LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Dani 73
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2010 08:14

Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door Dani 73 »

July 2010 kwam eindelijk onze nieuwe bank, wat waren we blij, maar toen ze de bank kwamen bezorgen begon de ellende al. Naden scheef gestikt, hoofdleuning die omhoog kunnen zit ruim 3 cm verschil in kwa hoogte met de andere hoofdsteunen. En de Poot onder de bank zit een kier van 2 cm in.
na veel gebel met Montel, kwam er een monteur voor beoordeling, na deze kwam er nog een onafhankelijke monteur om te kijken, conclusie: bank ziet er naar omstandigheden goed uit ( conform de handwerk van de bank), en mevrouw als u even een kwartiertje poft aan de bank ziet het er weer goed uit!! Wat een Schande.

Na weer een telefoon kwamen ze met veel moeite de bank ophalen om na te kijken, 6 weken verder, bank komt terug, niks aan de bank gedaan, extra schade aan bank wat ze hebben geprobeerd weg te poetsen, en overal zwarte vegen op. Ik weer boos montel gebeld, na1 week verder worden we opgebeld, conclusie, ze erkennen dat er wat schoonheidsfoutjes aan de bank zit maar conform dat de bank handwerk is, doen ze er niks aan.

Ik heb al gezegt kom de bank maar ophalen en geef mijn geld terug want het is geen gezicht, maar dat doen ze niet, maar ze willen me ook niet tegemoet komen met een nwe bank!!

Wat moet ik nu doen? ik denk dat ik tros radar maar een mailtje ga sturen...

Groetjes

IkWilbert
Berichten: 39
Lid geworden op: 04 sep 2007 21:17

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door IkWilbert »

Heb al vele banken bij montel gekocht, het zijn mooie banken met behoorlijke concurerende prijzen. Het is vervelend dat u negatieve ervaringen heeft met deze firma maar om er nou nooit meer een bank te kopen :wink:

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

maar conform dat de bank handwerk is, doen ze er niks aan
Had het showroom model vergelijkbare onvolkomenheden?

Handwerk of niet, je hebt gewoon recht op een deugdelijk product.
Geef Montel schriftelijk (dossiervorming!) nog 1 kans om problemen op te lossen, danwel bank te vervangen. Geef aan dat bij uitblijven reactie binnen 2 weken, of wederom een afwijzing van het service verzoek, je naar de geschillencommissie stapt om de werkwijze van Montel te laten toetsen.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Als er een onafhankelijke monteur is geweest die de klacht ook afwijst dan zal het ook wel niet veel zijn. Waarschijnlijk letten ze ook op de prijs/kwaliteit verhouding, deze zal wel goed zijn.

Dani 73
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2010 08:14

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door Dani 73 »

Het showroommodel zag er tiptop uit, Als ze ons van te voren hadden verteld dat er "wat oneffenheden" aan de bank zat dan had ik deze bank niet gekocht, deze bank kost 2599,00 euro en dan verwacht ik wel dat het goed is. De prijs/ kwaliteit verhouding is niet naar behoren.

Montel heeft ook erkend dat er idd "schoonheidsfoutjes" aan de bank zitten maar dit wuiven ze weg onder de noemer handwerk.
Het is echt geen gezicht als die hoofdsteunen omhoog staan, en zoveel verschil in hoogte zit.

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

Als er een onafhankelijke monteur is geweest.....
Als montel zelf een monteur stuurt, is die onafhankelijkheid natuurlijk ver te zoeken....

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Als er een onafhankelijke monteur is geweest.....
Als montel zelf een monteur stuurt, is die onafhankelijkheid natuurlijk ver te zoeken....
Dat kan wel wanneer ze een servicebureau inschakelen.

En de ervaring leert dat deze wel objectief een mening kunnen vormen. Vaktechnisch zijn de meesten goed opgeleid (uitgezonderd een paar groentjes).

Dani 73
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2010 08:14

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door Dani 73 »

er is een monteur van montel geweest en een onafhankelijke monteur,die wel vaker dingen doet in opdracht van, en die vertelde ons dat dit al de 3e bank is met deze klachten.
Maar de monteurs die bij ons zijn geweest waren niet echt ok. ze konden niet eens een poot beter vast zetten, uuh hoort zo zeiden ze terwijl die andere 3 poten er zo strak tegen aan zitten

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door poespas »

Leuk en aardig om te zeggen het is handwerk, maar is dat ook verteld voor aankoop. Is er verteld dat er zulke oneffenheden (foutjes) in kunnen zitten. Staat het misschien zwart op wit. Zo niet, dan niet mauwen Montel, jullie moeten gewoon een bank leveren zoals bedoelt bij aankoop.

Neem contact op met de belbus van Kassa.

Dani 73
Berichten: 4
Lid geworden op: 17 okt 2010 08:14

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door Dani 73 »

Bedankt voor de tip! Ga ik zeker ff doen.
Is ons idd niks verteld bij aankoop, als ze dat zouden doen dan
had ik deze bank nooit gekocht. En de service is zo slecht, ze zouden afgelopen vrijdag terug bellen en tot op heden
nog niet gebeld. Ik hun gebeld maar ze houden de boot af. Morgen maar weer bellen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door crazyme »

poespas schreef:Leuk en aardig om te zeggen het is handwerk, maar is dat ook verteld voor aankoop.
Logisch verstand lijkt mij voldoende. Banken worden nu eenmaal niet door robots gemaakt. Toch ?

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door poespas »

Het is gewoon een kul verhaal van de bovenste plank, en Montel probeert gewoon zijn verantwoordelijkheid af te schuiven.
Nu staan ze mooi te kijk hier :idea:

16again
Berichten: 16221
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door 16again »

Banken worden nu eenmaal niet door robots gemaakt.
Helaas ook niet meer door echte ambachtslieden

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door crazyme »

16again schreef:
Banken worden nu eenmaal niet door robots gemaakt.
Helaas ook niet meer door echte ambachtslieden
Dat ligt aan de fabriek. De fabrieken waar ik mee werk worden de banken wel gemaakt door echte vaklieden.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door Jannes22 »

Dat ligt ook aan de prijs van de bank. Wil je tegenwoordig ambacht? Dan betaal je er ook voor.

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door poespas »

Zo goedkoop vind ik de bank anders niet. Voor die prijs mag je wel iets verwachten.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door crazyme »

poespas schreef:Zo goedkoop vind ik de bank anders niet. Voor die prijs mag je wel iets verwachten.
Dat is waar.

Echter, het onmogelijke verwachten kan ook niet. En dat blijft altijd subjectief.
zonder foto's is daar op een forum geen oordeel over te geven.

Jannes22
Berichten: 229
Lid geworden op: 05 jan 2009 16:22

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door Jannes22 »

poespas schreef:Zo goedkoop vind ik de bank anders niet. Voor die prijs mag je wel iets verwachten.

Ligt eraan hoeveel bank de ts hiervoor gekregen heeft. Voor een 3 zitter is het een hoog bedrag, voor een complete hoekbank met hoofdsteunen en longchair in het leer weer niet..

poespas
Berichten: 298
Lid geworden op: 10 feb 2009 15:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door poespas »

Yep dat is ook weer waar. Wat de een normaal vindt, kan een ander over vallen.

klussert
Berichten: 23
Lid geworden op: 24 feb 2009 22:18

Re: Koop nooit een bank bij Montel!!!!

Ongelezen bericht door klussert »

Wij hebben een bank van montel, en ik moet zeggen dat het prima is. Wel moet je het in perspectief zetten voor wat je krijgt, er zit natuurlijk wel een prijs kwaliteit verhouding in. Het is geen hoge kwaliteit maar het is waar voor je geld. Ook vind ik de behandeling in de winkel niet verkeerd, heb het veeeeel slechter meegemaakt helaas. De keuken divisie van De Mandemakers Groep is een stuk "doortastender" dan de meubel divisie... (zie de topics onder keukens maar)
Laat ze het oplossen, schrijf desnoods een briefje aan de divisie directeur Wim Pijper en dan komt het hopelijk goed.
Succes...

Gesloten