LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] bijna op straat met drie kleine kindjes

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
Leojes30

Re: bijna op straat met drie kleine kindjes

Ongelezen bericht door Leojes30 »

Beste TS,

Ik zat 4 jaar geleden in exact dezelfde situatie als jij, huis was van mijn ex , ik was wel getrouwd maar op huwelijkse voorwaarden, had geen enkel recht en stond op straat met twee kids van 6 en 4. IN TILBURG. Hoe toevallig kan het zijn...

Bij de Woninbouwvereniging Wonen Breburg Maar ook Tiwos, krijg je geen urgentie, maar er is wel een speciale regeling voor deze gevallen. Je krijgt 4.5 jaar extra inschrijftijd en je komt dan net in aanmerking voor een flatje in Noord ( ja ik weet wat je zeggen wil maar het is niet anders, beter dan op straat!!!) Ik had na 3 maanden een flat, dus ik had 3 maanden inschrijftijd + de 4.5 die ik van hun er bij kreeg. Meteen gaan regelen, niet afwachten want niemand anders doet dit voor jou.

En als je toch weer terug gaat naar je ex, ik weet dat , dat de makkelijkste weg is dus zou me niets verbazen, schrijf je dan in ieder geval vast in, kost bijna niets....

FiscaalJurist

Ongelezen bericht door FiscaalJurist »

WilWil schreef:Heb je een eigen advocaat? Die kan je hierin adviseren. De advocaat kan voorlopige voorzieningen aanvragen (waaronder dus tijdelijk verblijf in de woning)De rechter beslist hierover. En ondanks dat je je de zaken slecht geregeld hebt, zul je niet de eerste zijn die een gunstige uitspraak van de rechter ontvangen. Dus dat jij tijdelijk in de woning mag blijven. Hieraan wordt uiteraard wel een limiet gesteld.

Aangezien elke situatie anders is, ga naar een advocaat en regel de boel. Kom nu wel voor jezelf en de kinderen op. Zijn de kinderen wel erkend e.d.?
Goed advies. Wanneer geen huwelijks is, geen samenlevingscontract en de goederen op naam van de ex staan, heb je civiel-juridisch geen poot om op te staan, tenzij de rechter op grond van redelijkheid en billijkheid anders beslist. En die kans is zoals WilWil zegt zeker aanwezig. Ga idd zo snel mogelijk naar het Juridisch loket. Als je ex je bedreigt zou ik ook even naar de politie gaan voor aangifte.
Als hij de kinderen erkend heeft zal ie sowieso wel kinderalimentatie moeten betalen.

Moonflower

Ongelezen bericht door Moonflower »

Anietje...
Wat vreselijk dit! ( het leven op een tijdbom)
ik snap alleen niet dat hij dreigt met een taxateur?
alles is toch al van hem? :roll:
je moet weten dat mensen die dreigen, eigenlijk niets meer weten te zeggen!
het is net als slaan , gebrek aan woorden! :oops:
kan je wel regelen met je familie dat je je kinderen en je spullen tegelijkertijd mee kan nemen?
:idea: ik weet niet of het een idee is, maar
misschien kunnen jullie naar een blijf-van-me-lijfhuis?moet je wel eerst naar de politie... gooi het maar op verbaal geweld
(hij maakt jou, en je kinderen gek!)
http://www.politie.nl/Vraagbaak/waarvin ... fhuis.aspx
als je eenmaal in dat huis bent met je kinderen...
kunnen hun, jou en je kinderen verder helpen met het vinden van een woning...
met je finacieen enz.
de mensen die daar werken, doen het dagelijks! ze kennen de weg, zegmaar!
en ik weet dat het heel moeilijk is...en de energie niet kan opbrengen
(door de emoties)
maar jij en je kinderen gaan er aan onderdoor!
maar geloof me.... als je je schouders er onder zet, moet je eens kijken wat je er voor terug krijgt!
nou suc6 er mee!
groetjes cindy ;)

pukkie63

Ongelezen bericht door pukkie63 »

Anietje het is nu al weer een tijdje verder en niet om lastig te doen maar ben wel erg benieuwd of je al een stap(je) verder bent gekomen?

Wil je ons dit laten weten?

anietje40

Ongelezen bericht door anietje40 »

Nee is niet lastig,juist heel aardig :D
De bui was ondertussen alweer een tijdje gezakt,dus de druk was weer ff van de ketel,om het zo maar eens te zeggen.
Maar sinds gisteren is het weer uit de hand gelopen,dus we gaan weer op pad.
Ik had de plannen even op een laag pitje gezet,met toch het idee van: dan hoeven de kinderen niet van school,niet uit hun vertrouwde omgeving,je kent het allemaal wel,maar gisteren is het knopje omgegaan bij me en eindelijk wakker geworden dat er iets aan gedaan moet worden.
Het handigste zou zijn om ergens particulier een huis te vinden,maar dat valt ook niet mee,maar ik heb zelfs de nummers van opvanghuizen en blijf-van-mijn-lijf-huizen in mijn telefoon,plus een tas met kleren en pampertjes in de auto voor nood.
Deze dag ga ik weer op pad om informatie in te winnen bij het juridisch loket en ik ga een advocaat bellen.
Dankjewel voor je berichtje :D

pukkie63

hmm ja ik ken het het gevoel van het zal allemaal wel loslopen ik wacht nog maar even af
en net als je dat gevoel hebt dan komt de ellende weer

Goed van je dat je nu de knop omgezet hebt wens je alle succes van de wereld meid!

Hou je ons op de hoogte wat de adviezen en je rechten waren?

Jolen

Ongelezen bericht door Jolen »

Het is dat ik helemaal in Noord-Holland woon maar ik had je zo tijdelijk in huis genomen met je kleintjes!

anietje40

Ongelezen bericht door anietje40 »

Das lief,Jolen,maar beetje ver inderdaad :D
Ik moet van de week "even" naar Den Helder,dan zwaai ik wel ff op de heen-en terugweg ok? :D :D

Jolen

Ongelezen bericht door Jolen »

Ja zwaai maar effe! Hardstikke gezellig toch, samen hebben we 5 kleintjes, die vermaken zich vast prima samen ;-) Nou ja, voor nood weet je me te vinden.

pukkie63

ben toch wel heel benieuwd hoe dit verder is gegaan.....

Gesloten