Bij Animal Care Harderwijk moest ik 120 euro betalen voor het onder narcose tandsteen verwijderen van onze kat.
Bij achteraf navragen blijkt dit bij andere dierenartsen 35 tot 65 euro te kosten.
Een potje met 100 pilletjes voor z'n schildklier (ik ben de naam vergeten, begint met een F) kostte 65 euro, bij navragen bij andere dierenartsen 40 euro.
Mogen dierenartsen vragen wat ze willen? Of willen ze snel rijk worden omdat mensen toch veel voor hun dier over hebben en bereid zijn te betalen?
Wie heeft hier ervaring mee, en wie kan vertellen wat zij heeben betaald voor dezelfde behandeling?
Jan
LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Tandsteen verwijderen kat, groot prijsverschil
Re: Tandsteen verwijderen kat, groot prijsverschil
In principe zijn dierenartsen vrij in hun prijsbepaling. Het loont dus zeker vooraf even onderzoek te doen bij dierenartsen in je omgeving. Online kun je ook eens kijken op kattenfora (kattenplaza is denk ik de grootste).
Bedenk wel dat ook hier goedkoop duurkoop kan betekenen. Maar de keuze is natuurlijk altijd persoonlijk. Ik weet dat mijn dierenarts wat duurder is dan een ander in dezelfde plaats maar ik voel me prettig bij hun, men neemt de tijd en de nodige apparatuur is voorhanden (eigen lab, eigen x-ray, etc.). Daarbij heb ik voor mijn dieren een verzekering afgesloten, maar ook dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
Bedenk wel dat ook hier goedkoop duurkoop kan betekenen. Maar de keuze is natuurlijk altijd persoonlijk. Ik weet dat mijn dierenarts wat duurder is dan een ander in dezelfde plaats maar ik voel me prettig bij hun, men neemt de tijd en de nodige apparatuur is voorhanden (eigen lab, eigen x-ray, etc.). Daarbij heb ik voor mijn dieren een verzekering afgesloten, maar ook dat is natuurlijk een persoonlijke keuze.
effe van te voren googelen en navraag doen ik heb ook een DA die stukken goedkoper is dan in mijn stad, en hij is ook nog goed, geen 6 assistentes maar daar betaal je dan ook voor.
Dat de ene dierenarts duurder is dan de ander begrijp ik wel, maar dat de dezelfde behandeling hier 120 euro kost en ergens anders 1/3 van dat bedrag begrijp ik niet. Ean laboratorium hebben ze niet, voor bloedonderzoek alleen voor de waardes van de alvleesklier, wat trouwens 65 euro kost moet ik met de kat naar Ermelo. Ik heb net de rekening gezien van een groot bloedonderzoek op van alles en nog wat van mijn moeder in Deventer, dit kostte 35 euro in het ziekenhuis. En dat de pillen 50% duurder zijn dan bij een andere dierenarts kan er bij mij ook niet in.
Jan
Jan
120 euro is inderdaad veel geld voor een gebitsreiniging, of hebben ze daarnaast ook nog kiezen getrokken?
misschien kun je alsnog om een gespecificeerde rekening vragen om te kijken wat nu precies zoveel geld kost? ben wel beniewd
Groetjes Cindy
misschien kun je alsnog om een gespecificeerde rekening vragen om te kijken wat nu precies zoveel geld kost? ben wel beniewd
Groetjes Cindy