LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] 'Wondermiddel' MMS

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Perdita.

De ervaring leert dat Mypos helemaal niks doet met je argumenten... Aangezien je post bestaat uit meer dan 10 woorden, zal hij/zij je hele bericht niet eens lezen wegens "te vermoeiend".

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:54, 1 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Perdita »

Verschrikkelijk, zulke activiteiten, bah.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Perdita.
Neemt niet weg dat je post uitstekend is en hopenlijk bijdraagt aan het unheimliche gevoel dat eenieder dat dit soort middelen overweegt te gebruiken zou moeten hebben.
Als de controverse die uit dit topic blijkt ook maar enige twijfel over de risico's veroorzaakt bij potentiele gebruikers van dit soort middelen, ben ik allang blij.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Perdita »

Dank je!
:-)

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Fenkie »

Beste forumleden,

Wie probeert wie nu te overtuigen. Waar gaat dit gesprek werkelijk over. Het lijkt wel een gevecht tussen Ego's die allemaal zo graag gelijk willen hebben?
Laat mensen toch lekker gebruiken wat ze willen gebruiken.

Jaren geleden is mijn vader overleden aan de gevolgen van chemokuur.
De chemokuur heeft zijn lichaam totaal uitgehold, uitgevreten, kapot gemaakt en uitgemergeld. De goede man zag zijn leven veranderen van een sporter in een wrak.

Elk voorstel wat wij hadden m.b.t. het gebruik van een nieuw middel werd door de arts in de wind geslagen. Het moest gebeuren met de chemo en zo erg was het niet...

Het gevecht om het leven van mijn vader heeft mij geleerd zeer cynisch te zijn naar artsen die absoluut nergens open voor staan. In mijn ogen zijn dat helaas heel veel artsen.

Als MMS of whatever natuurlijk middel mij zou kunnen helpen om een ziekte te genezen zou ik het nemen maar goddank ben ik nu kerngezond.

Als je over gif praat dan is o.a. chemokuur in mijn ogen Gif 1e klas. Als MMS in die tijd bekend was had ik mijn vader dat zeker gegeven. Enig wetenschappelijk bewijs zou mij en mijn vader een grote RotZorg wezen. Een ergere lichamelijke toestand was bijna niet mogelijk.

@Ericman
Ik vind jouw betogen razend interressant juist omdat jij je ego niet laat gelden en jouw reacties onderbouwd zijn zodat ik er als lezer iets van kan opsteken. Deze berichten neem ik namelijk heel serieus en daarvoor ook mijn dank.
Maar als er mensen blijken te genezen van MMS wie zou jij of iemand anders dan zijn om hem/haar daar vanaf te brengen of daar tegenin te gaan.

@seconds-out
Je verwijt velen die dit middel gebruiken van o.a. kwakzalverij. Waarom? Vertel mij nu werkelijk waarom je zo boos en geïrriteerd reageert.
Als mensen daar beter van worden of zich beter voelen laat ze dan alsjeblieft in hun waarde. Daar is een discussieforum toch voor.

Ik wens jullie verder succes toe met een vruchtbare discussie.

Met een vriendelijke groet,

Fenk.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:55, 1 keer totaal gewijzigd.

hos2046
Berichten: 0
Lid geworden op: 13 okt 2010 22:36

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door hos2046 »

Van het weekend ook maar dit boekje aangeschaft van simon singh
Bekocht of behandeld over zin en onzin van alternatieve geneeswijzen
http://www.boekenwurm-en-pleeg.nl/?e=306

en toevallig ook nog in het zelfde winkeltje alwaar ze mms verkochten ;)

Fenkie
Berichten: 136
Lid geworden op: 10 dec 2004 17:52

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Fenkie »

seconds-out schreef:
Fenkie schreef:
@seconds-out
Je verwijt velen die dit middel gebruiken van o.a. kwakzalverij. Waarom? Vertel mij nu werkelijk waarom je zo boos en geïrriteerd reageert.
Als mensen daar beter van worden of zich beter voelen laat ze dan alsjeblieft in hun waarde. Daar is een discussieforum toch voor.

Ik wens jullie verder succes toe met een vruchtbare discussie.

Met een vriendelijke groet,

Fenk.
Waarom word jij persoonlijk?

Wat ik zei klopt en had door iedereen geschreven kunnen worden.
Het waarschuwen voor kwakzalverspraatjes heeft trouwens niks te maken of je elkaar in de waarde wilt laten, dat is info.
Als mijn meningen/feiten jou niet aanstaan heb je pech gehad, maar dat zal me toch niet verhinderen om te reageren wanneer ik dat nodig vind.

Ik wens jou ook een vruchtbaar discussiesucces toe.
Ik wordt niet persoonlijk, ik constateer en benoem slechts.

Aan alle mensen op dit forum die MMS gebruiken... Volg je hart en doe datgene wat voor jou goed voelt.

Met een vriendelijke groet,

Fenk.
Ik wens jou ook een vruchtbaar discussiesucces toe.
Hoeft niet, dit was mijn laatste post.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Perdita »

Je verstánd gebruiken?!

Ja zeg, het moet toch niet gekker worden hier!

Mypos
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 okt 2010 21:20

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Mypos »

Perdita schreef:Om te beginnen: wat heeft dit met MMS te maken??

Maar wat een ongelofelijk onzin wordt er verkocht in dit hysterische artikeltje.

De werking van Aloë, onder andere in relatie tot kanker, is al jaren bekend en er is ook normaal onderzoek naar gedaan; we zijn daarom voor informatie gelukkig niet afhankelijk van schreeuwerige, tendentieuze stukjes tekst als dit.

Helaas is het nog niet zover dat we kunnen zeggen dat met Aloë kanker kan worden genezen. Er is een onderzoek op mensen gedaan waaruit bleek dat kankerpatiënten die een kuur deden met Aloë naast hun standaardbehandeling, langer leefden. Het verschil was overigens niet heel groot en helaas was het onderzoek niet geblindeerd, hetgeen de betrouwbaarheid van de uitkomsten sterk vermindert. Ook ging het in dit onderzoek om patiënten bij wie de kanker al ver was uitgezaaid, zodat het mogelijke effect van Aloë op het ontstaan van uitzaaiingen niet gemeten kon worden.

Uit onderzoeken in vitro (d.w.z. kankercellen in een laboratorium testbuisje/schaaltje) bleek een effect op de groei van de kankercellen, maar helaas heeft de ervaring uitgewezen dat resultaten in vitro vaak heel weinig zeggen over de resultaten in mensen. Hetzelfde geldt voor onderzoek in proefdieren.

Het onderzoek gaat echter gewoon door, dus wellicht horen we in de toekomst meer.

Het injecteren van Aloë in de bloedbaan is gevaarlijk, er zijn al meerdere mensen overleden aan dergelijke behandelingen. Dat moet dus nooit op eigen houtje gedaan worden en je moet het ook nooit laten doen door een alternatief therapeut.

Zelfgemaakte mengseltjes op basis van Aloë tegen kanker zijn op hun best zinloos, maar kunnen ook gevaarlijk zijn.

Het onderstaande artikel geeft uitgebreide informatie over Aloë en kanker:
http://www.cancerhelp.org.uk/about-canc ... /aloe-vera
Bedankt voor de aanvulling. Dat jij het artikel schreeuwerig en tendentieus vindt prima, zo kijk ik er niet naar.

Je geeft zelf aan dat uit onderzoek blijkt dat mensen die Aloe hebben gebruikt langer leven. Dat is toch al genoeg reden voor vreugde!

Dat je dan weer zegt dat mengseltjes op basis van Aloe zinloos en gevaarlijk kunnen zijn past niet echt bij de rest van je post.

Laat de mensen zelf beslissen of ze het willen gebruiken. Blijkbaar werkt het in de praktijk. Mooi toch!

ps. Dit heeft in principe niets met MMS te maken maar is ook een "medicijn" dat (nog) niet door de hedendaagse wetenschap wordt betiteld als iets dat werkt. En ik heb het geplaatst om even aan te geven dat er alternatieven zijn voor het daadwerkelijke gif van chemokuren en dergelijke.

En misschien dat Radar hier ook eens wat aandacht aan kan besteden. Laten we dan hopen dat ze wel wat beter onderzoek doen en een wat beter programma maken dan dat ze met MMS hebben gedaan.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

Perdita
Berichten: 370
Lid geworden op: 07 jul 2008 14:08

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Perdita »

@ Mypos
Je geeft zelf aan dat uit onderzoek blijkt dat mensen die Aloe hebben gebruikt langer leven. Dat is toch al genoeg reden voor vreugde!
Zeker is dat reden voor vreugde, maar je moet er dan wel bij vertellen dat er zwaarwegende redenen zijn om die vreugde te dempen, omdat het verschil met de controlegroep erg klein was en het onderzoek niet geblindeerd was.

‘Niet geblindeerd’ houdt in dat de onderzoekers zelf hebben bepaald wie er in de onderzoeksgroep kwam met Aloë en wie er in de controlegroep zonder Aloë kwam.

Bij onderzoeken die niet geblindeerd zijn komt het helaas vaak voor dat men min of meer onbewust de patiënten met de beste conditie in de onderzoeksgroep zet en de patiënten die er het slechtste aan toe zijn, in de controlegroep die geen Aloë krijgt. Daardoor weten we eigenlijk waar de langere overleving aan te danken is. Er zou daarom een beter onderzoek gedaan moeten worden.

Maar dat zou jij toch ook allemaal moeten weten? Immers, je raadt mensen een voedingsupplement aan, suggereert daarbij dat het zelfs zou helpen tegen kanker en beroept je daarbij op niet nader aangeduid ‘onderzoek’. Ik neem daarom aan dat je ook daadwerkelijk dat onderzoek kent. Of zeg je zomaar wat?
En ik heb het geplaatst om even aan te geven dat er alternatieven zijn voor het daadwerkelijke gif van chemokuren en dergelijke.
Zoals het er nu voor staat is Aloë absoluut geen alternatief voor chemo.

Om er achter te komen of dit werkelijk zo is moet nog veel meer onderzoek gedaan worden en daar is men dus ook mee bezig.

Jammer dat jij daar al op vooruit loopt en mensen iets wijsmaakt wat je totaal niet hard kunt maken en wat mogelijk helemaal niet zo is.
Dat je dan weer zegt dat mengseltjes op basis van Aloe zinloos en gevaarlijk kunnen zijn past niet echt bij de rest van je post.
Dat Aloë werkzame stoffen bevat en zelfs giftig kan zijn, is bekend. Het is daarom gevaarlijk om zelf mengseltjes op basis van planten te maken om ziektes te bestrijden.

Het risico is groot dat je veel te veel binnen krijgt en er ziek van wordt – of erger.

Ik geef als voorbeeld het middel taxol. Dat is werkzaam tegen kanker en wordt veel gebruikt.

In het medicijn op basis van taxol krijgt een patiënt precies de juiste hoeveelheid die nodig is om de kankercellen te doden, maar die hem/haar zelf niet doodt.

Het zou heel erg dom zijn om zelf papjes te maken van de bast van de taxusboom en die gaan innemen. De kans is groot dat je daaraan overlijdt.

Je gaat toch zelf ook geen papjes maken met galena officinalis tegen diabetes? Of op basis van digitalis tegen hartziekten? Zelf rommelen is op zijn best zinloos en op zijn slechtst ronduit gevaarlijk.
Laat de mensen zelf beslissen of ze het willen gebruiken.
Prima wat mij betreft, maar dan gewoon als vruchtensapje en niet als onbewezen, ongecontroleerd kankermedicijn. En het moet ook niet als zodanig verkocht worden want dat is mensen op een hele nare, gemene manier voorliegen.
Dit heeft in principe niets met MMS te maken maar is ook een "medicijn" dat (nog) niet door de hedendaagse wetenschap wordt betiteld als iets dat werkt.
Van Aloë wordt hopenlijk ooit aangetoond dat het werkzaam is tegen kanker en, net zo belangrijk, in welke mate; daarom juist al dat onderzoek.

Van MMS is al ruimschoots aangetoond dat het tegen geen enkele aandoening werkaam is, ook niet tegen kanker.

MMS is een waardeloos en gevaarlijk middel tegen welke ziekte dan ook. Dat mensen zich beter voelen berust op het placebo-effect. Het is levensgevaarlijk om dit middel aan te raden in plaats van standaardbehandeling aan mensen met kanker, AIDS en malaria, zoals Jim Humble doet.

MMS is pure kwakzalverij van de ergste soort.

Feelgod
Berichten: 8
Lid geworden op: 10 feb 2007 20:43

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Feelgod »

Ericman schreef:
Dan moeten ook alle flessen dikke bleek uit de schappen van de supermarkt.
Niet helemaal; het gaat om een ander stofje. MMS (natriumchloriet) is flink wat giftiger dan bleek (natriumhypochloriet).
Ook niet helemaal hoor.. MMS gaat een reactie aan met citroenzuur waardoor het geen natriumchloriet meer is. Dat noemen ze nu scheikunde.

BTW het MMS zit ook gewoon in het zwembadwater, dat is namelijk wat je proeft in het zwembad. Volgens mij heb ik daar nog nooit iemand over gehoord, maar nu dat zelfde stofje er voor kan zorgen dat de farmaceutische industrie een klap krijgen zou word ineens alles op alles gezet om het middel maar als zwaar gif te presenteren.

Wat een doorzichtige grap zeg!
Ericman schreef:@Mypos.
Dus bewijs is voor jou gedegen wetenschappelijk onderzoek wat gesponsord wordt door de Farmaceutische Industrie.

Ericman schreef:Nee. Bewijs is voor mij iets dat feitelijk gebleken is. Dat moet dan voldoen aan bepaalde regels. Meerdere onderzoeksrapporten - afhankelijk van de inhoud afwisselend zwaarwegend - gecombineerd leiden tot wetenschappelijke consensus. Zodra er consensus is, geldt iets als bewezen. Invloeden van buitenaf (lobby, dan wel sponsoring door bedrijven, religies en overheden) spelen mogelijk een rol bij individuele onderzoeken, maar als je op consensus afgaat zullen die invloeden vrijwel altijd zodanig verdund of gefilterd zijn dat ze slechts een verwaarloosbare rol spelen in de uitkomst.
Enige reden dat je dat soort rapporten niet kan vinden over MMS is dat dergelijke wetenschappelijke onderzoeken geld kosten. En geld word enkel en alleen gestoken in toekomstige medicijnen waarvan men zeker is dat deze de kas van de farmaceutische industrie zullen spekken.

Gezien MMS niet te patenteren valt, valt er geen geld mee te verdienen en dus gaat MMS ook niet door de hele mallemolen, gevolg dat je bent overgeleverd aan ervaringen van mensen en die zijn er vele hoor, mensen die bevrijd worden van malaria, aids, hiv, kankers dat lijken mij toch geen resultaten die behaald worden met het placebo effect. Maar ja.. dat is weer geen wetenschappelijk bewijs dus op deze manier is en blijft het een nutteloze discussie.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

@Feelgod.

Nog 1 keer, daarna kap ik ermee om jullie religieuze blindheid en financiele belangen met argumenten tot inzicht te bewegen.
Ook niet helemaal hoor.. MMS gaat een reactie aan met citroenzuur waardoor het geen natriumchloriet meer is.
Goh. Mits de reactie volledig verloopt, wat afhankelijk is van de gebruikte doseringen, eventuele verontreinigingen in het als MMS verkochte preparaat, de hoeveelheid citroenzuur in het gebruikte citroensap en andere externe factoren, zoals temperatuur en eventuele verontreinigingen van het gebruikte reactievat (zoals resten zeepsop), zou er er chloordioxide moeten ontstaan.

Er kunnen ook andere restproducten ontstaan, zoals het dodelijk giftige chloorgas. Dus hoewel de kans groot is dat een deel van het natriumchloriet reageert, blijft er dus wellicht iets van achter, samen met andere onwenselijke afvalproducten.
Daarnaast staat onomstotelijk vast dat chloordioxide giftig is (vernietigt rode bloedcellen, kan schildklieraandoeningen veroorzaken, leidt tot uitdroging). Om maar niet te spreken van de zeer heftige afweerreactie van het lichaam (overgeven, diarree).

Wel heel erg ad hoc citerend uit mijn posts, mis je een groot deel van de discussie. Jouw aangedragen argumenten zijn in de posts die je dus niet leest allang van tafel geveegd. Maar toch, omdat je er schijnbaar geen belang bij hebt om alles te lezen en op de argumenten en bewijzen in te gaan, als service van mij jouw beweringen even op een rijtje:
Enige reden dat je dat soort rapporten niet kan vinden over MMS is dat dergelijke wetenschappelijke onderzoeken geld kosten. En geld word enkel en alleen gestoken in toekomstige medicijnen waarvan men zeker is dat deze de kas van de farmaceutische industrie zullen spekken.
Wat dacht je van de kas van de MMS verkopers (waarvan Radar aantoont dat ze bakken met geld verdienen)? Waarom laten die geen onderzoek doen denk je?
Gezien MMS niet te patenteren valt, valt er geen geld mee te verdienen en dus gaat MMS ook niet door de hele mallemolen
Het is door AMB en mij ruimschoots beredeneerd en zelfs aangetoond dat patenteerbaarheid en de mogelijkheid om er geld mee te verdienen geen enkele rol spelen bij onderzoek van potentiele geneesmiddelen.
gevolg dat je bent overgeleverd aan ervaringen van mensen en die zijn er vele hoor, mensen die bevrijd worden van malaria, aids, hiv, kankers
Claims, anecdotes en testimonials van anoniemen op internet... Om op basis van deze zeer onbetrouwbare bron aan te nemen en te geloven dat het werkt om vervolgens een potentieel gevaarlijk middel te gaan gebruiken is spelen met je leven (hoe vervelend dat leven ook is als je lijdt aan een van deze verschrikkelijke ziektes)!
dat lijken mij toch geen resultaten die behaald worden met het placebo effect.
Mits die claims daadwerkelijk waar zouden zijn, tsja. Overigens is verlichting van symptomen weldegelijk mogelijk dankzij het placebo effect. Weer niet goed alle bijdragen gelezen.
Maar ja.. dat is weer geen wetenschappelijk bewijs dus op deze manier is en blijft het een nutteloze discussie.
Inderdaad. En hiermee geef je dus zelf het belang van degelijk wetenschappelijk onderzoek aan. Zonder dit onderzoek blijft dit middel zeer controversieel en kun je dus zo hard je wilt roepen dat de troep die jij met zoveel winst verkoopt werkt, maar zullen verstandige lui daar niet intrappen.

Niet bewezen:
1. Werkzaamheid MMS tegen symptomen ernstige ziektes
2. Werkzaamheid MMS tegen ernstige ziektes
Wel bewezen:
1. Giftigheid Natriumchloriet
2. Giftigheid Chloordioxide

Ik denk dat we ons er met z'n allen nou ook eens een keer bij moeten neerleggen dat er nou eenmaal ziektes zijn die wellicht gewoon echt ongeneeslijk zijn!

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 12:58, 1 keer totaal gewijzigd.

Ericman
Berichten: 73
Lid geworden op: 20 sep 2010 13:42

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door Ericman »

BTW het MMS zit ook gewoon in het zwembadwater, dat is namelijk wat je proeft in het zwembad.
Nog even een feitelijke leugen wegnemen: MMS, oftewel natriumchloriet en chloordioxide zitten NIET in zwembadwater.

Het chloor in het zwembad wordt d.m.v. rechtstreeks injecteren met chloorgas of door het oplossen van andere chloorzouten toegevoegd. Het chloor dat je proeft en ruikt in zwembadwater wordt veroorzaakt door chlooramines; verbindingen die ontstaan doordat het chloor reageert met verontreinigingen in het water. Heeft dus absoluut niets met MMS te maken. Overigens is het aandeel chloor in zwembadwater vele malen lager in concentratie dan MMS.
Volgens mij heb ik daar nog nooit iemand over gehoord
Totaal irrelevant voor het MMS verhaal, maar zwembadwater is wel degelijk schadelijk. Daarom zijn de huidige zuiveringssystemen erop gericht het aantal chloorverbindingen in het zwembad zo laag mogelijk te houden (lage hoeveelheden chloor, filtratie, osmose, ozonreiniging, UV belichting etc.)

seconds-out
Berichten: 1779
Lid geworden op: 09 feb 2010 14:54

Re: 'Wondermiddel' MMS

Ongelezen bericht door seconds-out »

:shock:
Laatst gewijzigd door seconds-out op 05 feb 2012 16:01, 2 keer totaal gewijzigd.

Gesloten