LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Essent maakt er voor de zoveelste keer een potje van.

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Chanmaster

Essent maakt er voor de zoveelste keer een potje van.

Ongelezen bericht door Chanmaster »

Vanaf 1 april 2009 wonen wij op ons huidige adres. Keurig de meterstanden opgegeven en ons bij Essent aangemeld omdat stadsverwarming eveneens door Essent geleverd wordt en het niet handig is twee leveranciers te hebben.
In April 2009 geen nota ontvangen, wij bellen met Essent. Er wordt toegezegd dat de rekening er aan komt.
In Mei 2010 geen nota ontvangen, wij weer bellen. Bleek dat wij wel in het systeem waren ingevoerd maar dat er geen rekening uit ging. Vanaf dat moment liep het perfect. Eerste nota in Juli 2009 a:€ 49,00 p/mnd.
Elke maand kerig en op tijd betaald. Nu hebben wij de jaarafrekening in september 2010 ontvangen en wat schetst mijn verbazing?

Totaal werkelijke kosten, incusief BTW :€ 884,72
Af: In rekening gebrachte voorschotten :€ 588,00
=======
Door u te betalen :€ 296,72
------------

Zo ver akkoord zou je zeggen en dat kan ook kloppen.

The clou!
Je zou verwachten dat het nieuw te betalen voorschot :€ 85,00 euro zou bedragen maar nee hoor, te betalen voorschot:€ 148,00 euro.
Tevens zouden de perioden Julie en augustus niet betaald zijn, zijn keurig en op tijd voldaan. Wij gaan hiermee natuurlijk niet akkoord en hebben bezwaar aangetekend.
Ik vermeld dit hier omdat wij reeds eerder met Essent overhoop lagen waar het ging om vermeende onbetaalde nota's waarvan na veel speurwerk uiteindelijk bleek dat alles keurig was voldaan. Het heeft mij dagen gekost om geleijk te krijgen en steeds weer vragen over bepaaalde posten waarvan de overzichten reeds lang waren verzonden. Je wordt er ronduit moedeloos van. En nu blijkt dat daarin nog geen verbetering is gekomen. Jammer!

h@rm@n

Re: Essent maakt er voor de zoveelste keer een potje van.

Ongelezen bericht door h@rm@n »

Vanaf 1 april 2009 wonen wij op ons huidige adres.
Feitelijk zou je nu je 2e jaarafrekening hebben gekregen. Namelijk als je in september 2010 de eindafrekening hebt ontvangen loopt het verbruikersjaar van september 2009 t/m augustus 2010. Dit komt ook overeen met de 12 maandelijse termijn betalingen die in rekening zijn gebracht: 12 x 49 = € 588,00. Echter dit geeft niet aan dat ook alle termijnen daadwerkelijk betaald zijn. Kijk je bankafschriften hierop na.
Indien je € 296,72 moet bijbetalen komt dit overeen met 296,72/12 = ± € 25,00 per maand. In dit geval vind ik een nieuw termijn van € 148,00 per maand dan ook buiten alle proporsies. Je kunt ten alle tijden verzoeken je maandelijks voorschotbedrag te laten verlagen gebaseerd op bovenstaande en anders zou Essent je maar eens moeten vertellen hoe ze aan de € 148,00 komen..

troubleshooter

Ongelezen bericht door troubleshooter »

Dit account is opgeheven door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Het gebruik van meer dan een (1) gebruikersnaam is niet toegestaan.

tennis

Ongelezen bericht door tennis »

Chanmaster schreef:Vanaf 1 april 2009 wonen wij op ons huidige adres. Keurig de meterstanden opgegeven en ons bij Essent aangemeld omdat stadsverwarming eveneens door Essent geleverd wordt en het niet handig is twee leveranciers te hebben.
In April 2009 geen nota ontvangen, wij bellen met Essent. Er wordt toegezegd dat de rekening er aan komt.
In Mei 2010 geen nota ontvangen, wij weer bellen. Bleek dat wij wel in het systeem waren ingevoerd maar dat er geen rekening uit ging. Vanaf dat moment liep het perfect. Eerste nota in Juli 2009 a:€ 49,00 p/mnd.
Elke maand kerig en op tijd betaald. Nu hebben wij de jaarafrekening in september 2010 ontvangen en wat schetst mijn verbazing?

Totaal werkelijke kosten, incusief BTW :€ 884,72
Af: In rekening gebrachte voorschotten :€ 588,00
=======
Door u te betalen :€ 296,72
------------

Zo ver akkoord zou je zeggen en dat kan ook kloppen.

The clou!
Je zou verwachten dat het nieuw te betalen voorschot :€ 85,00 euro zou bedragen maar nee hoor, te betalen voorschot:€ 148,00 euro.
Tevens zouden de perioden Julie en augustus niet betaald zijn, zijn keurig en op tijd voldaan. Wij gaan hiermee natuurlijk niet akkoord en hebben bezwaar aangetekend.
Ik vermeld dit hier omdat wij reeds eerder met Essent overhoop lagen waar het ging om vermeende onbetaalde nota's waarvan na veel speurwerk uiteindelijk bleek dat alles keurig was voldaan. Het heeft mij dagen gekost om geleijk te krijgen en steeds weer vragen over bepaaalde posten waarvan de overzichten reeds lang waren verzonden. Je wordt er ronduit moedeloos van. En nu blijkt dat daarin nog geen verbetering is gekomen. Jammer!

troubleshooter schreef:Het probleem is al opgelost H@rm@n, werd vanochtend door een medewerkster van Essen benaderd. De problemen zijn beslecht.
Oi,Oi ,Oi,
vergeten met het goede account in te loggen.
Dus zoals iedereen hier al dacht, wie is wie, is het nu duidelijk! :twisted: :twisted:

Dus duidelijk de gedragsregels geschonden!

Gesloten