LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ziggo Beeld valt weg

Hier kan je jouw mening kwijt over (digitale) televisie.
jwstolte
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:30

Ziggo Beeld valt weg

Ongelezen bericht door jwstolte »

Hallo allemaal,
We hebben al lange tijd ziggo digitale televisie in onze televisie zitten(sony bravia)
ik heb meerdere keren gebeld om het probleem op te lossen, aangezien lke keer savonds het beeld weer weg valt, en dan is alleen analog maar weer beschikbaar.
we hebben 100den oplossingen gekregen, maar niks hielp.
uiteindelijk was het antwoord:
we kunnen niks meer voor u doen, het ligt aan het bereik!
lekkere klantenservice!

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo Beeld valt weg

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

jwstolte schreef:Antwoord met een citaat Bericht Geplaatst: 16 okt 2010 20:24
uiteindelijk was het antwoord:
we kunnen niks meer voor u doen, het ligt aan het bereik!
Wat wordt er bedoeld met, ligt aan het bereik? heeft de klantenservice nog een duidelijkere uitleg gegeven? Wat voor foutmelding krijgt je op de tv als het weg valt?

jwstolte
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:30

Re: Ziggo Beeld valt weg

Ongelezen bericht door jwstolte »

Dat er geen goede ontvangst is in de buurt waar ik woon.
ik vind dit een belachelijk antwoord want mijn buren hebben gewoon normaal televisie en boven ook.

Ziggo Webteam Jelle
Berichten: 117
Lid geworden op: 13 jul 2009 14:25

Re: Ziggo Beeld valt weg

Ongelezen bericht door Ziggo Webteam Jelle »

Het beste wat je zou kunnen doen is even op de volgende site kijken of op deze site een vergelijkbaar probleem staat welke overeen komt: http://www.kabelkeur.nl/

Ons signaal is zo afgesteld dat er maximaal 10 meter kabel tussen de hoofdaansluiting en decoder/tv mag zitten. Is dit meer, dan wordt het signaal te veel verzwakt. De 10 meter telt wel voor alle kabels bijelkaar opgeteld, dus als er een splitter tussen zit om 1 tv in de woonkamer te kunnen gebruiken en 1 tv op een slaapkamer dan mogen de kabels bijvoorbeeld niet langer dan 5 meter per stuk zijn, in ieder geval, bij elkaar opgeteld, in totaal niet langer dan 10 meter.

Mocht dit bij jou niet het geval zijn, dus de kabel is korter dan 10 meter dan kunnen we een monteur langs sturen. Stuur dan even een PM naar mij met uw postcode + huisnummer en telefoonnummer waarop u bereikbaar bent.

jwstolte
Berichten: 12
Lid geworden op: 04 aug 2008 19:30

Re: Ziggo Beeld valt weg

Ongelezen bericht door jwstolte »

Hallo,
Ik begrijp niet precies wat u bedoelt met het aantal meters aan kabel.
We hebben namelijk de digitale kaart in de televisie zelf zitten. Meters kabels lopen er eigenlijk dus niet.
Als ik nu de tv aanzet, doet nederland 1,2,3 het altijd en de rest ook, maar vaak na een paar minuten doen ze het ineens niet meer, behalve 1,2,3 dan.

Groeten,
bedankt voor je antwoord!

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: Ziggo Beeld valt weg

Ongelezen bericht door jlthkoch »

jwstolte schreef:Hallo,
Ik begrijp niet precies wat u bedoelt met het aantal meters aan kabel.
We hebben namelijk de digitale kaart in de televisie zelf zitten. Meters kabels lopen er eigenlijk dus niet.
Als ik nu de tv aanzet, doet nederland 1,2,3 het altijd en de rest ook, maar vaak na een paar minuten doen ze het ineens niet meer, behalve 1,2,3 dan.

Groeten,
bedankt voor je antwoord!
Hij bedoeld het aantal meters coax-kabel tussen de kabel-aansluiting op de muur en de aansluiting op de decoder of in uw geval de aansluiting op de tv. Met andere woorden: Staat uw TV meer dan 10 meter van de kabel-aansluiting op de muur of heeft u een coax-kabel tussen de muur en de tv lopen die langer is dan 10 meter.

Ziggo-webteam_Alex
Berichten: 95
Lid geworden op: 09 jun 2010 15:36

Re: Ziggo Beeld valt weg

Ongelezen bericht door Ziggo-webteam_Alex »

Hallo jwstolte,

Het laatste antwoord klopt inderdaad. Probeert het volgende eens:

In uw woning komt onze hoofdaansluiting binnen. Afhankelijk van uw situatie is dat in de woonkamer of in de meterkast. Hierop kunt u de tv en het modem van Ziggo aansluiten.

Sluit u nu enkel de tv eens aan op deze aansluiting waar u de storing op heeft. Met een coax kabel die niet langer is dan 5 tot max 10 meter. Is uw probleem dan ook opgelost? Zo niet. Op http://www.kabelkeur.nl/ kunt u Coax kabels kopen die het kabel keurmerk hebben. Als u de tv met zo'n kabel aansluit is het dan beter?

Met vriendelijke groet,
Ziggo webteam Alex

Gesloten