LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte ervaring met FotoSG

Hier kan je jouw mening ventileren over diverse producten.
Bienelien
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 11:37

Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Bienelien »

Ik heb eind april 2010 een witte achtergrond rol papier voor in mijn fotostudio besteld.Het product was op voorraad en ik heb meteen het geld overgemaakt.
Na een week niets gehoord te hebben heb ik een een mail gestuurd waarin ik gevraagd heb wanneer de rol geleverd zou worden.Ik kreeg een mail terug dat ze dast iet wisten omdat de rol al opgestuurd zou moeten zijn en er een probleem was bij de leverancier.Dit zou uitgezocht worden.
Niets gehoord weer een mail gestuurd mail terug excuses heel vervelend we gaan er achteraan.Weer niets gehoord toen heb ik gebeld die mevrouw verteld mij dat ze moesten uitzoeken met de leverancier.Ik zei toen dat dat niet mijn probleem was en dat ze mij gewoon een nieuwe rol konden toesturen en op zijn minst mij de keus zou kunnen laten wil ik wachten of wil ik mijn geld terug.
Nou zei de mevrouw zegt u het maar.Ik zei ik wil mijn geld terug omdat ik geen vertrouwen heb in uw bedrijf.Ik heb een bedrijf en heb de rol gewoon nodig.
Dan moet u een mail sturen met een verzoek om teruggave.Dat heb ik meteen gedaan. Na een week niets gehoord te hebben heb ik een mail gestuurd,op de site staat dat je binnen 30 dagen je geld terug krijgt daar ben ik het niet mee eens omdat het mijn geld is en Fotosg hun afspraken niet nakomen,in de mail heb ik gezegd dat ik binnen een week mijn geld terug wil .
Ik kreeg precies na een week een mail met daarin de zin het geld is overgemaakt.Tot op heden is dit nog niet gebeurd.
De vorige bestelling die ik gedaan heb bij ze heeft ook wat problemen opgeleverd echter hebben ze wel ,al is het veels te lang geleverd.
Een jaar of 2 heb ik al mijn studio apparatuur daar besteld en is er geen probleem geweest.
Wat kan ik nu het beste doen ? Ik weet dat er meer fotografen klachten hebben over deze winkel.
Kan ik mijn rechtsbijstand verzekering hier opzetten ?
Vast bedankt!
Sabine

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als in de algemene voorwaarden staat dat u uw geld binnen 30 dagen terug krijgt, dan is dat zo.
Een rechtsbijstandsadvocaat kan daar niets aan veranderen.
Door een product bij de winkel te bestellen bent u akkoord gegaan met de voorwaarden, dus zult u nu moeten wachten.

Bienelien
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 mei 2010 11:37

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Bienelien »

Bedankt voor je reactie.
En hoe lang kan ik wachten ? Ik heb dinsdag een mail gekregen waarin staat het geld is aan u overgemaakt ik heb dit geld nog niet ontvangen.
Geld dan ook de 30 dagen ?
En het is hun fout dat er niet geleverd is niet mijn fout dus zij komen hun leveringen en afspraken niet na dan moet ik ook 30 dagen wachten op mijn geld ?

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Als zij zeggen dat op 25 mei het geld is overgemaakt, mag u nu inmiddels wel verwachten dat het geld op uw rekening staat.
Daar zou ik nog wel even een telefoontje aan wagen als ik u was.

NLPIX
Berichten: 1
Lid geworden op: 03 aug 2010 23:15

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door NLPIX »

Hallo Bienelien,

ik zag je bericht over je ervaring met FOTOSG. Ik wil graag weten hoe het afgelopen is, daar wij nu in dezelfde situatie verkeren.

Groet Ineke

frank_63
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2010 13:40

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door frank_63 »

Hetzelfde verhaal hier.

Ik heb eind april voor 2000 euro spullen besteld en betaald. Veel daarvan was op voorraad maar niet alles. Toch heb ik tot op heden heb ik nog helemaal niets ontvangen. Je zou denken dat ze je op de hoogte houden van de mogelijke leverdatum maar helaas, dat is niet het geval. En op de website staat de order in bestelling, al maanden.

Telefonisch zijn ze lastig bereikbaar en op diverse mails van de afgelopen weken heb ik nog geen enkele reactie ontvangen. Ook op mijn verzoek om het geld zsm terug te storten is nog niet gereageerd.

pplantje
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 aug 2010 10:57

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door pplantje »

Ook hier zelfde ervaring! Heb nog nooit zo'n klantontvriendelijk bedrijf meegemaakt.
Eerst moet je bellen om ze erop te wijzen dat je al een week geleden hebt betaald, dan ineens kan er wel een order naar de leverancier worden gestuurd. Weer een weeek later blijkt er weer niets te zijn gebeurd. Als je dan je ongenoegen uit, kan je nog een grote bek krijgen en wordt er een houding aangenomen van: u bent zo stom om onze regels niet te snappen. Nou ik begrijp ze wel, lekker rente trekken van het geld van de klanten. Ik heb nu mijn bestelling geannuleerd en ja dat zou ik binnen 30 dagen retour krijgen. Maar dat verbaasd mij ook niets, snel zijn ze niet. Ik wacht keurig de 30 dagen af, als ik het dan niet heb breekt de hel los. Ik heb bevriende juristen en die willen graag voor mij iets doen.

Ik houd jullie op de hoogte. Nu ga ik mijn bestelling maar doen bij een winkel die wel levert (en vaak nog binnen 24 uur!)

Noooit meer FotoSG!

butterlin
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2010 15:50

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door butterlin »

Ook hier. Een zeer NON service gericht bedrijf. Communiceren niet, reageren niet op mail en aan de telefoon krijg je een mevrouw die verre van klantvriendelijk is. Als je al niet boos bent omdat de bestelling er maar niet door komt (status in afwachting van betaling, terwijl je al ruim een week geleden betaald hebt) zorgt zij ervoor dat je nog veel bozer wordt. In plaats van meegaan en LUISTEREN naar de klant gaat zij er tegenin en vindt zij de praktijken (niet terugbellen en niet op je mail reageren (terwijl je met nadruk om een antwoord vraagt) vindt zij normale bedrijfsvoering. Zij is voor mij het gezicht van de winkel met deze wetenschap zal ik nooit en te nimmer meer iets bestellen bij FotoSG!!.

anouk

frank_63
Berichten: 5
Lid geworden op: 30 jul 2010 13:40

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door frank_63 »

Ondertussen is het 29 augustus 2010 en heb ik mijn vooruit betaalde bestelling van april nog steeds niet binnen. Al 3 keer een mail gestuurd dat ik de bestelling wil annuleren maar daar krijg ik geen enkele reactie op. En uiteraard mijn geld ook nog niet terug (2000 euro.....) en de bestelling blijft gewoon vrolijk in behandeling staan.

Als je belt (en als er wordt al opgenomen) krijg je te horen dat de bestelling die week binnen komt en dat annuleren nooit een probleem is. Een reactie via de mail krijg je alleen ten tijde van een bestelling. Als klant wordt je niet serieus genomen, zelfs niet als je dus een redelijk serieus bedrag besteld.

Nog nooit zo een waardeloze (online) winkel tegen gekomen als FotoSG uit Harlingen.

Timbo0
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 sep 2010 18:44

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Timbo0 »

Tot mijn grote schrik lees ik hier echt zoveel dezelfde verhalen.

Heb een bestelling gedaan bij FotoSG op 28 juni 2010. Waarom bij hun? De website ziet er betrouwbaar uit, net zoals wat recenties die ik gelezen heb omdat ik me wat verdiepte in mijn aankoop (helaas dus niet diep genoeg). Het geld aanbetaald en toen ging het al mis. Ik moest er achteraan bellen of mijn geld wel was binnengekomen, en ja hoor, na een week was het binnen. Bestelling zou binnen 2 dagen geleverd worden, want was op voorraad. Ineens een mail dat het product niet op voorraad was, en dat het met een week zou komen. Na ruim 1,5 week maar eens gebeld.. nee het zou pas 26 juli binnenkomen. ik kon niet wachten ivm wat zaken, en dus order geannuleerd. Netjes telefonisch, en ook per mail. Zowel zoals het in de Faq's staat, als met gewone email. Geen reactie meer....
Na ondertussen een keer of 8 gebeld te hebben.. zit ik nog steeds op mijn geld te wachten. De 30 dagen termijn is ver verstreken! Volgens de steeds vriendelijke vrouw moest het uiterlijk vorige week op de rekening staan (nog steeds te laat) en nog niets.

Nu ik dit allemaal lees weet ik beter. Het zijn gewoon oplichters. Ze schijnen vanuit een woonhuis te handelen. Vroeger hadden ze spullen op voorraad.. nu denk ik neit meer. Denk dat ze het geld ook verpatst hebben.. maar ik wil het niet somber inzien. In ieder geval... ik ga aangifte tegen ze doen. En waarschijnlijk ook eens langsrijden om te kijken of ik zo verhaal kan halen.

Er zijn genoeg andere die wel betrouwbaar zijn, maar waar de site er misschien minder uit goed uit ziet. Ikzelf heb mijn product bij Benel B.V. gekocht.. aanbetaald en binnen 2 dagen geleverd gekregen.. Super die service.. en zoals het hoort!

Dimitri1986
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2010 12:36

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Dimitri1986 »

Hier nog een! :idea:

Ik heb op 2-03-2010
een bestelling gedaan bij FotoSG van een totaal bedrag van
€377.00
Ik heb toen gelijk 1 item al gekregen maar de rest zou op nalevering komen.

na een maand gewacht te hebben ben ik toch maar eens gaan bellen met hun waar de rest van mijn spullen bleven.

Ze vertelde mij toen dat ze nu pas spullen in de fabriek gaan maken als de bestelling geplaatst is dus dat het daarom zo lang duurt.

In de maand Juni vond ik het weer veel te lang duren dus heb ik maar weer gebeld.
Toen vertelde ze mij dat ze verwachten dat het binnen 1 maand geleverd wordt.
Met goede geduld weer gewacht.

Maar toch duurde het weer te lang dus afgelopen week weer gebeld.
Ze vertelde toen dat het deze week verzonden werd!

Maandag kreeg ik dus ook een mail dat mijn bestelling is verzonden maar wel stond deze regel in de mail:
Er is opdracht gegeven voor verzending van uw order, hiervan ontvangt u geen trackingnummer en kan de volgende dag bij u worden aangeboden

Ik vond het al vreemd dat er geen trackingnummer bij zat
maar met goede hoop toch verwacht dat ik iets zou binnen krijgen
Maar helaas nog steeds niks binnen!

Nu probeer ik hun te bellen met de vraag waar alles blijft maar hun zijn telkens in gesprek!

Nu ben ik dus erg bang dat het bedrijf failliet gaat.
hoe ik hier op kom is omdat er op 2 foto forums er meerdere mensen zitten te wachten op hun spullen
of op terug gave van hun geld maar ook hun horen niks meer van het bedrijf.
(zie hier boven)


Dimitri

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Het gaat inderdaad niet zo goed met FotoSG, leveringen duren lang omdat het bedrijf zelf onvoldoende middelen heeft om producten in te kopen. Dit ligt niet aan de merken of leveranciers.
Advies is om voor Falcon Eyes en Linkstar producten om de Nederlandse importeur hiervan te achterhalen en met hen tot een oplossing te komen.
N.B. indien al betaald is aan FotoSG is het niet mogelijk om via hen je geld terug te krijgen.

agpoppe
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 sep 2010 15:53

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door agpoppe »

Ook ik heb helaas wat besteld bij FotoSG.
Na de bestelling direct het geld overgemaakt maar de status op de website bleef wacht op betaling. Na gebeld te hebben vertelde men dat er ingebroken was en dat de computers gestolen waren (vreemd dat de web site het nog deed) maar men zou de spullen snel versturen. Een dag later was de status bijgewerkt naar betaling ontvangen en in behandeling. Na een week maar weer eens mailen maar geen reactie. Dan maar bellen maar er werdt niet opgenomen (lijn leek in gesprek). Dus maar weer mailen zowel via het email adres als via het contact formulier op de site maar je raad het al geen reactie. Toen maar gaan googlen, en als je op fotosg zoekt dan vindt je heel veel verhalen waar je niet vrolijk van wordt... Op tweakers vondt ik een ander telefoonnummer maar hier krijg je het andwoord apparaat van fotoSG.

Ik ben benieuwd of dit nog goed gaat komen maar na twee maanden heb ik niet zo veel vertrouwen meer..

zamenvatting: koop NOOIT bij Fotosg!!!!

spryteboii
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2010 15:22

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door spryteboii »

Ook bij mij gaat het niets beter.
Half Juli van dit jaar een lampenset gekocht en direct betaald via IDeal. Daar kreeg ik toen eerst al geen bevestiging van. Ik heb er enkele telefoontjes aan moeten besteden om dat rond te krijgen. Gewacht tot begin September zonder ook maar iets te horen. Toen ben ik gaan bellen. Kennelijk met het geluk er steeds door te komen. De eerste dame zei dat de andere dame (die van de email) er niet was, maar ik zou de volgende dag bericht krijgen. Dit gebeurde echter niet ,dus aan het einde van die bewuste dag opnieuw gebeld en weer een andere stem aan de telefoon, die verzekerde mij, dat ze het zouden uitzoeken en ik zou daar bericht van krijgen. Enkele dagen gewacht, maar weer geen bericht, op geen enkele manier.
Daarna heb ik opnieuw gebeld en een opnieuw andere stem aan de telefoon zei toen ineens dat het morgen binnen zou komen en dan direct uitgeleverd zou worden. Hier ben ik echter niet mee akkoord gegaan en ik heb de order laten annuleren. Gek genoeg had ik daar binnen 15 minuten wel een bevestiging van. Nu nog wachten op mijn geld, maar ik vrees nog steeds het ergste.

Gosse74
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 sep 2010 23:31

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Gosse74 »

Ik heb mij maar even geregistreerd. Ik ben lid van het fotoforum DutchPhotoZone.nl afgekort DPZ. In het kader van de problematiek rond FotoSG wil ik jullie graag attent maken op de volgende sites, alwaar men de ontwikkelingen nauwlettend op de voet volgt en waar enkele gedupeerden zich hebben gemeld.

http://dutchphotozone.com/viewtopic.php?f=43&t=64827

http://www.eosdigitaal.nl/forum/viewtop ... 26&t=62357

Purity-photography
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:25

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Purity-photography »

Ook ik heb problemen ondervonden met FotoSG.

Op 26 mei 2010 heb ik een flitsbuis besteld, deze was niet op voorraad. Dus heb een tijdje gewacht met vragen. Op 13-7-2010 kreeg ik de volgende reactie:
"Er is even wat onduidelijkheid geweest wat betreft deze flitsbuis. We hebben reeds 2 x een verkeerde binnen gekregen en op dit ogenblik zoekt onze leverancier uit welke flitsbuis u nodig heeft! Deze wordt deze week nog aan ons verzonden en verwachten we volgende week aan u uit te kunnen leveren.
Onze excuses hiervoor.
"

Na 2 weken weer een mail gestuurd, maar vanaf toen bleef het stil.... Afgelopen dinsdag (28-9-10) mijn bestelling op de door fotosg aangeduide wijze (mail naar administratie) geannuleerd. Ook hierop weer geen reactie en dus zojuist maar weer een mail op een ietwat dringendere wijze gestuurd.

Uit de vele berichten op internet blijkt het dus goed mis te zijn met FotoSG...Fluiten naar het geld zal het wel worden, maar zijn er geen instanties die hun website niet kan afsluiten zodat meer slachtoffers worden voorkomen?

danielladebie
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 okt 2010 21:09

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door danielladebie »

Net als jullie allemaal heb ik ook erg slechte ervaringen met FotoSG.
Het begon al met een bestelling die ik op de prof. beurs in maart besteld had. Daar heb ik maanden op moeten wachten en wel 10 telefoontjes en mailtjes aan gewaagd. Op een gegeven moment erg boos geworden, want elke keer kwam het bericht dat ze de producten niet konden leveren. Ik heb toen een vervangend product geeist. In mei opende ik mijn studio en MOEST gewoon een aantal producten hebben.
Dat heb ik gelukkig geleverd gekregen, al was het niet wat ik in eerste instatie in gedachten had, maar goed.
Het rare was, er zat geen pakbon bij en ik heb ook nooit een verrekening gekregen. De producten die ik er extra bijbesteld had zijn tot op heden toe nogsteeds niet binnen gekomen.... Dit is intussen dus ruim 6 maand geleden!!!

In juni ontplofte mijn linkstar 600 LS flitser, meteen gebeld en ze vertelde mij dat ik daar nog garantie op had en dat ik de flitser naar hun toe moest sturen. Dit heb ik aangetekend/ verzekerd gedaan. Gelukkig heb ik een bericht via e-mail gekregen dat ze de flitser ontvangen hadden en door zouden sturen naar de reparateur.
Ook daar hoorde ik 2 maanden niets op. Gemaild, geen reactie en dus weer gebeld. Zij hadden de lamp nog niet retour gekregen maar verwachte dit binnen 1 1/2 week. Ik ging met vakantie en vertelde hun dat ze de lamp na 23 augustus op konden sturen.
Uiteraard na mijn vakantie geen lamp. Dus weer een mail er geschreven en weer GEEN reactie op de mail. De telefoon gepakt en toen kreeg ik de melding dat de lamp morgen bij hun binnen kwam bij hun en dat ze deze meteen door zouden sturen.
Een week later nog geen lamp. Weer gebeld en toen kreeg ik de melding dat ze de lamp binnen hadden gehad, maar dat deze weer retour gezonden was omdat de lamp niet op vol vermogen werkte en de reparatie niet goed was uitgevoerd.
Ik vroeg ze toen waarom ze mij niet op de hoogte brachten van deze ontwikkelingen en waarom ze NOOIT op e-mails antwoord gaven. Ze hebben al mijn gegevens, als ik toch zo met mijn klanten om moet gaan, dat kan toch niet??Ze vertelde mij dat ze een inbraak hadden gehad en dat alles overhoop lag bij hun met excusses.

Dus ik goed gelovig, mij er maar weer bij neergelegd maar wel uitdrukkelijk gezegd dat ik nu binnen 2 weken de lamp retour verwacht. Ze gingen daar hun uiterste best voor doen en zouden zorgen dat de lamp prioriteit kreeg.

Nou, NIET DUS...
Intussen is het half oktober en ik heb een mail gestuurd en al 10x proberen te bellen, maar FotoSG is onbereikbaar.
Ik heb 2 telefoonnummers, 2 adressen, maar blijkbaar zijn ze van de aardbodem verdwenen.

Ik voel me zo belazerd en ik vind het zo oneerlijk. Ik ben een startende ondernemer en heb die lamp gewoon nodig. Ik kan het ook niet opbrengen om maar even een nieuwe aan te schaffen erbij.
Ik mis die extra 5e lamp gewoon in mijn studio. Een reparatie van een half jaar is toch absurt !!

Hopelijk krijgen we allemaal onze spullen waar we recht op hebben en die betaald zijn..

ingrid klasema
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 okt 2010 11:45

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door ingrid klasema »

Ben al weken bezig om mijn kapotte studiolamp van linkstar terug te krijgen. 8 weken geleden opgestuurd voor reparatie en nooit meer wat van vernomen. 4 weken geleden gaan bellen. continue in gesprek en geen reacties op mail, zoals iedereen al aangeeft. Wat nu? hoe kom ik aan mijn spullen? Hoe moet ik dit terugclaimen?
Had in maart bij mijn bestelling al een slecht gevoel. spullen werden weken later geleverd dan beloofd en zeer onvriendelijke mensen aan de telefoon. De website is nog steeds online!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop niet dat andere mensen nu nog steeds de dupe worden en hun geld straks niet terug krijgen. Ik hoop dat Tros Radar er iets mee doet!

Purity-photography
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 sep 2010 13:25

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door Purity-photography »

ingrid klasema schreef:De website is nog steeds online!!!!!!!!!!!!!!! Ik hoop niet dat andere mensen nu nog steeds de dupe worden en hun geld straks niet terug krijgen. Ik hoop dat Tros Radar er iets mee doet!
Ik heb de provider (Digitalus) al een berichtje gestuurd over de situatie. Stond er namelijk ook vertseld van dat de site nog gewoon online is. Hun reactie:
"Ik begrijp uw frustratie echter is het voor ons heel moeilijk om hier juist over te oordelen. Zolang onze klant geen overduidelijke strafbare feiten pleegt kunnen wij niet tot afsluiting gaan.
Ik beloof u wel dat wij de zaken in de gaten blijven houden en tot actie overgaan indien nodig.

Hopende u voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

Digitalus Webhosting B.V.
"

wisisa
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 okt 2010 21:20

Re: Slechte ervaring met FotoSG

Ongelezen bericht door wisisa »

Foto SG!!!!!!!!!!!!!
Heb in juni 2010 2 flitskoppen en een 3 tal doeken besteld bij oto SG na betaling werden de doeken vrijwel meteen toegezonden.Over de levering van de flitskoppen heb ik 2wel een 10 tal telefoontjes gepleegd, de bestelling was steeds onderweg maar werd nooi afgeleverd, in augustus was ik het zo beu dat ik de order heb schriftelijk geannuleerd, ik zou toen mijn betaalde geld binnen 30 dagen terug krijgen. Tot op dit moment niets ontvangen . Afgelopen 3 weken probeer ik Foto Sg te bereiken maar ze zijn van de aardbol verdwenen. Ik heb gepropeerd aangifte te doen bij de politie maar die wilde mijn verklaring niet opnemen. Graag wil ik iedereen waarschuwen om bij dit bedrijf geen producten te bestellen , je betaald ze en je krijgt ze niet. Voor mij een schadepost van dik 500 euro

Gesloten