Hallo,
Ik kan een bepaald product wat ik alleen in China kopen kan, vanuit China importeren. Het gaat om een particuliere internet aankoop.
De verkoper zegt dat invoerrechten etc. al bij de aankoopprijs zijn inbegrepen maar kan dat eigenlijk wel? Normaal als ik iets via internet aankoop en het laat versturen moet ik altijd aan de TNT invoerrechten, inklaringskosten etc. betalen als ik iets buiten de EU bestel.
Hoe werkt dat dan, want ik begrijp niet precies hoe zoiets dan werkt.
De Belastingtelefoon (douane) is niet heel duidelijk: "dat kan geloof ik niet meneer". Onder de 150 euro betaal ik alleen BTW wordt er gezegd, boven de 150 euro komen daar ook invoerrechten bij. Maar of een bedrijf in China dit op voorhand al verrekenen en voor mij afdragenkan?
Weet iemand hoe dit zit?
Alvast bedankt.
| LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Invoerrechten bij product uit China bij prijs inbegrepen?
Re: Invoerrechten bij product uit China bij prijs inbegrepen?
Als ze het als "gift" c.q. "monster zonder waarde" versturen betaal je niets extra. Geen BTW en geen invoerrechten. (Officieel moet de werkelijke waarde opgegeven worden, mogelijk is er een risico als je dit niet doet)KingBeezz schreef:Hallo,
Ik kan een bepaald product wat ik alleen in China kopen kan, vanuit China importeren. Het gaat om een particuliere internet aankoop.
De verkoper zegt dat invoerrechten etc. al bij de aankoopprijs zijn inbegrepen maar kan dat eigenlijk wel? Normaal als ik iets via internet aankoop en het laat versturen moet ik altijd aan de TNT invoerrechten, inklaringskosten etc. betalen als ik iets buiten de EU bestel.
Hoe werkt dat dan, want ik begrijp niet precies hoe zoiets dan werkt.
De Belastingtelefoon (douane) is niet heel duidelijk: "dat kan geloof ik niet meneer". Onder de 150 euro betaal ik alleen BTW wordt er gezegd, boven de 150 euro komen daar ook invoerrechten bij. Maar of een bedrijf in China dit op voorhand al verrekenen en voor mij afdragenkan?
Weet iemand hoe dit zit?
Alvast bedankt.
Geven ze de werkelijke waarde aan (en die is boven de 150 euro) dan zul je de invoerrechten -de hoogte daarvan zou ik niet weten- nog af moeten rekenen hier in Nederland, dit kan niet in China al betaald worden. Uiteraard is het verstandig hier even rekening te houden met het bepalen van je bod.
Re: Invoerrechten bij product uit China bij prijs inbegrepen?
Dat met "gift" of "monster zonder waarde" werkt helaas al jaren niet meer. Daarnaast als je verzekerd verzend zul je ook een bepaalde waarde moeten aangeven lijkt mij, want anders krijg je dat bij verlies niet vergoed lijkt mij.
Maar dat terzijde.
Dank. Ik neem weer contact op met de verkoper.
Maar dat terzijde.
Dank. Ik neem weer contact op met de verkoper.