoldoende gemodereerd. Er wordt veel te laat en vaak willekeurig ingegrepen nmm.
Re: Arke Klachtafhandeling
Op verzoek!
Het gaat om Cay Beach Villa's in Caleta de Fuste ( Fuerteventura)
Het gaat om Cay Beach Villa's in Caleta de Fuste ( Fuerteventura)
Re: Arke Klachtafhandeling
Ik zit net even de eerste paar reacties op Zoover na te lezen over het eten in dit complex maar de meeste mensen zijn gewoon tevreden. Eten blijft toch een kwestie van smaakt blijkt wel. Ook bij een geschillencommissie reizen zult u zelden of nooit een vergoeding krijgen omdat u het eten niet lekker vond.
Re: Arke Klachtafhandeling
@ juistja
op zoover heb ik niet gelzen maar trip adviser.co.uk staat vol met klachten!
( rond juli )
op zoover heb ik niet gelzen maar trip adviser.co.uk staat vol met klachten!
( rond juli )
Re: Arke Klachtafhandeling
Donderdag 7 oktober zijn wij met ArkeFly vertrokken naar Turkije. Op de heenreis kun je 3 weken van tevoren online stoelen reserveren en inchecken, helemaal geweldig. Tegelijkertijd wordt gevraagd of je dezelfde stoelen voor de terugreis wilt reserveren: ja natuurlijk willen wij dat! We hebben 4 stoelen geboekt bij de nooduitgangen ivm extra beenruimte (15 euro per stoel per enkele reis = 120 euro totaal). Een dag voor vertrek bedacht ik me ineens hoe dat dan op de terugreis gaat: je hebt geen instapkaarten en hoe weten de Turken dat wij voor die stoelen betaald hebben? Dus Arke(Fly) gebeld: geen probleem, het computersysteem geeft in Bodrum aan dat wij die stoelen geboekt hebben. Nou helemaal voor elkaar dus!
Afgelopen donderdag 14 oktober checken wij in op het vliegveld in Bodrum en wat gebeurt er? We krijgen 4 stoelen in het middengedeelte i.p.v. onze duurbetaalde stoelen bij de nooduitgang. De Turkse incheckbalie meldt dat zij dit probleem steeds hebben, zij beschikken niet over het computersysteem van ArkeFly en krijgen alleen een passagierslijst met daarop de stoelreservering (die niet klopt met het computersysteem). Aan boord gelijk navraag gedaan bij de purser. Het blijkt dat er een ander toestel is ingezet en onze gereserveerde stoelnummers zijn in dit toestel niet bij de nooduitgang.... Belachelijk dat dit dan niet 'automatisch' wordt aangepast, je betaalt er toch voor? Bovendien moet je het bewijs van de reservering meenemen op de vlucht. Toen wij haar vroegen of de mensen bij de nooduitgang die plekken gereserveerd hadden en het bewijs bij zich hadden, zei ze: daar heb ik niets mee te maken.
We dienen dus een klacht in bij ArkeFly, ben benieuwd!
Afgelopen donderdag 14 oktober checken wij in op het vliegveld in Bodrum en wat gebeurt er? We krijgen 4 stoelen in het middengedeelte i.p.v. onze duurbetaalde stoelen bij de nooduitgang. De Turkse incheckbalie meldt dat zij dit probleem steeds hebben, zij beschikken niet over het computersysteem van ArkeFly en krijgen alleen een passagierslijst met daarop de stoelreservering (die niet klopt met het computersysteem). Aan boord gelijk navraag gedaan bij de purser. Het blijkt dat er een ander toestel is ingezet en onze gereserveerde stoelnummers zijn in dit toestel niet bij de nooduitgang.... Belachelijk dat dit dan niet 'automatisch' wordt aangepast, je betaalt er toch voor? Bovendien moet je het bewijs van de reservering meenemen op de vlucht. Toen wij haar vroegen of de mensen bij de nooduitgang die plekken gereserveerd hadden en het bewijs bij zich hadden, zei ze: daar heb ik niets mee te maken.
We dienen dus een klacht in bij ArkeFly, ben benieuwd!
Re: Arke Klachtafhandeling
Simpel boek volgende keer gewoon confort class dan krijg je altijd stoelen met meer beenruimte en is er nooit een probleem.Arke zal je die armzalige 15 euro pp wel teruggeven zeker.
Re: Arke Klachtafhandeling
Op zoover staan juist positieve reacties.
En ja, wat de een heerlijk vindt, vindt de ander niet te eten. Smaken verschillen.
En er is altijd wel iets bij wat je lekker vindt. Er is zoveel keus.
En ja, wat de een heerlijk vindt, vindt de ander niet te eten. Smaken verschillen.
En er is altijd wel iets bij wat je lekker vindt. Er is zoveel keus.
Re: Arke Klachtafhandeling
Marina, kijk even op de website van Arkefly:
Kan mijn reservering gewijzigd of geannuleerd worden door de reisorganisatie?
Oplossing
Wegens operationele redenen is het mogelijk dat uw stoelnummer aan boord afwijkt van het nummer dat op uw bevestiging vermeld staat. Dit heeft echter geen invloed op het type stoel dat u geboekt hebt, waardoor ook geen recht is op terugbetaling of compensatie. Indien het niet mogelijk blijkt om u naar een gelijkwaardige stoel te verplaatsen, krijgt u het betaalde bedrag voor de stoelreservering via uw reisorganisatie terugbetaald.
Even contact met ze opnemen lijkt me....
Kan mijn reservering gewijzigd of geannuleerd worden door de reisorganisatie?
Oplossing
Wegens operationele redenen is het mogelijk dat uw stoelnummer aan boord afwijkt van het nummer dat op uw bevestiging vermeld staat. Dit heeft echter geen invloed op het type stoel dat u geboekt hebt, waardoor ook geen recht is op terugbetaling of compensatie. Indien het niet mogelijk blijkt om u naar een gelijkwaardige stoel te verplaatsen, krijgt u het betaalde bedrag voor de stoelreservering via uw reisorganisatie terugbetaald.
Even contact met ze opnemen lijkt me....
Re: Arke Klachtafhandeling
Er zijn altijd mensen die niet tevreden zijn over iets en vaak zijn dat mensen die zo proberen iets van hun duurbetaalde vakantie terug te verdienen met één of andere klacht.
Met reaktie als hieronder ga je geen kans maken om geld terug te krijgen,en zoals hieronder zijn er nog veel meer!
10-10-2010 Wij waren met 11 personen en hebben het prima naar ons zin gehad. Heerlijk groot zwembad met apart kinderbadje , ruime bungalow 's en goed eten , vooral het ontbijt was heerlijk . De hele dag kon je ijs krijgen en drinken zelf pakken . Ga zeker een keer spare-ribs eten , dit hoort bij het all-incl. Van de animatie was alleen de kinderdisco en het waterpolo leuk maar het strand en de winkels zijn vlakbij . Schoonmaak was goed , alleen 2 x per week handdoek wisselen is wat weinig.
4-7-2010 We zijn tien dagen in dit complex geweest. De bungalow was prima in orde (magnetron, koelkast, pannen, bestek etc.) maar bovendien was alles erg nieuw en schoon. Bediening in het hotel is uiterst vriendelijk. Wij hebben gekozen voor de all-inn formule. Die keuze was perfect. Het buffet was prima, goede kwaliteit eten en voldoende variatie. Ook was er tussendoor veel keuze aan snacks (die we overigens maar zelden namen omdat het gewone eten erg lekker was). Locatie is erg goed voor gezinnen met jonge kinderen. De transfer van het vliegveld naar de locatie duurt maar 15 minuten. Verder was er een mini-club en mini-disco en is de ligging van het complex rustig, terwijl je binnen een paar minuten in het drukkere dorpje kunt zijn. Binnen 2 minuten ben je bij het strand. Wij hebben een top-tijd gehad, en zouden zo weer gaan. Echt een aanrader.
30-7-2010 Bungalow schoon en netjes, personeel werkt hard, en staat voor je klaar, ook gek op de kinderen. Centrum klein maar gezellig. Strand 2 keuzes, links naar stenen...wel leuk, krabbetjes, zeesterren en slakjes zoeken! Rechts een stukje lopen richting winkelcentrum en dan heb je een prachtig zandstrand! Heerlijk!!! Wat je niet wordt verteld is dat je 1 x per week ala carte mag eten bij grill restaurant op de hoek, reserveren bij de receptie! Doen...prima spare-ribs!!! animatie voor ons prima kinderen vonden de kinderdisco erg leuk, 's avonds vaak nog een spelletje gedaan omdat we nog zo gezellig zaten. Eten was ook prima, veel keuze en vooral snacks,ook tosti's, bij het zwembad ideaal met de kinderen. Wij hebben het heerlijk gehad...o ja dierenpark Oasis is ook een aanrader!
Met reaktie als hieronder ga je geen kans maken om geld terug te krijgen,en zoals hieronder zijn er nog veel meer!
10-10-2010 Wij waren met 11 personen en hebben het prima naar ons zin gehad. Heerlijk groot zwembad met apart kinderbadje , ruime bungalow 's en goed eten , vooral het ontbijt was heerlijk . De hele dag kon je ijs krijgen en drinken zelf pakken . Ga zeker een keer spare-ribs eten , dit hoort bij het all-incl. Van de animatie was alleen de kinderdisco en het waterpolo leuk maar het strand en de winkels zijn vlakbij . Schoonmaak was goed , alleen 2 x per week handdoek wisselen is wat weinig.
4-7-2010 We zijn tien dagen in dit complex geweest. De bungalow was prima in orde (magnetron, koelkast, pannen, bestek etc.) maar bovendien was alles erg nieuw en schoon. Bediening in het hotel is uiterst vriendelijk. Wij hebben gekozen voor de all-inn formule. Die keuze was perfect. Het buffet was prima, goede kwaliteit eten en voldoende variatie. Ook was er tussendoor veel keuze aan snacks (die we overigens maar zelden namen omdat het gewone eten erg lekker was). Locatie is erg goed voor gezinnen met jonge kinderen. De transfer van het vliegveld naar de locatie duurt maar 15 minuten. Verder was er een mini-club en mini-disco en is de ligging van het complex rustig, terwijl je binnen een paar minuten in het drukkere dorpje kunt zijn. Binnen 2 minuten ben je bij het strand. Wij hebben een top-tijd gehad, en zouden zo weer gaan. Echt een aanrader.
30-7-2010 Bungalow schoon en netjes, personeel werkt hard, en staat voor je klaar, ook gek op de kinderen. Centrum klein maar gezellig. Strand 2 keuzes, links naar stenen...wel leuk, krabbetjes, zeesterren en slakjes zoeken! Rechts een stukje lopen richting winkelcentrum en dan heb je een prachtig zandstrand! Heerlijk!!! Wat je niet wordt verteld is dat je 1 x per week ala carte mag eten bij grill restaurant op de hoek, reserveren bij de receptie! Doen...prima spare-ribs!!! animatie voor ons prima kinderen vonden de kinderdisco erg leuk, 's avonds vaak nog een spelletje gedaan omdat we nog zo gezellig zaten. Eten was ook prima, veel keuze en vooral snacks,ook tosti's, bij het zwembad ideaal met de kinderen. Wij hebben het heerlijk gehad...o ja dierenpark Oasis is ook een aanrader!