LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] uit het restaurant gezet
uit het restaurant gezet
Hallo allemaal,
afgelopen zondag ben ik met mijn gezin uit het restaurant gezet omdat 1 van ons commentaar had op de bediening (ze noemde het meisje van de bediening onbeschoft omdat ons telkens negeerde).
De eigenaar van de zaak kwam bij onze tafel vertelde ons dat we moesten vertrekken en ruimde onze borden e.d. meteen op. We moesten nog wel afrekenen. In eerste instantie waren we echt overdonderd maar hoe langer ik er over nadenk hoe bozer ik word. Kan iemand me vertellen of ik nog stappen kan ondernemen tegen deze eigenaar.
alvast bedank
Piet
afgelopen zondag ben ik met mijn gezin uit het restaurant gezet omdat 1 van ons commentaar had op de bediening (ze noemde het meisje van de bediening onbeschoft omdat ons telkens negeerde).
De eigenaar van de zaak kwam bij onze tafel vertelde ons dat we moesten vertrekken en ruimde onze borden e.d. meteen op. We moesten nog wel afrekenen. In eerste instantie waren we echt overdonderd maar hoe langer ik er over nadenk hoe bozer ik word. Kan iemand me vertellen of ik nog stappen kan ondernemen tegen deze eigenaar.
alvast bedank
Piet
Re: uit het restaurant gezet
piet3inab
Je zou eens kunnen onderzoeken of deze ***********restauranthouder is aangesloten bij een branche-organistie en wellicht kun je daar dan een klacht deponeren.
Maxiem.
Je zou eens kunnen onderzoeken of deze ***********restauranthouder is aangesloten bij een branche-organistie en wellicht kun je daar dan een klacht deponeren.
Maxiem.
Re: uit het restaurant gezet
Niet meer gaan eten ?
Al jouw vrienden afraden daar te gaan eten ?
Met een bord voor de deur gaan staan ?
Mogelijkheden zat dus.
Overigens : de bediening negeerde u, en toen u dat onbeschoft vond werd u stante pede de tent uitgezet ?
Dan zijn er 2 opties :
1. De tent moet wel heel leeg zijn geweest, want dat zou hij met andere klanten dan ook moeten doen.
2. Er is toch wel een aanleiding geweest welke u zich niet meer kunt "herinneren"
(Of wellicht herkent u uw gedrag niet als irritant)
Al jouw vrienden afraden daar te gaan eten ?
Met een bord voor de deur gaan staan ?
Mogelijkheden zat dus.
Overigens : de bediening negeerde u, en toen u dat onbeschoft vond werd u stante pede de tent uitgezet ?
Dan zijn er 2 opties :
1. De tent moet wel heel leeg zijn geweest, want dat zou hij met andere klanten dan ook moeten doen.
2. Er is toch wel een aanleiding geweest welke u zich niet meer kunt "herinneren"
(Of wellicht herkent u uw gedrag niet als irritant)
Re: uit het restaurant gezet
Zoals vaker zullen er twee kanten zijn aan dit verhaal, je wordt niet zomaar een restaurant uit gezet moet je het wel erg bont maken. Piet verklaar je nader.
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: uit het restaurant gezet
Denk dat je weinig kan doen als de eigenaar vindt dat jouw gezin zelf het probleem was.piet3inab schreef:Hallo allemaal,
afgelopen zondag ben ik met mijn gezin uit het restaurant gezet omdat 1 van ons commentaar had op de bediening (ze noemde het meisje van de bediening onbeschoft omdat ons telkens negeerde).
De eigenaar van de zaak kwam bij onze tafel vertelde ons dat we moesten vertrekken en ruimde onze borden e.d. meteen op. We moesten nog wel afrekenen. In eerste instantie waren we echt overdonderd maar hoe langer ik er over nadenk hoe bozer ik word. Kan iemand me vertellen of ik nog stappen kan ondernemen tegen deze eigenaar.
alvast bedank
Piet
Welles nietus spelletje wordt het en een rechtszaak is het niet waard... troost je met de gedachte dat ieder mens wel een restaurant kent waar die liever niet meer komt.
Re: uit het restaurant gezet
Piet gaat echt niet vertellen wat er werkelijk gebeurd, maar toch ik ben heel benieuwd.
Re: uit het restaurant gezet
bedankt al vast voor de reacties. Mijn geheugen is niet erg slecht ik denk niet dat ik iets heb overgeslagen maar dan toch nog even in chronologische volgorde.
We komen binnen gaan zitten en bestellen iets te drinken (thee, witte wijn en chocomelk met slagroom) Daarna vragen we de kaart en bestellen 2 keer spare ribs en 1 keer sate. Er komt geen bediening om te vragen of we iets willen drinken bij het eten (toch wel de normale gang van zaken'. We steken herhaaldelijk 4 a 5 keer onze hand op tijdens de maaltijd maar niemand reageert of beter gezegd komt bij ons langs. Als de eerste klaar is met de spareribs blijkt dat we maar 1 nat servetje hebben gekregen dus weer hand opsteken om aandacht te vragen. Als dan eindelijk de serveerster komt maakt 1 van ons de opmerking dat ze dit onbeschoft vind. de serveerster weet even niet hoe ze het heeft en verontschuldigt zich met de mededeling dat het wel erg druk is. Wij vinden dat geen reden om ons te negeren en melden nogmaals dat dit onbeschoft is. de serveerster loopt weg en even later worden we eruit gezet door de baas die niet met ons wil praten. Meer is er niet gebeurd. En we waren echt nog niet klaar met ons eten, maar er werd afgeruimd en we konden gaan.
We komen binnen gaan zitten en bestellen iets te drinken (thee, witte wijn en chocomelk met slagroom) Daarna vragen we de kaart en bestellen 2 keer spare ribs en 1 keer sate. Er komt geen bediening om te vragen of we iets willen drinken bij het eten (toch wel de normale gang van zaken'. We steken herhaaldelijk 4 a 5 keer onze hand op tijdens de maaltijd maar niemand reageert of beter gezegd komt bij ons langs. Als de eerste klaar is met de spareribs blijkt dat we maar 1 nat servetje hebben gekregen dus weer hand opsteken om aandacht te vragen. Als dan eindelijk de serveerster komt maakt 1 van ons de opmerking dat ze dit onbeschoft vind. de serveerster weet even niet hoe ze het heeft en verontschuldigt zich met de mededeling dat het wel erg druk is. Wij vinden dat geen reden om ons te negeren en melden nogmaals dat dit onbeschoft is. de serveerster loopt weg en even later worden we eruit gezet door de baas die niet met ons wil praten. Meer is er niet gebeurd. En we waren echt nog niet klaar met ons eten, maar er werd afgeruimd en we konden gaan.
Re: uit het restaurant gezet
piet3inab schreef:bedankt al vast voor de reacties. Mijn geheugen is niet erg slecht ik denk niet dat ik iets heb overgeslagen maar dan toch nog even in chronologische volgorde.
We komen binnen gaan zitten en bestellen iets te drinken (thee, witte wijn en chocomelk met slagroom) Daarna vragen we de kaart en bestellen 2 keer spare ribs en 1 keer sate. Er komt geen bediening om te vragen of we iets willen drinken bij het eten (toch wel de normale gang van zaken'. We steken herhaaldelijk 4 a 5 keer onze hand op tijdens de maaltijd maar niemand reageert of beter gezegd komt bij ons langs. Als de eerste klaar is met de spareribs blijkt dat we maar 1 nat servetje hebben gekregen dus weer hand opsteken om aandacht te vragen. Als dan eindelijk de serveerster komt maakt 1 van ons de opmerking dat ze dit onbeschoft vind. de serveerster weet even niet hoe ze het heeft en verontschuldigt zich met de mededeling dat het wel erg druk is. Wij vinden dat geen reden om ons te negeren en melden nogmaals dat dit onbeschoft is. de serveerster loopt weg en even later worden we eruit gezet door de baas die niet met ons wil praten. Meer is er niet gebeurd. En we waren echt nog niet klaar met ons eten, maar er werd afgeruimd en we konden gaan.
chocomelk met slagroom
Dat is natuurlijk een slecht begin, grapje!
Hebben jullie niet hoeven te betalen?
-
- Berichten: 1779
- Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54
Re: uit het restaurant gezet
De eigenaar zou kunnen beweren dat het druk was en dat daardoor zijn personeel jullie handopsteken niet heeft gezienpiet3inab schreef:bedankt al vast voor de reacties. Mijn geheugen is niet erg slecht ik denk niet dat ik iets heb overgeslagen maar dan toch nog even in chronologische volgorde.
We komen binnen gaan zitten en bestellen iets te drinken (thee, witte wijn en chocomelk met slagroom) Daarna vragen we de kaart en bestellen 2 keer spare ribs en 1 keer sate. Er komt geen bediening om te vragen of we iets willen drinken bij het eten (toch wel de normale gang van zaken'. We steken herhaaldelijk 4 a 5 keer onze hand op tijdens de maaltijd maar niemand reageert of beter gezegd komt bij ons langs. Als de eerste klaar is met de spareribs blijkt dat we maar 1 nat servetje hebben gekregen dus weer hand opsteken om aandacht te vragen. Als dan eindelijk de serveerster komt maakt 1 van ons de opmerking dat ze dit onbeschoft vind. de serveerster weet even niet hoe ze het heeft en verontschuldigt zich met de mededeling dat het wel erg druk is. Wij vinden dat geen reden om ons te negeren en melden nogmaals dat dit onbeschoft is. de serveerster loopt weg en even later worden we eruit gezet door de baas die niet met ons wil praten. Meer is er niet gebeurd. En we waren echt nog niet klaar met ons eten, maar er werd afgeruimd en we konden gaan.
En dan gelijk twee keer van onbeschoft gedrag beschuldigd worden kan dan rauw overkomen,
Je vermeldt niet of er oogcontact was of dat de serveerster wist dat jullie wat wilden bestellen, dat is wel belangrijk, want nogmaals...misschien hebben ze door de drukte jullie handopsteken echt niet gezien.
Re: uit het restaurant gezet
tennis schreef: Hebben jullie niet hoeven te betalen?
piet3inab schreef:We moesten nog wel afrekenen.
Re: uit het restaurant gezet
Vervelende situatie, maar denk dat je hier niet veel meer aan kan doen dan er niet meer te gaan eten en het uw vriend/familie af te raden. Niet dat de eigenaar hier ook maar iets van zal merken, maar dit ter zeide.
Volgende keer gewoon even opstaan en een serveerster aanspreken, dat werkt altijd. En als het echt zo gegaan is als u omschrijft snap ik niet dat u nog betaald heeft. Als mij verzoct wordt een restaurant te verlaten voor ik klaar ben met eten om wat voor reden dan ook betaal ik natuurlijk ook niet.
Volgende keer gewoon even opstaan en een serveerster aanspreken, dat werkt altijd. En als het echt zo gegaan is als u omschrijft snap ik niet dat u nog betaald heeft. Als mij verzoct wordt een restaurant te verlaten voor ik klaar ben met eten om wat voor reden dan ook betaal ik natuurlijk ook niet.
-
- Berichten: 99
- Lid geworden op: 21 sep 2010 16:16
Re: uit het restaurant gezet
Nee, ik zou ook zeker niet betalen. Ik zou dan daarvoor ff af gaan wassen om het gezellig te maken . Maar je weet gelijk waar je aan toe bent. Al is het wel een hele domme aktie van baaslief. Slechte reclame gaat nl veel sneller als goeie reclame.
Re: uit het restaurant gezet
piet3inab
Ik vind het overigens wel jammer dat je in jouw topicbericht niet de naam van het restaurant genoemd hebt. Ben je soms fysiek bedreigd en is dat daarvan de reden?
Maxiem.
Ik vind het overigens wel jammer dat je in jouw topicbericht niet de naam van het restaurant genoemd hebt. Ben je soms fysiek bedreigd en is dat daarvan de reden?
Maxiem.
Re: uit het restaurant gezet
Vreemd verhaal.
TS is wel assertief genoeg om te zeggen dat ze onbeschoft worden behandeld.
TS is niet assertief genoeg om het eten wat nog niet op is niet te betalen.
TS is wel assertief genoeg om te zeggen dat ze onbeschoft worden behandeld.
TS is niet assertief genoeg om het eten wat nog niet op is niet te betalen.
Re: uit het restaurant gezet
Het is toch hier niet mogelijk, om een advies/oordeel te af kunnen geven.
Hier moest de tegenpartij haar zegje kunnen doen.
Ik weet alleen, dat wij ook vaker hebben moeten wachten om een bestelling te krijgen/maken, maar dan meteen mensen als onbeschoft te betitelen, zegt mij alles.
Hier moest de tegenpartij haar zegje kunnen doen.
Ik weet alleen, dat wij ook vaker hebben moeten wachten om een bestelling te krijgen/maken, maar dan meteen mensen als onbeschoft te betitelen, zegt mij alles.
-
- Berichten: 32330
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: uit het restaurant gezet
De frustratie snap ik nog wel, in de tijd dat ik nog wel eens ergens een vorkje prikte, het overkwam mij ook zo goed als altijd dat de serveerster me niet leek te zien. Of het nu druk was of niet. Maar ze hebben nu eenmaal meer te doen, er zijn meer klanten, die zitten te wachten. En al te vaak zien ze je inderdaad niet, omdat ze niet de hele tijd als een politieagent de klanten in de gaten houden.
Zeg nu eerlijk, zou je dat willen, dat de serveerster tijdens het eten voortdurend met een wakend oog naar je zit te kijken? Nee toch?
Om het niet-reageren dan onbeschoft te noemen, (en ja, op wat voor toon?) dat gaat wel erg ver moet ik zeggen.
Zeg nu eerlijk, zou je dat willen, dat de serveerster tijdens het eten voortdurend met een wakend oog naar je zit te kijken? Nee toch?
Om het niet-reageren dan onbeschoft te noemen, (en ja, op wat voor toon?) dat gaat wel erg ver moet ik zeggen.
Re: uit het restaurant gezet
ok... om het onbeschoft te noemen is inderdaad misschien de verkeerde keuze, maar Witte Angora.. nee, je wilt als gast niet als door een politieagent in de gaten gehouden worden, maar een alerte bediening mag je wél verwachten. In een rustig, maar ook in een druk restaurant.
Tuurlijk kan het een keer drukker zijn dan verwacht, en dat men je niet direct opmerkt omdat men druk bezig is, maar dat zie je dan als gast ook wel toch, das wat anders dan genegeerd worden.
Tuurlijk kan het een keer drukker zijn dan verwacht, en dat men je niet direct opmerkt omdat men druk bezig is, maar dat zie je dan als gast ook wel toch, das wat anders dan genegeerd worden.
Re: uit het restaurant gezet
Onbeschoft is het pas als de serveerster je bewust zou negeren. Uit jouw verhaal haal ik niet dat dat per se zo was en is het mogelijk dat zij wegens de drukte niet zag dat jullie bediening vroegen. Dat is natuurlijk niet goed te praten (want personeel in een restaurant moet nou eenmaal alert zijn), maar de kwalificatie "onbeschoft" heeft dan wel een sterk beledigend karakter. Als zij zich verontschuldigt, geeft het m.i. al helemaal geen pas om de belediging nog een keer te herhalen. Sterker nog, ik vind dat ronduit asociaal.Als dan eindelijk de serveerster komt maakt 1 van ons de opmerking dat ze dit onbeschoft vind. de serveerster weet even niet hoe ze het heeft en verontschuldigt zich met de mededeling dat het wel erg druk is. Wij vinden dat geen reden om ons te negeren en melden nogmaals dat dit onbeschoft is.
Ik kan me voorstellen dat zij zich hierdoor behoorlijk beledigd voelde en is gaan klagen bij de baas. Zijn reactie is ook weer niet goed te praten, maar wel begrijpelijk.
In hoeverre je het volledige bedrag had moeten betalen laat ik even in het midden, maar ik zou daar zelf wel een punt van gemaakt hebben, zeker als je nog niet klaar was geweest met de maaltijd.
Mondige klanten prima, moet je maar mee leren omgaan; hoort bij het vak in de horeca. Maar klanten die personeel beledigen zou ik als eigenaar ook niet accepteren.
Re: uit het restaurant gezet
Een ieder dank voor zijn opmerkingen/commentaar.
natuurlijk zitten er twee kanten aan het verhaal en voor mij ben ik blij dat een aantal van jullie toch wel in kan voelen hoe dit op mij overkwam en hoe ik de volgende keer (nee ik ga hier echt nooit meer naar toe) het misschien anders zou kunnen aanpakken.
piet
natuurlijk zitten er twee kanten aan het verhaal en voor mij ben ik blij dat een aantal van jullie toch wel in kan voelen hoe dit op mij overkwam en hoe ik de volgende keer (nee ik ga hier echt nooit meer naar toe) het misschien anders zou kunnen aanpakken.
piet
-
- Berichten: 32330
- Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44
Re: uit het restaurant gezet
Toch, Piet, de keuze is natuurlijk aan jezelf, maar het zit je wel hoog, anders had je hier niet gepost. En het zal je nog wel een tijdje hoog blijven zitten, schat ik in.
Je zegt zelf, het verhaal heeft twee kanten. Zou je het een idee vinden om het een keertje met die eigenaar uit te praten? Niet dat je daar dan weer zou moeten eten, maar het zou voor beide partijen - denk ik - toch wel opluchten, denk ik.
Want ik kan me niet voorstellen dat die eigenaar en die serveerster nou zo gelukkig met deze situatie zijn.
Je zegt zelf, het verhaal heeft twee kanten. Zou je het een idee vinden om het een keertje met die eigenaar uit te praten? Niet dat je daar dan weer zou moeten eten, maar het zou voor beide partijen - denk ik - toch wel opluchten, denk ik.
Want ik kan me niet voorstellen dat die eigenaar en die serveerster nou zo gelukkig met deze situatie zijn.