LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wie helpt mij op weg?

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Wie helpt mij op weg?

Ongelezen bericht door Marlein »

Beste allemaal,

Na meer dan een jaar hier geneust te hebben, willen we nu echt aan de slag. Een jaar geleden waren de omstandigheden anders dan nu. Door aankoop van extra verdieping bij ons huis, zullen de keukenplannen soberder moeten zijn. Daar waar ik eerst richting bulthaupt of siematic zat te kijken, moet nu het prijsplaatje drastisch omlaag. Ik ben het spoor wel bijster, daarom mijn vraag aan jullie of jullie een goede keukensuggestie hebben.

Wij zoeken het volgende:

Aanrecht met spoelbak 2,3 lang, eronder Quooker of daaldrop en vaatwasser, alleen laden.
Bovenklepkasten verdeeld over 3 meter lengte.

Aanrecht 1,50 lang inbouw 3 kookpitten eronder laden.
Boven klepkasten met circulatieafzuigkap.

Hangend blok met miele koffie, hogedrukstoom, combimagnetron en combistoomoven, nishoogte 45 cm.

Blok met hoge koel/vriescombi en daarnaast 2 x een apothekerskast breedte 40 cm.

Aanrechtblad of rvs, dunne opleglaag, of corian.
Uitstraling van de keuken moet straks zijn, geen randen en greeploze laden en deuren. Eventueel uitgerust met servodrive van Blum. Ivm stoomovens geen foliedeuren maar gelakt. Lijkt me.

Wie kan mij met bovenstaande elementen suggestie geven voor een strakke robuuste keuken in het onderste middelsegment? EN wie heeft een link voor een makkelijke keukenplanner waar je een werkelijk vrije ruimte kan opmaken, aangezien onze keuken, alleen maar inspringende en schuine muren heeft.

dank alsvast voor jullie suggesties.

Marlein

Roeltej
Berichten: 80
Lid geworden op: 26 feb 2007 20:45

Re: Wie helpt mij op weg?

Ongelezen bericht door Roeltej »

Afgelopen vrijdag in Kortrijk gezien op Interieur 2010, een grote deur waar je apparaten achter kunnen, klik voor filmpje.

Vond dat wel een erg mooie oplossing, er zit een koof ter grootte van die deur in de muur ernaast, met een magneetkoppeling, zodat de deur ook echt open blijft.

Ik weet alleen niet of een beetje keukenboer zoiets kan leveren.

Marlein
Berichten: 47
Lid geworden op: 12 dec 2007 12:40

Re: Wie helpt mij op weg?

Ongelezen bericht door Marlein »

Dank voor reactie. Is echter totaal niet wat ik zoek. Wel mooi.
De Miele apparaten worden zwevend hangend opgehangen, ivm laden op de haakse hoek en (l-opstelling) en het ruimtelijk effect.

Qua keukenplanner, zoek ik een ander programma dan van Ikea. Daar kan ik alleen maar rechte ruimtes tekenen, geen schuine muren.

PKRussel
Berichten: 24
Lid geworden op: 23 jul 2010 11:59

Re: Wie helpt mij op weg?

Ongelezen bericht door PKRussel »

Sommige keukenzaken maken een 3d tekening en geven die mee. Waarom gaat u gewoon niet naar een keukenzaak?

Gesloten