LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Oog op de toekomst (mijn onzekerheid)

Discussieer hier over werkgevers, ontslagregelingen en aanverwante zaken.
iNeed

Oog op de toekomst (mijn onzekerheid)

Ongelezen bericht door iNeed »

Goede morgen,

Ik zit met een brandende vraag…
In 2007 ben ik voor 2 jaar gedetacheerd in een ‘overheid’ instantie als medewerker met voornaamste doel; uitstroming naar een reguliere baan. Anno 2009 na goed functioneren ben ik uitgegroeid naar coördinator binnen deze organisatie, ook deze functie heb ik na mijn mening goed ingevuld (een jaar ervaring en ‘nog’ steeds geen beoordeling gesprek gehad). Nu met oog op het toekomst en na het enkele succesvolle uitstromen van andere medewerkers heb ik een vraag voorgelegd aan mijn afdelingshoofd; “Hoe zit het met mijn ‘eigen’ toekomst en maak ik kans op een vast dienstverband”. Het antwoordt wat ik kreeg is dat hij zeer tevreden over mij is en mij dan ook graag wil behouden voor het team. Mijn hoop is gegroeid!
In september 2010 zou ik meer te horen krijgen, Plots!! was daar ineens compleet radiostilte..
Ik besloot maar weer is aan de bel te gaan trekken en heb dit dan ook gedaan.
Via het directie team is toen ‘mondeling’ besloten dat het allemaal wel goed zat en dat mijn afdelingshoofd kon gaan beginnen met een voorstel te schrijven i.v.m. de ‘nieuwe’ begrotingen van deze afdeling.
Voor mezelf had ik toen besloten om het zaakje warm te houden en over twee weken gewoon is te vragen hoever het daarmee zou staan. Het antwoordt die ik kreeg, stelde mij enorm teleur.
Dit voorstel moet op de officiële manier worden ingevuld, dit houd in dat er 2 vacatures gaan komen voor de functie coördinator van deze afdeling. Nu komt het, deze 2 vacatures dienen als eerst intern gevuld te moeten worden, als dit niet lukt. Dan wordt er gekeken naar de externe tak (naar mij dus).
Na de aangekondigde bezuinigen vanuit de politiek zie ik mijzelf geen tot weinig kans maken.
Ik heb contact opgenomen met P en O en heb daar de volgende vraag voorgelegd; ‘Zijn er mogelijkheden om na 3 jaar dienstverband als intern beschouw te worden’. Het antwoord was nee, alleen zij die in vast of tijdelijk dienstverband zitten maken hierop aanspraak. Daarop antwoorden ik dat ik een officieel bezwaar hier tegen in ga dienen. Dit intern/extern verhaal heeft mij namelijk al een baan gekost op een andere afdeling binnen deze organisatie.

Heeft iemand suggestie/tips voor mij wat ik nog meer kan doen?
Er heerst momenteel een grote druk op mij en kan hier moeilijk mee omgaan (privé sfeer).

arthur2000

Re: Oog op de toekomst (mijn onzekerheid)

Ongelezen bericht door arthur2000 »

Solliciteren bij een andere organisatie misschien? :idea:

iNeed

Ongelezen bericht door iNeed »

Dat zou inderdaad een optie kunnen zijn, maar ik heb veel tijd in deze org. gestoken en het is voor mij nu dan ook een principe kwestie geworden, dus ben ik niet van plan dit zomaar op te geven.

crazyme

Ongelezen bericht door crazyme »

Je kunt op deze manier geen (vaste) baan afdwingen.

Het is meer een sollicitatie naar de uitgang.

Tineke59

Ongelezen bericht door Tineke59 »

Mmm, ik werk als uitzendkracht bij een grote gezondheidsorganisatie, maar wordt al vanaf dag 1 gelijk gesteld met de interne kandidaten, wat solliciteren betreft.

Gesloten